دانلود پروژه کامل طراحي مجتمع نگهداری از کودکان بی سرپرست+مطالعات کامل+نقشه های اتوکدی+تصاویر سه بعدی+شیت بندی(پوستر ها)+پاور پوینت ارائه
فایل کامل مطالعات مجتمع نگهداری از کودکان بی سرپرست
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:۱۵۶ صفحه
حجم فایل:۱۰ مگابایت
فایل اتوکدی نقشه های مجتمع نگهداری از کودکان بی سرپرست+رندرها+پاورپوینت ارائه
فرمت فایل:dwgوjpg،ppt
حجم فایل:۲۵ مگابایت
چکيده:
هميشه نسبتی تعاملی بين ظرف و مظروف وجود دارد، به بيان دیگر هر ظرف می بایست امکان زندگی مطلوب را برای مظروف مورد نظر به وجود آورد. اگر بخواهيم ميزان توانایی خود را در کنترل فضا بيازمائيم عملاً بهترین امتحانات را وقتی می توان کرد که مظروف را با خصوصيات ویژه داشته باشيم؛در این راستا اولاً برای مشخص کردن ميزان توانایی و ثانياً به دلایل زیر، موضوع این طرح((مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست)) قرار گرفت:
طراحی خانه به عنوان مهم ترین مکانی که زندگی انسان در آن اتفاق می افتد از اهميت فوق العاده ای برخودار است. برای کودکی که در محيط گرم خانواده از محبت پدر و مادر سرشار می شود و حمایت همه جانبه آن ها را در مسائل مختلف دارد، حتی اگر محيط زندگی اش کاملاً منطبق نيازهای او نباشد، به دليل حضور در خانواده و خاطراتش، به آن محيط وابسته بوده و خانه را محلی امن برای خود می داند اما طراحی خانه برای کودک بی سرپرست می بایست به گونه ای صورت گيرد که علاوه بر نيازهای جسمی، پاسخگوی نيازها و کمبودهای روحی آنان (در حيطه معماری) باشد و امکان خاطره آفرینی را برایشان به وجود آورد. بنابراین طراحی خانه برای کودکان بی سرپرست از ظرافت و اهميت بيشتری برخوردار است .این ظرافت(مظروف و ظرف با خصوصيات ویژه ) و علاقه شخصی به کودکان بی سرپرست دلایل دیگر انتخاب موضوع طرح نهایی بوده است.
این طرح در هشت فصل پی گيری خواهد شد:
– در فصل اول به دلایل و اهداف انتخاب پروژه پرداخته می شود.
– در فصل دوم به شناخت کودکان بی سرپرست از طریق شناخت کودکان با سرپرست (با خانواده )پرداخته خواهد شد. به این ترتيب که جایگاه خانواده و نقش آن در تأمين نيازهای کودک بررسی می شود و بعد به این نکته پرداخته خواهد شد که کودک بی سرپرست کودکی است بی خانواده با فقدان های ناشی از عدم تأمين نيازها. در حقيقت اگر کودک با خانواده شناخته شود، کودک بی سرپرست هم شناخته خواهد شد.
– در فصل سوم نمونه های موردی رابررسی می کنیم که به نمونه های موجود در ایران و جهان پرداخته می شود.
– در فصل چهارم به مفهوم دوران كودكي ،عوامل پيدايش مفهوم دوران كودكي ، مراحل رشد در دوران كودكي ، مراحل تحول رواني كودك ، مرحله تفكر پيش علمي (مرحله ادراك مستقيم ۲-۷ سالگي) ، شناخت مراحل رشد و خصوصيات جسمي ـ رفتاري كودكان ۱ تا ۶ سال ، مرحله عمليات عيني از ۷ تا ۱۱ سالگي، شکل گیری شخصیت در کودکان ، اجتماع كودكان و مراحل رشد در هنر و موسیقی را مورد نقد قرار می دهیم.
– در فصل پنجم به مسئله آموزش کودکان ، تعلیم و تربیت ، نقش هنر در خودشناسي و بهداشت رواني كودكان ، فعاليت هاي هنري كودكان و ويژگي هاي آن ها می پردازیم.
– در فصل ششم به این که کودکان چگونه فضایی را دوست دارند؟ کیفیت فضاها، ،قواعد و معیارها، اصول ایمنی طراحی فضاهای کودکان و استاندارد ابزارهای بازی اشاره خواهد شد.
– در فصل هفتم به شناخت بستر طرح از طریق ساختار فرهنگی منطقه ، اقلیم و هواشناسی ، اصول طراحی اقلیمی و تحلیل سایت می پردازیم.
– در فصل هشتم برنامه فیزیکی ، دیاگرام های ارتباطی و در انتها نقشه های پروژه قرار دارد.