خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود تجزیه و تحلیل نمونه موردي پارک مقايسه بين بوستان گفتگو و پارک نياوران ،پاورپوینت

   تعدادبرگ: 73 اسلاید   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 6311 kb  تعدادمشاهده  0


بوستان نیاوران یا پارک نیاوران یکی از بوستان‌های شهر تهران است که در منطقه نیاوران در شمال‌شرقی تهران جای دارد. این بوستان در همسایگی میدان باهنر (میدان نیاوران) و انتهای شمالی خیابان پاسداران (سلطنت آباد پیشین) و در جنوب کاخ نیاوران قرار گرفته است. پهنه این بوستان نزدیک به ۶۲،۰۰۰ متر مربع است و در سال ۱۳۴۸ به دستور محمدرضا پهلوی و با نقشه طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی ساخته شد.

 

بوستان گفتگو بوستان توسط سازمان پارکها و فضاي سبز شهر تهران در محدوده شهرداري منطقه 2 وافع در غرب تهران احداث و در ارديبهشت ماه سال 1382 افتتاح گرديد. اين بوستان از شمال به مجموعه پلهاي تقاطع بزرگراههاي شهيد چمران و حکيم ، از جنوب به خيابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهيد چمران و از غرب به کوي نصر ختم مي شود  مساحت اين بوستان 144580 متر مربع است که 7 هکتار آن به کاشت 100 گونه گياه فصلي و دائمي اختصاص يافته است .به علت كمبود فضاي سبز و فضاهاي فرهنگي تفريحي در منطقه كوي نصر، بوستان گفتگو در تلطيف هواي منطقه و پر كردن اوقات فراغت ساكنين كه داراي تراكم جمعيت نيز ميباشد نقش بسيار مهم و سازنده را ايفا مي نمايد.   اين بوستان در ابتدا به نام بوستان نمايشگاهي نامگذاري شده بود ليكن شوراي اسلامي شهر تهران در بهمن ماه سال 1379 با توجه به پذيرش طرح گفتگوي تمدن هاي جمهوري اسلامي ايران از سوي سازمان ملل و به منظور بسط و گسترش فرهنگ تفاهم و صلح در سطح جهان با تغيير نام آن به بوستان گفتگو موافقت كرد .

جهت تسهيل و رواني ترافيك بوستان احداث انشعاب به صورت راست گرد از بزرگراه چمران در ضلع شرقي جهت ورود به نمايشگاه گل و گياه صورت گرفته است.
ورودي اصلي بوستان از طريق خيابان بيستم كوي نصر (خيابان پيروزي) مي باشد. علاوه بر آن دو ورودي ديگر به ترتيب از خيايان بيست وششم كوي نصر و همچنين از قسمت شمالي بوستان در نظر گرفته شده است. جهت بازديد كنندگاني که از ورودي اصلي وارد بوستان ميگردند در حال حاضر پاركينگ به ظرفيت600 خودرو آماده گرديده كه پس از تكميل بخش جنوبي و نمايشگاه گل و گياه به پاركينيگ طبقاتي با ظرفيت مناسب تبديل خواهد شد.


 جهت بازديدكنندگاني كه از قسمت شمالي (از بزرگراه رسالت غربي) وارد بوستان مي شوند پاركينگ با ظرفيت حدود 110 خودرو در نظر گرفته شده است. به منظور امكان بازديد معلولين و جانبازان جنگ تحميلي سعي شده است تقريباً در تمامي مسيرها و فضاهاي مختلف بوستان مسيرهاي مخصوص حركت ويلچر طراحي و اجرا گردد.

 آب خام مورد نياز بوستان از قنات قلقله كه مظهر آن در زير پل ولايت قرار دارد، تامين مي گردد. آبدهي اين قنات حدود 35 ليتر در ثانيه ميباشد كه با احداث خط لوله آبرساني به طول تقريبي 4200 متر به بركه هاي داخل بوستان منتقل گرديده است. سيستم آبياري فضاهاي بوستان گفتگو به صورت آبياري (تحت فشار) طراحي و اجرا شده است. آب آشاميدني و بهداشتي بوستان از آب شهر تامين گرديده و در يك منبع زميني به حجم 300 متر مكعب ذخيره ميگردد كه آب مورد نياز حدود 30 دستگاه آبخوري، محوطه رستوران و سرويس هاي بهداشتي و ساختمان هاي اداري و كوشك را تامين مي نمايد.  تامين نيروي برق بوستان گفتگو با اخذ انشعاب بيست كيلو ولت از شركت توزيع نيروي برق شمال غرب تهران و احداث دو دستگاه پست ترانسفورماتور هر يك به قدرت 630 ولت آمپر انجام گرفته است. توزيع برق در داخل بوستان از طريق كابل كشي به صورت زير زميني و نصب تابلوهاي ويژه در محوطه طراحي و اجرا شده و روشنايي بوستان گفتگو نيز متناسب با طرح معماري مختلف طراحي شده و در هر بخش از چراغ هاي مناسب استفاده شده است.

قرارگيري باغ ايراني و ايتاليايي در دو انتهاي پارک

بسته شدن يک طرف پارک با باغ ايراني               
 قرارگيري نزديک ورودي به                                                                                  علت اهميت باغ ايراني 
بسته شدن طرف ديگر پارک با باغ ايتاليايي        
   به علت منبع الهام بودن باغ  ايتاليايي براي ساير باغهاي اروپايي


امکانات کتابخانه تخصصي سازمان پارکها و فضاي سبز شهر تهران در محدوده باغ ايراني حاوي کتب تخصصي در زمينه فضاي سبز به زبانهاي فارسي و انگليسي ، بعنوان يکي از منابع مهم دانشجويان و کارشناسان فضاي سبز ، پذيراي علاقمندان مي باشد. کتابخانه همچنين حاوي دستورالعملها و طرحهاي تحقيقاتي سازمان فضاي سبز شهر تهران، مجلات فارسي و انگليسي و نرم افزارهاي مرتبط با فضاي سبز مي باشد

باغ ايتاليايي از ويژگي هاي باغهاي ايتاليايي مي توان به وسعت بالا ، تراس بندي متاثر از سبکهاي معماري ، همراه با مجسمه ها ، درختان ، درختچه هاي دايمي و گلکاري هاي حاشيه اي در فضاي باز و بطور کلي طرحهاي دوران رنسانس اشاره کرد. لازم به ذکر است ايتاليايي ها از مساحتهاي کوچک حداکثر استفاده را مي کنند.
باغ ژاپني
در جداره غربي شيب دار بخشي تحت عنوان پارک ژاپني طراحي شده که از آلاچيق وسنگ و گياهان ژاپني تشکيل شده  است.
 در اين باغ ها از طبيعت تقليد کرده وبيشه زار وتپه هاي زيبا احداث مي نمودند ، بطور کلي يک منظره طبيعي را برگزيده وآن را به مقياس کوچکتر دوباره مي ساختند .
 وسائل مختلف وگياهاني که در اين باغ ها بکار مي رفت هرکدام نماد چيز خاصي بودند
 دراوائل کار باغ هاي ژاپني فقط از يک آبگير وجزيره متشکل بود ولي ظرافت ونازک بيني ژاپني ها وعلاقه  آنان به گياهان باعث پيدايش سبک خاص باغ سازي ژاپني گشت

پيشينه تاريخي بوستان نياوران بوستان نياوران که قبلا صاحبقرانيه ناميده مي شد جزء املاک يکي از بازماندگان قاجاريه بود. پس از ساخت کاخ نياوران اين قسمت از زمين در تملک شهرداري قرار گرفت.
بوستان نياوران در سال 1342 ه.ش با مساحتي حدود 6 هکتار با نقشه طراحان انگليسي به دستور محمد رضا پهلوي با معماري مهندس سردار افخمي ساخته شده است. کار احداث بوستان در سال 1348 به پايان رسيد

بوستان نياوران تهران، با توجه به محدوده هاي تاريخي، ابنيه فرهنگي متعدد اطراف، نقش زيست محيطي و موارد ديگر، نسبت به بوستانهاي مشابه خود، موقعيت ويژه اي يافته است. نكات مذكور، به اين مجموعه بار خاطره هاي شاخص و متفاوتي داده كه به هر شهروند با توجه به موقعيت برخورد با مجموعه، خاطره اي ماندگار مي بخشد.

بوستان نياوران نمونه اي از تلاش براي تلفيق باغسازي ايراني و انگليسي در محدوده تاريخي شمال شهر تهران است. اين مجموعه با توجه ويژه به تجمع هنري و پايداري زيست­محيطي طراحي شد و در طي زمان با الحاقات و نيز عبور خياباني پرترافيك از بدنه­غربي آن، در تحقق و ادامه اين كاركرد خاص، دچار وقفه اي گشته است

فضاي سبز پارک نياوران از هماهنگي   متر مربع گل کاري ،   متر مربع چمن کاري و درختان زيباي متعدد شکل گرفته است.
پس از مقايسه ي  دو پارک نياوران و بوستان گفتگو ، موارد ذيل را به عنوان مهمترين شاخصه هاي تفاوت بين دو مجموعه مي توان برشمرد: -1ساختار پارک نياوران منظم هندسي است و بوستان گفتگو طرحي مختلط دارد . بوستان گفتگو تلفيقي از فرم ارگانيک و منظم است. -2 در بوستان گفتگو مسير باغ ايراني بخشي از پارک است ولي پارک نياوران با محوريت باغ ايراني شکل گرفته است هرچند که موفق نشده باغ ايراني را کامل ترسيم کند. -3عدم توجه به مسير معلولين در پارک نياوران   در نظر نگرفتن مسير رامپ در اين پارک براي معلولين حرکتي ايجاد مشکل مي کند.اما در بوستان گفتگو در تمام طول مسير رامپ در کنار پله ها اختلاف سطح ها را به هم متصل مي کند. 4-فضاي سبز پارک نياوران به علت وجود درختان گوناگون و تنومند  و چمن سبز و گلهاي زيباي آن محيط مناسبي را براي قدم زدن در تابستان گرم محيا کرده است. اما بوستان گفتگو  به خاطر فرم پارک از داشتن انبوه درختان بي بهره است هرچند که گونه هاي مختلف گياهان را در خود جاي داده ولي ارتفاع درختان کوتاه بوده و در تابستان مسيرهايي که در معرض آفتاب هستند بيشتر است از مسير سايه دار.

فهرست مطالب
بوستان گفتگو 
جهت تسهيل و رواني ترافيك بوستان 
پاركينگ 
آب خام مورد نياز بوستان 
فضاهاي مختلفي كه در بوستان پيش بيني شده اند 
امکانات بوستان
نقشه بوستان گفتگو
ورودی اصلی مجموعه
نحوه دسترسی به پارک از بزرگراه های اطراف
لیست نام فضاهای مختلف پارک 
پارک خطی
قرارگیری باغ ایرانی و ایتالیایی در دو انتهای پارک
اطلاعات توصیفی پیرامون بوستان گفتگو
پارک گفتگو نمونه ای از طراحی برای معلولین
امکانات
خانه سلامت و خانه اسباب بازی 
زمین بازی 
زمینهای اسکیت 
رستوران
آلاچیق
مسجد 
سرویسهای بهداشتی  
کتابفروشی 
نمایشگاه گل و گیاه
آبنما
برکه
سبکهای طراحی  بوستان گفتگو 
باغ ایرانی
باغ انگلیسی
باغ ایتالیایی
رعایت قرینه سازی 
باغ فرانسوی
خواص مشترک بیشتر باغ های فرانسوی 
باغ ژاپنی 
باغ مجسمه
گشتگاه 
آمفی تئاتر روباز
پوشش گیاهی
گلهای فصلی 
لیست گیاهان پارک
تنوع رنگ و گونه های گیاهی مختلف
 
پارک نیاوران
پیشینه تاریخی بوستان نیاوران
تلفيق باغسازي ايراني و انگليسي 
ورودی اصلی پارک نیاوران
پلان پارک نیاوران
ورودی غربی (دسترسی به ورزشگاه)
شيب و توپوگرافي
قسمت‌های مختلف پارک عبارتند از: 
مسائل معماري(طراحي فضا) در بوستان نياوران تهران
آمفی تئاتر روباز
کانون پرورش فرهنگی کودکان
مسیر باغ ایرانی
راسته اصلی پارک - مسیر باغ ایرانی
حضور آب در پارک
مسیرهایی که ساختار هندسی منظمی دارند
زمین پینگ پنگ
مبلمان و تجهیزات پارک
هماهنگ نبودن شکل کلي مبلمان
آلاچیق
المان ها
جاده تندرستی
آب نما 
تامین آب پارک
کفسازی
پله
فضای سبز پارک نیاوران 
نوع پوشش گیاهی
تنوع گیاهی (از نظر رنگ- جنس )
تنوع گیاهی از نظر(گیاهان همیشه سبز
تامین روشنایی
مقایسه بین پارک نیاوران و بوستان گفتگو
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,تجزیه ,تحلیل ,نمونه ,موردي , پارک ,مقايسه , بين ,بوستان ,گفتگو ,پارک , نياوران ,،پاورپوینت ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن بدنسازی "Im Sand" در فرانسه,pptx
پاورپوینت بررسی پارک شهری برنت در فورت ورث، تگزاس
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ورزشگاه سرپوشیده ویلیامز پارک در شیکاگو,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تاثیرات جام جهانی فوتبال بر روی طراحی استادیوم های ورزشی ,pptx
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری سالن ورزشی چندمنظوره آرنا دو پِی
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مرکز بازدید کنندگان پارک مینیاتورهای معماری در جورجیا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی معماری پارک سنترال در چین,pptx
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری نمونه های موردی موفق مجموعه ورزشی بین المللی
دانلود,بررسی پاورپوینت پارک دوستی (Friendship park)در اروگوئه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مووی پارک واندا در چین,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مبانی نظری طراحی معماری پارک فناوری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی پارک محیط‌ زیست کره جنوبی ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری اسکیت پارک streetdome ، نمونه ای از باموش در هادراسلو ، دانمارک
دانلود بررسی تحلیل باشگاه تناسب اندام Rocycle هلندپاورپوینت
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل سالن ورزشی نور مبین سمنان
دانلود,بررسی پاورپوینت ورزشگاه آشیانه پرنده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استادیوم ملی سنگاپور,pptx
بررسی و تحلیل معماری مجموعه ورزشی رفسنجان اثر مهندس میرمیران
دانلود,پاورپوینت استادیوم ملی المپیک پکن (آشیانه پرنده),pptx
دانلود,پاورپوینت استادیوم مکعب آبی المپیک پکن,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد