خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی ساختمان مرکز مدیریت بحران

   تعدادبرگ: 439 برگ ورد با منابع   قیمت: 14000 تومان   حجم فایل: 22170 kb  تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
در دنیای امروز ضرورت توجه به آموزش در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر هیچ کس پوشیده نیست. بسیاری از شرکت¬ها، کارخانه¬ها و دستگاه¬های دولتی با توجه به این موضوع همه ساله بخشی از درآمد حاصله یا بودجه¬ی خود را صرف آموزش نیروی انسانی می¬نمایند. در مقوله¬ی مدیریت بحران حوادث، یکی از جنبه¬های عمده¬ای که باید قبل از بحران، برنامه¬ریزی و انجام شود و در حین بحران و پس از آن به¬کار آید، آموزش تخصصی و همگانی در زمینه¬ی نحوه¬ی مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی است. پژوهش¬های سال-های اخیر در مورد پیامدهای فاجعه¬آمیز حوادث طبیعی و غیرطبیعی که بعضاً خسارت¬های جانی و مالی فراوانی را به همراه داشته¬اند، نمایانگر این است که آمادگی برای مقابله با بحران به¬صورت عملی وجود ندارد و مدیریت بحران نیز آموزش ندیده و غیر متخصص است. حال این سوال مطرح می¬گردد که چگونه می¬توان آموزش¬های لازم را به عموم افراد جامعه و مسوولان مدیریت بحران ارایه کرد¬؛ به¬نحوی که آنان بتوانند به آمادگی بیشتری برای مقابله با حوادث دست یابند¬؟
 
در اجرای موفق یک برنامه¬ی آموزشی ابتدا باید پیش¬فرض¬های لازم تحقق یابند. بدین معنی که باید ابتدا برنامه¬ی آموزشی با در نظر گرفتن جنبه¬ها و ابعاد مختلف در قالب یک طرح برنامه¬ریزی شده تدوین شود. این برنامه مبتنی بر تعریف سیاست آموزشی، آموزش دهندگان، آموزش گیرندگان و نیاز سنجی آموزشی است. در موضوع آموزش مدیریت بحران، هدف، تغییر رفتار و عملکرد مردم و سازمان¬های مسوول مدیریت بحران جهت مدیریت بهینه¬ی بحران است. در این رابطه افراد آموزش گیرنده دو دسته می¬باشند، یکی سازمان¬ها و دستگاه¬های مسوول مدیریت بحران که لازم است آموزش¬های تخصصی و کاربردی را فراگیرند و دیگری مردم به¬عنوان عنصر و نهاد اصلی برنامه¬ریزی که باید آموزش¬های همگانی یا عمومی را ببینند.
آموزش یکی از اجزای اصلی عنصر آمادگی است که در چرخه¬ی مدیریت بحران به¬عنوان اقدامات پیش از بحران تلقی می¬شود. مدیریت بحران در حال حاضر به¬دلیل ابعاد و جنبه¬های متعدد بحران¬ها، دارای پیچیدگی-های خاصی است، به¬طوری که طیف وسیعی از کارآیی¬ها و مهارت¬های لازم نظیر برنامه¬ریزی، سازماندهی عملیات، تجهیز منابع و امکانات و توزیع بهینه¬ی آن¬ها را در بر می¬گیرد. تمامی مهارت¬های فوق به آموزش تخصصی کامل و جامع نیاز دارند. بنابراین از نقطه نظر مدیریت بحران، نیاز به آموزش نیروی انسانی موجود در دستگاه¬های دولتی برای ارایه¬ی خدمات پایه و ضروری از جمله آتش¬نشانی، اورژانس، امداد و نجات، تأمین امنیت و غیره در زمان بحران بسیار ضروری است.
واضح است که در رابطه با نیازهای آموزشی در درجه¬ی اول باید قابلیت موجود را مدنظر قرار داد. فقط در آن صورت است که می¬توان به یک ارزیابی دقیق دست یافت. اصولاً چنین ارزیابی نشان خواهد داد که چه زمینه¬هایی بیشتر به آموزش نیاز دارند. آموزش ممکن است با در نظر گرفتن ملزومات عمده¬ی آموزش و دسته بندی افراد تحت آموزش به صورت¬های مختلف انجام شود.
برای مثال آموزش مدیریت بحران می¬تواند برای مدیران فعلی بحران، به¬منظور آشنایی آن¬ها با جنبه¬های مختلف بحران و چگونگی هماهنگ¬سازی فعالیت¬های مدیریت بحران صورت گیرد یا اینکه آموزش مهارت¬ها برای افرادی ارایه شود که در عملیات اضطراری، نجات، کمک¬های اولیه، اسکان موقت و غیره انجام وظیفه می¬کنند. چنین افرادی می¬توانند از اعضای دستگاه¬های دولتی و یا سازمان¬های غیردولتی¬(NGO) باشند. همچنین آموزش تخصصی می¬تواند از طریق سمینارها و 
جلسات علمی صورت گیرد و افراد مختلفی را تحت پوشش قرار دهد.از منظر مخاطبان و تعیین گروه¬های هدف و شیوه¬های بهینه نیز می¬توان آموزش را به انواع مختلف رسمی، غیررسمی و اتفاقی تقسیم نمود.
برنامه¬ریزی و اجرای هر یک از این آموزش¬ها به عوامل متعددی چون اهداف، محتوا، شرایط فراگیران و میزان دسترسی آنان بستگی دارد.
آموزش رسمی یا مدرسه¬ای معمولاً بخشی از نظام آموزشی است که از کودکستان آغاز شده و تا دانشگاه ادامه می¬یابد. این نوع آموزش که سازمان¬یافته است دارای ساختار مشخصی است و از نظم خاصی پیروی می¬کند.
آموزش غیررسمی نیز به هر نوع فعالیت آموزشی یا کارآموزی اطلاق می¬شود که سازمان¬یافته است و در خارج از نظام آموزش رسمی تحقق می¬پذیرد. برای مثال می¬توان از دوره¬های آموزشی و کارآموزی در زمینه-های مختلف بهداشتی، سیاسی و فنی نام برد.
آموزش اتفاقی نیز نوعی آموزش است که انسان در طول عمر به گونه¬ای تصادفی و نامنظم کسب می¬نماید. آموزش اتفاقی معمولاً در محیطی که فرد رشد می¬یابد و یا در محیط کار، زندگی و خانواده از طریق رسانه-های جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه¬ها و غیره به دست می¬آید.
نهایتاً ارایه¬ی آموزش¬های لازم در زمینه¬ی مدیریت بحران در سطح مردم و مسوولان، نیازمند تعریفی دقیق از یک سیاست آموزشی مبتنی بر نیاز¬سنجی است. برای اجرای برنامه¬های آموزشی باید نقش و جایگاه هر یک از دستگاه¬های آموزشی و فرهنگی دقیقاً روشن شود. تحقق این مهم، لزوم تدوین طرح آموزش مدیریت بحران در کشور را در چهارچوب سیاست¬ها و راهبردهای مدیریت بحران در سطوح ملی، منطقه¬ای و محلی ضروری می¬نماید.
 
 
 
 
معیارهای شهر ایمن
 
1-6 >با توجه به اینکه برشمردن شاخصه¬های شهر ایمن باید در همه¬ی زمینه¬ها مورد توجه قرار گیرد و نمی¬توان فقط از یک منظر فرضاً ایمنی و آتش¬نشانی بدان نگاه کرد پس می¬بایست تمامی ابعاد و ویژه گی های یک شهر برای ایمن بودن را مورد بررسی و تمامی مواردی که ایمنی یک جامعه را تهدید می کند مد نظر قرار داد و آن را پیش بینی کرد تا بتوان راهکارهای پیش¬گیرانه را برای مهار، کاهش اثرات و نهایتاً مقابله با آن بکار بست. پرواضح است که بهترین شرایط برای بررسی توان سیستم ایمنی جامعه زمانی¬ است که ناایمنی¬ها و مخاطرات به یکباره شهر را تهدید می¬کند (یعنی بدترین شرایط موجود). بنابراین بررسی بحران¬های گذشته می¬تواند ما را برای رسیدن به هدف بسیار یاری کند. از این رو در سال های اخیر ایمن سازی شهرهای کشور در برابر حوادث و سوانح غیرمترقبه مورد توجه قرار گرفته است. مدیریت شهری در سرتاسر کشور ناگزیر است برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرها، از کارایی بسیار بالایی برخوردار باشد و آن را با گذشت زمان افزایش دهد و همواره روش¬های مدیریت و فناوری¬های موجود را به¬ویژه در مورد ایمن¬سازی خدمات تأسیسات و ساختمان¬های شهر بهبود بخشد و به¬روز نماید.  
 
و....
 
 
فهرست مطالب
فهرست
1- فصل اول: اهداف و ضرورتها
1-1>  بیان مسئله ی تحقیق 
1-2> اهداف کلی و جزئی تاسيس مركز بين المللي امداد و نجات
1-3> لزوم وجود ساختمان مديريت بحران
1-4> ضرورت تامین و تجهیز بیمارستان صحرایی در بلایا
1-5>لزوم آموزش مدیریت بحران
1-6 >معیارهای شهر ایمن
1-7>فرهنگ ایمنی
1-8> هدف استاندارد 2800
مطالعات موضوع  طرح
1-9>مطالعات موضوع  طرح
1-10> آيين‌نامه اجرايي قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور
1-11>انواع آموزش
1-12>تغيير نگرش مهندسي به نگرش مديريتي در مقابل زلزله
 
 
2-فصل دوم: مبانی نظری
2-1 > معمار کیست؟
2-2> معنا در معماری:
2-3 > مفهوم و تعریف معماری
2-4 >نظم در ساختار 
2-5 >بررسی محتوای معماری (مفاهیم) 
2-6> معرفی هفت معمار
2-7> نتیجه 
مبانی نظری پروزه
2-8> مبانی طرح و طرز فکری:
2-9> مديريت شناور
2-10> تحليل وبررسي موضوع ولكه گذاري كلي فضاهاي آن 
2-11> محورهاي اصلي ومحورهاي فرعي  پلان
2-12 > طراحی پلان
2-13> بام های مورد استفاده در ابنیه سنتی در مناطق سرد
2-14> مصالح مورد استفاده در ابنیه سنتی در مناطق سرد
 
 
3-فصل سوم:اقلیم فرهنگ و تاریخ
شناخت تاریخی شهر کرمانشاه
3-1>تاریخچه ی سکونت
3-2>شهر کرمانشاه:
3-3>موقعیت جغرافیایی
3-4>توپوگرافی و جهات شیب زمین
3-5>ویژگی های اقلیمی وجوی
3-6>دما و تغییرات آن
3-7>بارش و میزان آن
3-8>باد
3-9>تبخیر
3-10>تعداد روزهای یخبندان
3-11>وضعیت هیدرولوژیکی
3-12>منابع آب
3-13> ناهمواری های استان
3-14>دشتها :
3-15>خاک شناسی
3-16>نژاد:
3-17>زبان و مذهب
3-18>جمعیت
3-19>  سابقه تمدن انساني:
3-20>پيشينه تاريخي استان كرمانشاه
3-21>گردشگری
3-22> جاذبه های فرهنگی – تاریخی
 
 
4-فصل چهارم:استانداردها
4-1>استانداردها وسرانه های طراحی ساخمان مدیریت بحران
4-2> فضای نمایش:
4-3>كاربري حمل و نقل زميني و هوايي
4-4>آشنایی با هلیکوپتر Sikorsky S-92 
4-5>كاربري‌هاي پزشكي
4-6>سرویس های بهداشتی: 
4-7>بیمارستان سیار
4-8>درمانگاه
 
4-9> ایستگاه های تیپ آتش نشانی 
5-فصل پنجم:نمونه های مشابه
5-1>ایستگاه آتش نشانی ویترا
5-2> ایستگاه آتش نشانی ویتاکورا
6-فصل ششم:برنامه فیزیکی
6-1>ساختمان مدیریت بحران   
6-2> ریز فضای مركزآتش نشاني :
6-3>ریز فضای بیمارستان
 
دیاگرامها
جداول
7-فصل هفتم:آنالیز سایت
7-1> مشخصات زمين
7-2>دلايل انتخاب سايت
7-3>چند عکس از کتاب چگونه معمارانه طراحی کنیم
7-4> عکس تحلیل سایت زمین مذکور
7-5> عکس از داخل محوطه سایت
 
7-6> عکس ازمحوطه بیرون سایت
8-فصل هشتم:روند طراحی
8-1>روند طراحی در کل
8-2> مفهوم واژه ی بیونیک
8-3> معماری با الهام گرفتن از چشم
8-4> کانسپت اولیه   طرح:
8-5>دلایل انتخاب چشم:
8-6>روند احداث مركز بين المللي امداد و نجات
 
9-فصل نهم:تاسیسات
9-1>تاسسیات ساختمان  
9-2> کنترل وبرنامه ریزی سیستم ها: 
9-3)روشنایی  
9-4)تاسیسات الکتریکی  بیمارستان
 
10-فصل دهم:سازه
  10-1>ایمن سازی
10-2>عناصر سازه ای ساختمان
10-3>سازه های فضايي
10-4>سازه فضاکار چیست ؟
10-5>انواع  سازه های فضایی
10-6>سازه های متحرک، روشی برای مقابله با زلزله 
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی ,ساختمان مرکز , مدیریت بحران , رساله طراحی ,مرکز مدیریت بحران ,پایان نامه ,طراحی مرکز ,مدیریت بحران ,دانلود رساله ,مرکز مدیریت , بحران مطالعات , برنامه فیزیکی , دانلود پایان نامه ,دانلود رساله ,پایان نامه رشته معماری,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مرکز مديريت بحران با رويکرد معماری پايدار
مطالعات طراحی ایستگاه آتش نشانی ۱۱۹ اسلاید
مطالعات طراحي ايستگاه مدیریت بحران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد