خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پروژه کانون پرورش فکری کودکان

   تعدادبرگ: مطالعات ورد+پلانهای اتوکد+فایل تری دی +رندرها   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 11291 kb  تعدادمشاهده  3


دانلود پروژه کانون پرورش فکری کودکان

مطالعات ورد 100 برگی ورد +پلانهای اتوکد+فایل تری دی +رندرها

در این محصول پلانهای اتوکد موجود و نمابرش موجود نیست


مقدمه:    2
فصل اول:بیان مسئله    2
موضوع و طرح مسئله:    2
ضرورت و اهميت مسئله :    3
ضرورت به وجود آوردن مدارس ابتدايي با کيفيت فضايي بالا:(کيفي):    4
ضرورت و سابقه مراکز آموزش پيش از دبستان در ايران:(کمي):    4
نتيجه گيري:    5
فصل دوم: مطالعات پايه    6
بخش اول : روانشناسي کودک: (برخورد روان شناسانه با موضوع)    6
1-1- روانشناسي رشد :    6
روانشناسي كودك :    6
شناخت کودک از ديدگاه روانشناسي:    6
روانشناسي رشد:    7
مفاهيم بنيادي در روانشناسي رشد:    7
تعريف رشد:    7
مفهوم پختگي (رسيدگي):    7
مفهوم رشد و پرورش:    7
مراحل رشد کودک:    8
زمينه‌هاي رشد:    8
تقسيم بندي دوران کودکان:    8
الف) ويژگي‌هاي کودکان 4-3 ساله:    8
الف – 1- رشد جسمي:    8
الف- 2- رشد ذهني و شناختي :    9
الف- 3- رشد عاطفي اجتماعي:    9
ب - ويژگيهاي کودکان 5-4 ساله:    9
ب- 1- رشد جسمي:    9
ب-2- رشد ذهني و شناختي:    10
ب-3- رشد عاطفي ـ اجتماعي:    10
ج) ويژگيهاي کودکان 6-5 ساله:    10
ج -1-  رشد جسمي:    10
ج-2- رشد ذهني و شناختي:    11
ج-3- رشد عاطفي:    11
ج-4- رشد اجتماعي:    11
نتيجهگيري:    12
بخش دوم: نگاهي به آموزش و پرورش: (شناخت تکنولوژي آموزشي)    12
1-2 اهداف آموزش    13
2-2 روشهاي آموزش    13
3-2 نقد و بررسي نظامهاي آموزشي    13
1- سيستم آموزش سنتي (معلم محور)    14
2- سيستم آموزش رايج (موضوع محور)    14
3- آموزش مدرن (دانش آموز محور)    15
جدول1-     مقايسه سيستمهاي آموزشي    16
4-2 نگاهي به آموزش و پرورش پيش از دبستان در جهان امروز:    16
5-2 اهداف آموزش و پرورش در كانون ها و مراكز پيش دبستاني:    18
6-2 انتخاب شيوه آموزشي مناسب:    19
6-3 اهداف کانون پرورش فکری کودکان    20
نتيجه‌گيري    20
بخش سوم: ابزارهاي آموزشي:    21
1-3-  بازي:    21
تعريف بازي:    21
1- تعريف بازي از بعد جسماني و فعاليت بدني:    21
2- تعريف بازي از بعد روانشناسي و تربيتي:    21
3- تعريف بازي در ارتباط با زندگي اجتماعي:    22
نتيجه:    22
اهميت و هدف بازي:    23
1- ارزش جسماني:    23
2- تأثيرات رواني:    23
3- بازي و رشد شخصيت:    24
4- نقش بازي در استقلال كودك:    24
5- الگوپذيري:    25
6- بازي پايگاه دوستي‌ها:    25
7- بازي منبع لذت:    25
8- بازي جانشين كار است:    26
9- بازي بيانگر دنياي كودكان:    26
10- بازي و تعليم و تربيت:    27
عوامل موثر در بازي:    27
1- عوامل محيطي:    27
2-  عوامل مربوط به هوش و خلاقيت:    28
3- نقش سن در بازي كودكان:    28
4- عامل جنسيت:    29
5- زمان و مكان بازي:    29
6- متناسب با رشد:    29
7-  محتواي بازي:    30
8- خصوصيات اجرايي بازي:    30
خصوصيات بازي:    31
1- تحرك :    31
2- لذت بخش بودن:    31
3- هدفدار بودن و نتيجه‌ داشتن:    31
4- فردي يا گروهي بودن:    31
انواع بازي ازجهت محتوا و كاربرد:    32
الف) بازيهاي جسمي:    32
ب) بازيهاي تقليدي:    32
ج) بازيهاي نمايشي:    32
د) بازيهاي نمادي:    33
هـ ) بازيهاي تخيلي:    33
و) بازيهاي آموزشي:    34
ز) بازيهاي محلي و سنتي:    35
ح) بازيهاي ورزشي:    35
مراحل رشد و انواع بازي در آنها:    35
2 مرحله اول (از تولد تا 3 و از 3 تا 6 سالگي)    35
مرحله سوم و چهارم (از 6 تا 8 سالگي و از 8 تا 12 سالگي)    36
مرحله نوجواني و بلوغ از 12 تا 20 سالگي    36
جدول2- قدرت فراگيري (براي سنين 3-6سال)    37
جدول 3- انواع بازيها    38
جدول4- انواع بازی1    39
جدول5- انواع بازی2    40
جدول6- انواع بازی3    41
2-3 - نقاشي:    42
تعريف نقاشي كودك:    42
مراحل نقاشي كودكان:    42
مرحله 7-2 سالگي    43
1- مرحله خط خطي كردن (از 2 تا 4 سالگي)    43
2- مرحله طرح ريزي (4 تا 5 سالگي)    43
3- مرحله شكل سازي و تصويرگري (5 تا7 سالگي)    43
از 7 سالگي تا نوجواني    43
چرا كودكان نقاشي مي‌كشند؟    44
توجه به نقاشي به صورت گروهي    44
نحوه ظهور و توانايي خط خطي كردن،‌ نوشتن و نقاشي كردن    44
نتيجه    44
3-3 قصه و قصه گويي:    45
نتيجه‌گيري:    46
4-3 رسانه‌هاي آموزشي:    46
ويژگيهاي يك رسانه آموزشي مناسب:    46
طبقه‌بندي قراردادي رسانه‌هاي آموزشي:    47
1- رسانه‌هاي ديداري:    47
الف : رسانه‌هاي نوشتاري:    47
ب: رسانه‌هاي غير نوشتاري:    47
2- رسانه‌هاي شنيداري:    47
3- رسانه‌هاي ديداري،  شنيداري:    47
4- رسانه‌هاي چند حسي:    48
1- رسانه‌هاي سه بعدي:    48
2- موقعيت‌هاي آموزشي:    48
3- مجموعه‌هاي چند رسانه‌اي:    48
رسانه‌هاي ديداري:    48
1- رسانه‌هاي نوشتاري:    48
2- رسانه‌هاي غير نوشتاري:    49
1-2- رسانه‌هاي تابلويي:    49
2-2- رسانه‌هاي تصويري مات:    49
3-2- رسانه‌هاي تصويري شفاف:    49
رسانه‌هاي شنيداري    49
رسانه‌هاي ديداري ـ شنيداري    49
1- رسانه‌هاي ديداري ـ شنيداري ساكن:    49
2- رسانه‌هاي ديدري ـ شنيداري متحرك:    50
رسانه‌هاي چند حسي:    50
فصل سوم: مطالعات زمينه    50
انتخاب سايت و شناخت كلي:    50
ضوابط مكان يابي:    50
اقلیم وبوم نوشهر:    51
آثار و مناطق دیدنی شهرستان نوشهر:    51
اماکن مذهبی نوشهر:    52
جدول7- تقسيمات جغرافيايي استان ، سال 1383    52
جدول 8- اوضاع جوي گزارش شده از ايستگاه هاي سينوپتيك استان ، سال 1383    53
فصل چهارم: مطالعات تكميلي    54
بخش اول:  فضا    54
روش آموزش وپرورش در دوره پيش ازدبستان:    54
نقش معماري درپرورش فكري كودكان:    55
نتيجه گيري:    55
ميزان درك كودك ازفضا:    56
الف) كشف روابط فضايي كودك:    56
ب) نيازبه تملك فضا:    56
ج) غني سازي فضا براي رشد همه جانبه حواس كودك:    57
معيارهاي كيفيت فضا:    57
سازماندهي:    57
زمان ومسير:    57
جزء وكل:    57
فرم:    58
بخش دوم: شرايط محيطي و كالبدی    58
تاثيرشرايط محيطي وكالبدي بركودكان:    58
شرايط نوري، صوتي وآب وهوايي:    58
الف- شرايط محيطي:    58
اثرات نور وروشنايي:    58
اثرات سروصدا:    59
تهويه    59
شرايط حرارتي:    59
ب- شرايط كالبدي:    60
رنگ:    60
فرم    60
ابعاد واندازه‌ها:    61
جنس    61
تزئينات    61
مبلمان آموزشي:    62
اندازه مدرسه و کانون:    62
تعداد طبقات در مدارس:    62
بخش سوم: عمده‌ترين ويژگي‌هاي اقليمي براي ساختمانهاي آموزشي:    63
ويژگيهاي اقليمي در مورد ساختمانهاي آموزشي:    63
موارد حائز اهميت در طراحي اقليمي ساختمانهاي آموزشي:    63
فرم كالبدي و سازماندهي پلان :    64
اندازه پنجره‌ها:    64
سيستم مكانيكي:    64
فصل چهارم: ايمني    64
1- ايمني در محوطه:    65
2- نرده‌هاي ايمن:    65
3- ايمني در مسيرهاي حركت:    65
4- ايمني در راهروها:    65
5- ايمني در مسير پله‌ها:    66
6- شرايط ايمني پوشش كف:    66
7- شرايط ايمني درها:    67
8-شرايط ايمني پنجره‌ها:    67
9- شرايط ايمني در فضاهاي بهداشتي:    68
10- شرايط ايمني تجهيزات :    68
فصل پنجم: بررسی نمونه های خارجی وداخلی    68
بررسي مهد كودك ADHARSHILA VATLIKA    68
شرح پروژه:    69
بررسي مهد كودك Sunshine kindergarten zhongshan    71
شرح پروژه:    71
از زبان معمار:    71
از زبان مربي:    72
فصل ششم:اصول و معیارهای طراحی    74
تناسبات انساني و نقش آن در طراحي فضاهاي آموزشي:    74
اندازه‌هاي بدن كودكان (پيش دبستاني):    74
جدول 9-ضريب اندازه‌هاي تجهيزات نسبت به قد وايستاده كودك    77
فضاهاي مورد نياز کانون پرورش فکری:    77
1-  ورودي :    78
2-محيط داخل کانون:    78
فضاي بازي كودكان    78
تورفتگي‌، گوشه‌ها و كنج‌ها:    78
خصوصيات كالبدي فضاي بازي كودكان:    80
رنگ    80
نور    80
فضاي خواب:    81
سالن چندمنظوره:    81
غذاخوري و آشپزخانه:    81
سرويس‌هاي بهداشتي:    81
بخش اداري:    81
فضاي انتظار:    82
فضاي پذيرش:    82
فضاهاي ارتباطي :    82
فضاهاي خدماتي و تأسيساتي:    83
انبار:    83
موتورخانه:    83
شوفاژ ديواري    83
فضاي بيروني بازي:    84
رعايت مقياس  كودكان در كليه فضاها :    84
ايجاد قابليت انعطاف پذيري :    84
ايجاد تنوع در فضاهاي آموزشي :    84
ايجاد قابليت توسعه پذيري در ساختمان :    84
خوانايي فضا :    85
ايجاد فضاهاي باز متنوع با ويژگي‌ فضائي متفاوت :    85
استفاده حداكثر از طبيعت و تجربه‌هاي طبيعي :    86
ايجاد نشانه و عناصر تأثير گذار خاص :    86
حداكثر استفاده از فضاي نيمه باز وباز در طبقات مختلف ساختمان :    86
ايجاد محصوريت مناسب در حياط و فضاي باز:    86
حداكثر استفاده از مبلمان آموزشي انعطاف پذير در تجهيز فضاها :    86
تكميل نمودن معماري ساختمان با استفاده از تزئينات و تأكيد روي جزئيات :    87
استفاده از نور طبيعي با منظر و ديد به فضاي باز در فضاهاي آموزشي :    87
استفاده از تهويه مناسب در فضاهاي آموزشي :    87
كنترل سرو صدا و ايجاد آكوستيك مناسب در فضاهاي آموزشي :    87
كنترل نور طبيعي در فضاهاي آموزشي :    87
استفاده از رنگ در جهت بهره وري بهينه از فضا :    88
استفاده از فرم مناسب در فضاهاي مختلف و مطابقت فرم فضا با شخصيت فضا :    88
استفاده از بافت مناسب در كليه عناصر تشكيل دهنده فضا اعم از كف، ‌ديوارها و سقف :    88
استفاده حداكثر از حجم ثابت فضا :    88
ايجاد فضاهاي اداري با محيطي بزرگسالانه و متمايز با جو كودكانه ساير فضاها :    88
ايجاد كتابخانه به صورت فضايي دلپذير و دعوت كننده كودكان به مطالعه وتحقيق :    89
ايجاد سالن عمومي به صورت فضايي چند عملكردي و انعطاف پذير :    89
طراحي نما به صورت نمايي با هويت و همچنين داراي شخصيت براي كودكان :    89
ايجاد حياط زمستاني به صورت فضاهاي بسته يا نيمه بسته :    89
رعايت اصول ايمني :    89
فصل هفتم :روند طراحي    91
معرفي حوزه هاي برنامه فيزيکي:    91
حوزه اداري    91
حوزه خدماتي    91
حوزه فضاي باز    91
حوزه آموزشي تربيتي     92
سايت آناليز:    93
انتخاب سایت:    93
اصول طراحی:    96
روند طراحی:    96
ایده کلی :    96
منابع و مآخذ :    101
پايان نامه ها :    101
سايت اينترنتي :    1
 
 
مقدمه:
   کودکي دوران بازي آزمون و خيال پردازي و اکتشاف است.همه چيز تازه است همه چيز کنجکاوي را بر مي‌انگيزد.هيچ جا چندان پر خطر و هيچ چيز چندان پر ارزش و هيچ مانعي چندان غلبه ناپذير نيست.طبيعت کودک نيازمند تجربه و تاييد است بايد آنها را فهميد و به آن ارج نهاد و اجازه فعاليت خود انگيخته را به کودکان دادو محيطي سرشار از يادگيري برايشان فراهم آورد. 
   هرچند مرحله کودکي مرحله‌اي تکامل نيافته است اما مي‌تواند آموزش ارزشمندي را در اختيارمان بگذارد که چه بسا زندگي آينده‌مان را غني‌تر سازد.فضاي زندگي کودک بايد موجب باروري جسمي فکري احساسي و اجتماعي او شود و به خوبي روشن است که معماري مي‌تواند نقش به سزايي در تحقق اين امر داشته باشد.معماري و ساختن فضاي مناسب براي کودکان موثرترين نقش را در آسايش بخشيدن به محيط رشد جسمي و روحي آنان دارد.
 
فصل اول:بیان مسئله
موضوع و طرح مسئله:
موضوع کودکان هر چند مدت هاست که به بحث نشسته است اما در بسياري از کشورهاي نيمه توسعه يافته هنوز در پس پرده‌هاي ابهام و فراموشي مستور است وليکن همه آنها مانع از وجود نياز کودک به تعليم و تربيت نمي شوند.هرچه کودک سالهاي پايين‌تري را ميگذراند بر تاثير و اهميت تربيت او تاکيد بيشتري به چشم مي‌خورد.
فرايند رشد کودک در سالهاي اوليه زندگي متاثر از عوامل متعددي است که نه تنها در بر گيرنده روشهاي تربيت کودک و نحوه نگرش خانواده و اجتماع است بلکه ويژگي‌هاي ساختاري فضاي فعاليت کودک را نيز شامل مي‌گردد.
فعاليت به عنوان عامل اصلي رشد و يادگيري کودک فرايندي است که در ارتباط با فضا و محيط کودک رشد همه جانبه او را موجب مي‌گردد. طراحي فضاي پيش از دبستان به عنوان فضاي فعاليت کودک داراي اهميت بسيار است و بايد داراي شرايط مطلوب براي رشد فيزيکي ذهني عاطفي و اجتماعي کودکان باشد.
 
ضرورت و اه
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پروژه کانون پرورش فکری کودکان ,مقدمه: 2 ,فصل اول:بیان مسئله 2 ,موضوع و طرح مسئله: 2 ,ضرورت و اهميت مسئله : 3 ,ضرورت به وجود آوردن مدارس ابتدايي با کيفيت فضايي بالا:(کيفي): 4 ,ضرورت و سابقه مراکز آموزش پيش از دبستان در ايران:(کمي): 4 ,نتيجه گيري: 5 ,فصل دوم: مطالعات پايه 6 ,بخش اول : روانشناس,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد