خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت ضوابط طراحی استخرها –ضوابط و استانداردهای طراحی استخر ۱۰۹ اسلاید

   تعدادبرگ: 109   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 4212 kb  تعدادمشاهده  2


ضوابط طراحی استخرها
. استخر به مجموعه ای از ابنیه، لوازم، تجهیزات و امکانات اطلاق می شود که با هدف : آبتنی کردن، شنا کردن،شیرجه زدن، آموزش شنا و دیگر مقاصد تفریحی ایجاد شده است . ابنیه این مجموعه ، از وسایل و مواد معمول بنایی نظیر : سیمان، آجر، فلز و سایر مواد غیر قابل نفوذ و مقاوم ساخته شده است که می توان آن را به صورت خصوصی مسکونی و یا عمومی طراحی و اجرا نمود استخرهای شنا برحسب نوع فعالیت آموزشی، تمرینی، مسابقه ای، تفریحی و یا درمانی) تقسیم بندی شده و بر همین اساس دارای ویژگی هایی خواهند بود که باید از ابتدای برنامه ریزی و طراحی مدنظر قرار گیرد.
 
استخرها ممکن است یک منظوره ویژه یک نوع فعالیت ویا چند منظوره که امکان فعالیتهای مختلف را فراهم می کند، در نظر گرفته شود. استخرها همچنین ممکن است به صورت مجموعه پیوسته وناپیوسته طراحی شود به گونه ای که استخرهای پیوسته در شکل هایی مانند T و z و L و یا مشابه و استخرهای ناپیوسته به صورت مجموعه ای از چند استخر یک منظوره در جوارهم در نظر گرفته می شود.
 
برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…
 
 
استخرهای پیوسته با وجود ظاهر یک پارچه امکان تفکیک را به راحتی فراهم می کند ودرصورت نیازهربخش، عملکرد استخر یک منظوره را نیز ارایه می نماید.
 

با توجه به شرح فوق استخرهای شنا ممکن است سرپوشیده ویا روباز نیز ساخته شود که در هر دو حالت شامل ویژگی های فوق نیز می گردد استخرهای روباز با وجود هزینه کمتر ساخت و نگهداری نسبت به استخرهای سرپوشیده و با وجود بهره برداری از طبیعت آزاد، گل درعمل کارایی لازم را در مقایسه با استخرهای سرپوشیده ندارد، به گونه ای که دوره کوتاه بهره برداری در طول سال سبب پیامدهای زیر می شود:
۱٫ رها شدن کلیه تاسیسات استخر در بیشترین ایام سال
 
۲٫ بی توجهی به تامین پرسنل دائم و موظف
 
۳٫ نبود سیستم مشخص حفاظت و نگهداری از تاسیسات
نبود نظام مدیریت واحد و پایدار از این رو توصیه می شود استخرهای روباز در داخل یک مجموعه ورزشی و یا در جوار استخرهای سرپوشیده در نظر گرفته شود و یا با استفاده از سیستم سقفهای سبک و جمع شو زمان بهره برداری به سرتاسر سال افزایش پیدا کند
انواع استخرها: استخر خصوصی مسکونی استخر عمومی استخر آموزشی خردسالان استخر شنای تفریحی استخر سرسره دار استخر موج ساز، موج افکن استخر شنای حرفه ای و مسابقات استخر شیرجه شیرجه به دو صورت از روی تخته های پرشی و یا سکوهای ثابت به اجراء در می آید که در همه حالت نیاز به فضای بزرگ، ایمن و اختصاصی دارد.
 
یادآوری:
 
استخرهای شنای عمومی با رعایت عمق و فضای لازم و تامین نظارت کامل فقط مجاز به نصب تخته های پرشی تا ارتفاع ۳ متر از سطح آب می باشند، مشروط به اینکه در صورت ازدحام و عدم کنترل امکان خارج کردن تخته های پرشی وجود داشته باشد
استخرهای چند منظوره استخر آبگرم طبیعی استخر معلولان استخر کف متحرک به استخرهایی اطلاق می شود که در آنها با استفاده از یک سیستم هیدرولیک کف استخر قادر به بالا آمدن بوده و دارای سیستم خود تمیز کننده از طریق پاشش آب می باشد. این استخرها عموماً چند منظوره بوده و عموماً برای استفاده افراد معلول بکار می روند. استخر واترپلو، استخر غواصی ،استخر شنای گروهی .
 
طراحی کاسه استخر:
 
براساس سیستم سازه متناسب باشرایط زمین از نظر خاک تغییرات طبقات زمین سفره ابهای زیرمینی و با ملاحظه کلیه عوامل موضعی وذیربط وبا تاییدمراجع ذیصلاح وازمایشگاهای معتبر ودارای صلاحیت انجام میشود.
 
کف وبدنه استخر باید مقاومت لازم را به عنوان پی باتوجه به تغییرات فشاردرداخل وخارج استخر تامین نماییدومصالح به کار رفته نیزبایدمتناسب باشرایط فوق انتخاب واجراشود.
دراستخرهای داخل زمین معمولا با صفحات بتن مسلح درجا،بلوک های بتنی مسلح ویا صفحات بتن پیش ساخته باسیمان تیپ ۵وعیار۳۵۰،براساس سیستم سازه ای صفحه ای طراحی میشود،که عایق کاری رطوبتی ازسمت بیرون وروکش محافظتی ازسمت داخل کاسه ضروریست.
 
پیش بینی درزهای انبساط ودرزهای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است مگردر استخرهای کوچک بتنی یکپارچه.
 
نازک کاری داخل استخر:
 
سطوح داخلی کاسه استخرباید بامصالح مقاوم،نسبتا نرم وکاملا صاف پوشیده شود،به گونه ای که باتماس با کلروسایر موادضدعفونی کننده موجود در اب اسیب نبیند،به سهولت تمییز شودودر تماس بابدن شناگران ایمنی لازم فراهم باشد.
 
سطوح باید بدون شکستگی و فرورفتگی باشدواز ایجاد گوشه ولبه های تیز اجتناب شود.
 
رنگ آمیزی:
 
رنگ آمیزی یکی از نازک کاری های مهم در استخرها است. انتخاب رنگ بندی مناسب و اجرای دقیق آن مطابق مشخصات فنی خاص، نمای مطلوب و دلخواه را تامین خواهد کرد. بهترین رنگ مورد استفاده دراستخرها به ویژه در استخرهای سرپوشیده رنگ سفید است. در استخرهای روباز رنگ سفید به علت تابش آفتاب و انواع روغن های محافظ پوست و همچنین خالی ماندن احتمالی استخر،تر و خشک شدن سطح رنگ) ممکن است پس از مدت کوتاهی رنگ سفید تبدیل به رنگ کرم و یا سفید چرک بشود)
با توجه به اینکه آب زلال و تمیز نیز ظاهراً دارای رنگ آبی است، رنگ آمیزی استخر به رنگ آبی، شفافیت و جلای بیشتری به آب و فضای استخر خواهد بخشید. از این رو رنگ سفید متمایل به آبی یا آبی کم رنگ به طورکلی برای کلیه استخرها ترجیح داده می شود و از رنگهای تیره و سایر رنگها مانند سبزوزرد و قهوه ای باید پرهیز کرد.
سیستم های سرریزآب کاسه استخر :
 
از اهداف مهم تعبیه سرریز آب استخر جمع آوری مداوم اجسام معلق و نیز کف های ایجاد شده بر سطح آب می باشد. همچنین حذف و یا کاهش قابل ملاحظه موج یا تلاطم ایجاد شده بر روی سطح آب از دیگراهداف اصلی تعبیه سرریزهای آب می باشد که در تمامی سرریزهایی که در اطراف کاسه استخر، طراحی وساخته می شود باید نکات مذکور مد نظر قرار داده شود.
از نکات مهم دیگر که در طراحی و ساخت سرریزهای پیرامون استخر باید حتماً مورد توجه قرار گیرد، نوع طراحی سرریز می باشد که به هیچ وجه نباید دست یا پای شناگران در آن گیرکند.
 
سرریز توکار :
سرریزهای توکار مشابه شکل ۵ طراحی و به صورت درجا و معمولاً از بتن، دور تا دور کاسه استخر اجرامی شود. در طراحی این نوع سرریزها، برای راحتی و ایمنی شناگران توصیه می شود که فاصله لبه استخر تاسطح آب به حداقل ممکن کاهش یابد، از این رو، عرض و عمق کانال سرریز باید به بیشترین اندازه ممکن افزایش یابد. اجرای چنین سرریزی نیاز به نظارت و دقت بیشتر و مستلزم هزینه نسبتاً زیادی خواهد بودایجاد سطح آب ساکن و بدون موج در استخرهای مسابقه از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
در استخرهایی که در آنها سرریزهایی از نوع سرریز توکار نصب می گردد، مطابق شکل ۶ باید علاوه برکانال انتقال سرریز آب استخر به سیستم تصفیه، یک کانال دیگر نیز در حاشیه و کنار لبه استخر با درپوش پلاستیکی مناسب ایجاد نمود تا آب های ناشی از خروج شناگران و یا شیرجه آنها و نیز آب حاصل ازشستشوی حاشیه استخر از طریق آن وارد سیستم تصفیه شده تا از ورود مجدد آب به داخل کاسه استخرجلوگیری گردد.
سیستم سرریزهم سطح:
سیستم سرریز هم سطح که مشابه شکل ۷ طراحی می شود ابتدا در استخرهای تفریحی و آموزشی مورداستفاده قرار می گرفت در صورتی که در حال حاضر با استفاده از سیستم های بارزسازی خط پایان این نوع استخرها ضمن اینکه مناسب آموزش، تمرین و تفریح شناگران میباشد، برگزاری مسابقات در آن نیز به نحوبسیار مطلوبی امکان پذیر شده است .
سیستم سرریز هم سطح با کانال سرتاسری و پر ظرفیت، جذب موج و تلاطم آب استخر را به راحتیامکان پذیر میکند، که از امتیازات مهم این سیستم باید به حساب آورد.

سیستم سرریز هم سطح مناسب استخرهای سرپوشیده می باشد. از طرف دیگر توسط این سیستم امکان جمع آوری آب های سطحی حاشیه استخر نیز به راحتی وجود داشته و از برگشت آن به کاسه استخر جلوگیری می شود.
سرریزهای نقطه ای(کف گیر):معمولاً در استخرهای کوچک و یاخانگی به صورت مستقل کار گذاشته می شوداین نوع سرریزها ویژگی جذب موج ندارد و دارای ظرفیت محدود میباشد.
 
تعداد کف گیرها: در استخرهایی که از سر ریز های نقطه ای یا کف گیرها استفاده می شود، به ا زاء هر ۳۶ متر مربع یک کف گیر مورد نیاز است . گاهی اوقات ممکن است به تناسب نوع طراحی استخر و یا نحوه استفاده از آن به یک کف گیر اضافی به منظور انجام مطلوب عملیات کف گیری نیاز باشد
 
کف گیرها باید در محلی قرار داده شود که بطور موثری تمامی سطح آب را بدون تداخل و یا حداقل گردش، کف زدایی کند.
حاشیه) محوطه( استخر:
مساحت حاشیه استخرهای روباز بیشتر از استخرهای سرپوشیده است. در استخرهای روباز نسبت مساحت حاشیه به مساحت استخر از ۳:۱ تا ۴:۱ برحسب میزان تراکم جمعیت شناگر تغییر می کند. دراستخرهای روباز حداقل عرض حاشیه ۴ متر است که در استخرهای سرپوشیده این مقدار تا ۵۰ درصد قابل کاهش است یعنی ۲ متر.
 
حاشیه و محوطه استخر,ظوابط اجرایی طراحی استخر
حاشیه استخرهای روباز باید آفتاب گیر و مشرف به آب باشد. تخته شیرجه ها بایددر حاشیه استخر و در سمتی که پشت به آفتاب قرار می گیرد نصب شود و در پشت آنها باید حداقل ۲ و۴متر فضا به ترتیب برای استخرهای روباز و سرپوشیده در نظر گرفته شود .
در جایی که سرسره نصب شده است، عرض حاشیه از پشت سرسره باید حداقل ۲متر باشد. در استخرهای مسابقه ملی یا بین المللی به تناسب تجهیزات و ابعاد استخر میزان حاشیه استخر بیشتر از مقادیر فوق می باشد، به طورمثال حداقل حاشیه پیشنهادی برای استخرهای طراحی شده برای مسابقات بین المللی ۴ تا ۶ متر می باشد .
 
مجرای تخلیه آب :
 
مجرای تخلیه آب حاشیه استخر باید به گونه ای تعبیه شود که هر مجرا یک مساحت ۲۳۷ را پوشش دهد و مجراها نباید بیشتر از ۸ متر از هم فاصله داشته باشند.
مجرای خروج آب محوطه استخر با مجرای خروجی آب آشامیدنی و یا سیستم گردش آب استخر نباید به هم وصل باشند.
در محوطه استخر باید یک شیلنگ آب وجود داشته باشد تا بوسیله آن بتوان در صورت نیاز اطراف استخر را شست.
حاشیه استخر نیاز به شیب ملایم حدود ۲ درصد به سمت خارج استخر دارد و پوشش نهایی آن باید غیر لغزنده و مناسب برای راه رفتن با پای برهنه و مطابق با الزامات – استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۱۲۰۲ سال ۱۳۸۸ باشد.
حاشیه استخرها باید قابل شستشو با محلول های ضدعفونی کننده مجاز به طور روزانه باشد.
 
روکش های جدید مانند پلی پروپیلن، وینیل و یا پوشش هایی از نوع لاستیک برای پوشش حاشیه استخرها به خصوص استخرهای سرپوشیده علاوه بر تامین خصوصیت های مورد نیاز از نظر آکوستیک، تنوع رنگ و مرمت دارای امتیاز برتر است.
 
لبه استخر:
 
لبه استخر باید از مصالح بسیار محکم و با دوام به صورت پیوسته و بدون شکاف و یا گوشه های تیز ساخته شود
لبه استخرها باید غیر لغزنده و در استخرهای روباز مقاوم دربرابر یخبندان باشد.
سازه اصلی لبه استخرمعمولا از بتن درجا یا قطعات پیش ساخته بتنی و یا گاهی مصالح سنگی است
مصالح پوششی لبه های استخر ممکن است از جنس وینیل، فایبرکلاس، کاشی و یا سنگ پلاک باشد که هر یک برحسب مشخصات خاص خود در شرایط محیطی و کاربردی مناسب قابل انتخاب می باشد.
 
لبه استراحت پا:
توصیه می شود در قسمت هایی از استخر که عمق آب بیشتر از۱٫۸متر است لبه ای ایجاد گردد تا امکان قرار دادن پای شناگران بر روی آن و ایستادن وجود داشته باشد.
 
در صورت تعبیه این لبه فاصله آن از سطح آب نباید کمتر ۱٫۲مترباشد.
تجهیزات و لوازم دور استخر:
 
در استخرهای شنا لوازم و تجهیزات متنوعی مانند نرده و پله استخر، سکوهای استارت، تخته یا برج های شیرجه، طناب های شناور و تجهیزات واترپلو و سایر وسایل مورد نیاز وجود دارد که نحوه چیدمان، شرایط ساخت و شیوه استفاده از آنها در ایمنی شناگران، کاربری وسایل و زیبایی استخر اهمیت زیادی دارد.
 
تجهیزات و لوازم دور استخر
در استخرهای شنا کلیه لوازم و تجهیزات مانند نرده و پله استخر، سکوهای استارت، طناب های شناور وتجهیزات واترپلو نیاز به سیستم اتصال دارند. شکل ۹ نمونه ای از این نوع اتصالات را نشان می دهد.
 
تجهیزات و لوازم دور استخر
 
نشانه گذاری استخر:
 
کلیه نشانه های مورد نیاز بر روی حاشیه، دیوار و کف استخرها باید با ذکر جزئیات مربوط به شکل و اندازه و همچنین مشخصات مربوط به جنس و روش نصب آن بصورت نقشه در کتابچه راهنمای استخر ارائه شود.
توصیه می شود رنگ نشانه ها با توجه به رنگ روشن استخرها سیاه رنگ باشد
درها و پنجر هها در سالن های شنا: الف- دما: گرمایش فضاهای داخلی و اختلاف دما بین فضاهای داخل و خارج استخر باعث تنش هایی درساختمان، درها و پنجره ها می شود که باید به هنگام ساخت پیش بینی تامین مقاومت لازم صورت گیرد.
رطوبت: رطوبت بیش از اندازه فضاهای داخلی به خصوص در سالن استخر و دو شها عامل بسیار مهمی در انتخاب مصالح و طرح و اجرای جزئیات می باشد
آب: سالن های استخر و فضاهای جنبی مانند دوش ها و توال تها در زمره فضاهای تر به حساب می آید واز این رو کلیه درها و پنجره ها باید در برابر آب مقاوم باشد
مواد شیمیایی:
 
در سالن های شنا و فضاهای جنبی آن به علت وجود مواد ضدعفونی کننده مانند ترکیبات کلر و مشابه آن، باید کلیه درها و پنجره ها در برابر خورندگی ناشی از این نوع مواد شیمیایی مقاوم باشد.
شرایط بهداشتی: امکان شستشو با آب تحت فشار و نظافت درها و پنجر هها در فضاهای تر باید به طور کامل فراهم باشد جزئیات درها و پنجره ها و مقاطع آن باید به گونه ای انتخاب و اجرا شود که محل تجمع گرد و غبار وکثافت نباشد.
 
روکش ها و رنگهای مصرفی از نوع مرغوب، غیر سمی و از نظر بهداشتی تائید شده باشد، به گونه ای که در اثر دما و رطوبت ترکیبات تجزیه نشود
 
شرایط فنی و اجرایی :
در فضاهای تر و مرطوب باید کلیه رنگها و روکشهای پیش بینی شده در برابر تغییرات درجه حرارت و رطوبت مقاوم بوده و قابل شستشو باشد
در مصالح چوبی، چسب های مورد استفاده باید در برابر تغییرات درجه حرارت و رطوبت مقاوم باشددر فضاهای تر و مرطوب باید کلیه درها دارای حفاظ مضاعف در زیر در باشد
در فضاهای مرطوب و بخار آلود توصیه می شود برای جلوگیری از تعریق، شیشه های دوجداره به کاربرده شود و یک جریان هوای گرم و یا حداقل کوران هوا روی سطوح شیشه ها وجود داشته باشد.
شرایط انتخاب مصالح:
فولاد ضدزنگ:
فولاد ضدزنگ تائید شده از مناسب ترین مصالح برای استخرها است. حداقل هزینه نگهداری و عمر طولانی این مصالح را با وجود هزینه اولیه زیاد قابل توجیه می کندمصالح چوبی مضافاً نیاز به پوشش و روک شهای مقاوم رطوبت دارد که به صورت دوره ای باید تکرارشود.
آلومینیم: آلومینیم به صورت ساده و رنگی در زمره مصالح مناسب برای پنجر ههای این نوع فضاهااست. نقطه ضعف آلومینیم در تعریق سریع) به علت ضریب تبادل حرارت زیاد ( و کثیف شدن آن است که با نظافت مرتب و رعایت شرایط محیطی قابل اغماض می باشد.
 
سقف و دیوارهای سالن های شنا:
سقف سالن های استخر مانند سالن های ورزشی به دو صورت، نمایان)بدون سقف کاذب(و با سقف کاذب
الف- سقف های کاذب، با دارا بودن ویژگی های مطلوب زیر: در نصب و استقرار تجهیزات و کانال های تاسیساتی در محافظت و پوشش سازه بام. در حفاظت گرمایش سالن. در ایجاد نمای زیبا برای زیر سقف. در جذب سر و صدا، نیازمند توجه ویژه است
 
امکان بازرسی و کنترل مرتب داخل سقف کاذب، تهویه و تخلیه مطلوب و امکان تنظیم درجه حرارت از عوامل اصلی مقابله با این پدیده است
به طور مثال، دمیدن هوای خشک و گرم با فشار زیاد به داخل سقف ازروش های بسیار مناسبی است که مانع ورود بخار آب و در نتیجه مانع تعریق و شبنم می شود.
 
به طور کلی در کلیه انواع سقف های استخر باید موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
پیش بینی سد بخار در سمت گرم سقف
 
ممانعت از ورود آب باران و رطوبت فضای خارج و امکان تخلیه بخار آب به بیرون
 
تهویه داخل سقف:
 
دمیدن هوای گرم و خشک و تحت فشار به سمت سقف و ممانعت از ورود هوای مرطوب به داخل آن
 
رنگ آمیزی زیر سقف با توجه به انعکاس آن به داخل آب استخر باید روشن و شفاف باشد
سکوهای شروع:
 
سکوهای شروع باید محکم بوده و حالت فنری نداشته باشد.
بلندی سکو از سطح آب باید از ۵۰ تا۷۵سانتیمتر باشد
.سطح سکو باید حداقل ۵۰*۵۰سانتیمترمربع بوده و با ماده غیر لغزنده ای پوشیده شده باشد
سکو باید چنان ساخته شده باشد که شناگر بتواند در هنگام استارت رو به جلو، قسمت جلو یا کنار آن رابگیرد
 
نردبان ها و پلکان های استخر:
 
برای تامین اتصالات موقت باید پیش ازبتن ریزی، غلاف یا پایه فلزی ضدزنگ در محل مورد نظر کار گذاشته شود به گونه ای که با بتن ریزی و انجام نازک کاری غلاف و یا پایه هم سطح و تراز اطراف خود قرار گیرد
  فهرست مطالب
تعریف استخر
انواع استخر
انواع استخرها
استخرخصوصی
استخرشنای عمومی
استخرهای چند منظوره
طراحی کاسه استخر
نازک کاری داخل استخر
رنگ‌آمیزی
سیستم‌های سرریز آب کاسه استخر
سرریز توکار
سیستم سرریز هم سطح
سرریزهای نقطه‌ای(کف گیر)
تعداد کف گیرها
حاشیه استخر
مجرای تخلیه آب
لبه استراحت پا
تجهیزات و لوازم دور استخر
نشانه‌گذاری استخر
گرمایش
دما
درها و پنجره‌ها
رطوبت
آب
مواد شیمیایی
شرایط بهداشتی
شرایط فنی و اجرایی
شرایط انتخاب مصالح
فولاد ضد زنگ
آلومینیم
سقف و دیوارهای سالن‌های شنا
سکوهای شروع
نردبان‌ها و پلکان‌های استخر
پله‌های خروج از آب
دستگیره
پلکان
صفحه‌های برگشت
فضاهای جنبی مورد نیاز
شرایط دوش‌ها
مکان رختکن
طراحی رختکن
حصارکشی
جانمایی و ارتباط فضایی سالن‌ها
جایگاه تماشاچیان
نور
جهت گیری بهینه استخرهای شنای روباز
سطح آب
محوطه استخر
سرعت جریان هوا
آکوستیک
گردش آب در استخر
تجهیزات مورد استفاده داخل و اطراف کاسه استخر
سیستم گردش آب
تنظیم میزان PH
تهویه استخر
سیستم تاسیسات برقی سالن‌های شنا
ضوابط طراحی و اجرای تاسیسات برقی استخرهای شنا
منطقه‌بندی استخرهای شنا
انتخاب و نصب تجهیزات برقی
سیستم سیم کشی
وسایل کلیدی و لوازم مربوط
آمپرحفاظت در برابر برق گرفتگی
طراحی ظرفیت شناگر
استخر مخصوص معلولان
ورودی استخر
ویلچرها
مجهزترین ورزشگاه آبی جهان
 


کلمات کلیدی مرتبط:
استانداردهای طراحی استخر, اصول اجرایی طراحی استخر, اصول طراحی استخر, برنامه فیزیکی طراحی استخر, دانلود فایل پاورپوینت ظوابط و استانداردهای طراحی استخر, طراحی استخر, طراحی نهائی استخر, طراحی و اجرای استخر, طرح استخر, ظوابط اجرایی طراحی استخر, ظوابط اجرایی عملکردهای معماری, ظوابط طراحی استخرها, ظوابط ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی ضوابط ، استانداردها و برنامه فیزیکی استخر سرپوشیده طراحی آن
پاورپوینت بررسی معماری مرکز آبی لندن ، اثر زاها حدید
پاورپوینت ضوابط طراحی استخر ها
پاورپوینت بررسی مرکز ورزش های آبی المپیک لندن (آکواتیک سنتر)

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد