خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: نقشه های اتوکد طراحی هتل توریستی بهمراه تصاویر سه بعدی

   تعدادبرگ: نقشه اتوکد طبق تصویر نمونه   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 1930 kb  تعدادمشاهده  6


نقشه های اتوکد طراحی هتل توریستی بهمراه تصاویر سه بعدی
نقشه اتوکد طبق تصویر نمونه
این پروژه معماری شامل پلانهای معماری طبقات بهمراه سایت پلان و نماها و مقطع طبق تصاویر نمونه با ریز فضاها به زبان فارسی می باشد

ضوابط ساختمانی هتل های کشور:
حداقل تعداد اتاق برای هتلهای احداثی برابر است با: 30
- پارکینگ : در صورتی که شهر، دارای طرح جامعه و تفضیلی باشد تعداد پارکینگ جهت اتومبیل سواریباید برابر تعدا معین شده در طرح مربوطه باشد در غیر اینصورت بازاء هر 5 اتاق مهمان یک واحد پارک باید در نظر گرفته شود. در هر صورت تعداد پارکینگ پیش بینی شده نباید از 12 کمتر باشد، حداقل عرض رامپ جهت دسترسی به پارکینگ برای حداکثر 20 واحد 5/3 متر و از 20 واحد به بالا حداقل 5 متر است. ضمناً می توان دو راه ورودی و خروجی هر یک به عرض 5/3 متر پیش بینی کرد.
فضای لازم برای هر پارک 5*3 می باشد چنانکه پارک دو ماشین در کنار یکدیگر پیش بینی شود،فضایی معادل 5*5 متر مربع ( آکس به ـ آکس ستون ) مورد نیاز است. ضمناً عرض مسیر مانور اتومیل بایستی 5 متر ( آکس به آکس ) پیش بینی شود( اتومبیل ها نباید هنگام ورود و خروج مزاحم یکدیگر باشند) در مواقعیکه پارکینگ در فضای باز پیش بینی شود سطح لازم برای هر اتومبیل حداقل 15 متر 5*3 باید در نظر گرفته شود.
چنانچه هتل دارای سالنهای متعدداز قبیل : جشنها ، کنفرانسها، برگزاری مراسم، سمینارها و یا رستوران و تریا در ارتباط با خارج هتل باشد. علاوه بر تعداد پارکینگ ذکر شده باید متناسب با ظرفیت سالنها پارکینگ یا پارکینگهای اختصاصی دیگر در محل یا محلهای مناسب به تعداد لازم پیش بینی شود.
- درب ورودی هتل باید شامل اطلاعات، پذیرش ، اداری و حسابداری، تلفن خانه، صندوق  امانات، انتظارات، نشیمن ، پذیرایی ( لابی) با امکانات سرو نوشیدنی سرد و گرم با پیش بینی محلی برای تماشای تلوزیون و

سرویسهای مجزای زنانه و مردانه در محل مناسب باشد. حداقل مساحت سالن لابی به نسبت هراتاق برای هتل سه ستاره 3/1 متر مربع میباشد، مشروط به اینکه مساحت لابی برای هتل سه تازه از 80 متر مربع کمتر نباشد.
- تلفن عمومی با کابین مخصوص در محل مناسب سر سرای ورودی سالن حداقل 2 عدد.
- سالن رستوان باید متناسب با وضع هتل در نظر گرفته شود و به ازاء هر اتاق حداقل سطح لازم به متر مربع برابر است با: 5/1
- رستوران هتل به خصوص رستورانی که در آن علاوه بر مسافر داخل هتل ازمیهمان غیرمقیم نیز پذیرایی می شود گذشته از این که مساحت آن متناسب و بیشتر در نظر گرفته شود، لازم است ضمن ارتباط مستقیم با داخل هتل دارای در ورودی مستقل به خیابان بوده و یا اینکه راه ارتباطی آن ( مخصوصاً در مورد رستورانهایی که در طبقات بالاویا زیر زمین قرار دارند) طوری در نظر گرفته شود که مخل آسایش مسافرین  نشود.
- حداقل نسبت مساحت آشپزخانه به مساحت رستوران برابر است با 50%
- آشپزخانه باید مجهز و مطابق با مقررات آیین نامه های بهداشتی بوده و پنجره با سطحی مناسب  به فضای آزاد داشته باشد.
 - فضای لازم ( فیلتر ) بین رستوران و آشپز خانه متناسب با سطح آشپزخانه برای جلوگیری از پخش بو و سرو صدا با پیش بینی تهویه هوا.
- سرویسهای مجزای زنانه و مردانه جهت میهمانان با پیش ورودی ( فیلتر ) مناسب در مجاورت سالن رستوران.
- کافه تریا.
- مغازههای مختلفی از قبیل گلفروشی ، عطریات، جواهرات ، غرفه صنایع دستی، عتیقه فروشی، نمایشگاه و سایر مغازه های
مناسب مهمانخانه را مشروط بر آنکه ارتباط مستقیم با خیابان یا معابر نداشته باشد، می توان در نظر گرفت.
- حداقل مساحت اتاق یک نفره با تخت خواب به ابعاد 2*1 متر و بدون احتساب فضای حمام، راهرو و ورودی 15 متر مربع.

- حداقل 30% از کل اتاقهای مسافرین باید دو نفره یک تخته باشد.
- حداقل مساحت اتاق دو نفره دو تخته به ابعاد هر تخت 2*1 متر و بدون احتساب فضای حمام، راهرو و ورودی 17 متر رمبع.
- کلیه اتاقها باید دارای نور طبیعی به فضای آزاد باشند. ارتفاع کف پنجره  نباید از 20/1 متر بیشتر باشد و سطح پنجره ها نیز باید متناسب با آب و هوای منطقه در نظر گرفته شود.
- اتاقها باید دارای گنجه توکار با حداقل عمق و ارتفاع به ترتیب 60 سانتی متر و 2 متر بوده و طول در مکان مناسب اتاق که دارای ارتفاع مطلوبی باشد، باید در نظر گرفته شود. – فضای دستشویی های عمومی باید طوری طراحی شود که با باز بودن در آن از راهرو و یا هال، داخل فضای دستشویی ها دیده نشود.
- حمام در کلیه اتاقها شامل دستشویی و توالت و دوش دیواری با زیر دوش 5/3 متر مربع لازم می باشد. درصدی از سرویسها بهداشتی اتاقها و سرویسهای عمومی با توجه به موقعیت و نیاز(بیگانگان، اقلیتهای مذهبی و بیماران) باید با توالت فرنگی در نظر گرفته شود. در هتل سه ستاره و به بالا که کلیه اتاقها دارای



سرویس بهداشتی اختصاصی است، در هر طبقه و محل مناسب پیش بینی شود. محل مناسبی برای سرویس طبقات باید در نظر گرفته شود بطوریکه با یک در از راهرو طبقات جدا وشده و دارای فضای لازم جهت استفاده آزاد و یا به حیاط خلوتی که اتاقها از آن نور نمی گیرند، پنجره داشته و یا باید از طریق هواکشهای برقی بوسیله کانالهایی با سطح مقطع حداقل 400 سانتیمتر مربع به هوای آزاد پشت بام مرتبط باشند. حداقل ابعاد زیر دوشی 90* 100 سانتیمتر و حداقل عرض وان 75 و طول آن 160 سانتیمرت باشد. جهت تعبیه شترگلوی توالتها از سقف کاذب در طبقه زیرین باید استفاده شود و کف .حمام اتاقها و یا کف فضای بهداشتی نباید در سطح بالاتری از کف اتاق یا راهرو قرار گیرد. لوله کشی در داخل کف حمامها و سرویسهای عمومی مجاز نبوده و باید در داخل کانال یا حفره عمودی دیواره ها انجام شده و انشعابات آن باید رد داخل سقف کاذب اجرا گردد. سقف کاذب باید دارای دریچه بازدید باشد.

- در صورتیکه در یک هتل، اتاقهای مرتبط ( کانکت ) در نظر گرفته شود هر کدام از اتاقهای مرتبط باید به تنهایی کلیه ضوابط و شرایط مورد نیاز یک اتاق مستقل را داشته باشد و در ضمن در ارتباطی و شرایط مورد نیاز یک اتاق مستقل را داشته باشد و در ضمن در ارتباطی بین دو اتاق باید دو دربه باشد.
- سوئیت شامل اتاق خواب، سرویس بهداشتی ،اتاق نشیمن ، تلوزیون میز کار، آبدار خانه کوچک با کابینت در گوشه مناسب اتاق بصورت باز یا بسته و مجهز به هود و یخچال باید طراحی شود.
- سوئیت یا آپارتمان مدیر ، در صورت پیش بینی باید مستقل از ساختمال اصلی و بصورت مجزاء در محوطه ( دور از دید مستقیم مسافران و کارکنان ) و یا در ساختمان هتل به صورت مستقل با در ورودی جداگانه در نظر گرفته شود.



- در صورتیکه بالکن یا تراس برای اتاق مسافرین پیش بینی شود، باید مجزا از بالکنهای دیگر اشراف نداشته باشد.
- ارتفاع اتاق یا نشیمن میهمان در سقفهای افقی از 60/2 متر و درسقفهای شیبدار به طور متوسط از 40/2 متر نباید کمتر باشد.
- دیوارهای مشترک بین اتاق باید با آجر سفالی تیغه ( مجوف ) یامشابه به ضخامت  حداقل 19 سانتیمتر اجرا شود.
- پله و آسانسور سرویس باید ارتباط غیر مستقیم با آشپزخانه از طریق آنها در طبقات پخش نشود.
- در هتلهای بیش از دو طبقه بروی همکف باید آسانسورهای مسافربری به تعداد موردنیاز و به ظرفیت مناسب پیش بینی شود. فضای واقع در مقابل پله و آسانسور باید متناسب و وسیع در نظر گرفته شود.
- پله فرار باید در محل مناسب و مطابق اصول ایمنی برای ساختمانهای بیش از دوطبقه بر روی همکف پیش بینی شود.
- پله فرار باید به صورت آزاد ( در هوای آزاد) و یا بصورت بسته دو در ایمنی باشد. حداکثر فاصله پله فرار از دورترین
اتاق نباید بیش از 30 متر باشد.
- اتاق مسافرین عموماً از طبقه اول ( بالای همکف ) شروع می شود و حتی المقدور در طبقه همکف نباید اتاق مسافرین در نظر گرفته شود. در صورت در نظر گرفتن اتاق مسافرین در دو طرف راهرو، در ورودی اتاقها حتی الامکان نباید در مقابل همدیگر قرار گیرد. اتاقهای مسافرین نباید مشرف به یکدیگر باشند.
- در انتهای راهرو حتی المکان پنجره به فضای آزاد پیش بینی شود تا راهروها روشن بوده و در فصول معتدل،



هوای آنها تهویه شود.
- ورودی مجزا و مخصوص برای کارگران به انضمام رختکن با قفسه بندی لباس انفرادی و سرویسهای بهداشتی ( دوش با رختکن مجزا، توالت و دستشویی) باید در محلی مناسب ( خارج از طبقات منحصر به اتاقهای مسافرین پیش بینی شود.
- ورودی مجزا جهت حمل مواد غذایی و نیازمندیهای هتل لازم می باشد که باید دور از دید مسافرین هتل  باشد. در صورت لزوم، این ورودی می توان با ورودی مجزای کارگران ادغام گردد.
- اتاق تحویل داری و توزین بار با بارانداز مقابل آن.
- اتاق مسئول تدارکات و انبارداری.
- انبار مواد غذایی خشک و حجیم متناسب با نیاز رستوران.
- انبار مرکزی خانه داری و محل نگه داری پتو، ملحفه و غیره متناسب با تعداد اتاقها.
- انبار وسایل فنی و تاسیساتی متناسب با ظرفیت هتل .
- Room Service مجهز به تلفن میز و صندلی برای مسئول آن که باید در محل مناسب  ( مجاور آبدار خانه و یا داخل آبدارخانه یا آَشپزخانه اصلی ) پیش بینی شود.
- سردخانه نگهداری انواع گوشتها ( زیر صفر )
- سرد خانه نگهداری انواع سبزیجات ( بالای صفر)
- لباسشویی ( لاندری ) شامل آب شویی، خشک شویی، خیاطی، اتوکشی و... مناسب با ظرفیت هتل .
- موتورخانه با سطح کافی باید در طبقه زیرین قرار گرفته و دور از راههای تردد مسافرین بوده و حتماً پنجره به فضای آزاد داشته باشد.



- اتاق برق نسب دستگاه ژنراتور برق ( اضطراری ) باید پیش بینی شود به طوریکه دور از دید مسافرین بوده و در مواقع روشن شدن دستگاه ، صدای آن مزاحم افراد نشود.
- اتاقها و فضاهای مختلف باید بوسیله رادیاتور و از طریق سیستم شوفاژ مرکزی یا مشابه آن گرم شوند.
- برای هتلهای سه ستاره و به بالا در مناطق خاص اقلیمی که مثلاً دارای رطوبت زیاد یعنی شرجی غیر متعارف و یا بالعکس خشکی دائم هوا هستند، جهت گرما یا ایجاد خنکی و همچنین جهت کنترل مقدار رطوبت و یا خشکی هوا باید از دستگاههای هوا ساز یا مشابه استفاده کرد.
- فضاهای عمومی و سالنهای بزرگ باید بوسیله دستگاههای هوا ساز یا مشابه آن گرم یا خنک شود.
- برای خنک کردن اتاق از کولر با دریچه تنظیم باید استفاده کرد.
[ گزارش آماری مهمانخانه های ایران ، 1369]
2-6 ضوابط سازمان گردشگري و جهانگردي در احداث واحدهاي اقامتي
 


کلمات کلیدی مرتبط:
نقشه های اتوکد طراحی هتل توریستی بهمراه تصاویر سه بعدی ,نقشه اتوکد طبق تصویر نمونه ,این پروژه معماری شامل پلانهای معماری طبقات بهمراه سایت پلان و نماها و مقطع طبق تصاویر نمونه با ریز فضاها به زبان فارسی می باشد , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پروژه اتوکد طراحی هتل در یک فایل dwg در 3 سطح
پروژه اتوکد طراحی و معماری هتل کوهستانی لاکچری با سقف شیبدار
پروژه اتوکد طراحی و معماری درمانگاه و مرکز نگهداری سگ ها ، هتل سگ ها
پروژه اتوکد طراحی و معماری هتل با فرم دایره ایی
پروژه اتوکد طراحی و معماری هتل گردشگری
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل 4 ستاره کلاسیک شهری با نمای مدرن
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل کازینو با نمای مدرن
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل 3 ستاره به سبک معاصر
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل مدرن
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل مدرن توریستی گردشگری
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل کلاسیک
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل آپارتمان
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل پایدار با حیاط مرکزی
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل مکعب
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل گردشگری دو طبقه با سقف طاق تیزه دار
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل کوبیک مینیمال
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل در جزیره
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل ساحلی مدرن 5 ستاره گردشگری
نقشه های اتوکد معماری هتل 5 ستاره مدرن
پلانهای اتوکد معماری هتل مدینه الرضا مشهد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد