خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بخش های مختلف یک خانه چه خصوصیاتی باید داشته باشد

   تعدادبرگ: 32   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  2


مقدمه
 
 
یکی از مطالب مهم در رابطه با طراحی قسمت های مختلف خانه  راهنمای خصوصیات بخش های مختلف منزل مناسب با محیط است. چه شما از روی علاقه طراحی داخلی را دنبال می کنید و چه از روی اجبار به دلیل حفظ کردن چهره دکوراسیون خانه در بهترین شرایط، در مواقعی ممکن است درک کردن بعضی موارد در صنعت طراحی و دکوراسیون داخلی برایتان سخت و چالش برانگیز باشد. بسیاری از ما در حرفه طراحی و معماری داخلی سر رشته ای نداریم و اطلاعتمان در این زمینه کامل نیست که البته یک موضوع کاملا طبیعی است. طراحی دکور مانند هنر است که با هر کسی یک جور حرف می زند. بعضی ها دوست دارند در طراحی دکور منزلشان جسارت به خرج دهند، رنگ ها را ترکیب کنند و از بافت ها و پارچه های مختلفی استفاده کنند و بعضی ها سادگی، خطوط راست و مبلمان مدرن را دوست دارند.
 
استایل شما هرچه باشد، طراحی داخلی باید هویت داشته باشد. فضاها و اتاق های زیر را ببینید و به چیزی که آنها را متفاوت کرده دقت کنید. هر دکور خوبی ویژگی خاصی دارد که آن را از اتاق های دیگر متمایز می کند.رنگ آمیزی دیوارها در بزرگ یا کوچک جلوه دادن آن‌ها بسیار حائز اهمیت هستند اگر می‌خواهید اتاق بزرگ جلوه دهد از رنگ روشن و درخشان استفاده کنید و اگر فضای بسته‌تری مد نظرتان است رنگ‌های تیره را به کار ببرید.
 
آیا تابحال درباره رنگ های ثالثیه چیزی شنیده اید؟ می دانید این رنگ ها در کجاها کاربرد دارند؟  در این مطلب نکته ای مهم در راستای فهم بهتر از ترکیب مناسب رنگ ها و طرح ها برای بخش های مختلف خانه را بطور خلاصه بررسی خواهیم کرد و در مطالب بعدی این مبحث را گسترش خواهیم داد.
 
 
 
سوابق تحقیق
 
 
طراحان بزرگی در زمینه بخش های مختلف خانه توضیح داده اند که به نمونه هایی از آنان می پردازیم:
 
نورپردازی روی دیوار بر جلوه اتاق شما می‌افزاید، نورها روی رنگ‌ها تاثیر شگرفی می‌گذارند مثلا نور زرد ایجاد احساس گرما می‌کند و در مقابل نورهای سفید یا آبی ایجاد احساس گرما می‌کنند و در مقابل نورهای سفید روی دیوار سفید یا آبی ایجاد احساس خنکی و دل‌انگیزی به فرد می‌دهد.(دلاور،حسین،ص۲۲)
 
استفاده از تابلو‌های متنوع در ابعاد گوناگون به هماهنگی و زیبایی خانه شما تاثیر می‌گذارد. ازنصب تابلو‌های کوچک روی دیوارهای بزرگ خودداری کنید. زیرا دیوار کوچک به نظر می‌آید و هنگام نصب این تابلو‌ها در حد متعادل و ارتفاع مجاز نصب شوند. ازشلوغ کردن دکوراسیون منزل پرهیز کنید زیرا امروزه در دنیای مدرن شلوغی جایی ندارد و طبق نظریه بعضی روانشناسان دکوراسیون خلوت و مدرن در ایجاد آرامش افراد نقش به سزایی دارد پس سعی نکنید با هر وسیله‌ی اضافی و شلوغ آرامش را ازخود دور کنید.هماهنگ کردن رنگ موکت، فرش، پرده،و مبلمان منزل شما را دل‌انگیز و رمانتیک می‌کند به‌خصوص اگر دیوارها هم از نورهایی با جلوه‌های دل‌انگیزی بی‌بهره نمانده باشند.(کریمی،اسد،ص۴۶)
 
استفاده از آباژورها در طراحی دکوراسیون از یک طرف می‌تواند روشنایی بخشی از منزل را تامین کنند و از طرفی دیگر به عنوان یک وسیله تزئینی نیز به کار رود. بسته به سلیقه، شما می‌توانید از مدل‌های گوناگون پارچه‌ای، کریستالی، و یا کاغذی پایه کوتاه یا پایه بلند انتخاب کنید. آباژورهای پایه کوتاه رابرای میزهای کوچک کنار مبلمان و آباژورهای پایه بلند را برای پشت مبل‌ها یا کاناپه‌های بزرگ یا داخل راهروهای منزل یا کنار در ورودی یک هال بزرگ قرار داد. آباژورها با طرح‌های زیبا می‌توانند نور را به طور زیبایی درگوشه اتاق انعکاس دهند و باعث می‌شود شما از آن مکان لذت ببرید. (راکعی ،فاطمه،ص: ۴۸)
 
 پوشش کف اتاق‌ها در دکوراسیون داخلی منازل نقش پر اهمیتی دارند، امروزه با استفاده از سنگ‌های زیبا و قیمتی کف ساختمان را شکیل و دلچسب می‌کنند البته خیلی از افراد هم ترجیح می‌دهند از کف پوش موکت یا فرش استفاده کنند که این به سلیقه افراد مختلف بستگی دارد. موکت ثابت سراسری نیز با توجه به رنگ و بافت و نقش می‌تواند جلوه خاصی به اتاق شما بدهد.(حسنی،عبدالرضا ،ص۵۸))
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بخش های مختلف ,یک خانه ,چه خصوصیاتی,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد