خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مجموعه تالار شهر و شورای شهر با رویکرد معماری پایدار

   تعدادبرگ: 212 صفحه ورد فونت 14 نازنین   قیمت: 25000 تومان   حجم فایل: 16156 kb  تعدادمشاهده  3


بخشی از مطلب
همه جوامع از گفتار به عنوان وسیله انتقال مفهوم استفاده می‌کنند اما بدیهی است شیوه‌های دیگری نیز برای انتقال دادن یا بیان کردن و ارائه نمودن وجود دارند‌. از دانش نماد ‌شناسی به سواد بصری تعبیر می‌شود . معماری هم به دلیل ماهیت بصری بودنش‌، مهم ‌ترین و پرمحتواترین نمادهای فرهنگ بشری را شکل می‌دهد. شاهکارهای معماری مانند طاق بیستون‌، تخت جمشید‌، کلوسئوم، مساجد جامع‌، کلیساها و... علاوه بر زیبای ‌های تناسبی، حاوی تم‌های فرهنگی- عقیدتی هستند. بنابراین معماری مانند یک کالبد مادی می‌تواند برای تولید معنی مورد استفاده قرار گیرد. به عبارتی دیگر معماری نمود رمزهای اندیشه انسان است. این وجه از معماری نباید به علت کارکردگرایی آن مورد مداقه قرار گیرد‌ چون در این صورت معماری تا حد بنایی، تنزل ارزش پیدا می‌کند. تحلیل نظام های نشانه ‌شناسی با موضوع معانی فرهنگی غیر کلامی از جمله معماری حوزه مطالعه مجذوب کننده‌ای برای جامعه ‌شناسی و انسان ‌شناسی می‌گشاید. تحلیل نشانه ‌شناختی می‌تواند در مقایسه یک فرهنگ با فرهنگ دیگر سودمند باشد. با دانستن اینکه معانی فرهنگی نمادین هستند، با این روش تحلیل می‌توان شیوه‌ های ساخت فرهنگ ‌های گوناگون را با یکدیگر مقایسه کرد‌. مثلاً ساختمان های شهری صرفاً مکانی نیستند که مردم در آنجا کار و زندگی می‌کنند. آنها اغلب خصلتی نمادین دارند. در شهرهای اسلامی معبد اصلی بر روی زمین بلندی در مرکز شهر یا نزدیک به آن قرار داشت که نشانه ‌ای است از نفوذ بسیار نیرومندی که گمان می‌رود مذهب بر زندگی مردم دارد. تفاوت‌ های فرهنگ مادی وسیله اصلی طبقه ‌بندی انواع مختلف جوامع را در تاریخ فراهم می‌کند‌. زیرا چگونگی سازمان یافتن مردم برای تامین نیازهای اساسی خود اکثر جنبه‌های دیگر فرهنگشان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
تمامی فرهنگ‌ ها بدنه ‌ای بی‌همتا و غیر قابل جایگزین از ازرش‌ ها هستند‌. در عین حال سنت‌ ها و اشکال بیانی مردم مؤثرترین ابزار حضور آنها در عرصه جهان است‌. معماری به عنوان بزرگ ‌ترین میراث فرهنگی بشر، هنری بصری است که ترکیبی از علم و احساس است و حاصل نگرش انسان به هویت خود است. در معماری انسان خود را مانند یک محصول تعریف می‌کند که در لوای آن درکی فلسفی نهفته است. همچنین معماری به عنوان یک «نماد» با گستره معنایی فراوان مانند یک متن قابل تأویل و تفسیر می‌باشد‌. امروزه مفاهیمی چون نماد‌گرایی‌، هرمونوتیک و همچنین نقد اندیشه ‌ها و روش‌ های علمی برخاسته از عصر روشنگری همراه با پست مدرنیسم و نحله‌ های جدید فکری متولد شده در آن شناخته می‌شوند‌. 
اگر بپذیریم که معماری نیز تمامی ویژگی ‌های نمادهای ساخته شده توسط بشر را داراست‌، جایگاه رفیع هویت ‌سازی معماری آشکار می‌گردد‌.
تصور نمودن یک زبان به معنای تصور نمودن یک شکل زندگی است‌. آنچه که به یک بازی زبانی تعلق دارد فرهنگی تام و تمام است. هانس گئورگ گادامر سلوک فلسفی مبسوطی در خصوص نقش زیباشناختی و سهم ساختاری آن که منتج به شکلی از معرفت می‌گردد ارائه نموده است‌. آکویناس می‌گفت‌: «کاربرد ارزشمند بنا، بدون حضور هنر نمی‌تواند وجود داشته باشد». این امر در مورد هر وضعیتی از بنا هر چقدر طرح آن ساده و ضعیف باشد، صادق است. 
معماری تجسم ارزش ‌هایی است که پیش از آنکه توسط یک فرهنگ در تمامی سطوح آگاهیش (آگاهی دینی‌، سیاسی‌ و اقتصادی‌) تحقق یابند در معماری به عنوان کالبدی فیزیکی خود را نمایان می‌ سازند .
معماری وارد کننده یک نظام وانمایی در زندگانی است که مجسم سازنده وقایع و موقعیت‌ های مرتبط به گونه‌ای است که این وقایع بتوانند به صورتی معقول و فهم‌پذیر به تشخیص درآیند‌. این سهم و نقش، ایمایی است، یعنی همان کاربرد وانمایی‌. لودویگ ویتگنشتاین می‌نویسد: « معماری چیزی را جاودانه و شکوهمند می‌سازد. از این رو آنجا که چیزی برای بزرگداشت و تکریم وجود ندارد معماری هم نمی‌تواند وجود داشته باشد». وی معتقد است که تأثیری را که آدمی از یک معماری خوب پذیرا می‌شود به خاطر می‌‌سپارد. تأثیری که مبین یک اندیشه است‌. معماری به عنوان یک نماد با رمزوارگی غنی و سرشار از معانی خود معمولاً با فرهنگ ‌گرایی و تاریخ ‌گرایی پیوند خورده است و ناخود آگاه انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از آنجا که زیبایی از ارکان معماری است و فطرت آدمی با تمایلات زیبایی‌ گرایانه آمیخته است لذا روان آدمی مؤثر از زیبایی ‌های معماری است‌. به علاوه در حضور‌های مکرر انسان در فضای معماری، یادواره‌ ها و خاطرات در ذهن وی شکل می‌گیرند‌. خانه ‌های کودکی حاوی خاطراتی شیرین و ماندگارند به همین دلیل یاد کردن از این خانه‌ های قدیمی و فرسوده حتی در دوران پیری نیز لذت بخش هستند‌. بشر نمی‌تواند نسبت به علامت هایی که ساختمان ‌ها برای او تعریف می‌کنند بی‌تفاوت باشد بنابراین ناخواسته از این کنش‌های محیطی اثر می‌پذیرد و به مثابه یک منبع‌، پیوسته هویت خود را از آنها کسب می‌کند و یا هویت خود را با آنها وفق می‌دهد و خود را از طرق مکانی که در آن متولد شده‌ و کار یا زندگی می‌کند، تعریف می‌نماید‌.
و.....
 
 
فهرست مطالب
چکیده الف
پیش گفتار.ب
فصل اول: مبانی نظری
مقدمه۲
بخش اول: توسعه پایدار.۳
۱-۱) تعریف واژه ای توسعه پایدار..۴
۱-۲) پایداری اجتماعی..۶
۱-۳) پایداری اقتصادی..۸
۱-۳-۱) دموکراسی و توسعه اقتصادی پایدار۹
۱-۴) بعد زیست محیطی با هدف تعادل اکولوژی۱۰
۱-۵) اهداف توسعه پایدار..۱۱
بخش دوم: پایداری فرهنگی..۱۱
۱-۶) پایداری فرهنگی و نقش نمادین معماری..۱۱
۱-۶-۱) تعریف فرهنگ..۱۲
۱-۶-۲) ویژگی های فرهنگ.۱۳
۱-۶-۳) تکنولوژی و فرهنگ.۱۴
۱-۶-۴) عینیت بخشیدن به فرهنگ از طریق نماد۱۶
۱-۶-۵) معماری، نمادی از فرهنگ.۱۷
۱-۶-۶) نتیجه گیری.۱۹
بخش سوم: پایداری سیاسی۲۱
۱-۷)پایداری سیاسی..۲۱
۱-۷-۱) اجتماعی شدن۲۱
۱-۷-۲) جامعه.۲۱
۱-۷-۳) جامعه مدنی۲۲
۱-۷-۴) حقوق شهروندی.۲۲
۱-۷-۵) دموکراسی.۲۵
۱-۷-۶) دموکراسی و جامعه مدنی۲۶
۱-۷-۷) مفهوم مشارکت.۲۷
۱-۷-۸) توسعه و پایداری سیاسی.۲۸
۱-۷-۹) پیشینه شورا در ایران و جهان..۲۹
۱-۷-۱۰) شورا، نهادی مدنی و مشارکت جو..۳۱
۱-۷-۱۱) شورا به مثابه یک دولت محلی۳۲
۱-۷-۱۲) سازمان های غیر دولتی ..۳۳
۱-۸)تالار شهر و نقش آن در پایداری سیاسی.۳۳
بخش چهارم: معماری پایدار و نقش آن در توسعه پایدار..۳۵
۱-۹) معماری پایدار ۳۵
 ۱-۹-۱) معماری پایدارواصول حاکم برآن.. ۳۵
۱-۹-۲) طراحی پایدار و اصول اولیه آن.. ۳۸
۱-۹-۳) ساختمان‌ پایدار۳۹
 ۱-۹-۴) اهدف کلی ساختمان‌های پایدار.۴۰
۱-۹-۵) ساختمان اکولوژیک.۴۰
۱-۹-۶) معماری پایدار و انرژی۴۰
۱-۹-۷) اصول طراحی پایدار.۴۱
۱-۱۰) معماری سبز..۴۴
۱-۱۰-۱)معماری سبز چیست؟..۴۴
۱-۱۰-۲)دلایل شکل گیری معماری سبز.۴۶
۱-۱۰-۳)کلیات و اهداف معماری سبز ۴۶
۱-۱۰-۴)موضوعات کلی مطرح در معماری سبز.. ۴۷
۱-۱۰-۵)دستور العمل های اجرائی معماری سبز.۴۷
۱-۱۰-۶)دستور العمل های استفاده از مصالح سبز برای پیشبرد معماری سبز..۴۷
۱-۱۰-۷) هفت مرحه معماری سبز..۴۸
۱-۱۰-۸)ارزیابی و ارائه راهبرد۵۱
۱-۱۰-۹)معرفی چند راهبرد تکنولوژیک معماری سبز.۵۲
۱-۱۰-۹-۱)گرمایش وسرمایش ساختمان۵۲
۱-۱۰-۹-۲)تاسیسات بهداشتی ساختمان.۶۱
 ۱-۱۰-۱۰)موارد مرتبط با معماری پایدار و معماری سبز..۶۲
۱-۱۰-۱۰-۱)معماری اکوتک(۶۲
۱-۱۰-۱۰-۲) ساختمان های هوشمند..۶۳
۱-۱۰-۱۰-۳)مصالح پایدار..
۱-۱۰-۱۰-۴)معرفی تعدادی از برترین پروژه های تأیید شده از سوی انجمن معماران آمریکا(AIA) در سال های.۷۲
مؤخره .۷۷
فصل دوم: شناخت محیط پروژه
۲-۱-۴) شا لوده شهر
۲-۱-بناهای تاریخی شهر ..
۲--۱) تیمچه بازار.۸۲
مسجد جامع۸۲
گنبد سبز
آتشکده نویس
مدرسه جهانگیر خان
۲-۲) مطالعات اقلیمی 
۲-۲-۱) بارندگی و رطوبت
۲-۲-۲) باد
۲-۲-۳) بررسی شرایط اقلیمی و آسایش در شهر 
۲-۲-) وضعیت جغرافیایی و طبیعی..
۲-۲-) اوضاع جوی – درجه حرارت و بارندگیطبیعی.
۲-۲-) باد و رطوبت
۲-۲-) شناسایی محدودیت ها
۲-۲-) انتخاب جهت مناسب ساختمانها..
۲-۲-) نتایج و پیشنهادات
۲-۳) معرفی و تحلیل سایت۹۰
فصل سوم: نمونه های موجود تالار شهر در جهان
۳-۱) مقدمه
۳-۱-۱)پیشینه بناها و فضاهای عمومی در جهان و ایران
۳-۲) معرفی نمونه های مشابه.
۳-۲-۱) تالار شهر لندن.
۳-۲-۲) شورای شهر کاستویاس
۳-۲-۳) تالار شهر اوستین (ایالت تگزاس).
۳-۲-۴) تالار شهر بوستون
۳-۲-۵) تالار شهر اوتاوا.
۳-۲-۶) تالار شهر توکیو..
۳-۲-۷) تالار شهر شیکاگو
۳-۲-۸) تالار شهر مونترال..
۳-۲-۹) تالار شهر منچستر..
۳-۲-۱۰) ساختمانتالار شهر پاریس.
۳-۲-۱۱) تالار شهر دالاس.
۳-۲-۱۲) ساختمان تالار شهر تورنتو..
۳-۲-۱۳) تالار شهر میسی سائوگا
۳-۲-۱۴) تالار شهر اصفهان..
۳-۲-۱۴) تالار شهر کرمانشاه.
۳-۳) ملاحظات معماری مجموعه تالار شهر..
فصل چهارم: معانی، ضوابط و استانداردها، سرانه ها و برنامه فیزیکی
۴-۱) معانی.. ۱۲۹
۴-۱-۱) نقش بناها و فضاهای عمومی در شهر.. ۱۲۹
۴-۱-۲) انواع گردهمایی ها. ۱۳۰
۴-۱-۲-۱) جلسه.. ۱۳۰
۴-۱-۲-۲) کنفرانس.. ۱۳۰
۴-۱-۲-۳) کنوانسیون. ۱۳۰
۴-۱-۲-۴) کنگره.. ۱۳۱
۴-۱-۲-۵) سمینار ۱۳۱
۴-۱-۲-۶) سمپوزیوم.. ۱۳۱
۴-۱-۲-۷) مناظره. ۱۳۲
۴-۱-۲-۸) فوزیوم.. ۱۳۲
۴-۱-۳) انواع مراکز تجمع. ۱۳۲
۴-۱-۳-۱) اتاق جلسه.. ۱۳۲
۴-۱-۳-۲) سالن کنفرانس. ۱۳۳
۴-۱-۳-۳) تالار اجتماعات.. ۱۳۴
۴-۲) ضوابط و استانداردها..۱۳۴
۴-۲-۱) استانداردهای فرد پیاده ۱۳۴
۴-۲-۲) استانداردهای فضاهای اداری.. ۱۳۵
۴-۲-۲-۱) اصول طراحی و مبلمان فضاهای اداری ۱۳۵
۴-۲-۲-۲) مبانی محاسبات سطوح زیر بنا.۱۳۶
۴-۲-۲-۳) تکنولوژی در ادارات.. ۱۳۸
۴-۲-۲-۴) آکوستیک در بخش اداری.. ۱۴۳
۴-۲-۲-۵) استانداردهای فضاهای اداری- خدماتی. ۱۴۵
۴-۲-۲-۶) جمع بندی مسائل مطرح در طراحی ساختمانهای اداری.. ۱۴۹
۴-۲-۳) استانداردهای تالار.. ۱۵۰
۴-۲-۳-۱) سالن انتظار تالار ۱۵۰
۴-۲-۳-۲) ورودی‏ها و خروجی‏های تالار.. ۱۵۱
۴-۲-۳-۳) آکوستیک در تالار ۱۵۴
۴-۲-۳-۴) شیب کف و صندلی‏ها ۱۶۰
۴-۲-۳-۵) نحوه انتظام صندلی‏ها در سالن‏ها ۱۶۱
۴-۲-۳-۶) مشخصات راهروهای داخل سالن‏ها ۱۶۲
۴-۲-۳-۷) سالن چند منظوره ۱۶۴
۴-۲-۳-۸) آمفی تئاتر در فضای باز.. ۱۶۶
۴-۲-۳-۹) مصادیق. ۱۶۶
۴-۲-۳-۹-۱) خانه اپرای سیدنی. ۱۶۶
۴-۲-۳-۹-۲) خانه اپرای اسن ۱۶۹
۴-۲-۳-۹-۳) سرای موسیقی پارکو دلا-رم.. ۱۷۰
۴-۲-۴) استانداردهای موزه ۱۷۱
۴-۲-۴-۱) گردش ومسیر حرکت در نمایشگاه.. ۱۷۲
۴-۲-۴-۲) نور در گالری. ۱۷۲
۴-۲-۴-۳) دیوار و کفپوش گالری ها. ۱۷۴
۴-۲-۴-۴) ارتفاع مناسب برای دیدن.. ۱۷۴
۴-۲-۴-۵) نحوه نمایش آثار۱۷۵
۴-۲-۵) استانداردهای فضاهای خدماتی موزه.. ۱۷۶
۴-۲-۵-۱) چایخانه و کافه تریا ۱۷۶
۴-۲-۵-۲) انبار و تاسیسات. ۱۷۷
۴-۲-۵-۳) استانداردهای پارکینگ عمومی. ۱۷۸
۴-۳) سرانه ها و برنامه فیزیکی.. ۱۷۹
فصل پنجم: طراحی و تبیین طرح
۵-۱) نحو‌ه‌ی تعیین اصول برآمده از مطالعات فصول پیشین.۱۸۱
۵-۱-۱) فصل اول.۱۸۱
۵-۱-۲) فصل دوم. ۱۸۱
۵-۱-۳) فصل سوم ۱۸۱
۵-۱-۴) فصل چهارم.. ۱۸۱
۵-۲) روند شکل‌گیری طرح.۱۸۲
۵-۲-۱) تعریف مسأله طراحی. ۱۸۲
۵-۲-۲) ارائه راه حل۱۸۲
۵-۲-۳) اسکیس ها و دیاگرام های شکل گیری طرح.. ۱۸۳
۵-۳) معرفی طرح ۱۸۹
۵-۳-۱) معماری.. ۱۸۹
۵-۳-۱-۱) تصاویر داخلی و خارجی.. ۱۹۰
۵-۳-۱-۲) نقشه های ترسیمی. ۲۰۳
۵-۳-۲) سازه..۲۰۴
۵-۳-۳) تاسیسات.۲۰۶
۵-۳-۳-۱) تأسیسات مکانیکی۲۰۳
۵-۳-۳-۲) تأسیسات الکتریکی.. ۲۰۳
منابع و مآخذ
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
تالار شهر و شورای شهر , رساله , طرح نهايی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني ,نمونه موردي,دانلود رساله ,پروژه پایانی معماري ,دانلود رساله معماري, دانلود رساله,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی و معماری نمایندگی ایران خودرو
مطالعات طراحی و معماری خانه سنتور
مطالعات طراحی نیروگاه بادی
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی خانه بازی کودک با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی مجتمع ورزشی بانوان و کودکان
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد معماری اکولوژیکی
مطالعات طراحی دهکده سالمندان التزام بر معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع آموزشی توانبخشی کودکان معلول
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی پایدار(مسکن ارزان با رویکرد مصرف بهینه انرژی)
مطالعات طراحی خانه هنر و فرهنگ با رویکرد بازیابی هویت فرهنگی
مطالعات طراحی خانه مد و لباس با رویکرد باز زنده سازی پوشش اصیل اقوام ایرانی
مطالعات طراحی پارک ستاره شناسی و نجوم ایران
مطالعات طراحی مجتمع تجاری-اداری در منطقه 22 با رویکرد معماری پایدار
دانلود پروژه طراحی سقاخانه
مطالعات طراحی آرامستان
مطالعات طراحی موزه هنرهای مفهومی - کانسپچوال آرت Conceptual Art
مطالعات طراحی موزه سفال و سفالینه ایران
مطالعات طراحی موزه سفال و سفالینه ایران
مطالعات طراحی مرکز و خانه معرق ایران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد