خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری و سازه استادیوم المپیک مونیخ

   تعدادبرگ: 52 اسلاید.   قیمت: 4000 تومان   حجم فایل: 2369 kb  تعدادمشاهده  10


پاورپوینت بررسی معماری و سازه استادیوم المپیک مونیخ 

بخش اول:مقدمه ای درموردفرای اوتو ومعرفی سیستم های چادری

-بخش دوم:معرفی ورزشگاه وطرح معماری آن به همراه توضیحات کامل وجامعی درمودرسازه چادری ورزشگاه

-بخش سوم:تصاویری ازسایت پلان،پلان واسکیس های اولیه ورزشگاه


بخشی از مطلب
سیستم سازه ای سقف این استادیوم (1972: مونیخ، مهندس معمار: بهنیش و همکاران، مهندس سازه: فرای اوتو، لئون ، هاردت و آندره) کابل مضاعف است که در ظاهر رفتاری مانند سازه های چادری دارد. این ساختمان برای بازی المپیک سال 1972 طراحی شد که زمین های ورزشی، زمین مسابقات دو میدانی ،اسب سواری و فوتبال را در خود جای می دهد. این استادیوم از آن زمان تاکنون برای مسابقات و فعالیت های اوقات فراغت به کارمی رود. 
در حقیقت مجموعه طراحی شده به وسیله بهنیش برای المپیک شامل استادیوم، یک سالن ورزشی (با ظرفیت 1400 نفر برای ژیمناستیک، هندبال، بستکتبال و دیگر فعالیت های دالخ سالن) ویک سالن شنا(با ظرفیت 8000 نفر برای شنا  شیرجه) است. تمامی این فعالیت ها در زیر زمین قرار داده شده است. فعالیت های خدماتی و پشتیبانی در زیرزمین و در زیر جایگاه ها قرار گرفته اند. سقف های کابلی، یک بخش مرکزی برای مسابقات و یک فضای وسیع با ایجاد سایبان در محوطه را فراهم می سازند. با مساحت 800800 فوت مربع (74 هزار متر مربع) یکی از بزرگترین سازه های کششی در جهان در زمان ساخت خود به شمار می رود. طراحی و اجرای این سقف پیشرفت مهم و قابل توجهی در توسعه و گسترش سازه های کششی که برای اولین بار در کتاب فرای او تو مطرح گردیده بود محسوب می شد. 
 
: استادیوم المپیک مونیخ، نمای خارجی
این ساختمان دارای سازه ای با کابل پیش تنیده است که خصوصیات کابل های مضاعف برای مقاومت در برابر نیروی باد را نیز دارد و متشکل از کابل های فولادی با سه قطر مختلف می باشد. شبکه عریض بام، ترکیبی از کابل هایی با قطر 1 اینچ (25 میلیمتر) است که به صورت جفت های 2 اینچی (50 میلیمتر) با فاصله 30 اینچ (76 سانتیمر) از یکدیگر در هر جهت با یک اتصال گیره ای در نقاط تقاطع به یکدیگر مهار شده اند .
 
 
 
این اتصال برای نصب پانل های آکریلیک نیز استفاده شده است که در مجموع 137 هزار عدد از آنها مورد نیاز بوده است. قطر کابل های مورب کنازی برابر 1/ 3 اینچ (80 میلیمتر) می باشد قطر بزرگترین کابل ها 7/4 اینچ (120 میلیمتر) است و به عنوان طنابها (برای اتصال کابل کناری به پی ) مهارها(اتصال خط الراس ها به بالای دکل ها) و کابل زنجیره واره اصلی با طول 1440 فوت (439 متر) که لبه جلویی را نگاه می دارد به کار رفته است. کابل اصلی برای تحمل بار کششی بیشتر از 5000 تتن (4530 تن متریک) طراحی شده است و متشکل از یک دسته ده تایی از کابل های بزرگ می باشد (ناشر، 1971، 1972)
تکیه گاه اصلی عمودی به وسیله دوازده ستون با لوله فولادی با ارتفاع متغیر از 165 تا 262 فوت (50 تا 80 میلیمتر)  وبا قطری بیش از 5/11 فوت (5/3 متر) با ضخامت دیوار بیش از 3 اینچ (75 میلیمتر) تامین گردیده است. این ستون های عظیم در پشت تماشاچیان به منظور ایجاد دید مناسب قرار گرفته اند. کابل های مهار به صورت قطری از بالای هر ستون به خط الراس شبکه کابلی کشیده شده اند. در نتیجه سایبانی روی جایگاه ایجاد می شود که به نظر می رسد بدون هیچ گونه تکیه گاه نمایانی شناور می باشد. سقف در جهت مخالف بر روی جایگاه قرار دارد که فاصله آنها در پشت جایگاه کمتر می شود در نتیجه رانش قابل ملاحظه کابل اصلی را در جلو متعادل می کند دو مساله مهم در حین اجرای ساختمان به وجود آمد که قبلا در طراحی دیده نشده بود طرح پیشنهادی اولیه یک پوششپلی وینیل کلراید بود که سقف معلق پلی استر در زیر شبکه کابل ار می پوشاند(مشابه غرفه آلمان در نمایشگاه بین المللی مونترال)گر چه به منظور تامین نور مورد نیاز و رضایت بخش برای تلویزیون های رنگی، پانل های توپرآکریلیک در قاب هایی که در بالای شبکه کابل قرار دارند، نصب گردید.
مساله دوم نوع اتصالات در پی  ها بود که از ابتدای کار مهندسین فرض کردند که کابل های سازه ای در زمین باید به وسیله اتصالات پیش تنیده نگاه داشته شوند که راه حلی قبال قبول حتی برای سازه ای دائمی بود ولی ساختمان های محلی نیاز به پی های سنگین  هزینه زیاد دارند. پایه های بتنی غول پیکر با ارتفاعی بیش از 60 فوت (3/18 متر)  و عرض 20 متر (1/6 متر)
ولی این مشکلات چیزی از زیبایی های بصری و موفقیت های مهندسی این ساختمان کم نمی کند آنچنان که یک منتقد اشاره می کند دورتر از استادیوم المپیک سقف آن شبیه به باله نهنگ به نظر می رسد، با پوسته ای عظیم که در زیر نور خورشید شبیه سطحی پهناور از ژلاتین دیده می شود. هشت ستون عظیم آن به طور مشخص حالت کششی را در آن نشان می دهد بهترین منظری که از پایین می توان دید، زمین دو و میدانی است. از این نقطه سایبان به طور شناور بر روی استادیوم، بدون وزن و شفاف شبیه تمامی شاهکارهای مهندسی به نظر می رسد ولی آیا ورزشکاران فرصت دیدن آن را دارند. 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری و سازه , استادیوم المپیک مونیخ ,سیستم سازه ای ,سقف این استادیوم ,مونیخ، مهندس معمار: ,بهنیش و همکاران، ,مهندس سازه: فرای اوتو، لئون ، هاردت و آندره , کابل مضاعف , سازه های چادری ,ساختمان برای بازی المپیک , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری استادیوم تختی تهران بهمراه نقشه
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم Matmut Atlantique اثر هرزوک دمورن
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مجتمع ورزشی با پوسته های بتنی
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه ورزشی چند منظوره دوستدار محیط زیست
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی شاخ طلایی زیر پل و اتصال ساحلی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز فرهنگی و ورزشی ژوشی و مرکز ورزشی در Leonberg
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ملی 55000 نفری سنگاپور اثر DP Architects
پاورپوینت بررسی استاديوم ملي ژاپن اثر زاها حديد
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ومبلی لندن
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم Mames Stadium کاری از ACXT
پاورپوینت بررسی معماری بررسی ترمینال اسکی گاگزبن
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی کمپبل استیون هال
پاورپوینت بررسی مرکز آموزشی ورزشی Kastelli ، اثر تیم معماری Lahdelma و Mahlamäki ، فنلاند
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه آبی و استخر Feng Shui اثر استودیو طراحی Mikou فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز بازی های آبی Aquamotion ، اثر Auer Weber ، فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری نمایشگاه استودیو کوادرا
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی Platys Center
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه ورزشی آزادی تهران
پاورپوینت بررسی معماری پارک مدرن فولدینگ اثر استودیو طراحی رویکرد
پاورپوینت بررسی معماری ورزشگاه دیپ فرانسه اثر Chabanne and Partners Architects

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد