خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط معماری فضاها در موزه ها و گالریهای هنری

   تعدادبرگ: 127 اسلاید .   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 1386 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط معماری فضاها در موزه ها و گالریهای هنری
بخشی از مطلب
اندازه اتاقها و ارتفاع سقفها با ماهیت و ابعاد آثاری که ارائه داده میشود تعیین می گردد. در این زمینه یک حداقل اندازه شخص به منظور توانایی انطباق یافتن با نقاشیهای قدیمی که معمولاً بزرگ هستند.وبا اندازه های متوسط آثار مدرن ، تعیین می گردد.
یک اتاق مناسب می تواند اندازهایی در حدود8 /4×7  متر با ارتفاع 25/4متر می باشد که در این صورت برای هنرهای تزئینی مثل شیشه،سرامیک و در ویترین سازی و دیگر نیازی به سقف بلند نیست.گالریها بصورت کریدور شدن لازم نباشد بیننده به منظور نگاه به نمایشگاهی که در میترینهای ن دیوارهای طولانی تنظیم شده است.
موزه ای که همه اتاقهایش به یک اندازه باشد بسیار خسته کننده می باشد.به سبب تغییر در نسبت بین بلندی و پهنای اتاقها نیز در رنگ دیوارها وکف می توانیم و این مساله بخصوص در موزه های کوچک مناسب به جای می رسد که مسائل امنیتی و خدماتی نیز مطرح می شود.
بیننده نمی بایست از مسیر اتاقهایی که از آنها عبور کرده اند برگردد هر چند که می بایستی آنها این امکان را داشته باشند که هر زمانی که میخواهند از مسیرش برگردد و یا مسیر بازدیدش کوتاه کنید و یا به منظور دیدن یک اثر که نظر آنها را جلب کرده و فکر اورا به خود معطوف داشته است ،برگردد.حتی چنانچه موزه در حالتی باشد که نمایش یکسرش از آثار بصورت ترتیبی باشد،باید امکان را در نظر داشت منظر دیدن یک اثر،بازدید کننده اجباربه بازدید کل بنا نداشته باشد.برای مثال تنظیم اتاقها در اطراف یک فضای مرکزی میتواند مفید باشد. اگر طراح ترجیح می دهد و یا محدودیت ها اورا مجبور میکنند که یکسری از اتاقها را در راستای یک محور در نظر بگیرد مناسب است که همه آنها از طریق یک راهرو به هم ارتباط یابند اما نباید این تنها مسیر اتاقها باشد چرا که باعث سردرگمی وخستگی بازدید کننده میشود.
اندازه سالنهای نمایش با میزان بازدید کننده، ابعاد اندازه آثار بستگی پیدا می کند،به طور کلی باید مدنظر داشت که در نمایشگاههایی که آثار آن ثابت نیستند ،هر چه قدر فضا بزرگتر در نظر گرفته شود توانایی نمایشگاه برای ارائه آثار افزایش می یابد و در نتیجه مناسب تر است در عین حال می توان فضا را به طرق مختلف به اندازه های مورد نیاز تقسیم کرد برای بهتر دیدن تابلو مطلوبتر آن،بازدید کننده را 2الی 3برابر بزرگتر از تابلو در نظر گرفت، یا به حداقل 2 برابر قطر تابلو رامنظور نمود گاهی فرد مجبور میشود از دور ناظر تابلو باشد.
هر چه اثر بزرگتر باشد فاصله بیننده تا اثر باید بیشتر در نظر گرفته شود،به طور مثال اگر ارتفاع اثر بین 3متر باشد فاصله باید 4متر در نظر گرفته شود.
همچنین باید برای تعیین فاصله بازدیدکننده از تابلو واثر مورد نمایشی از حوزه دید بیننده کمک گرفت.حوزه،دید ناظر فضایی مخروطی شکل با زاویه عمودی 40 درجه با در اختیار داشتن این فواصل که هر بار تنها محوطه یک شی دیده می شود ممکن است آثار نمایشی را طوری قرارداد که تنها یک اثر یا تعداد شیء هم گروه در حوضه دید بطور کامل مشاهده گردند.
ساخت لازم برای تصویر حدود 3تا5 متر مربع سطح دیوار ومساحت لازم برای نمایش شیء هندسی 6تا10 متر مربع سطح می باشدبطور متوسط هر 2 متر یک تابلو بطور کلی پیرامون زاویه تابلو با دیوار استاندارد خاصی وجود ندارد ولی به هر حال تابلو را باید طوری در نظر گرفت که دید به مرکز تابلو عمود باشد.
و.....

فهرست مطالب
طراحی موزه
تئوری های جدید موزه سازی
شرایط محیطی موزه
نور در موزه
منابع نوری
شدت نور
کنترل نور
نور طبیعی
ویژگی های ساختمانی موزه
حرکت در موزه
تقسیم فضایی در موزه
عرصه بندی فضاهای موزه
همخوانی فضاسازی با باغ موزه
گردش مسیرهای حرکتی در داخل نمایشگاه
مراکز جانبی موزه
پارکینگ
نگهبانی
فضای سبز
بخش اموراداری، فنی، خدماتی و تأسیساتی
مقابله با آتش سوزی
تجزیه و تحلیل فضاهای خرد معماری
آمفی تأتر
موزه هنر
جعبه آیینه های موزه
نوردر جعبه آیینه ها
راحتی بازدید کننده در مقابل جعبه آیینه
راحتی دید
رعایت اصول اقلیمی در طراحی و تعدیل درجه هوا
تلفیق فضای سبز با فضاهای ارتباطی
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری موزه ها ,استانداردها موزه ها ,ضوابط موزه ها ,معماری فضاها موزه ها ,موزه ها و گالریهای هنری ,پاورپوینت موزه ها ,طراحی موزه ,تئوری های جدید موزه سازی ,شرایط محیطی موزه ,نور در موزه ,منابع نوری ,شدت نور ,کنترل نور ,نور طبیعی ,ویژگی های ساختمانی موزه ,حرکت در موزه ,تقسیم فضایی در موزه ,عرصه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ضوابط طراحی موزه
دانلود,پاورپوینت استانداردهای طراحی موزه,pptx
بررسی برنامه فیزیکی و سرانه و ریز فضاهای طراحی خانه کودک
بررسی ریز فضاها و برنامه فیزیکی طراحی مجموعه فرهنگی
پاورپوینت بررسی ضوابط ، استاندرادها ، سرانه ها و برنامه فیزیکی طراحی موزه
دانلود,پاورپوینت ,بررسی ضوابط و استاندارد ها طراحی خانه تئاتر .pptx
دانلود, word ,بررسي استانداردوبرنامه فيزيکي طراحی مرکز مطالعات نمایش های آیینی
دانلود,پاورپوینت,بررسي استانداردوبرنامه فيزيکي طراحی مرکز مطالعات نمایش های آیینی.pptx
دانلود , پاورپوینت ,بررسی برنامه فیزیکی طراحی باغ موزه آب.pptx
پاورپوینت باغ موزه هنر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد