خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی نمونه های موردی طراحی خانه سالمندان

   تعدادبرگ: 20 برگ ورد   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 683 kb  تعدادمشاهده  6


بررسی نمونه های موردی طراحی خانه سالمندان

فهرست مطالب
يك نمونه خانه سالمندان در ايران:
تهران پل رومي
بررسی نمونه طرحهای خارجی
اتحاديه بازنشستگي فيرفاكس ويرجينيا:
ویژگی پروژه
مراقبت های بهداشتی وفردی
محوطه اطراف خانه سالمندان
خانه سالمندان در العاذر دوسان خوان:
منابع و ماخذ:

اين مركز نگهداري سالمندان در سال 1349 شمسي تاسيس شد و داراي خوابگاه شبانه روزي است كه متاسفانه امكان دستيابي به نقشه آن وجود نداشت و همچنين امكان عكس برداري نيز نبود به همين دليل به توضيح در مورد آن مي پردازيم :
اين مراكز داراي قسمتهاي زير است:
ورودي و اطلاعات : در قسمت ورودي يك باجه اطلاعات به صورت Reception  وجود دارد تا افرادي را كه براي اولين بار به اين مجموعه وارد مي شوند راهنمايي كند . ورودي شامل دسترسي هايي به پله و قسمتهاي مختلف مركز به صورت درجه 1و2و3 مي باشد.
اداري و اطاق پزشك : اين مركز داراي قسمت اداري جهت انجام كارهاي پذيرش بيمار(سالمند) جهت اقامت دائم يا موقت و همچنين اطاق مخصوص معاينه توسط پزشك متخصص جهت بررسي ناراحتي ها و بيماريهايي است كه فرد سالخورده ممكن است داشته باشد.
خوابگاه : كه در طبقه فوقاني واقع بوده و شامل 6 اتاق خواب دو نفره و 32 اتاق خواب يك نفره      مي باشد و به طور كلي مي تواند از 44 سالمند در آن واحد پذيرايي و نگهداري نمايد.

كتابخانه : كتابخانه مركز داراي كتابهاي علمي، رمان، سياسي ، اجتماعي و... است كه براي دور نبودن ساكنين از فضاي خارج و همچنين پر كردن اوقات فراغت بسيار مناسب است . كتابخانه مركز از مهمترين قسمتهايي است كه در آن آرشيو اشخاص ساكن در قديم نيز وجود داشته و پر مصرف ترين فضاي عمومي مركز است:
اتاق استراحت و تلويزيون: اين فضا به منزله نشيمن بوده و شبها تمام ساكنين مجموعه را گرد هم جمع كرده و آنان را به صحبت و تماشاي تلويزيون و بر قراري ارتباط اجتماعي با همنوع و همچنين بحث پيرامون مسائل و مشكلات موجود در مجموعه وا مي دارد . اين اتاق در هر طبقه به طور مستقل عمل مي كند.
سالن استراحت و نشيمن تابستاني : اين فضا در طبقه همكف واقع بوده و به صورت عمومي و دسته جمعي براي تمامي ساكنين مورد استفاده قرار مي گيرد.
سالن نهار خوري : سالن بزرگ و مجهزي كه داراي ميز و صندلي كافي جهت غذا خوردن خدمه و ساكنين مي باشد غذا در اين سالن به صورت سلف سرويس سرو مي گردد  به علت بزرگ بودن سالن در مواقع ضروري مي توان از آن به عنوان فضاي اجتماعات و سالن برگزاري مراسم جشن استفاده نمود. در اين مراسم سخنراني و پخش فيلم و همچنين عزاداري نيز برگزار مي گردد و به طور كلي يك فضاي چند عملكردي مي باشد.
آشپزخانه: واقع در طبقه همكف است و مجهز به آسانسور نيز مي باشد تا در صورت لزوم جهت سرو غذا به طبقات فوقاني از آسانسور استفاده گردد.

انبار : در هر طبقه يك انبار جهت نگهداري وسايل ساكنين و همچنين وسايل هر طبقه از قبيل پتو ، صندلي ، ميز و... وجود دارد . همچنين يك اتاق جهت ورزش هاي سبك در هر طبقه تعبيه شده است . سرويس هاي بهداشتي كافي واتاق پرستار نيز از جمله تجهيزاتي است كه در هر يك از طبقات موجود است .
يك منزل دو خوابه : اين منزل دو خوابه جهت زندگي متصدي مجموعه با خانواده خود و داراي تمام وسايل كافي زندگي نيز است.
پله و رامپ: پله و رامپ جهت ارتباط با طبقات بالا و همچنين ارتباط ر سطح محوطه خارجي مورد استفاده قرار گرفته است.
ورودي سرويس : كه اين فضا به فضاهاي سرويس دسترسي دارد.
فضاهاي سرويس: فضاهاي سرويس شامل انبار، مركز تلفن، اتاق تاسيسات برق، آشپزخانه، رختشورخانه، اتاق خشك كردن لباس،  اتاق مخصوص اتو كردن لباسها، سوراخ مخصوص انداختن لباسهاي چرك و كثيف به پائين، چند انباري كوچك و بزرگ و اتاق تاسيسات حرارتي و برودتي.
اتاق نگهبان : دو اتاق مستقل در قسمت ورودي جهت خواب و استراحت نگهبانان تعبيه شده است .
محوطه سازي: محوطه سازي با جاده هاي مار پيچي انجام گرفته تا طول مسير ازدياد يابد و حركت بيشتر در فضاي آزاد را سبب شود .
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری خانه سالمندان ,نمونه های موردی ,طراحی خانه سالمندان ,بررسی خانه سالمندان ,يك نمونه خانه سالمندان در ايران: ,تهران پل رومي ,بررسی نمونه طرحهای خارجی ,اتحاديه بازنشستگي فيرفاكس ويرجينيا: ,ویژگی پروژه ,مراقبت های بهداشتی وفردی ,محوطه اطراف خانه سالمندان ,خانه سالمندان در العاذر دوسان خوان: ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد