خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی موزه ادیان با رویکرد معناگرایی در معماری

   تعدادبرگ: 300 برگ ورد با فهرست رفرنسی صفحات   قیمت: 60000 تومان   حجم فایل: 12116 kb  تعدادمشاهده  1


مطالعات طراحی موزه ادیان با رویکرد معناگرایی در معماری
فهرست کلی مطالب
چکیده
مقدمه
تعاریف
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
ضرورت
روش تحقیق
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم استانداردها و ضوابط
فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل ششم طراحی سایت 
فصل هفتم تاثیر گذاری رویکرد به موضوع
فصل هشتم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل نهم ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل دهم سازه و تاسیسات
فصل یازدهم منابع و ماخذ  
 
 
بخشی از مطلب
 
منظور از معماری در حال حاضر عبارتست از اشغال فضا بوسیله ی بناها و ملحقات ابنیه یا ایجاد هویت در فضا بوسیله بناها و ملحقات آن یا ساماندهی فضای زیست، که طبق این تعریف رشته ای است هنری،علمی، فنی و انسانی بطوری که با تمام این رشته ها سر و کار داشته،آگاهانه و غیر آگاهانه که در رابطه و تأثیر متقابل با آنها واقع می شود،یعنی تمام مقوله ها و امور فوق الذکر در جریان سیر تحولات اجتماعی تأثیر آگاهانه و غیر آگاهانه خود را روی ساماندهی فضای زیست به جا گذاشته ومتقابلاً فضای زیست بطور مستقیم و غیر مستقیم روی سایر امور اثر می گذارد. بنابراین کار طراحی با تمام امورو مقوله ها و مباحث علمی ، هنری فلسفی(، دینی و فنی سر و کار داشته است.
موزه مؤسسهای است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت میکند. هدف موزهها، تحقیق در آثار و شواهد بهجایمانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهرهوری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است. موزه بیش از هر چیز بازتابی است چیز « از انسان و فعالیت های او ، از محیط طبیعی ، فرهنگی و اجتماعی ، موزه به زبان ویژه سخن می گوید که زبان شیء یا زبان است . بدین سان هم بیننده بی سواد اثر می نهد و هم بر بیننده اشباع شده از برداشت های بصری ناشی از اشیاء . از این » واقعی رو موزه یکی از نهادهای مهم فرهنگی است که بعد از رنسانس در توسعه جوامع نقش مهمی را ایفا نموده است.
در قرون وسطی در غرب و در شرق به علت فقدان نظام مالی و بانکی صحیح، ثروتمند بودن با مالکیت اشیای گران قیمت و ممتاز مترادف بود زیرا ثروتمندان با خرید و گردآوری آثار هنری و نایاب نقدینه های خود را از خطرهای متعدد نجات می دادند. در دوره رنسانس به سبب دگرگونی های اساسی و تحولات فکری که در جوامع اروپائی بوجود آمد، صاحبان مجموعه ها دیگر به مجموعه خود به چشم سرمایه مالی نگاه نمی کردند، بلکه به ارزش هنری و فرهنگی آنها نیز پی بردند و بدین جهت مجموعه ها از مخفی گاهها درآمده و به درون تالار نمایش منتقل شدند. برای نمایش آثار هنری حجیم خود مانند مجسمه و تابلوهای بزرگ نقاشی، اتاق هایی نورگیر با طول زیاد و عرض کم ساختند و آن را گالری نامیدند. بعضی از مجموعه داران نیز با الهام از موز گالریهای خود را موزه نامیدند) نفیسی، 1380 ، 27 .)
نگرش معناگرا
پیروان این نگرش ،معماری را در کالبد آن نمی بینند بلکه آنرا نمودی از معانی پر رمز و راز می دانند. در اینجا شی یا اثر هنری ابزاری است برای رساندن پیامهای معنوی و معنایی. محققین این حوزه از دنیای فلسفه و دین شناسی و هنر بهره می گیرند. بزرگانی مانند هانری کربن، سید حسین نصر، بوکهارت،...
بحران معنوی

محققینی چون نصر و بوکهارت نظریه بحران معنویت در دنیای معاصر بخصوص مغرب زمین را مطرح می کنند )نصر در کتاب "انسان و طبیعت" بوکهارت در کتاب "هنرمقدس" به ریشه های تاریخی سقوط هنر معنوی اشاره می کند که سقوط پیش از ظهور رنسانس در هنر گوتیک آغاز شد.هنر رومی وار ،نمایانگر حالت تعادل و توازن... نمایشگر گسترش یک طرفه و برتری عناصرعقل و بیشتر نمودار جهش و خیزش است تا بیان کننده سیر نظر و تامل...رنسانس کشف و شهود را به خاطر عقل بخشی برهانی رها می کند... باروک واکنشی است در قبال فرد گرایی رنسانس...بهترین آفرینشهای تجسمی هنر باروک از قلمرو مذهب خارج اند و عبارتند از میدانها و فواره ها...در هر مرحله انحطاط که از دوران رنسانس آغاز شد،زیبایبها جزیی پدیدار میگردند،اما این همه نمی توانند فقدان جوهره ی اصلی را جبران کند ...
بوکهارت:با ظهور تمدن صنعتی چنین وحدت اندام واری درهم می شکند و انسان خود را با طبیعت نه همچون مادر،بلکه با ماده بی جان که به اشکال ساز و کارهای همواره مستقل تر ،جای قوانین فکری را غضب می کنند ،روبه رو می بیند،هنرمند هم دیگر نوعی فیلسوف یا صانع بدانگونه که در دوران رنسانس بود نیست ،بلکه فقط جست وجوگری منزوی ،بی مبدا و بی هدف است ...هنر دیگر نه آسمانی داشت نه زمینی یعنی نه فقط فاقد پس زمینه ما بعد الطبیعی بود،بلکه مبنایی از لحاظ استادکاری نیز نداشت.
اهداف هنر معناگرا
بورکهات:"هدف غایی هنر مقدس،فراخوانی و یادآوری احساسات یا انتقال تأثرات نیست ،بلکه هنر مقدس ،رمز است و بدین علت جز وسایل ساده و اولین و اصلی ،از هر دستاوردی مستغنی است...هنر مقدس سرشت رمزی عالم است و بدین گونه روح انسان را از قید متعلق به واقعیات درشتناک و ناپایدار می رهاند و....


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی موزه ادیان با رویکرد معناگرایی در معماری ,فهرست کلی مطالب ,چکیده ,مقدمه ,تعاریف ,فصل اول مطالعات پایه ,بیان مسئله ,اهداف ,ضرورت ,روش تحقیق ,فصل دوم مبانی نظری ,فصل سوم استانداردها و ضوابط ,فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری ,فصل ششم طراحی سایت ,فصل ه,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی موزه فرهنگ و تمدن ترکمن، موزه مردم شناسي بندر ترکمن
مطالعات طراحی،پارک موزه جوان با رویکرد ارتقاء مشارکت اجتماعی
مطالعات طراحی موزه سبک هاي معماري با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی كهگيلويه و بويراحمد
مطالعات طراحی و معماری نمایشگاه بین المللی
مطالعات طراحی موزه پست و مخابرات
مطالعات طراحی موزه انتفاضه فلسطین
مطالعات طراحی موزه خوانندگان و نوازندگان سنتی ایران
مطالعات طراحی موزه تاريخ هنر فرش ايران
مطالعات طراحی موزه فرهنگ ملل (موزه – باغ تفکر و طبیعت ایران و چین )
مطالعات طراحی موزه هنرمشهد
مطالعات طراحی موزه آتش نشاني
مطالعات موزه تاریخ هنر با فرمت پاورپوینت بسیار مرتب

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد