خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت انرژي زيست توده

   تعدادبرگ: 61 اسلاید   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 293 b  تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
 زیست توده ترجمه لغت انگلیسی بیوماس(Biomass ) می*باشد برای زیست توده تعاریف مختلف و متنوعی در جهان مطرح می*باشد. بعنوان یک تعریف ساده میتوان گفت:
زیست توده شامل کلیه موادی در طبیعت میشود که در گذشته نزدیک جاندار بوده، از موجودات زنده بعمل آمده و یا زائدات و ضایعات آنها میباشند.
میدانیم که منشاء منابع فسیلی نیز منابع زیست توده میباشد ولی تفاوت آنها در این است که منابع فسیلی از منابع زیست توده که در گذشته بسیار دور زنده بودند و تحت شرایط فشار و دمای خاص حاصل شده*اند(دهها میلیون سال پیش).
اتحادیه اروپا مطابق ابلاغیه 2000/177/EC جهت توسعه استفاده از زیست توده در تولید برق در بازار داخلی اروپا تعریف زیست توده را به شکل زیر مطرح نمود:
زیست توده کلیه اجزاء قابل تجزیه زیستی از محصولات، فاضلابها و زایدات کشاورزی (شامل مواد گیاهی و حیوانی)، صنایع جنگلی و سایر صنایع مرتبط، فاضلابها و زباله*های تجریه*پذیر زیستی شهری و صنعتی میباشد.
 
تاریخچه بهره برداری زیست توده :
از نقطه نظر تاریخی استفاده از انرژی زیست توده به ابتدایی ترین دوره های تاریخ باز می*گردد از زمانی که آتش شناخته شد، انسان نخستین همواره چوب و برگ خشک درختان را به عنوان سوخت استفاده می*کرده و این چرخه تا قرن حاضر نیز ادامه پیدا کرده است.
در خصوص بیوگاز، قدیمی ترین مورد خروج گاز و اشتعال ناقص آن به وسیلة دفن زباله در طبقات زیرین زمین توسط پیلی نی روس گزارش شده است. وی خروج گاه به گاه گاز طبیعی و اشتعال ناقص آن را از طبقات زیرین زمین مشاهده کرد ولی وان هلمونت درسال 1630 شناسائی و اشتعال این گاز را رسماً اعلام کرد. در ایران نیز استفاده از بیوگاز سابقه ای قابل توجه دارد. محمدبن حسین عاملی معروف به شیخ بهائی (1031-935 ه ق ) نخستین کسی است که بر اساس منابع تاریخی این منبع انرژی را به عنوان سوخت یک حمام در اصفهان به کار برده است.
اولین هاضم تولید گاز متان در ایران در روستای نیاز آباد لرستان در سال 1354 ساخته شده است. این دستگاه به گنجایش 5 متر مکعب فضولات گاوی روستا را مورد استفاده قرار داده و بیوگاز مصرفی حمام مجاور را تأمین می نمود.
 
وضعیت فعلی بهره برداری از زیست توده در جهان :
امروزه منابع مفید و کاربردی زیست توده تنها به چوب و برگ خشک محدود نمی شود و طیف وسیعی از مواد از جمله پسماندهای جامد و مایع شهری و پسماندهای صنعتی و غیره را نیز در بر میگیرد.
منابع انرژی تجدید پذیر پس از ذغال سنگ، نفت و گاز طبیعی، چهارمین منبع بزرگ انرژی در دنیا می*باشند. این منبع حدود 14 درصد از انرژی اولیه جهان را تامین می*نماید و در حال حاضر بیش از 5/11% از انرژی اولیه جهان توسط منابع زیست توده تامین می*گردد. و این در حالی است که در ایالات متحده آمریکا 3-4 درصد از انرژی اولیه مورد نیاز فقط از منابع زیست توده تامین میشود. قابلیتهای زیست توده تنها در تولید حرارت نیست، بلکه در تولید سرما، سوختهای مورد نیاز برای حمل و نقل و تولید انرژی الکتریکی نیز استفاده دارد. در سال 2005حدود 44000 مگاوات نیروگاه تولید برق ( با انواع فن آوریها ) و 225000 مگاوات حرارتی نیروگاه مدرن تولید حرارت با منبع زیست توده احداث شده است که حدود 10000 مگاوات آن فقط در ایالات متحده بوده است (حدود 58 درصد از بازار تولید انرژی از منابع تجدید پذیر در امریکا). همچنین بیش از 50 میلیارد لیتر سوخت تجدیدپذیر از منابع زیست توده تولید و مصرف می*گردد.
برمبنای مطالعات انجام شده، منابع زیست توده حدود 64 درصد از منابع اولیه انرژیهای نو در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است و حدود 9 درصد از انرژی الکتریکی تولیدی و 98 درصد از انرژی حرارتی تولیدی از طریق منابع انرژیهای نو به منابع انرژی زیست توده تعلق دارد. ( با در نظر گرفتن منابع برق آبی).
انرژی زیست توده تنها منبع انرژی تجدیدپذیر می*باشد که انرژی را بفرم*های برق، حرارت، سرما و سوخت خودرو و به اشکال جامد، مایع و گاز تحویل می نماید. بعلاوه مواد زیستی جایگزین خوراک پتروشیمی و ... نیز از محصولات دیگر آن می*باشد.

فهرست

انرژی زیست توده   (مقد مه)             5
زیست توده چیست؟                         7 
چرخه زیست توده                 9
تاریخچه زیست توده در جهان             10
تاریخچه زیست توده در ایران                        11
راه‌های تامین منابع انرژی زیست توده                         12          
تقسیم بندی انواع منابع زیست توده                   13
ضرورت و مزایای استفاده از انرژی زیست توده در کشور              15
مصارف غیر نیروگاهی زیست توده               16
فناوری ها و سیستمهای استحصال انرژی از زیست توده            17

فن آوریهای گرما شیمیایی                 19
  زباله سوزها               23
 مزایای  زباله سوزی                 26                
 انواع تکنولوژی های زباله سوزی در انرژی         27 
فن‌آوری آتشکافت (پیرولیز)            28                 
HorizontalKlin   کوره افقی              29    
تکنولوژی های گازی سازی             30                
گازسازی ساده                  31              
سیستم پلاسما            32    
منابع اولیه برای تولید بیوگاز    34
بیوگاز چیست   35     
اجزای  تشکیل دهنده محل دفن زباله     36  

روند تولید گاز در دفنگاه                      39  
قیمت جهانی برق تولیدی از منابع زیست توده        39 
فرایند تبدیل انرژی                41               
فناوری های تولید برق یا انرژی          41         
پتانسیل انرژی زیست توده                  43             
نیروگاه های زیست توده نصب شده در کشور            45
فعالیتها در حوزه انرژی زیست توده در ایران     46    
آمار و وضعیت آخرین ظرفیت های نصب شده      53    
بازار جهانی بایومس      55 
بازار کاربردهای حرارتی و مستقیم زیست توده در سال 2011        56        
منابع                61 


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب , زیست توده ترجمه لغت انگلیسی بیوماس(Biomass ) می*باشد برای زیست توده تعاریف مختلف و متنوعی در جهان مطرح می*باشد. بعنوان یک تعریف ساده میتوان گفت: ,زیست توده شامل کلیه موادی در طبیعت میشود که در گذشته نزدیک جاندار بوده، از موجودات زنده بعمل آمده و یا زائدات و ضایعات آنها میباشند. ,میدان,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موتور الکتریکی
پاورپوینت بررسی طراحی سیستم های تهويه سالن پرورش طیور ، تهويه مرغداری
پاورپوینت بررسی چپلتها و مبردها
پاورپوینت بررسی مبدل های حرارتی
پاورپوینت بررسی تاسيسات بهداشتي و مکانیکی و ضوابط کلی طراحی استخر شنا
بررسی دوره آموزشي تعميركاران دستگاههاي تهويه مطبوع شركت تهويه، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی گرمايش از كف
پاورپوینت تاسیسات و تجهیزات استخر شنا
پاورپوینت پرینترهای سه بعدی
پاورپوینت روش های نوین جمع آوری فاضلاب توسط سپتیک تانک
پاورپوینت بررسی انواع پمپ هاي هيدروليكي
پاورپوینت بررسی سيستم تأسيسات سرمايشي و گرمايشي

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد