خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مقبره ابوعلی سینا در همدان بهمراه نقشه های اتوکد

   تعدادبرگ: 78 اسلاید بهمراه بهمراه نقشه های اتوکد و تصاویر   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 6772 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مقبره ابوعلی سینا در همدان بهمراه نقشه های اتوکد
  78 اسلاید بهمراه بهمراه نقشه های اتوکد و تصاویر
بخشی از مطلب
سیحون در خانواده‌ای آشنا با موسیقی به دنیا آمد. پدربزرگ او میرزا عبدالله فراهانی از پیشگامان موسیقی سنتی و معروف به پدر موسیقی سنتی ایران بود بناي يادبود بوعلي به منظور گراميداشت اين دانشمند و فيلسوف بزرگ ايراني، در سال ۱۳۲۸ ه‍ . ش. تحت نظارت وزارت فرهنگ و هنر توسط آقاي مهندس هوشنگ سيحون طراحي شد و در سال ۱۳۳۱ ه‍ . ش. به بهره‎برداري رسيد.
– اين بنا در غربِ يكي از خيابان‎هاي قديمي شهر همدان و در احاطة بافت مسكوني اطراف آن ساخته شد. در حالِ حاضر ميداني در اطراف اين ساختمان احداث شده كه از ميادينِ اصلي شهر محسوب مي‎شود. به اين ترتيب، در وضعيت كنوني بناي يادبود بوعلي در محوطة سبز بيضي شكلِ وسيعي و در كانونِ غربيِ آن مستقر شده است. (تصوير شماره ۱)
– بناي يادبود بوعلي مشتمل بر كتابخانه، موزه،‌ آرامگاه و برج يادبود و بخش‎هاي خدماتي است. فضاهاي مختلف مجموعه به دو بخشِ آرامگاه و برج تقسيم مي‎شود. بخش اول كه زيربناي آن حدود ۶۱۰ مترمربع است به شكل ساختماني توپُر و سنگين كه تناسبات افقي دارد ساخته شده است. نماهاي آن به جز قسمت ورودي تماماً با قطعات بزرگ سنگ خارا پوشيده شده است. ورودي اين بخش رواقي است كه توسط رديف ستو‎ن‎هاي قطور و نيمه مخروطيِ بتوني از فضاي باز جدا شده است. بخش دوم يا همان برجِ كشيده و بلندِ يادبود، منشوري دوازده وجهي است كه از استقرار دوازده ستونِ بتوني بر گرد دايره‎اي به قطر ۵ متر پديد آمده است. اين ستون‎هاي كشيده هر چه به سمت بالا مي‎روند به سمت مركز دايره جمع مي‎شوند و در نهايت به كلاهك مخروطي شكلِ بالاي برج مي‎رسند. اين برج تماماً از بتون ساخته شده و بر سكويي كه در حدود ۴۰/۱ متر از ديوارهاي بخشِ زيرين بلندتر مي‎باشد نشسته است.
– ارتفاع بخش آرامگاه حدود ۶ متر،‌ و ارتفاع برج از روي سكو ۲۱ متر است كه ۱۷ مترِ آن مربوط به بخشِ پاية برج است و ۴ متر به كلاهك مخروطيِ آن اختصاص دارد.
– در بخشِ آرامگاه، بازديد كننده پس از گذشتن از فضاي نيم بازِ ورودي، به سرسراي ارتباطي مي‎رسد؛ فضائي كه دو بخشِ كتابخانه و موزه را در دو طرفِ خود دارد. پس از گذشتن از اين سرسرا به فضاي اصليِ آرامگاه مي‎رسيم. يك وروديِ فرعي از سمت غربِ آرامگاه به فضاي باز راه پيدا مي‎كند. در حدّ فاصل ميان اين بنا و ديوارهاي سنگيِ دورادور خاكريزي شده است. به اين ترتيب در اينجا فضاهاي قابل استفاده تنها حدود ۳۵% از كلّ محدودة ديواركشي شده را اشغال كرده‎اند.
 
ب ـ سيماي بيروني و طرحِ معماريِ اجزاي طرح
 
ب ـ ۱ـ بخش آرامگاه
– بخشِ زيرينِ برج كه به استثناي فضاي وروديِ بنا ديواره‎اي تماماً بسته و سنگي است و تناسباتي افقي دارد، مانند تختي در زير پاي برج گسترده شده است.
– با مقايسة نسبت ميان سطح زيربناي فضاي استفاده شده و سطح فضاي پُر شده با خاك در اينجا در مي‎يابيم كه طراح در پديد آوردن اين تخت با وسعتِ زياد تأكيد وتعمد داشته است‌ و براي اين منظور از ديواركشيِ كاذبْ در پيرامونِ سطحي قريب به دو برابرِ سطحِ مورد نياز و پُر كردن آن با خاك براي ايجاد آرامگاهي پُرابهت ترديد به خود راه نداده است.
– فضاي نيم بازِ ورودي توسط ده ستون بتونيِ نيم مخروطي (با قطر پاية ۹۰ سانتيمتر) از فضاي باز جدا شده است. اين ستون‎هاي ضخيم، دهانه‎هاي كوچكي در حدود ۳ متر را مي‎پوشانند و ارتفاعِ آنها در حدود ۵/۴ متر است. لبة صافِ بالاي ستون‎ها و تناسباتِ دهنه‎ها موجب شده است كه تناسبات اين بخش نيز همانند باقيِ قسمت‎ها كشيده و افقي به نظر برسد.
`
– يكي ديگر از ويژگي‎هاي تخت، پلكان تماماً سنگي است كه از ميان ديوارهاي سنگي به ترازِ روي آن مي‎روند. اين پله‎ها مانند شكاف‎هايي در دلِ تخت سنگي طراحي شده‎اند. مخصوصاً پلكان جنوبي كه با لغزشِ مختصري نسبت به محورِ برج، مستقيماً به سمت آن نشانه مي‎رود و به واسطة تناسباتِ كمي تنگ و حركت‎ِ يكسرة پله به سوي برج، كيفيت‎ِ فضاييِ خاصي پديد مي‎آورد. (تصوير شمارة ۳)
– دو رامپِ غربي كه كاملاً نسبت به برج متقارنند ـ اگر چه در پشت‎ِ ساختمان واقع شده‎اند ـ از نقاطِ قابل تأمل در طرحِ بخشِ پايه محسوب مي‎شوند.
– طرحِ فضاي داخليِ آرامگاه ـ موزه و انتظام فضاييِ آن نيز بسيار ساده است. دو بخشِ كتابخانه و موزه در دو طرفِ محوري قرار گرفته‎اند كه با گذشتن از يك گرة مربع شكلْ شخص را به فضاي متقارن و خالصِ آرامگاه مي‎رساند.
– ديوارهاي داخلي ضخيم و سنگين هستند. به واسطة احاطه شدنِ بنا با احجام خاكريزي شدة اطراف و بسته بودنِ جداره‎هاي بيروني آرامگاه كيفيت‎ِ بناهاي زيرزميني را پيدا كرده است.
– بام ساختمانِ آرامگاه پهنة نسبتاً وسيع و بازي است كه برجِ رفيعِ يادبود و سكوي زيرش تنها عناصرِ بارز آن محسوب مي‎شوند. دو محدودة سبز شمال و جنوبِ اين فضاي بازِ گسترده، به شكل باغچه‎هايي با درخت و گل وسبزه، به دليل آنكه نسبتي با برج و سكوي زيرِ آن ندارند حريم‎هاي مستقل و مؤثري پديد نياورده‎اند. تأثيرِ اين فضاهاي سبز براي مخاطبي كه در محوطة اصلي در پاي تخت به آن نگاه مي‎كند نيز بسيار كمرنگ است و تنها خبر از وجود سبزه و درختي در بالاي اين حجمِ توپُر و سنگين مي‎دهد، اما پيوندي ميان فضاهاي سبز در بالا و پائين آن احساس نمي‎شود.
 
ب ـ‌ ۲ـ برج يادبود
– برج يادبود همانطور كه پيشتر نيز اشاره شد عبارت است از يك بخشِ پايه كه به دليلِ وجود ستون‎هاي كشيده و بلندِ گرداگردِ آن سبك و شفاف به نظر مي‎رسد و كلاهك‎ِ مخروطي شكلِ بالاي برج را برپا داشته است. (تصوير شمارة ۴)
– جمع شدگي ستون‎ها در بالاي پاية برج، و شكل مخروطيِ كلاهك روي آن، اشارة مستقيم و واضحي است به حركت به سمت آسمان و ميل به اوج گرفتن.
– در طرحِ برجْ “هندسه” از عواملِ اساسي و مهمِ شكل‎گيري اجزا و عناصر است. انتخاب يك چند وجهيِ منظمِ محاط بر دايره در قاعده، طرح قاعدة ستون‎ها به گونه‎اي كه به سوي مركز دايره جمع مي‎شوند، و انتخابِ حجمِ خالص مخروط به عنوان اختتامية برج، هيئت كاملاً هندسي براي برج پديد آورده است كه نشانگر مقيد بودن طراح به نظم،‌ تقارن و هندسه در اين بخش از مجموعه است. انتخاب جنس بتونِ صاف و تراشيده براي برج موجب شده كه نظم و هندسه‎اي كه از آن صحبت رفت چشمگيرتر شود و در نهايتْ برج به شكلِ حجمِ كاملاً تراشيده و خراطي شده‎اي برفراز سكوي كمْ ارتفاع ديده شود.

.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری , ساختمان مقبره ابوعلی سینا ,در همدان بهمراه ,نقشه های اتوکد ,آرامگاه بوعلی‌سینا, اتوکد بنای یادبود بوعلی, بنای یادبود بوعلی, بنای یادبود شیخ الرییس, پلان بنای بوعلی, نقشه اتوکد بنای یادبود بوعلی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری برج آزادی تهران ، برج شهیاد
پاورپوینت تأثیرات معماران معاصر در زنده کردن دستاورد معماری ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مدرسه ایرانشهر یزد بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مسجد دانشگاه تهران بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان گروه صنعتی بهشهر بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان کانون توحید بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی و تجزیه و تحلیل معماری آرامگاه حافظ
پاورپوینت بررسی شهر و بناهای شاخص
نقشه های اتوکد ساختمان کانون توحید (DWG)
پاورپوینت بررسی ساختمان کانون توحید
پاورپوینت بررسی معماری دبیرستان شاه رضا مشهد و هنرستان راه آهن تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل مدرسه عالی مدیریت - دانشگاه امام صادق
پاورپوینت بررسی و تحلیل و آنالیز آرامگاه بوعلی سینا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد