خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


تحقیقات معماری
 
فهرست مطالب: بناهای تاریخی

   تعدادبرگ: 64   قیمت: 4200 تومان   حجم فایل: 1389 kb  تعدادمشاهده  4


بناهای تاریخی
 
مقدمه مسکن:    1
بناهای تاریخی    2
خانه بروجردیها در کاشان    2
پرسپکتيو    3
برش افقی طبقه اول    4
تالار    5
باغ فردوس:    6
باغ نگارستان:    9
آدرس : خیابان بهارستان    9
بنای کلاه فرنگی:    12
خانقاه صفی علی شاه:    18
خانه مستوفی الممالک:    19
خانه امام خمینی:    22
خانه میرزا محمد قوام الدوله(سرای وثوق الدوله):    23
عمارت مسعودیه:    29
آدرس : میدان بهارستان‌، خیابان اكباتان    29
قصر فیروزه:    34
کاخ امیر سلیمانیه:    36
مدرسه دارالفنون:    37
کاخ موزه سعد آّباد:    38
قلعه فلک الافلاک    56
موقعیت جغرافیایی:    56
تاریخ ساخت بنا:    57
ویژگیها:    57
معماری:    58
حیاط اول:    58
حمام قدیمی:    59
چاه قلعه:    59
حیاط دوم:    60
قلعه در متون تاریخی:    60
کاربری قلعه در گذشته:    60
کاربری کنونی:    61
 
 مقدمه مسکن:
مسکن اثری چند وجهی است و از دیدگاههای گوناگون از جمله معمار(تناسب و زیبایی) فنون احداث بنا ، تاسیسات بناهای مسکونی ، هزینه زمین و ساختمان ، اعتبارات مسکن ، بازار مسکن ، قوانین و مقررات ناظر بر خانه سازی ، مسکن (( حاشیه ای )) و خرابیها قابل بررسی میباشد. آنچه در این نوشتار می آید ، بحث درباره چگونگی بررسی مسکن در چهار چوب طرح های توسعه و عمران ( جامع ) و تفصیلی شهرهای ایران است. در انگونه طرح ها بیشتر به برنامه ریزی کاربرد زمین یا اختصاص اراضی به مصارف گوناگون از جمله : مسکن ، بازرگانی ، گذرگاهها ، صنایع ، فضای سبز ، آموزش ، بهداشت ، ورزش و مانند اینها میپردازند. بنابر این در بررسی مسکن در قالب طرح های مذکور نیز موضوع زمین از اهمیت بیشتری برخوردار است. در میان کاربردهای گوناگون زمینهای شهری ، کاربر و مسکونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.گذشته از اینکه هدف اصلی هرگونه شهر سازی ها ایجاد سکونتگاه انسانی است سهم مسکن از این نظر صرفا ً دست بالا دارد.سنجش مهم مسکن در انواع کاربردها آسان نیست.زیرا تعریف یکسان و یک نواختی از محدودۀ شهر و در نتیجه ساخت آن شده است. هم اینک در شهرهای ایران هم زمان محدودههای گوناگونی از جمله محدوده نظارتی و محدوده قانونی و محدوده خذماتی شهرداری وجود دارد وانگهی بدلیل زمینهای وسیع ساخته شده و احیانا ً زمینهای زراعی بازمانده از شیوۀ معیشت روستائی درون همین محدوده ها محاسبه ها و مقایسه های چندان معناداری نیست. در یکی از شهرهایی که اطلاعات تفصیلی درباره آن در دسترس است نسبت به زمینهای مسکونی به کل محدودۀ 10 ساله شهر 15% اما نسبت به مساحت دایر پس از کسر زمینهای دایر و کشاورزی آن 34% میباشد. بررسی محللات گوناگون همین شهر نشان میدهد که رابطۀ نسبتا ً نزذیکی میان سهم زمینهای مسکونی و تراکم جمعیت وجود دارد. تز جمله نسبت 34% با چگالی 86 نفر در هکتار متناظر است ، به نسبت زمینهای مسکونی به مساحت دایر شهر در تراکم 100 ، 120 ، 140 نفر. در هکتار به ترتیب 38 ، 44 ، 50 ، درصد بدست می آید.تصور میرود این نسبتها در بیشتر شهرهای متوسط  و بزرگ ایران اشغال شده است.
بناهای تاریخی
خانه بروجردیها در کاشان
قدمت خانه بروجرديها به طوري كه در كتيبه چهار طرف تالار آن آمده به سال 1292 ه.ق باز مي گردد . اين خانه را حاج سيد جعفر نطنزي كه از بروجرد مال التجاره وارد مي كرده ساخته است . بنا بر اظهارات موثق ساخت اين مجموعه در حدود 18 سال يعني تا سال 1310 ه.ق به درازا كشيده ، و در آن بيش از 150 بنا و هنرمند گچكار و آينه كار و ديگر هنرمندان به كار گرفته شده اند . بناي مذكور در اصل به صورت اندروني و بيروني بوده و اين بخش از سال 1353 ه.ش به تملك سازمان ميراث فرهنگي در آمده و در فهرست آثار تاريخي كشور ثبت شده است . بخش اندروني كه در شمال شرقي و شرق بنا واقع است هنوز تحت مالكيت خصوصي مي باشد 
 
پرسپکتيو
بنا حياطي كشيده دارد كه در دو سر آن دو مجموعه ي فضائي مهم قرار گرفته اند و نماي اين دو بخش نسبت به دو جبهه ي ديگر ارتفاع بيشتري دارد . جبهه ي جنوبي حياط مهمترين بخش خانه و مشتمل بر يك تالار برزگ ، پر عظمت و مرتفع به شكل هشت و نيم هشت با اتاقها و فضاها ئي است كه در دو طبقه و دورتا دور تالار قرار گرفته اند . در جلوي تالار فضايي وجود دارد كه رابط بين تالار و ايوان بزرگ مشرف به حياط است . در دو سوي اين قسمت رابط ، دو فضاي سر پوشيده وسيع ديگر قرار دارند كه خود واسط اتصال اتاقهاي كناري مجموعه با يكديگر شده اند . اغلب فضاهاي اصلي اين بخش از خانه داراي تزئينات مفصلي هستند ، به خصوص تالار اصلي كه سقف گنبدي و يزدي بندي شده دارد و نورگيرهايي در لابلاي واحدهاي آن تعبيه شده كه سقف را به صورت در متلالئي در آورده اند . حجم بيروني اين نورگيرها به همراه نور گير اصلي وسط شكل ويژه اي به گنبد بخشيده اند . ديوارهاي شاه نشين تالار نقاشي هايي از پادشاهان قاجار برخود دارند كه تأثير سبك اروپايي در آنها كاملاً مشهود است . كليه ي جداره هاي تالار نيز داراي تزئينات گچبري رنگي مي باشند . ايوان جلوي اين بخش با نمائي شاخص و بلند در جلوي حجم پرهيبت سقف تالار خود نمائي مي نمايد .
 
برش افقی طبقه اول
 مجموعه ي اين عناصر با دو بادگير واقع در دو سوي اين جبهه اهميت اين بخش خانه را به مخاطب تازه وارد گوشزد مي نمايد و حوض طويل و كشيده ميان حياط و باغچه هاي دو سوي آن نيز به شكوه اين منظره مي افزايند . سرداب بزرگ خانه در زير اين بخش واقع شده و ورودي آن بر محور حياط و در زير ايوان اصلي واقع است . 
 
مجموعه واقع در جبهه ي شمالي داراي يك تالار پنج دري با شاه نشين است كه يك مهتابي در جلوي خود دارد و بادگيري هم در پشت آن ديده مي شود . فضاي داخلي تالار داراي تزئينات گچ بري است . دو اتاق سه دري كوچك در دو سوي مهتابي قرار دارند كه در مقايسه با تالار و فضاهاي طرفين آن از ارتفاع كمتري برخوردارند و تركيب حجمي خاصي را به وجود آورده اند . 
در جبهه ي شرقي سه اتاق و فضاهاي خدماتي قرار دارند و در جبهه ي مقابل تنها طاق نماهايي قرينه با نماي روبرو ديده مي شوند كه يك ايوان ستون دار كم عمق در ميانه ي آنها قرار گرفته است . ورودي خانه شامل يك سر در و جلو خان با تزئينات گچبري ، چند فضاي متوالي مختلف الشكل و دالاني است كه به حياط منتهي مي شود . اين تركيب جالب وارد شونده را طي سلسله مراتبي و به گونه اي خاص به درون هدايت مي كند . 
 
تالار
باغ فردوس:
آدرس : خیابان ولی‌عصر، نرسیده به میدان تجریش‌، خیابان باغ فردوس
به دستور محمدشاه قاجار در 1264 ق‌، قصری برای او در نزدیكی تجریش ساخته شد، اما با بیماری و مرگ او، قصر نیمه تمام ماند و او در همان قصر نیمه تمام محمدیه (در محل محمودیه فعلی‌) از دنیا رفت‌. 
هم زمان با ساخت قصر محمدیه‌، درباریان نزدیك به او نیز در همان حوالی اقدام به احداث باغ یا عمارت ییلاقی كردند. از جمله‌، حسین‌علی‌خان معیرالممالك باغی احداث كرد كه به باغ فردوس مشهور شد. 
عمارت باغ فردوس در دو طبقه به سبك قاجاریه و معروف به گوش فیل بنا گذاشته شد. زمین‌های قسمت جنوبی و سراشیبی باغ نیز با سنگ چین‌هایی به صورت هفت قطعه مسطح و مطبق در آمد و روی هریك از قطعات‌، استخری با فواره‌های متعدد احداث شد. استخرها به گونه‌ای ساخته شده بودند كه از فواصل دورتر، بزرگ‌تر به نظر میآمدند. 
سپس‌، دوست‌علی‌خان‌، پسر حسین‌علی‌خان‌، به همت معماران اصفهانی و یزدی‌، ساختمانی در قسمت جنوبی باغ برپا كرد و نام آن را رشك بهشت گذاشت‌. پلكان و بخش‌های دیگری از ساختمان از مرمر اعلای یزد و دیوارهای داخل اتاق با كاغذهای طلایی برجسته پوشانده شده بود. اما دوست‌علی‌خان اعتنای چندانی به باغ و ساختمان آن نكرد و با گذشت زمان ساختمان رو به خرابی گذاشت تا حدی كه سنگ‌های مرمر آن كنده و به عمارت امیریه (مدرسه‌نظام‌) برده شد. بعد از آن مالكیت باغ چند بار دست به دست شد. سرانجام در 1318 ق‌، در زمان سلطنت مظفرالدین شاه قاجار، محمدولی‌خان سپهسالار تنكابنی آن را از ورثه امین‌الملك خرید. 
 
سپهسالار، علاوه بر ایجاد فواره و استخرهای مطبق‌، قنات باغ فردوس را نیز احیا كرد و سر دری با شكوه در مظهر قنات (میدان گاه فعلی باغ فردوس‌) ساخت‌. ولی به دلیل بدهی به تجارت‌خانه طومانیانس‌، باغ را به او داد و طومانیانس نیز باغ را در ازای بدهی‌، به دولت رضاخان واگذار كرد. سرانجام‌، در 1316 ش‌، وزارت معارف (آموزش و پرورش‌) آن‌جا را خرید و ساختمان را مرمت و دبیرستان شاپور تجریش را در آن تأسیس كرد.
در 1350 ساختمان موجود در باغ به مركز فرهنگی و هنری و نمایشگاهی تبدیل شد و پس از انقلاب نیز در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت‌. 
مساحت باغ فردوس 20000 متر مربع و طول آن 280 متر وشیب آن از شمال غربی به جنوب شرقی است‌. 
هم‌چنین‌، دكترمحمود افشار یزدی در 1316، قسمتی از باغ و ساختمان اندرونی را كه حدود 6000 متر مربع بود، خرید و به تدریج با خریدن قطعات اطراف‌، مساحت باغ را به 12000 متر مربع رسانید. سپس در 1337، باغ و ساختمان‌های داخل آن را وقف امور فرهنگی كرد; از جمله در 1352، قسمتی از آن برای استقرار مؤسسه لغت نامه دهخدا و مؤسسه باستان شناسی به دانشگاه تهران واگذار شد كه هم‌چنان دایر است‌‌............... .......


کلمات کلیدی مرتبط:
بناهای, تاریخی , , پروژه دانشجویی ,پاورپوینت ,مقاله ,کارآفرینی ,مقاله معماری ,تحقیق ,پروژه ,پایان نامه معماری ,پروژه , , ,مقدمه مسکن: , ,خانه بروجردیها در کاشان ,پرسپکتيو ,برش افقی طبقه اول ,تالار ,باغ فردوس: ,آدرس : خیابان بهارستان ,بنای کلاه فرنگی: ,خانقاه صفی علی شاه: ,خانه مستوفی ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی معماری تاریخی ایران و مرمت آثار معماری تاریخی ایران
پاورپوینت بررسی روش های مقاوم سازی ساختمان های بنایی در برابر زلزله
پاورپوینت بررسی روانشناسی محیط و معماری
پاورپوینت بررسی معماری چرخ فالکرک
بررسی معماری دوره های افشاریه ، زندیه ، قاجاریه
دانلود بررسی معابد مالت,PDF
دانلود بررسی نگاهي به تیپولوژی موزه ها,PDF
پاورپوینت بررسی نقشه کشی عمومی ساختمان
بررسی نقشه برداري
دانلود ,برج میلاد تهران,پاورپوینت
دانلود ,تحقیق ارتباط روانشناسی و معماری ,پاورپوینت
دانلود بررسی پروژه ای در مورد قنات,PDF
دانلود معرفي انواع قراردادهاي پيمانكاري,پاورپوینت
دانلود بررسی معماری با موضوع بازارهای ایرانی,پاورپوینت
دانلود بررسی معماری بیزانس,پاورپوینت
دانلود بررسی ویژگی‌های فنی موثر در انتخاب و بکارکیری مصالح,پاورپوینت
دانلود بررسی ارتباط روانشناسی و معماری,پاورپوینت
دانلود بررسی رنگ در معماری,پاورپوینت
دانلود فایل برج میلاد (پلان های تجاری-مراحل ساخت-پاورپوینت های مفید-نقشه سه بعدی-نما هاو....)
دانلود, کارگاه آموزشی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران - pdf

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد