خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت استادیوم مکعب آبی المپیک پکن,pptx

   تعدادبرگ: 76 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 4800 تومان   حجم فایل: 26 kb  تعدادمشاهده  11


دانلود,پاورپوینت استادیوم مکعب آبی المپیک پکن,pptx
 
 
 مطلب مفید 
مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن، همچنین مشهور به مکعب آب، نام ساختمان محل برگزاری مسابقات شنا، شیرجه و واترپلو در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن است. این استادیوم آبی گنجایش بیش از ۱۷هزار تماشاگر را دارد.[۱] این ساختمان در شمال کشور چین توسط معماران برجسته‌ای از گروه اروپ و گروه دیگری از استرالیا ساخته شده که نطریه وایده این گروه به دلیل به حداقل رساندن مصرف انرژی و همچنین ایده مناسبی که با توجه به کاربری دارد توانست در بین نطرهای دیگر جایگاه ویژهای پیدا کند و به مرحله اول راه پیدا کند. بسیاری از مردم معتقد بودند که مکعب آب، سریعترین استخر المپیک در جهان است. چون که این استخر ۱٫۳۱۴ متر از اغلب استخرهای المپیک عمیق تر است. پوشش به کاررفته در سطح خارجی مکعب و چگونگی عملکرد آن مسئله آتش‌سوزی و چگونگی مقابله با آن استفاده از انرژی خورشیدی و نیز بازیافت آب مصرفی در استخر با توجه به کمبود بارش و آب در شهر پکن از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه این پروژه می‌باشد. مرکز ملی ورزش‌های آبی توسط شرکت بومی China Construction Design International طراحی شده و ساخت آن اندکی بیش از سه سال به طول انجامیده است. این ساختمان در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۰۸ میلادی، برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ آماده گردید.[۲]
 
مکعب آب، یکی از ۳۷ تأسیساتی است که مسابقات المپیک تابستانی پکن در آن برگزار می‌شود. این سالن در کنار استادیوم ملی پکن موسوم به «آشیانه پرنده» واقع شده‌است.
 
در جریان مسابقات رشته‌های آبی در المپیک پکن، در ۴۲ رشته مدال به ورزشکاران اهداء می‌شود 
 
 
 
 
 
 
پاورپوینت استادیوم مکعب آبی المپیک پکن به بررسی کامل معماری استادیوم در ۲۷ اسلاید و بررسی نمونه های موردی معماری فضاهای ورزشی می پردازد. 
 
 
پاورپوینت استادیوم مکعب آبی المپیک پکن
 
مرکز ملی ورزش‌های آبی با عنوان “مکعب آبی” که برای المپیک ۲۰۰۸ پکن آماده شده در شمال شهر و در منطقه‌ المپیک سبزدر سایتی به مساحت ۷۰۰۰۰متر مربع، در محور شمالی-جنوبی  واقع شده است.استادیوم ورزش‌های آبی پکن معماری شگفت‌انگیزی دارد. به خاطر نمای حبابی و شفاف، این استادیوم لقب مکعب آبی گرفته است.اين ساختمان جزو معدود بناهايي در جهان است که بيشترين بهره وري انرژي را داراست.طرح این محوطه توسط سازمان ساخت وساز نظام مهندسی چین ارائه شده است .در جولای شرکت که یک شرکت استرالیایی است به همراه شرکت موفق شدند قرار داد ساخت این ورزشگاه را امضا کنند.
ساخت استادیوم مکعب آبی المپیک پکن
 
کار ساخت پروژه از دسامبر ۲۰۰۳ آغاز شد وقرار بود در دسامبر۲۰۰۶ کار ساخت آن پایان یابد ولی تا سال ۲۰۰۸ به طول انجامید،ودر تاریخ ۲۸ ژانویه افتتاح شد.هزینه اولیه آن ۱۴۰ میلیون دلار پیشبینی شده بود،ولی ظاهرا حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت این ورزشگاه هزینه شده است.جعبه آبی عظیم الجثه است که به صورت یک رنگین کمان با وقار و جادویی خودنمایی می‌کند، این مرکز میزبان رقابت‌های شنا، شیرجه، شنای موزون (سینکرونایز) و واترپلو در المپیک ۲۰۰۸ بود و ورزشکاران برای گرفتن ۴۲ مدال طلا در همین ورزشگاه رقابت کردند
ظرفیت استادیوم مکعب آبی پکن
 
‌۸۰ هزار مترمربع مساحت دارد و ۱۷۶ متر طول وبلندی آن به ۳۱ متر میرسد.همچنین دارای ۵ استخر است که در یکی از آنها سیستم امواج ساز نصب شده. و طراحی خوب آن استفاده از این ورزشگاه را تا ۴۰-۳۰ سال آینده هم ممکن خواهد کرد.۶۰۰۰صندلی ثابت  و ۱۱۰۰۰ صندلی موقت و گنجایش ۱۷۰۰۰ نفر را دارد  .صندلی  های موقت بعد از هر مسابقه جمع می شوند.
فرم استادیوم مکعب آبی المپیک پکن
 
فرم اصلی بنا مکعب است.مربع در فرهنگ ،افسانه ها ومعماری چینی مفهوم خا صی دارد، شکل اولیه خانه های چینی نیز مربع است.طراحی پروژه بر گرفته از آب است.بازی هندسی حباب های آب و صابون داخل این ساختمان با ساختمان مدوراصلی محوطه -ورزشگاه آشیانه پرندگان- هماهنگ است.در این پروژه ازساختار طبيعي حباب هاي صابون ومولکول های آب الگو برداري شده و فرم بسيار ارگانيکي دارد.گرچه ممکن است اتفاقی به نظر برسد ولی از قابلیت اجرایی بالایی برخوردار است.
بررسی سیستم سازه فرم استادیوم مکعب آبی المپیک پکن
 
دو نفر فيزيکدان تحقيقات مربوط به چگونگي قرار گرفتن و وضيعت هر حباب صابون نسبت به ديگري را انجام داده اند که معماران اروپ بتوانند براي طراحي اين ساختمان از فرمول نظم طبيعي حباب ها استفاده کنند.فرم استراکچر  استاديوم وزن بسیار سبکی دارد و از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده لست.بخش بیرونی از چهار چوب ها و قاب ها تشکیل شده است، و سقف و دیوار ها را شامل می شود،که به صورت بی نظیری فرم سلولی یا حباب های صابون را داراست. با نمایی از مصالح باد کرده و شفاف.
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود,پاورپوینت استادیوم مکعب آبی المپیک پکن,pptx , , , مطلب مفید ,مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن، همچنین مشهور به مکعب آب، نام ساختمان محل برگزاری مسابقات شنا، شیرجه و واترپلو در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن است. این استادیوم آبی گنجایش بیش از ۱۷هزار تماشاگر را دارد.[۱] این ساختمان در شمال کشور چ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری استادیوم تختی تهران بهمراه نقشه
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم Matmut Atlantique اثر هرزوک دمورن
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مجتمع ورزشی با پوسته های بتنی
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه ورزشی چند منظوره دوستدار محیط زیست
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی شاخ طلایی زیر پل و اتصال ساحلی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز فرهنگی و ورزشی ژوشی و مرکز ورزشی در Leonberg
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ملی 55000 نفری سنگاپور اثر DP Architects
پاورپوینت بررسی استاديوم ملي ژاپن اثر زاها حديد
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ومبلی لندن
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم Mames Stadium کاری از ACXT
پاورپوینت بررسی معماری بررسی ترمینال اسکی گاگزبن
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی کمپبل استیون هال
پاورپوینت بررسی مرکز آموزشی ورزشی Kastelli ، اثر تیم معماری Lahdelma و Mahlamäki ، فنلاند
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه آبی و استخر Feng Shui اثر استودیو طراحی Mikou فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز بازی های آبی Aquamotion ، اثر Auer Weber ، فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری نمایشگاه استودیو کوادرا
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی Platys Center
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه ورزشی آزادی تهران
پاورپوینت بررسی معماری پارک مدرن فولدینگ اثر استودیو طراحی رویکرد
پاورپوینت بررسی معماری ورزشگاه دیپ فرانسه اثر Chabanne and Partners Architects

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد