خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی انرژی بیوماس ، زیست توده، انرژی سبز

   تعدادبرگ: 38 اسلاید   قیمت: 14000 تومان     تعدادمشاهده  8


پاورپوینت بررسی انرژی بیوماس ،  زیست توده، انرژی سبز
 
بخشی از مطلب
انرژی زیستی از توده های زیستی مشتق می شود که به صورت پس مانده های همه گیاهان وحیوانات زنده تعریف می شود.همانند پس مانده های جنگلی ، درختان ، چمن ها ، پس مانده های حیوانات ، فاضلاب ، فضولات ودیگر اجزا پس مانده های شهری. توده زیستی یک منبع قابل تجدید است، یعنی یکی از اجزای جریان منابع است که به طور طبیعی ومکرر در محیط ایجاد می شود.(اتمن، 1390 ، 56)  
در فرایند فتوسنتز ، انرژی خورشیدی برای استفاده در آینده ذخیره می شود. بدین ترتیب گیاهان مشکل پراکندگی ودسترسی متناوب که در استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد را حل می نمایند. این انرژی ذخیره شده می تواند به گرما یا الکتریسیته تبدیل گشته ویا به سوخت هایی همچون گاز متان ، الکل وهیدروژن تغییر شکل یابد. از آنجا که انرژی زیست توده تجدید پذیر می باشد واستفاده ازآن در کوره های مدرن با مقیاس بزرگ ، نسبتا بدون آلودگی صورت این انرژی زیست منبعی بسیار خوب برای انرژی می باشد.دو منبع اصلی زیست توده در اختیار انسان می باشد:
1. گیاهانی که به طور ویژه برای استفاده از انرژی درون آنها پرورش داده می شوند.
2. پسماندهای آلی بخش کشاورزی ، صنعت ویا مصرف کنندگان (فضولات) 
محصولات پسماندهای آلی می توانند مقادیر متناوبی انرژی تامین کنند. سوزندان زیست توده بجای سوخت فسیلی می تواند مشکل گرم شدن کره زمین را کاهش دهد چراکه ریست توده از لحاظ کربن ، خنثی است.درختان همان مقدار دی اکسید کربن را که با سوزاندن زیست توده وارد جو می شود، هنگامی که رشد می کنند از جو خارج می سازند. پسماندهای کشاورزی نظیر کاه ، پسماندهای صنعتی نظیر تراشه های چوب ویا پسماندهای انسانی نظیر فضولات را می توان برای تولید گرما یا الکتریسیته سوزاند. فاضلاب را نیز می توان به همین ترتیب مورد استفاده قرار داد.(گودرزی، 1390 ، 32)
هیدروژن
اگرچه هیدروژن فراوان است ولی تمام این ماده در ترکیباتی نظیر آب (H2O)  محصور گشته است. برای آنکه بتوان هیدروژن آزاد را تولید نمود نیاز به انرژی برای شکستن پیوند های شیمیایی می باشد. اگرچه شیوه های متعددی برای تولید هیدروژن وجود دارد با اینحال تا زمانی که انرژی مورد  نیاز برای اینکار از سوی یک منبع تجدید ناپذیر نظیر گاز طبیعی تامین نگردد، تولید هیدروژن پایدار نخواهد بود. از سوی دیگر اگر در فرآیند تولید هیدروژن از منابع تجدید پذیر انرژی نظیر زیست توده ، با یا خورشید استفاده شود می توانیم سوختی پایدار وواقعا پاک داشته باشیم هیدروژن همتای مناسبی برای منابع متناوب انرژی خورشیدی وبادی می باشد. که نقیصه اصلی آن ذخیره انرژی است.
هیدروژن پتانسیل تبدیل شدن به سوختی پاک وتجدید پذیر را برای تامین نیروی ماشین ها وساختمان ها را دارا می باشد ولی از آنجا که این ماده منبع انرژی نیست، می بایست هنوز منابع تجدید پذیر انرژی را که در بالا توضیح آن پرداختیم توسعه دهیم.
پیل سوخنتی
پیل سوختی یک سیستم الکترو شیمیایی است که از آند، کاتد والکترو لیت تشکیل شده است وانرژی شیمیایی سوخت را مستقیما به انرژی الکتریکی تبدیل می کند، سوخت آن هیدروژن وسایر گازهای حامل هیدروژن نظیر گاز طبیعی ومتانول می باشد. در پیل سوختی محصولات جانبی آب وحرارت هستند. مزایایی پیل سوختی عبارتند از :
-    راندمان بالا
-    حداقل نشر آلاینده های زیست محیطی
-    امکان استفاده  از سوخت های فسیلی وپاک
-    مدولار بودن وقابلیت تولید هم زمان حرارت والکتریسیته واستفاده در کاربردهای تولید غیر متمرکز انرژی
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,انرژی بیوماس ، زیست توده، انرژی سبز ,پاورپوینت بررسی ,انرژی زیستی ,توده های زیستی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روشهای بازیافت انرژی در معماری با رویکرد توسعه پایدار
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری پایدار The Edge
پاورپوینت بررسی راهکارهای اقلیمی با هدف ایجاد معماری پایدار در تهران
پاورپوینت بررسی ساختمانهای خورشیدی
پاورپوینت بررسی انواع پنل های خورشیدی
پاورپوینت بررسی ساختمان های با انرژی خالص صفر راه حلی برای فردا
پاورپوینت بررسی کنترل باد یا جریان هوا در معماری
پاورپوینت بررسی سبک معماری ارگانیک و بناهای شاخص آن
پاورپوینت بررسی نشانه های معماری پایدار در معماری مازندران
پاورپوینت بررسی معماری بیونیک و نمونه بناهای سبک بیونیک
پاورپوینت بررسی طرح معماری آسمانخراش پایدار سنجاقک نیویورک آمریکا مزرعه عمودی
پاورپوینت بررسی عناصر و تکنولوژیهای ساختمان های سبز و انرژی صفر
پاورپوینت بررسی کاربرد انرژی خورشیدی در معماری
پاورپوینت بررسی معماری سالن همایش آکروس فوکوئوکا ACROS Fukuoka Prefectural
پاورپوینت بررسی پژوهشکده و مرکز نوآوری انرژی صفر و انتشار کربن صفر اثر مایکل گرین
پاورپوینت بررسی بام سبز یا باغ‌ بام ، تکنولوژی بام سبز در معماری
پاورپوینت بررسی مزایا و معایب کاربرد از دیوارهای سبز بعنوان سیستم سازه پایدار
پاورپوینت تحلیل بررسی شهر مصدر ابوظبی Masdar Institute نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی مبانی معماری اکولوژیکی
پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز ، گرین وال ، بررسی نمونه های موردی دیوار سبز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد