خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی و معماری باغ موزه شهر

   تعدادبرگ: 125 برگ ورد   قیمت: 30000 تومان     تعدادمشاهده  4


 

فصل اول: کلیات طرح
 
۱-۱- مقدمه ۲
 
۱-۲- تبیین موضوع ۲
 
۱-۳- معرفی طرح بالاسری و یا ارائه دلایل انتخاب موضوع ۲
 
۱-۴- معرفی سایت ۲
 
۱-۵- نتیجه گیری ۳
 
فصل دوم: مبانی نظری طراحی
 
۲-۱- مقدمه ۵
 
۲-۲- تئوری های مرتبط با موضوع ۵  
 
۲-۲-۱- موزه ۵
 
۲-۲-۲- نام شناسی  ۵
 
۲-۲-۳- موز‌ه‌های معروف ۶
 
۲-۲-۴- دیاگرام موزه ۶
 
۲-۲-۴-۱-فضاهاي موزه ۶
 
۲-۲-۵-«ایكوم»شورای بین‌المللی موزه‌ها ۶
 
۲-۲-۵-۱- معرفی ایكوم ۷
 
۲-۲-۶- انواع موزه ۸
 
۲-۲-۶-۱- موزه‌های تاریخی ۸
 
۲-۲-۶-۲- موزه‌های علمی ۸
 
۲-۲-۶-۳- موزه‌های تخصصی۹
 
۲-۲-۶-۴- موزه‌های منطقه‌ای۹
 
۲-۲-۶-۵- موزه‌های فضای آزاد ۱۰
 
۲-۲-۷- بناهای تبدیل شده به موزه ۱۰
 
۲-۲-۸- بناهایی كه به عنوان موزه ساخته شده اند ۱۱
 
۲-۲-۸-۱- معبد ـ موزه‌ها یا كاخ ـ موزه ها ۱۱
 
۲-۲-۸-۲- موزه‌های جدید ۱۲
 
۲-۲-٩-  تعریف موزه ۱۳
 
۲-۲-٩-۱-  تعریف لغوی موزه ۱۳
 
۲-۲-٩-۲-  تعریف اصطلاحی موزه ۱۴
 
۲-۲-۱۰-  هدف نمایش ۱۴
 
۲-۲-۱۱-  تاریخچه موزه ۱۶
 
۲-۲-۱۱-١- تاریخچه موزه در جهان ۱۶
 
۲-۲-۱۱-٢- تاریخچه موزه در ایران  ۱۸
 
۲-۲-۱۱-٣- موزه در بینش اسلامی ۲۰
 
۲-۳-معرفی و تحلیل مصداق ها و نمونه ها ۲۰
 
۲-۳-۱- موزه هنرهای معاصر ۲۰
 
۲-۳-۱-۱ -قرار گیری در سایت ۲۰
 
۲-۳-۱-۲ - معرفی بنا ۲۱
 
۲-۳-۱-۳-سازماندهی فضایی ۲۲
 
۲-۳-۱-۴-نحوه قرارگیری گالری ها ۲۵
 
۲-۳-۱-۵-سرسرای اصلی ۲۵
 
۲-۳-۱-۶-سرسراي اصلي-شيبراهه (گره ارتباطي( ۲۵
 
۲-۳-۱-۷ -فضای باز میانی  ۲۷
 
۲-۳-۱-۸ -نور پردازی ۲۸
 
۲-۳-۲- بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو ۲۹
 
۲-۳-۲- ۱-کانسپت اولیه حجم ۲۹
 
۲-۳-۲- ۲-تحلیل حجم بنا ۲۹
 
۲-۳-۲- ۳-یک مرکز جدید شهری ۳۰
 
۲-۳-۲- ۴-المان در ورودی ۳۰
 
۲-۳-۲- ۵ – ساختار ۳۲
 
۲-۳-۲- ۶ -مصالح  ۳۲
 
۲-۳-۳- مرکز فرهنگی سینمایی دزفول ۳۹
 
۲-۳-۳-۱-سایت مجموعه ۳۹
 
۲-۳-۳-۲-گردشی در مرکز فرهنگی سینمایی دزفول ۳۹
 
۲-۳-۳-۳- معرفی پلانی مجموعه ۴۰
 
۲-۳-۳-۴- تحلیل بنا ۴۳
 
۲-۳-۳-۵- تحلیل فرم ۴۴
 
۲-۳-۳-۶- تحلیل نما ۴۵
 
۲-۳-۳-۷- تحلیل پلان ۴۶
 
۲-۳-۳-٨- هشتی ۴۷
 
۲-۳-۳-٩- برنامه کالبدی ۴۸
 
۲-۳-۳-١٠- تفکیک عملکردی فضا ۴۹
 
۲-۳-۳-١١- مسیرهای گردش ۵۰
 
۲-۳-۳-١٢- فضاهای پر و خالی ۵۱
 
۲-۳-۳-١٣-دیاگرام روابط فضایی ۵۲
 
۲-۳-۳-١٤-دیاگرام عمودی روابط ۵۲
 
۲-٤- احکام و معیارهای نظری طراحی ۵۳
 
٤-۲-١-تالارورودي ۵۳
 
٤-۲-٢-گالريها يا تالار نمايش آثار ۵۳
 
٤-۲-٣-گردش و مسيرحرکت درنمايشگاه ۵۳
 
٤-۲-٤- خصوصیات فیزیكی ساختمان موزه با عملكرد صحیح ۵۴
 
٤-۲-٤-۱- خوانایی مسیر ۵۴
 
٤-۲-٤-٢- ایجاد نمایشگاههای موقت در زمینه های هنری ۵۴
 
٤-۲-٤-٣- ایجاد فضای تحقیق و كتابخانه ۵۵
 
٤-۲-٤-٤- ایجاد سالن نمایش ۵۵
 
٤-۲-٤-۵- اموزش فنی و حرفه‌ای ۵۵
 
۲-۵- نتیجه گیری ۵۵
 
فصل سوم: بستر طراحی
 
٣-١- مقدمه ۵۷
 
٣-٢- معرفی و تحلیل شاخصه های معماری شهر ۵۷
 
٣-٢-١- مشخصات جغرافيايي ۵۷
 
٣-٢-٢- وجه تسميه و پيشينه تاريخي ۵۸
 
٣-٢-٣- مصالح ۵۹
 
٣-٢-٤- سقانفرها ۵۹
 
٣-٢-۵-شهرستان قائم‌شهر ۶۰
 
٣-٢-٦- مکان های دیدنی و تاریخی ۶۰
 
٣-٢-٧- امامزاده صالح ۶۰
 
٣-٢-٨- تکيه کردکلا ۶۱
 
٣-٢-٩- امکانات فرهنگی و هنری شهرستان قائم شهر ۶۱
 
٣-٣- معرفی سایت طراحی با نقشه ها و تصاویری از داخل و بیرون سایت ۶۲
 
٣-٤- احکام حاصل از قوانین شهری، اقلیم، همجواریها و  ۶۷
 
٣-٤-١- اقلیم ۶۷
 
٣-٤-١-١- سیمای اقلیمی مازندران ۶۷
 
٣-٤-١-٢- دما ۶۷
 
٣-٤-١-٣- رطوبت ۶۷
 
٣-٤-١-٤- میزان بارندگی ۶۹
 
٣-٤-١-۵- میزان بارندگی در فصل تابستان و زمستان ۶۹
 
٣-٤-١-٦- تابش آفتاب ۷۰
 
٣-٤-١-٧- عناصر آب و هوایی قائم شهر ۷۰
 
٣-٤-١-٧-١- دما (درجه حرارت)  ۷۰
 
٣-٤-١-٧-٢- میزان بارندگی  ۷۱
 
٣-٤-١-٧-٣- میزان رطوبت ۷۱
 
٣-٤-١-٧-٤- زاویه تابش ۷۱
 
٣-٤-١-٧-۵- بادهای منطقه ۷۲
 
٣-٤-٢- معماری بومی مازندران ۷۳
 
٣-٤-٢-١- شرایط محیطی حاکم بر معماری سنتی مازندران ۷۳
 
٣-٤-٢-٢- روش عمده ساخت بناهای مسکونی سنتی  ۷۴
 
٣-٤-٢-٣- مفاهیم سنتی معماری منطقه ۷۴
 
٣-٤-٣- نحوه تاثیر عوامل اقلیمی در تعیین جهت یک ساختمان  ۷۶
 
٣-٤-٣-١- تابش آفتاب و حرارت ۷۶
 
٣-٤-٣-٢- تشخیص مواقع گرم و سرد یک محل  ۷۷
 
٣-٤-٣-٣- تاثیر سایه بانها ۷۷
 
٣-٤-٣-٤- باد ۷۷
 
٣-٤-٣-۵- اثرات باد و نسیم در خانه سازی  ۷۸
 
٣-٤-٣-٦- تعیین درجه آسایش جسمی  ۷۸
 
٣-٤-٤- عملکرد تهویه و نیاز به آن در ساختمان ۷۸
 
٣-٤-٤-١- موقعیت پنجره و تاثیر آن در وضعیت تهویه طبیعی ۷۹
 
٣-٤-٤-٢- تهویه مورد نظر نیاز در اقلیم معتدل و مرطوب ۷۹
 
٣-۴-۵- اثرات محوطه سازی بر سرعت نسیم در کرانه های بحر خزر ۷۹
 
٣-۴-۶- اثرات دیوارها بر مسیر و سرعت نسیم ۸۰
 
٣-۴-۷- تابش ۸۰
 
٣-۴-۸- بارندگی و رطوبت ۸۲
 
٣-۴-۹- معماری منطقه در رابطه با اقلیم ۸۲
 
٣-۴-۹-۱- تعیین فرم ساختمان های بزرگ ۸۳
 
٣-۴-۹-۲- انتخاب جهت قرارگیری ساختمان ۸۵
 
۳-۴-۹-۳- تهویه مورد نیاز و اقلیم معتدل و مرطوب  ۸۶
 
٣-۵- نتیجه گیری ۸۸
 
فصل چهارم: برنامه ریزی فیزیکی
 
۴-۱- مقدمه ۹۲
 
۴-۲- بررسی استانداردهای کلان طراحی پروژه و استخراج لیست فضاهای مورد نیاز ۹۲
 
۴-۲- ۱- کتابخانه ۹۲
 
۴-۲- ۲- موزه ها و گالری های آثار هنری ۹۴
 
۴-۲- ۳- پارکینگ  ۹۶
 
۴-۲- ۴- آمفی تئاتر ۹۷
 
۴-۲- ۵- لیست فضاهای مورد نیاز ۹۸
 
۴-۳- ابعاد و اندازه های استاندارد ۹۹
 
۴-۴- نتیجه گیری ۱۰۱
 
فصل پنجم: فرآیند طراحی
 
۵-۱- مقدمه ۱۰۴
 
۵-۲- تجزیه وتحلیل زمین طرح ۱۰۴
 
۵-۲-۱- هندسه زمین طرح ۱۰۴
 
۵-۲-۲-سیستم های دسترسی ۱۰۴
 
۵-٢-٣-دید از خارج سایت به درون سایت ۱۰۵
 
۵-٢-۴- دید از درون سایت به خارج سایت ۱۰۶
 
۵-۲-۵- کاربری های مجاور سایت  ۱۰۷
 
۵-۳-مکان یابی بنا در سایت با توجه به عوامل مختلف ۱۰۷
 
۵-۳-١-لکه پارکینگ ودسترسی سواره و پیاده ۱۰۷
 
۵-۳-۲-لکه ساختمان ۱۰۸
 
۵-۴-ایده های اولیه  ۱۱۱
 
۵-۵-تحلیل ایده برتر  ۱۱۳
 
۵-۶- طراحی های صورت گرفته  ۱۱۴
 
۵-۶-۱-ملاحظات مربوط به اولین طرح  ۱۱۴
 
۵-۶-۲-ملاحظات مربوط به دومین طرح  ۱۱۵
 
۵-۶-۳-ملاحظات مربوط به سومین طرح ۱۱۷
 
۵-٧-تحلیل طرح برگزیده ۱۲۰
 
۵-٧-۱-سازگاری با اقلیم ومحیط زیست ۱۲۰
 
۵-٧-۲-سیستم تهویه طبیعی ۱۲۱
 
۵-٧-۳- سیستم نور طبیعی ۱۲۲
 
۵-٧-۴- ساختار حجمی ۱۲۲
 
۵-٧-۵- تحلیل سیستم سازه ای ۱۲۴
 
۵-۸- نتیجه گیری ۱۲۴
 
منابع ۱۲۵
 
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی و معماری ,رساله طراحی ,باغ موزه شهر ,رساله,ppt,pptx,doc,iran,معماري,دانلود,رايگان,طراحي, نامه, طرح نهایی,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني,نمونه موردي,دانلود رساله ,پروژه پایانی معماري ,دانلود رساله معماري, دانلود رساله معماري, دانلود پروپوزال, دانلود پروپوزال معماري, رساله سازه های,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی موزه فرش
مطالعات طراحی معماری مرکز و مجتمع مدیتیشن با رویکرد فضاهای مینیمال
مطالعات طراحی پارک موزه طبیعت ،باغ موزه
مطالعات طراحی و معماری موزه آثار باستانی
مطالعات طراحی موزه علم و فناوری
مطالعات طراحی موزه صنايع دستی با رویکرد معماری اسلامی ایرانی
مطالعات طراحی موزه فرهنگ و تمدن ترکمن، موزه مردم شناسي بندر ترکمن
مطالعات طراحی پارک موزه جوان با رویکرد معماری زمینه گرا
مطالعات طراحی،پارک موزه جوان با رویکرد ارتقاء مشارکت اجتماعی
دانلود مطالعات موزه موسیقی/word
مطالعات طراحی موزه ادیان با رویکرد معناگرایی در معماری
مطالعات طراحی موزه سبک هاي معماري با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه هنر و فرهنگ با رویکرد معماری اکولوژیک
پروژه طراحی موزه موسیقی با رویکرد معماری پایدار
پروژه طراحی و معماری موزه حیات وحش ایران
پروژه طراحی و معماری موزه حمل و نقل ایران
پروژه طراحی و معماری موزه حکیم ابوالقاسم فردوسی
پروژه طراحی و معماری موزه جواهرات ملی
پروژه طراحی و معماری باغ موزه سینما

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد