خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی،پارک موزه جوان با رویکرد ارتقاء مشارکت اجتماعی

   تعدادبرگ: 302 برگ ورد با فهرست رفرنسی فونت14   قیمت: 60000 تومان   حجم فایل: 14893 kb  تعدادمشاهده  3


مطالعات طراحی،پارک موزه جوان با رویکرد ارتقاء مشارکت اجتماعی
 
  فهرست کلی مطالب
چکیده
مقدمه
تعاریف
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
ضرورت
روش تحقیق
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم استانداردها و ضوابط
فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل ششم طراحی سایت 
فصل هفتم تاثیر گذاری رویکرد به موضوع
فصل هشتم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل نهم ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل دهم سازه و تاسیسات
فصل یازدهم منابع و ماخذ  
 
بخشی از مطلب 
جوانان و اوقات فراغت چنان در پدیده جوانی تنیده است كه باید آن را منشاء شناخت و به رسمیت شناخته شدن دوران جوانی و هویت دانست. تأثیرات مهمی كه گذران اوقات فراغت در دوران معاصر بر فضای سیاست فرهنگ، اقتصاد و بر جوامع و خانواده و جوانان گذاشته است نه تنها مصرف كنندگان صنعت اوقات فراغت بلكه تولیدكنندگان كالاهای فراغت را نیز به تنوع طلبی و ساختار شكنی بنیادها وادار كرده است، تا دائماً و خلاقانه عناصری از اوقات فراغت را ابداع كنند و با انتخاب اجزاء متفاوت فرهنگی وتركیب آنها با یكدیگر، هویتهای جدید را بجویند. (رفعت جاه، 1389)
عدم وجود محیطهای مناسب برای جوانان که بتواند نیازهای روحی روانی و جسمی آنان را برآورده کند در شیراز که جمیت جوان نسبتا زیادی دارد مشکلات زیادی از جمله بزهکاری، اعتیاد و.. را به همراه خواد داشت لذا پارک موزه جوانان می تواند محلی برای انجام فعالیت هایی مختلف فرهنگی – ورزشی در اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شود که به منظورتحقق گفتگوی جوانان تعامل اجتماعی و گذراندن اوقات فراغت آنها طراحی و اجرا می گردد. تفریح فعالیتی منطقی و عقلانی در زندگی افراد محسوب می شود و وجود آن در زندگی صنعتی و بی روح جوامع امروزی بسیار ضروری و لازم است.(علیزاده، ۱۳۹۱)
عامل تداوم فرهنگ و ادغام ویكپارچگی اجتماعی و توسعه روزافزون تولید فرهنگ می تواند پارک موزه جوان باشد  که اوقات فراغت، یكی از نیازهای اساسی و پایه‌ای انسان است و مانند هر نیازی، بسته به وضعیت فرد و محیط اجتماعی، متغیر بوده و میان جوانان و بزرگسالان تفاوت داشته و دائماً در حال تغییر است.( صولتی، ۱۳۸۲)
 لذا برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و مشارکت آنان در اجتماع خود یکی از دغدغه های بزرگ جوامع می باشد که این پارک موزه با ارائا راهکارهای محیطی می تواند مانع از گسترش بزهكاری و دیگر مشکلات رایج در بین جوانان شده و در شكل توسعه یافته فرد می‌تواند جوانان را مسئولیت پذیر، جامعه پذیر و مشاركت جو به بار آورد.( خدایاری فرد، ۱۳۸۳)
.سیاست‌ها وخط مشی‌های اجرایی شده در این پروژه می‌توان به گسترش مشاركت بخش و تشكلهای غیردولتی در زمینه اوقات فراغت جوانان از طریق بسیج امكانات و جلب مشاركتهای مردمی ـ ایجاد فضا و عزم و اراده ملی در سطح جامعه در جهت اهتمام به اوقات فراغت جوانان گسترش مداخله و مشاركت جوانان ـ بهینه سازی امكانات موجود و افزایش زیرساختهای سیاحتی و گردشگری، گسترش فضاهای فراغتی و لحاظ نمودن نیازهای فراغتی جوانان و توسعه كمی و كیفی برنامه‌های فراغتی جوانان از طریق ارتقا و اصلاح نگرش جامعه، روزآمد كردن محتوای برنامه‌های فراغتی و استفاده بهینه از شبكه‌های اطلاعاتی و ارتباطی، توجه به اصل انعطاف پذیری، اصلاح پذیری و تحقق پذیری در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان؛ اشاره كرد. پارك‌ها و فضاي سبز در شهرها به منظور گذران اوقات فراغت مردم ايجاد مي‌شوندكه علاوه بر تأثير گذاري مثبت بر آب و هواي شهرها و حفظ بهداشت محيط، مهم‌ترين ويژگي آنها تأمين مكاني براي استراحت، گردشگري و در يك كلام گذران اوقات فراغت براي تمام گروه‌هاي سني و جنسي جامعه است. يكي از اولين گام‌ها در جهت احداث پارك‌ها برچيدن حصار دور آنها بود كه در نتيجه پارك را از حالت محل نمايش گياهان خارج و به جريان روزمره زندگي نزديك كرد. 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی،پارک موزه جوان ,با رویکرد ارتقاء مشارکت اجتماعی ,رساله پارک موزه جوان ,طرح نهایی پارک موزه جوان ,پروژه پایانی ,پارک موزه جوان ,مبانی نظری ,فصل سوم استانداردها و ضوابط ,فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری ,فصل ششم طراحی سایت ,فصل هفتم تاثیر گذاری ر,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی و معماری موزه آثار باستانی
مطالعات طراحی موزه صنايع دستی با رویکرد معماری اسلامی ایرانی
مطالعات طراحی موزه فرهنگ و تمدن ترکمن، موزه مردم شناسي بندر ترکمن
مطالعات طراحی پارک موزه جوان با رویکرد معماری زمینه گرا
مطالعات طراحی موزه ادیان با رویکرد معناگرایی در معماری
مطالعات طراحی موزه سبک هاي معماري با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی كهگيلويه و بويراحمد
مطالعات طراحی و معماری نمایشگاه بین المللی
مطالعات طراحی و معماری موزه جنگ
رساله موزه و فروشگاه صنایع دستی
مطالعات طراحی موزه پست و مخابرات
مطالعات طراحی موزه انتفاضه فلسطین
مطالعات طراحی موزه خوانندگان و نوازندگان سنتی ایران
مطالعات طراحی موزه سکه و اسکناس ایران
مطالعات طراحی موزه آب
مطالعات طراحی موزه تاريخ هنر فرش ايران
مطالعات طراحی موزه آتش نشاني
مطالعات طراحی و معماری موزه هنرهای معاصر
مطالعات موزه هنرهای معاصر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد