خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی موزه فرش

   تعدادبرگ: 105 برگ ورد قابل ویرایش ///   قیمت: 40000 تومان   حجم فایل: 20900 kb  تعدادمشاهده  2


مطالعات طراحی موزه فرش
فهرست
مقدمه:    2
1-1 طرح موضوع:    2
2-1- بیان مسئله:    3
1-3-  اهداف پژوهش:    4
1-4- سوالات و فرضیه ها:    4
5-1-  ضرورت اجرا:    4
1-6- تعاریف و واژه ها:    5
موزه‌های استان    5
موزه آستانه مقدسه    5
موزه مردم شناسی قم    5
موزه هنرهای سنتی قم    7
موزه آثار مراجع تقلید    7
موزه تاریخ طبیعی قم    7
موزه تخصصی علوم زمین (یاقوت کویر)    7
آسمان نما    7
تاریخچه موزه درجهان و ایران    9
1-2- تاریخچه موزه درجهان:    9
2-2- تاریخچه موزه درایران    10
دسته بندی موزه ها بر اساس نوع کاربری    12
3-2- انواع موزه ها :    12
3- موزه های تاریخ طبیعی(تعاریف و مفاهیم)    15
2-4- تاریخچه فرش    16
2-5-وضعیت فعلی    22
2-6- گزيده اطلاعات فرش    26
2-6-1-انواع گره    26
    29
1-3-  نمونه ایرانی:    31
3-2- نمونه خارجی:    52
3-3- برنامه عملکردی و فیزیکی    69
5-3- استانداردها:    75
6-3- جدول برنامه فیزیکی    81
3-7- نکاتی در باب معماری موزه:    84
1-4-  شناخت سایت در بستر شهری    87
2-4- شناخت بسترجغرافیایی    87
4-3- شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان قم    88
4-4-  اقلیم    89
4-5- معرفی سایت:    92
1-5- بررسی و انتخاب سایت:    100
5-2- مبانی نظری و ایده های طراحی    101
5-3- روند طراحی    101
5-4- پلان ها    104
فهرست منابع    105
 
 
 
هدف اولیه از پیدایش موزه‌ها به مفهوم نوین و به روش شناخته شده امروزی ایجاد مكانهایی برای نگهداری اموال شخصی و یا ثروتهای صرفاً ملی بوده است.
 اشتیاق به گردآوری اشیاء زیبا، گرانبها و كمیاب و یا صرفاً غریب امری است كه ریشه در نهاد و  سرشت آدمی داشته و دارد. همه تمدن‌ها از ابتدایی ترین‌ تا پیشرفته‌ترین‌ آنها در تمایل به گردآوری اشتراك داشته‌اند. از ارضای بنیادی غریزی گردآوری در طی زمان به استفاده از مجموعه آثار در جهت برآوردن نیازها به مطالعه می‌رسیم.
 موزه‌ها به عنوان مؤسساتی در جوامع نوین وظیفه دارند اشیائی را كه به لحاظ ارزش فرهنگی‌شان گرامی داشته می‌شوند را نگهداری نموده و تا سر حد امكان از ویرانی و زوال مصون بدارند و در قال این‌گونه اشیاء همان نقشی را بر عهده دارند كه كتابخانه‌ها در برابر كتب و بایگانی‌ها در قبال اسناد رسمی ایفا می‌كنند. جوامع این اشیاء را نه به انگیزه احتكار بلكه به منظور بهره‌گیری از آنها محفوظ می‌دارند.
 موزه‌ها به وجهی سازمان یافته‌اند كه از گنجینه‌هایشان در جهت اهداف فرهنگی استفاده شود. به دیگر سخن موزه‌ها از خلال ارزشهایی كه آنها را فرا می‌گیرند و به صور مرتبی بیان می‌دارند منظری عینی از جهان سه بعدی را در ذهن بازدیدكنندگان خود متبادر می‌سازند و به‌ آنان امكان می‌دهند كه روح نافذ خویش را در مورد میراث خود بكار بسته و از این راه به كنجكاوی خود میدان عمل دهند
 
 هدف نمایش:
 
 ایجاد تسهیل تماس مستقیم بین فرد و شیء است، خواه فرد یك كودك دبستانی باشد یا یك بزرگسال و خواه شیء نمونه‌ای متعلق به 
 علوم طبیعی و یا یك متنوع عرضه شده در تالار تاریخچه علوم و فنون باشد و یا یك اثر هنری، لذا باید در نظر داشت كه: 
  * اولا: موزه وسیله نمایش اشیاء است، نه اشیاء وسیله نمایش موزه.
 * ثانیاً : آنچه مسلم است موزه تنها وسیلة ارتباط عینی نیست، بلكه هدف اساسی آن القاء تأثیر فرهنگی و هنری و ایجاد رابطه بصری از طریق برخورد مستقیم با اشیائ دوبعدی به صورت رویارویی یك جهت با اشیاء سه بعدی از راه برخورد چند جهت است.
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی موزه فرش ,موزه فرش, رساله , طرح نهايی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني ,نمونه موردي,دانلود رساله ,پروژه پایانی معماري ,دانلود رساله معماري, دا,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی طراحی غرفه های نمایشگاهی
مطالعات طراحی و معماری موزه جنگ
مطالعات , نقشه های اتوکد طراحی معماری موزه هنرهای معاصر تهران
مطالعات طراحی معماری مرکز و مجتمع مدیتیشن با رویکرد فضاهای مینیمال
مطالعات طراحی پارک موزه طبیعت ،باغ موزه
مطالعات طراحی و معماری موزه آثار باستانی
مطالعات طراحی موزه علم و فناوری
مطالعات طراحی موزه صنايع دستی با رویکرد معماری اسلامی ایرانی
مطالعات طراحی موزه فرهنگ و تمدن ترکمن، موزه مردم شناسي بندر ترکمن
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی آذربایجان
مطالعات طراحی پارک موزه جوان با رویکرد معماری زمینه گرا
مطالعات طراحی،پارک موزه جوان با رویکرد ارتقاء مشارکت اجتماعی
دانلود مطالعات موزه موسیقی/word
مطالعات طراحی موزه ادیان با رویکرد معناگرایی در معماری
مطالعات طراحی موزه سبک هاي معماري با رویکرد معماری پایدار
مطالعات معماری موزه
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه هنر و فرهنگ با رویکرد معماری اکولوژیک
پروژه طراحی موزه موسیقی با رویکرد معماری پایدار
پروژه طراحی و معماری موزه معماری ایران با تاکید بر فناوری های دیجیتال

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد