خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


روانشناسي و علوم تربيتي - مقالات
 
فهرست مطالب: سرقت

   تعدادبرگ: 24   قیمت: 2400 تومان   حجم فایل: 90 kb  تعدادمشاهده  1


مقدمه:
    در مورد سرقت بايد گفت كه سرقت از نظر اسلام حرام دانسته شده است و علت اين كه اسلام آن را حرام داشته اين است كه موجب تباهي اموال و كشت كشتار آدميان مي‌شود و موجب تصرف غير قانوني و غصب و درگيري مي‌شود و سرقت موجب مي‌شود مردم دست از كسب و كار و حرفه و صنعت بردارند و به پس‌انداز و نگهداري اموال نپردازند. وقتي مي‌بيند كسي نسبت به اموال ياد شده حق اولويت ندارد.
    سرقت از ديدگاه حقوق جزاي اسلام بر حسب شرايط متفاوت است. و بر حسب مورد مجازات آن نيز متفاوت مي‌باشد. 
اولاً: سرقتي كه جامع شرايط حد بوده و تحت عنوان سرقت حدي مطرح مي‌شود، در اين نوع سرقت ، سارق به حد محكوم مي‌شود. 
ثانياً: سرقتي كه به صورت مسلحانه و يا راهزني ارتكاب يافته و موجب رعب و وحشت عمومي مي‌گردد كه در اين صورت تحت عنوان محاربه و افساد في‌الارض مطرح و محكوم مي‌شود. 
ثالثاً: سرقتي كه واجد هيچ‌يك از شرايط ياد شده نباشد در غير اين صورت به عنوان سرقت تعزيري شناخته شده و سارق تعزير مي‌شود.
در صورت اول و دوم در باب حدود بوده و از مختصات حقوق جزاي اسلام است كه مقررات آن مستقيماً از فقه و منابع معتبر اسلامي استخراج شده است. اما سرقت نوع سوم مختص به حقوق جزاي اسلام نيست و جديدترين و جامع‌ترين مواد قانوني در مورد قانون تعزرات و انواع سرقت‌هاي تعزيري در سال 1375 تصويب شد كه عبارتند از مواد 651 تا 667 . در اين تحقيق ما به بررسي سرقت و انواع آن و البته توصيف بيشتر اين سه صورت سرقت مي‌پردازيم و همچنين در فصلهاي پاياني توضيحي كوتاه در مورد عوامل مشدده و همچنين معاونت در اين نوع جرم مي‌پردازيم كه البته قطعاً خالي از اشكال نخواهد بود. بنابراين پيشاپيش از استاد محترم و همچنين دانشجويان محترم استدعا دارم تا اينجانب را از تذكرات لازم بي‌نصيب نفرمايند. 
اكبر حسين‌زاده‌گماري
بخش اول: تاريخچه سرقت
    يكي از قديمي‌ترين جرايم عليه حقوق اموال و مالكيت (جرايم مالي) كه از آغاز پيدايش مالكيت خصوصي و در ميان جوامع گوناگون بشري در سنين مختلف وجود داشته، سرقت است. سرقت به دليل عدم نياز به مهارت خاصي به ويژه در سرقت‌هاي ساده و در مقايسه با كلاهبرداري كه نياز به ضريب هوشي خاص و مهارت ويژه دارد از دوران چهار سالگي كه كودك مفهوم مال و مالكيت را مي‌فهمد تا سنين پيري قابل ارتكاب است. 
از سوي ديگر سرقت از جمله جرائم بزرگي است كه از قديمي‌ترين ادوار حيات اجتماعي بشر به زشتي و تنفر تلقي شده و كليه قوانين بشري براي مرتكب آن كيفرهاي سخت تعيين كرده‌اند. در حال حاضر در اكثر قريب به اتفاق كشورها، سرقت بخش عمده فعاليت بزهكاران است. 
در ادورا گذشته به دليل ضعف حكومتها و دولتهاي مركزي ، سرقت‌ها بيشتر از نوع راهزني و به صورت مسلحانه است. و يا سرقت از منازل توأم با هتك حرز بود. در حال حاضر سرقت‌ها بيشتر با استفاده از روش‌ها و شگردهاي جديد و حتي در ميان انبوه جمعيت، در حضور مالك و مأموران صورت مي‌گيرد.
از اين رو ، جهت مبارزه با سرقت و سارقان بايد شيوه‌هاي جديدي به كار گرفته شود، نيروي انتظامي به آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه جرم‌يابي دسترسي داشته باشند و قوانين جزايي متناسب با شيوه‌هاي جديد ارتكاب سرقت متحول گردند .
 
نظر دانشجو:


کلمات کلیدی مرتبط:
مقدمه: , در مورد سرقت بايد گفت كه سرقت از نظر اسلام حرام دانسته شده است و علت اين كه اسلام آن را حرام داشته اين است كه موجب تباهي اموال و كشت كشتار آدميان مي‌شود و موجب تصرف غير قانوني و غصب و درگيري مي‌شود و سرقت موجب مي‌شود مردم دست از كسب و كار و حرفه و صنعت بردارند و به پس‌انداز و نگهداري اموال ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی و تأثیر نقش اسباب بازی در بهبود کودکان پیش دبستانی بستری در بیمارستان. doc
بررسي تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر عزت نفس، سازگاري اجتماعي، پيشرفت تحصيلي، اضطراب حالت و اضطراب صفت دانش آموزان
بررسی اختلالات گفتاری در کودکان استثنایی
تاثیر مهاجرت بر فرهنگ و ارتباطات
علل تشکيل کلاس هاس درس چند پايه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد