خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


تحقیق کامل تربیت بدنی
 
فهرست مطالب: تحقيق شنا

   تعدادبرگ: 91   قیمت: 4500 تومان   حجم فایل: 144 kb  تعدادمشاهده  5


مقدمه
پيشرفت دانش و تكنو لوژي و توسعة همه جانبة آن امروزه در تمامي شئونات زندگي بشري وارد شده و روز به روز اثرات آن در نحوه و چگونگي زندگي افزون تر مي گردد. پيشرفت دانش و تكنو لوژي امروزه محدود به استفاده از ماشين آلات وبهره دهي خاصه بخشهاي كشاوزي نبود بلكه در تمامي جهات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كاربرد علمي پيدا كرده است . در چند دهة گذشته بخصوص در دهة آخر كاربرد تكنيك و وسائل تكنيكي در امر ورزش بطور غير قابل انتظاري گسترش پيدا كرده است . بنحوي كه ورزش بطور عامه و رشته هاي ورزشي بطور خاص بدون ياري وكمك گرفتن از وسايل پيشرفته و مدرن امروزي قادر به ادامة حيات خود  نمي باشند.
از جمله ورزشهايي كه با استفاده از آخرين پيشرفتهاي علمي  و تكنيكي ، توانسته است تغييراتي اساسي و بنيادي در تمامي مراحل خود به وجود آورد رشتة ورزشي شنا مي باشد . امروزه شنا با استفاده از روشهاي علمي وتكنيك قادر شده است بيشتر از تمامي دوران گذشته اين ورزش پيشرفت وتوسعه داشته باشد . آخرين آمار و اطلاعات در رشته شنا ، نشان دهندة اين واقعيت است .
 
 
 
 
 
 
 
 
تاريخچه شنا
شنا از دوره پیش از تاریخ به عنوان ورزشی شناخته شده  ثبت گردیده است. اولین رکورد شنا منتج شده از نقاشی های عصر سنگی به 6000 سال پیش باز می گردد که 2000 سال قبل از میلاد مسیح می باشد. بعضی از منابع قدیمی تر شامل گیل گمش ، ایلیاد ، اودیسه و کتب مقدس انجیل و تورات ، و کتب حماسی دیگر در مورد شنا صحبت نموده اند. در سال 1538 نیکولاس وینمن که پروفسور زبان شناس آلمانی بود اولین کتاب در زمینه شنا را تحت عنوان گفتمانی بر روی هنر شنا  نگاشت. شنا به عنوان یک رقابت در اروپا از سال 1800 و از نوع شنای قورباغه  شروع شد.  در سال 1873  جان آرتور تروجن شنای کرال جلو را ابداع نمود. او ابداعات دیگری نیز در این ورزش انجام داده است . اولین بار که شنا به عنوان ورزشی مدرن وارد رقابت های جهانی شد سال 1896 در المپیک آتن بود.  در سال 1908 فدراسیون بین المللی شنا FINA  تاسیس شد. 
در سال 1930 شنای پروانه ابداع گردید که زیر شاخه شنای قورباعه محسوب می شد اما در سال 1952 به عنوان یک شنای مجزا انتخاب شد.
در نزدیکی مرز لیبی و مصر نقاشی هایی  در غاری به دست آمده که مربوط به شنا است . نقاشی ها  ، شنای قورباغه و شنای پشت را نشان می دهد.البته این حرکات به معنی شنا نبوده و معانی مذهبی درآن نهفته است. این غار در فیلم بیمار انگلیسی نمایش داده شده است.  سفالینه ای  مصری که به قدمت  هزاره چهارم تا نهم قبل از میلاد بوده ایت چهار شناگر را در حال شنای کرال نشان می دهد.  منابع دیگری از شنا به شهر بابل و دیوار نگاری هایی از دوران آشوری باز می گردد که نوعی از شنای پروانه را نمایش می دهد.
نقاشی معروف دیگر  نقش برجسته ایست که در بیابان های هند یافته شده است که نقش برجسته ایست به قدمت 3000 سال قبل از میلاد که استخر شنایی در آن به صورت نقش برجسته حکاکی شده است.
در قصر مینوان در جزیره کرت نیز چنین چیزی یافت گردیده است.  در آرامگاهی مصری مربوط به 2000 سال قبل از میلاد انواع شنای کرال نمایش داده شده است.
ورزش شنا در  یونان باشتان جزو ورزش های المپیک نبوده است  اما اغلب ساخت  استخر های شنا به عنوان حمام در بین آنان  مرسوم بوده است. یکی از بدترین دشنام ها در یونان باستان به معنی کسی است که نمی داند چطور شنا کند. شنا جزء لاینفک افسانه ( hero  و leander) در یونان بوده است. در نقاشی هایی که از روم باستان به دست آمده شناگرانی نمایش داده شده اند. قدمت این تصاویر به 600 سال قبل از میلاد باز می گردد.
در مقبره ای یونانی نقاشی به دست آمده که  داستان درگیری دریایی کشتی های خشایارشاه و سپاه یونان را نمایش می دهد و در آن شناگران یونانی دیده می شوند و سپاه ایران بعد از شکستن کشیهایشان در حال غرق شدن هستند . سازنده عصر درآن زمان قصد داشت شنا را به عنوان یکی از نقاط برتری سپاه یونان به ایران جلوه دهد. در روم باستان شنا به عنوان تمرینی برای سلامت بدن شناخته می شد و مسابقات شنا در روودخانه تیبر برگزار می شد. جولیوس سزار از شناگران ماهر عصر خود بود. 
یک سری  نگاره های برجسته در موزه بریتانیا از  سالهای 850 قبل از میلاد موجود می باشد که جنگجویانی را در حالت شنا نشان می دهد.
در ژاپن شنا به عنوان مهارتی اصیل نزد سامورایی ها شناخته می شد. منابع ثبت شده در تاریخ از مسابقات شنا در سال 36 قبل از میلاد در ژاپن اشاره می کند که توسط امپراطور سویگویی  ابداع شد.
در منابع محلی آلمانی هم از شنا به عنوان برتری تاریخی نژاد آلمان ها بر روم ها یاد شده است.
 
قرون وسطی  تا سال 1800
 
در قرون وسطی شنا یکی از هفت توانایی اصلی شوالیه ها محسوب می شد البته با زره. اگرچه شنا بدون لباس خیلی راحت تر است اما در قرون وسطی شنای بدون لباس کمتر متداول بود.به طور مثال در قرن 16 میلادی بر طبق یک متن به دست آمده از آن دوران شنای کودکان بدون لباس در مکان های عمومی ممنوع بود. در سال 1538 نیکولاس وینمن که پروفسور زبانشناس آلمانی بود اولین کتاب در زمینه شنا را تالیف نمود. هدف او تمرین و ورزش نبود ولی در عوض میزان غرق شدگی را کاهش داد. در سال 1587 شخصی به نام اورارد دیگبی کتابی دیگر در زمین شنا تالیف نمود با این ادعا که می توان بهتر از ماهی شنا نمود. او که از اساتید دانشگاه کمبریج بود علاقه زیادی به روش های علمی داشت.  رساله کوتاه او در زمینه شنا شامل 40 تصویر از حالت های مختلف شنا بود. او شنای پروانه را به عنوان مهمترین شنا می شناخت.
در سال 1603 اولین سازمان بین المللی شنا در ژاپن شروع به کار نمود.امپراطور گویوزئی دستور داد بچه های مدرسه ای شنا بیاموزند. در سال 1696 نویسنده ای فرانسوی به نام تونوت کتابی در مورد شنا نوشت که روش های شنا در آن خیلی شبیه به روش های امروزی و مدرن است. این کتاب به انگلیسی ترجمه شد و سال ها به عنوان رفرنس شنا داده می شد، این کتاب توسط بنجامین فرانکلین هم خوانده شده است. در سال 1708 اولین انجمن نجات غریق به نام چینکیانگ در چین شروع به کار نمود. 
در سالهای اواخر قرن 18 کتاب های زیادی در زمینه شنا منتشر شد و گروه ها و جوامع مختلفی تحت عنوان آموزش شنا و نجات غریق به وجود آمدند.
 
 
   ورزش شنا هميشه و همه وقت در زندگي روزمرة انسان وتندرستي وصحت مزاج نقش مهمي را ايفا كرده است . در ارتباط با آب وشنا مي توان مبادرت به ورزشهاي ديگر كرد اين ورزشها عبارتند از : شيرجه، شناي هنري، نجات غريق و غواصي . بدون اينكه به ورزش شنا مسلط باشيم اقدام به فعاليتهاي فوق الذكر غير ممكن است .
   در دوران گذشته اكثر مردم در كنار رودخانه ها ، درياچه ها و درياها زندگي مي كردند.پس آموختن شنا براي آنان از ضروريات بوده ، زيرا قسط بر شنا با محيط و وضع اقتصادي مردم ارتباط مستقيم داشته و به همين دليل شنا بتدريج تكامل يافته است .
   در گذشته هاي دور اكثر شنا گران ساكنين سواحل درياها ويا حوالي رودخانه بودند . قديمي ترين و مشهورترين نمايش شنا در جهان تصاوير سنگي از سواحل ليبي است كه در چهار هزار سا ل پيش بدست آمده است . از تصاوير سنگي مي توان چنين نتيجه گرفت كه حركات پا در شنا شبيه حركات پاي كرال سينة امروزي بوده و قديمي ترين و مشهور ترين نوع شنا د رتاريخ شناي كرال مي باشد .
   تمرينات شنا بيشتر در جامعة برده دارن و بردگاني كه براي آماده شدن جهت جدال وجنگ استخدام مي شدند توسعه داشت ، برهمين اساس ورزش شنا دريونان پيشرفت قابل ملاحظه اي پيداكرده بود ،بطوري كه در تمام مجموعه هاي ورزشي استخر شنا وجود داشت ، از طرف ديگر ضرب المثل يونان باستان مي گويد:
((او نه مي تواند شنا كند ونه بخواند )).يونانيان به پرورش جسم توجه خاصي داشتند و به همين دليل بردگاني كه براي خدمات جنگي اجير مي شدند براي دفاع از جان اربابان خود بايد جسم خود راپرورش مي دادند و يكي از روشهايي كه در آن زمان براي پرورش جسم بكار گرفته شد، شنا كردن بود . شنا كردن نزد روميها يكي از قسمتهاي اصلي پرورش بدني وتعليم وتربيت در ارتش بوده است . براي افراد طبقة اول و براي اربابان بردگان حمامهاي گرم وجود داشت . شواهدي وجود دارد كه نژاد ژرمن وقهرمان آنها مهارت بسياري در شنا و غواصي داشته اند ، بعضي از شنا گران قادر بودند كه در هنگام شنا اسلحه نيز با خود حمل كنند ، آنها مي توانستند از رودخانه‌هاي بزرگ و جريانهاي سهمگين آب با اسب و تهجيزات جنگي عبور كنند.
 در اواخر قرون وسطي بود كه اولين كتاب راهنمايي شنا در جهان به چاپ رسيد. مؤلفينش فردي به نام ((وين من  W  ynmann)) بود . اين كتاب در حدود سال 1538 در اگزبور به چاپ رسيد . كتاب شامل تمرينات با ارزش در ارتباط ورزش شنا بود .
 ((وين من )) كتاب خود را با شناي كرال سينه شروع كرد وبه عقيدة او شناي كرال سينه تنها نوع صحيح شنا مي باشد . او قواعد شنا و تكنيك شناي كرال سينه را با توجه به پيشرفتهاي آن زمان در كتاب خود بيان مي كند. البته در قرون وسطي ورزش شنا از اهميت فوق العاده اي برخوردار نبود .
    در قرن هيجدهم دوباره به مفهوم واقعي شنا پي برده شد و تعداد بيشماري از استادان و مربيانعلوم تربيتي و پزشكان در آثارشان براي توسعه و تكامل اين ورزش اقدام كردند.
    ((هالورن  Halloren)) كارگر معدن پدر هنر شناي امروزي شناخته شد،و در آن زمان (قرن هيجدهم) اولين مكان شنا و استحمام در آلمان تأسيس گرديد. شنا در برنامة مدارس گنجانده شد و اولين مدرسه در سال 1810 به نام مدرسة ((فورتا P  forta)) چنين اقدامي كرد و بتدريج ساير مدارس نيز ا زاين برنامه استقبال كردند.((گوتس موتس Gotsmoths))در مورد توسعه ورزش شنا در مدارس نقش اساسي داشت .
بيش از پنجاه سال در ادارة آموزش و پرورش ((اشنفتال  Schnephental ))فعاليت نمود . در آثار خود به نام ((آموزش هنر شنا )) در سال 1798 چنين آمده : 
        ((ورزش شنا بايد قسمت اصلي تعليم و تر بيت باشد )).
او به كمك طناب ، كمر بند ،قلاب ، مبتديان را در آب تعليم مي داد.
((گوتس موتس ))مبتديان را به تدريج با آب آشنا كرده وشنا را به آنان مي آموخت ، و همراه شناي كرال سينه ،شناي كرال پشت را نيز تعليم مي داد.
((گوتس موتس اقدام به تهيه و تدوين قوانيني براي برگزاري مسابقة شنا نمود.
     يكي از سر لشكرهاي ارتش آلمان به نام ((ارنست فون فول Ernest van p f uel)) از توسعه ورزش شنا در ارتش حمايت كرد . در سال 1810 اولين مدرسة شناي ارتش را در پراگ و1817 در برلين تأسيس كرد .
روش آموزش او تا قرن 20 باقي ماند . يك جهش تكاملي در حوزة روش آموزش شنا به وسيلة ((كورت ويپنر Kurt wiepner)) از لايپريك كه در وين به عنوان مربي شنا شاغل بود بوجود آمد . بدين ترتيب كه او تمام وسايل كمكي مانند :طناب ،قلاب ،كيسه شنا،كمربند چوب پنبه اي را رد كرد ودر مقابل والدين شناگران  (محصلين شنا ) عادت كردن ، وآشنا شدن مبتديان را به آب از طريق بازي .تفريح به نمايش گذاشت كه بسيار موفقيت آميز بود . به اين جهت او راه بهتري براي آموزش شنا پيدا كرد.
 
تعليمات باشگاهي و وجود فدراسيون 
توسعه وتكامل شنا در بين مردم باعث شد كه فدراسيون شنا در آلمان بوجود آيد . در سال 1837 اولين باشگاه شنا به نام ((استادان آب ))در آلمان تأسيس شد . در سال 1840((تي خيشه فروشه  T  ychyschen  Frösche)) اولين باشگاه را براي علاقمندان شيرجه تأسيس كرد . آلمانها با تأسيس سالنهاي سرپوشيدة شنا در سال 1855 در برلين ،و 1860 در ماگدبورگ ، 1878 در هانور موجب شدند تا علاقمندان بيشتر بتوانند


کلمات کلیدی مرتبط:
مقدمه ,پيشرفت دانش و تكنو لوژي و توسعة همه جانبة آن امروزه در تمامي شئونات زندگي بشري وارد شده و روز به روز اثرات آن در نحوه و چگونگي زندگي افزون تر مي گردد. پيشرفت دانش و تكنو لوژي امروزه محدود به استفاده از ماشين آلات وبهره دهي خاصه بخشهاي كشاوزي نبود بلكه در تمامي جهات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد