خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


گرافيك و هنر - پروژه
 
فهرست مطالب: بررسي مزيت نسبي در توليد و صادرات فرش دستبافت ایران

   تعدادبرگ: 345   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 657 kb  تعدادمشاهده  0


فهرست مطالب
عنوان                                                  صفحه 
چكيده  
فصل اول: كليات
1-1- مقدمه                                         2
2-1- اهميت تحقيق                                     2
3-1- فرضيات تحقيق                                     4
4-1- اهداف تحقيق                                     4 
5-1- روش شناسي تحقيق                                 5
6-1- سابقه تحقيق                                     6
7-1-فصل بندي و رئوس مطالعات تحقيق                         8
فصل دوم: مباني نظري اصل مزيت نسبي
1-2- راهبرد هاي توسعه اقتصادي و جايگاه تجارت بين الملل                 10
1-1-2- راهبردهاي درونگراي توسعه اقتصادي                         11
2-1-2- راهبردهاي برونگراي توسعه اقتصادي                         13
2-2- تأثير تجارت بين الملل بر رشد اقتصادي                         16
1-2-2- تفسير سنتي نقش تجارت بين الملل                             16
2-2-2- تفسير نوين نقش تجارت بين الملل                             18
3-2- مباني تئوريك تجارت بين الملل و مزيت نسبي                     19
1-3-2- ديدگاه مزيت مطلق آدام اسميت                            19
2-3-2- ديدگاه مزيت نسبي ديويد ريكاردو                            20
3-3-2- مزيت نسبي و هزينه فرصت هاي از دست رفته                    21
4-3-2- ديدگاه مزيت نسبي هكشر – اوهلين (نظريه جديد تجارت بين الملل)             21
4-2- مزيت نسبي و سودآوري تجارت بين الملل                    24
 
عنوان                                                  صفحه 
5-2- شكاف فن آوري و پويايي در مزيت نسبي                    29
6-2- مزيت نسبي بالفعل و بالقوه                             34
1-6-2- مزيت نسبي بالفعل اسمي                                 36
2-6-2- مزيت نسبي بالفعل حقيقي                                 36
3-6-2- مزيت نسبي بالقوه اسمي                                 36
4-6-2- مزيت نسبي بالقوه حقيقي                                 36
فصل سوم: روش شناسي تعيين مزيت نسبي
1-3- شاخص هاي مزيت نسبي آشكارشده (RCA)                     41
1-1-3- شاخص هاي مبتني بر آمار توليد و صادرات                         41
1-1-1-3- معيار سهم صادرات                                 42
2-1-1-3- معيار سهم خالص صادرات                             43
3-1-1-3- شاخص يونيدو                                 43
2-1-3- شاخص هاي مبتني بر آمار صادرات                         43
1-2-1-3- شاخص بالاسا (BAL)                             43
2-2-1-3- شاخص دانگز – ريدل (DR)                         45
3-2-1-3- شاخص هاي خالص يونيدو                             45
3-1-3- شاخص هاي مبتني بر آمار صادرات و ابزار آماري                     45
1-3-1-3- نگرش درآمدي                                 46
2-3-1-3- نگرش رتبه اي                                 46
3-3-1-3- نگرش ثبات                                 47
4-3-1-3- نگرش درآمدي – ثبات                             47
2-3- محدوديت هاي شاخص هاي RCA                         48
3-3- شاخص هاي مبتني بر روش هاي اقتصادسنجي                     49
عنوان                                                  صفحه 
1-3-3- تخمين توابع عرضه و تقاضاي محصول                         49
2-3-3- روش ديك                                     52
4-3- شاخص مبتني بر روش برنامه ريزي                             53
5-3- شاخص هاي طرف عرضه                                 54
1-5-3- معيار هزينه منابع داخلي (DRC)                             55
1-1-5-3- پيشينه كاربرد و فرمول محاسباتي DRC                     55
2-1-5-3- تعريف قيمت هاي سايه اي و نقش آن در محاسبه DRC                 58
3-1-5-3- تبديل عوامل توليد خارجي به داخلي و وضعيت DRC                 63
2-5-3- معيار نرخ حمايت مؤثر (EPR)                             65
3-5-3- معيار تجزيه و تحليل منافع اقتصادي (SBA) يا سودآوري خالص اجتماعي (NSP)     65
4-5-3- معيار الگوي داده – ستانده، برنامه ريزي و هزينه منابع داخلي                 66
6-3- شاخص‌هاي طرف تقاضا                             68
1-6-3- اهميت شناخت بازارهاي هدف صادراتي در ايجاد مزيت نسبي رقابتي             69
1-1-6-3- نقش مشخصه هاي تقاضا در بازارهاي هدف بر ايجاد مزيت نسبي رقابتي         71
    2-1-6-3- نقش تجزية بازارهاي هدف در ايجاد مزيت نسبي رقابتي                 72
    3-1-6-3- اهميت روابط سياسي در ايجاد مزيت نسبي رقابتي                 72
2-6-3- كاربرد شاخص هاي طرف تقاضا در تعيين مزيت نسبي رقابتي                 73
7-3-بررسي مباني نظري نمونه گيري و انجام فعاليت ميداني تحقيق             75
1-7-3- علل نمونه گيري                                     76
2-7-3- روش هاي مختلف نمونه گيري در تحقيقات ميداني                     77
3-7-3- انواع نمونه گيري احتمالي (تصادفي)                         78
 
عنوان                                                  صفحه 
1-3-7-3- نمونه گيري تصادفي ساده                             79
2-3-7-3- نمونه گيري تصادفي سيستماتيك                         79
3-3-7-3- نمونه گيري تصادفي خوشه اي                         80
4-3-7-3- نمونه گيري تصادفي طبقه بندي شده                        80
4-7-3- روش تعيين حجم نمونه                             81
5-7-3- روش تجزيه و تحليل اطلاعات حاصله از فعاليت ميداني تحقيق             83
6-7-3- روش هاي تحليل آماري                                 84
1-6-7-3- آمار توصيفي                                     84
2-6-7-3- آمار استنباطي                                     85
1-2-6-7-3- تحليل آزمون ناپارامتريك چي دو                         85
2-2-6-7-3- تحليل عامل (Factor Analysis)                         86
فصل چهارم : تجزيه و تحليل نتايج حاصله از اندازه گيري مزيت نسبي 
1-4- بررسي مزيت نسبي در صادرات فرش دستباف ايران                  91
1-1-4- بررسي روند صادرات فرش دستباف ايران                         92
2-1-4- محاسبه مزيت نسبي در صادرات فرش دستباف ايران                     94
3-1-4- بررسي روند تغييرات شاخص RCA در صادرات فرش دستباف كشور             100
4-1-4- بررسي نقش عوامل مؤثر بر مزيت نسبي در صادرات فرش دستباف كشور         101
2-4-بررسي مزيت نسبي رقابتي كشور در صنعت فرش دستباف                 126
1-2-4- محاسبه مزيت نسبي رقابتي كشور با استفاده از تخمين مدل تقاضاي صادراتي فرش دستباف      129
3-4- بررسي مزيت نسبي كشور در توليد فرش دستباف                     131
1-3-4- نحوه كاربرد معيار DRC در محاسبه مزيت نسبي كشور در توليد فرش دستباف         132
 
عنوان                                                  صفحه 
2-3-4- نحوه برآورد قيمت هاي سايه اي به منظور محاسبه مزيت نسبي حقيقي كشور در توليد فرش دستباف                                          133
1-2-3-4- برآورد قيمت سايه اي عوامل داخلي توليد فرش دستباف                 133
2-2-3-4- برآورد قيمت سايه اي نهاده هاي قابل تجارت درتوليد فرش دستباف         137
3-2-3-4- برآورد قيمت سايه اي نرخ ارز                         138
3-3-4- محاسبه مزيت نسبي در توليد فرش دستباف                          143
4-3-4- بررسي مزيت نسبي در توليد فرش دستباف در استان آذربايجان شرقي             143
1-4-3-4- پيشينه قالي بافي در آذربايجان                         143
2-4-3-4- ويژگيهاي ظاهري قالي هاي آذربايجان                     146
3-4-3-4- ويژگيهاي فني بافت در قالي هاي آذربايجان                     148
4-4-3-4- آناليز قيمت تمام شدة توليد فرش دستباف در استان آذربايجان شرقي         150
5-4-3-4- محاسبه مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان آذربايجان شرقي         151
6-4-3-4-تجزيه و تحليل آماري نقش عوامل مؤثر بر مزيت نسبي در توليد فرش دستباف در استان آذربايجان شرقي                                     153
5-3-4- بررسي مزيت نسبي در توليد فرش دستباف در استان قم                 177
1-5-3-4- پيشينة قالي بافي در قم                             177
2-5-3-4- ويژگيهاي فني بافت در قالي هاي قم                         178
3-5-3-4- ويژگيهاي ظاهري قالي هاي قم                         179
4-5-3-4- آناليز قيمت تمام شدة توليد فرش دستباف در استان قم                 180
5-5-3-4- محاسبه مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان قم                 181
    6-5-3-4-تجزيه و تحليل آماري نقش عوامل مؤثر بر مزيت نسبي در توليد فرش دستباف در استان قم     183
6-3-4- بررسي مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان اصفهان                  205
1-6-3-4- پيشينة قالي بافي در اصفهان                             205
2-6-3-4- ويژگيهاي ظاهري قالي هاي معاصر اصفهان                     206
 
عنوان                                                  صفحه 
     3-6-3-4- ويژگيهاي فني بافت در قالي هاي اصفهان                     207
4-6-3-4- آناليز قيمت تمام شدة توليد فرش دستباف در استان اصفهان             210
    5-6-3-4- محاسبه مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان اصفهان             211
    6-6-3-4-تجزيه و تحليل آماري نقش عوامل مؤثر بر مزيت نسبي در توليد فرش دستباف در استان اصفهان                                             213
7-3-4- بررسي مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان خراسان                 236
1-7-3-4- پيشينة قالي بافي در خراسان                             236
2-7-3-4- ويژگيهاي ظاهري و فني بافت قالي در مهمترين مراكز قالي بافي در استان خراسان     237
3-7-3-4- آناليز قيمت تمام شدة توليد فرش دستباف در استان خراسان             244
4-7-3-4- محاسبه مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان خراسان             245
       5-7-3-4-تجزيه و تحليل آماري نقش عوامل مؤثر بر مزيت نسبي در توليد فرش دستباف در استان خراسان     247
8-3-4- بررسي مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان همدان                  269
1-8-3-4- پيشينة قالي بافي در همدان                              269
2-8-3-4- ويژگيهاي ظاهري قالي هاي همدان                         270
3-8-3-4- ويژگيهاي فني بافت در قالي هاي همدان                     271
4-8-3-4- آناليز قيمت تمام شدة توليد فرش دستباف در استان همدان             274
5-8-3-4- محاسبه مزيت نسبي توليد فرش دستباف در استان همدان             275
    6-8-3-4-تجزيه و تحليل آماري نقش عوامل مؤثر بر مزيت نسبي در توليد فرش دستباف در استان همدان                                             277
9-3-4- تجزيه و تحليل نقش عوامل مؤثر بر مزيت نسبي در توليد فرش دستباف كشور          299
1-9-3-4- تجزيه و تحليل نرخ ارز غايي                         299
2-9-3-4- تجزيه و تحليل قيمت غايي فروش هر متر مربع فرش دستباف             301
3-9-3-4- تجزيه و تحليل ارزش غايي مواد اوليه داخلي هر متر مربع فرش دستباف         303
 
عنوان                                                  صفحه 
4-9-3-4- تجزيه و تحليل ارزش غايي نهاده هاي قابل تجارت هر متر مربع فرش دستباف     305
5-9-3-4- تجزيه و تحليل كشش ارزي DRC                         306
6-9-3-4- تجزيه و تحليل كشش قيمتي DRC                         307
7-9-3-4- تجزيه و تحليل كشش DRC نسبت به ارزش مواد اوليه داخلي             308
8-9-3-4- تجزيه و تحليل كشش DRC نسبت به ارزش نهاده هاي قابل تجارت         309
9-9-3-4- ارزيابي عوامل مؤثر بر مزيت نسبي كشور در توليد فرش دستباف براساس مطالعات  ميداني تحقيق                                         310
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات 
1-5- خلاصه نتايج تحقيق                                    331
2-5- ارائه سياست هاي كاربردي                                 340
فهرست منابع                                         343
پيوست                                             345
 


کلمات کلیدی مرتبط:
فهرست مطالب ,عنوان صفحه ,چكيده ,فصل اول: كليات ,1-1- مقدمه 2 ,2-1- اهميت تحقيق 2 ,3-1- فرضيات تحقيق 4 ,4-1- اهداف تحقيق 4 ,5-1- روش شناسي تحقيق 5 ,6-1- سابقه تحقيق 6 ,7-1-فصل بندي و رئوس مطالعات تحقيق 8 ,فصل دوم: مبان,
مقالات مرتبط در این دسته
هنر شرق و غرب(ايران ،روم،يونان)
بررسی و شناخت صنایع دستی و صنايع دستي استان فارس
مقاله صدا و بیان برای بازیگر
هنـر و صنایـع هنری اصفـهان و تاثیر آن بر جذب گردشگری
عوامل مؤثر در انتخاب رنگ
تركيب بندي و فام هاي رنگي مطابق با آنها در آثار نگارگري ايراني- اسلامي
وضعيت آموزش هنر موسيقي در حيطه آموزش رسمي‌كشور
هنر نگارگري - بررسي رابطه ميان موضوع و نوع تركيب‌بندي و فام‌هاي رنگي مطابق با آنها در آثار نگارگري ايراني- اسلامي
نقاشي در ايران زمين - از ديروز تا امروز-
تحول تمدن¬هاي مختلف و انگيزة فراز و نشيب آنها
فلسفه زيبايي شناسي - طرح نظريه هاي مختلف
منبت کاری در ارومیه
کارآفرینی کارگاه نگارگری
زن در تاریخ هنری ایران
مبانی و اصول پایه ی عکاسی پرتره
گرافیک محیطی ( در شهر )
تفاوت تدریس گرافیک در ایران و کشورهای دیگر
هنر موزائيك
تصويرسازي كتاب كودك
نقش و تاثیر ارتباطات بصری در جامعه امروزی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد