خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: آشنایی با سازه های چادری وکششی

   تعدادبرگ: 110 اسلاید   قیمت: 5000 تومان     تعدادمشاهده  2


در سال 1960 فرانک اتو با استفاده از شبکه های سیمی آویخته ومحاسبات مهندسی نوع جدیدی از معماری را با سازه های چادری بنیان نهاد و موفق شد به گونه ای بسیار زیبا، هنر وصنعت را در هم آمیزد .
 
-نزديک به چند دهه است که سيستم سازه هاي کششي يا غشايي بدلیل ویژگیهای منحصر بفرد خود در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. اين سازه ها مي توانند به عنوان پوششي براي بناها، زمينهاي بازي، باغها، تراسها، پارکينگ ها و … و يا با نورپردازي خلاقانه به عنوان يک فضاي شهري مطلوب و شاخص جلوه کنند.
 
-مصالح مورد استفاده در اين نوع سازه ها (عموما پارچه ای) چه از نظر زيبايي شناسي و چه از نظر عملکرد با کليه مصالح متعارف و متداول در صنعت ساختمان متفاوت مي باشند.
 
-سازه هاي کششي به خاطر خواص فيزيکي و شکل هندسي شان نیز از ديگر سازه ها متمايزند و مي توانند به عنوان سازه هاي دائم، موقت يا با قابليت جابجايي استفاده شوند.
 
    اصول طراحی و باربری سازه های کششی :
 
1- سازه های کششی در اثر پیش تنیدگی و هندسه دو قوسی در مقابل نیروهای باد و برف ایستا می شوند .این پیش تنیدگی به دو صورت مکانیکی و نئوماتیک انجام می گیرد
 
2- نیروهای المان های سازه ای بر اساس فرم و هندسه طرح تعریف می شود
 
3- پارچه ها و کابل ها فقط کشش را تحمل می کنند.فشار،پیچش،خمش، فقط توسط المان های سخت( پروفیل های فلزی ، بتن پیش تنیده ، چوب و …) تحمل می شود
 
 
    لیست مطالب داخل این پاورپوینت:
 
بخش اول : توضیحاتی پیرامون آشنایی با سازه های چادری ، کششی و غشایی
 
    تاریخچه سازه های چادری
    تعریف چادر
    پوسته در چادر
    علل اولویت انتخاب بودن سازه های چادری
    فناوری و سازه های غشایی
    ویژگی های کلی سازه های چادری
    اولین کاربردهای سازه های چادری
    ویژگی های بارز سازه های چادری
    تفاوت ساختار کششی و تنسگریتی
    ولادیمیر شوخوف و معماری کششی
    آنتونیو گائودی و مدل کششی کلیسای کولونیا گوئل
    فرای اتو و المپیک مونیخ 1972
    ویژگی های سازه های کششی یا غشایی
    ساختار های پارچه ای
    سازه چادرهای مخروطی شکل
    قدیمی ترین سقف چتری شکل
    لئوناردو داوینچی و سازه های کششی
    باغسازی ایرانی و چادر ها
    سقف های منعطف و باز شو دار
    سازه‌های قابل گسترش
    دانشگاه کمبریج و سازه‌های قابل گسترش
    ژاپن و سازه‌های قابل گسترش
    سقف متحرک
    ایده ساخت سقف متحرک
    تحقیقات پینه رو
    فرای اوتو و سقف های متحرک
    تحول در ساخت سقف های متحرک
    حفاظت از صفحات فتوولتائیک با سازهای تاشونده
    اصول طراحی و باربری سازه های کششی
    استانداردهای سازه های چادری
 
بخش دوم : معرفی ویژگی ها وکابرد های چند محصول از سازه های چادری
 
    سایبان نیمکت چادری
    سایبان هشت ضلعی چادری
    سالن های چادری
    پارکینگ چادری
    آلاچیق vip چادری
 
بخش سوم :بررسی یک نمونه موردی سازه پارچه ای ؛ سایه اندازهای مسجدالنبی در مدینه
 
    مقطع طولی حیاط با چترهای بسته
    مقطع طولی حیاط با چترهای باز
    معرفی برخی از ویژگی ها
    تصاویر حیاط با چترهای باز و چترهای بسته
 
بخش چهارم : تصاویری از نمونه پروژه های اجراشده سازه های چادری در ایران
 
    مانژ و لونژ سوارکاری ، لواسانات تهران
    سایبان منزل شخصی در تهران
    ورودی سالن جدید موزه سینما ، تهران
    بازار گل ، تهران
    نصب پارچه پروژه بازار گل ، تهران
    آمفی تئاتر آب و آتش ، تهران
    نمایشگاه سطح مینیمم ، تهران
    آمفی تئاتر پارک پردیسان ، قائم ، کرمان
 
 
 
    نمونه ای از متن قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:
 
    سقف های متحرک :
 
-ساخت بناهایی با سقف منعطف از اعصار پیشین رواج داشت. بناهای تاریخی بسیاری با سقف بازشو وجود دارد. از ولاهای رومی تا چادر عشایر.
-ولاهای نوع اولیه تاتر رومی مرکب از تیرهای چوبی و ترکه های عمودی است که با طناب به هم متصل شدند. طناب های می‌توانستند به طور موازی مابین تیرها حرکت کنند. با کشیدن طناب‌ها می‌توانستند زاویه قرارگیری سقف را با توجه به نور خورشید تغییر دهند.
سازه اصلی چادرهای مخروطی شکل از تیرهای چوب است. محل قرارگیری راه خروج دود در راس چادر مطابق جهت باد تغییر می‌کند. همچنین پوسته‌های یکسان با ارتفاع متفاوت قابل برپایی بودند
 
-قدیمی‌ترین تصویر باقی‌مانده از سقف چتری شکل متعلق به ۱۳ قرن قبل از میلاد تصویر پادشاه آشور، آشوربانیپال را با چتر خورشیدی، نشانگر قدرت و سلامت جاویدان، نشان می‌دهد. این ساختمان پس از گذشت سال‌ها همچنان به شکل اولیه خود باقی مانده است. پرده با نیروی کششی و تیر مرکزی که نیروی فشاری هر واحد را تحمل می‌کند.
 
-در قرن پانزدهم میلادی لئوناردو داوینچی بر اساس مطالعات فراوان سازه‌ای، یک مکانیزم مسطح ساده قابل گسترش را طراحی و در جلد اول کتاب خود معرفی کرد. (چیلتون, ۱۳۸۶)
 
-در باغسازی دوران قاجار ایران سازه‌های سبک در باغ‌ها برای برافراشتن چادر میان چمن رواج داشت. (ایرانی بهبهانی, ۱۳۸۲) در زیر این چادرها در تابستان فضایی مفرح برای گذران اوقات فراغت و برپایی میهمانی‌ها و مراسم جشن و عزا به وجود می‌آمد
 
سازه‌های قابل گسترش در ابتدا برای حفظ حالت باز و بسته شونده خود در اندازه‌های کوچه ساخته می‌شدند. (Melin, 2004) در پی تصمیم دولت ایالات متحده‌آمریکا در سال‌های ۱۹۸۰ برای تاسیس یک پایگاه فضایی، ناسا هزینه تحقیق در خصوص سازه‌های باز و بسته شونده را فراهم کرد. هدف از این تحقیق ساخت سیستم‌های مهندسی بازو بسته شونده‌ای بود که بتواند جهت حمل به فضا در فضاپیما جای گیرد. این سازه‌های می‌بایست پس از حمل به فضا گسترش یافته و به اصطلاح منبسط یا منفجر شوند.
(مشایخ فریدنی, ۱۳۷۷)
 
به این طریق حجم‌های مثل آنتن‌ها و خودروی فضایی بسته بندی شده ساخته شد تا زمانیکه به مدار یا سطح سیاره رسیدند باز شوند. حجم بسته‌بندی کم، سرهم بندی سریع و گسترش و بسته شدن آسان از معیارهای طراحی این سازه‌ها بود. (Melin, 2004) اگر چه طرح مذکور در سطح کلان اجرا نشد، ولی هنوز هم سازه‌های کوچک یا اشیاء باز و بسته شونده‌ای مانند گیره خورشیدی و آنتن‌ها،‌ کماکان مورد استفاده است.
 
دانشگاه کمبریج از جمله مراجعی است که در زمینه سازه‌های قابل گسترش تحقیق کرده است. سرجیو پلگرینو از این دانشگاه حلقه‌ای را ساخت که قابل گسترش است. حلقه از میله و کابل تشکیل شده و تعداد میله‌ها در هر اتصال ۴ عدد است که در وسط طول دو به دو به شکل قیچی به یکدیگر اولا شده‌اند.
 
اتصالات را تعدادی کابل‌های فعال و غیر فعال به یکدیگر متصل می‌کنند. به این ترتیب که با حرکت و گسترش سازه، کابل‌های فعال توسط قرقره‌ها جمع شده و رفته رفته کابل‌های غیر فعال وارد عمل می‌شوند تا در نهایت در کشش کامل قرار گرفته و سازه شکل نهایی خود را ثابت کند.
 
سازمان فضایی و هوانوردی ژاپن نیز تحقیقات جامعی در خصوص سازه‌های قابل گسترش انجام داده است. کوریر میورا با همکارانش توانسته‌اند اصول پیچیده ریاضی را با هنر اوری‌گامی ترکیب نموده و به سطوح قابل گسترش دست یابند. در واقع مجموعه تاشده کاملا مسطح را تنها با قطعات مسطح می‌توان به دست آورد به نحویکه وقتی این قطعات به روی هم قرار می‌گیرند، مجموعه بدون انحنا باقی بماند. (مشایخ فریدنی, ۱۳۷۷)
 
در دو دهه اخیر هزینه برپایی مسابقات ورزشی و کنسرت ها به نحو چشمگیری افزایش یافته و هزینه‌های لغو هر کدام از آنها بیش از پیش سنگین‌تر گردیده است.
 
در فاصله زمانی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ نه مرتبه مسابقات تنیس ویمبلدون در شرایط آب و هوای بارانی برگزار گردید. به دلیل نیاز چمن زمین به نور خورشید و لزوم سرباز بودن زمین، یافتن راهی برای سرپوشیده نمودن مرکز زمین در زمان‌های مقتضی ضرورت یافت.
 
برای غلبه بر چنین مشکلاتی ساخت استادیوم‌ها و استخرها با سقف متحرک رواج یافت. ایده ساخت سقف متحرک از سوی پینه‌رو مطرح شد. او سازه قابل بسطی را به کمک مکانیزم قیچی طراحی کرده بود.
 
به دلیل عمر کوتاه پینه‌رو تمام تحقیقات او در این خصوص تنها ۹ سال به طول انجامید. اما تاثیرات شگرفی بر آیندگان داشت.
 
    او درکل بر روی دو نوع سازه مختلف کار کرد.
 
۱-سازه مشبک مجزا
 
۲-سازه قابل گسترش
 
    اکثر سازه‌هایی که پینه‌رو به آن توجه داشت، اغلب در حوزه تمرین و قدم‌های نخستین یک حرکت بودند. مانند:
 
-تئاتر متحرک برای فستیوال‌ها
-سالن سینما پروجکشن
-سقف موزه پالئوکریستین در تاراگونا
-گنبد موزه دالی
 
سامانه سازه قابل گسترش او به لحاظ آسانی و سرعت عمل در باز و بسته شدن، ایده‌هایی را که تا آن زمان در این خصوص وجود داشت، متحول نمود. او از ترکیب ورقه‌ای نازک حجم‌های مسطح و محدب پدید آورد.
(Belda, 2003)
 
در سال ۱۹۶۴ معمار آلمانی ” فرای اتو” موسسه‌ای برای تحقیق در خصوص سقف های متحرک را بنیان نهاد. فرای اتو و همکارانش سیستم طبقه بندی آنرا توسعه دادند. آنها بین سقف‌های صلب و سقف‌های پوسته‌ای تمایز قایل شدند. همچنین در این راستا فرم‌های ممکن سقف‌های متحرک را در ماتریس زیر طبقه‌بندی کردند.
 
در دو دهه اخیر توان بشر برای ساخت سقف‌های متحرک افزایش بی‌نظیری یافته است. اساس این تحول انعطاف‌پذیری و بهینه شدن اقتصادی اجرای آنها نسبت به سایر سقف‌های ثابت و سنتی است که معیار ارزیابی مزیت این گونه سازه‌ها نیز گردید. (Jensen, 2005) از لحاظ تطابق سقف‌های منعطف با اقلیم منطقه در تمام روزهای سال مزیت چشمگیری بر سایر روش‌ها دارد.
(Mollaert, 2003)
 
یکی از کاربردهای شبکه‌های فضایی قابل گسترش و تاشونده، ایجاد سازه‌های بزرگ برای حفاظت از تجهیزاتی مانند صفحات فتوولتائیک است. این شبکه فضایی می‌تواند به صورت فشرده ساخته شده و به فضای مورد نظر منتقل گردد.(چیلتون, ۱۳۸۶)


کلمات کلیدی مرتبط:
سازه های چادری وکششی , آلاچیق vip چادری, آمفی تئاتر آب و آتش, آنتونیو گائودی, تحقیقات پینه رو, تنسگریتی, ساختار های پارچه ای, ساختار کششی, ساز ه های چادری مسجدالنبی, سازه, سازه های تاشونده, سازه های غشایی, سازه های پارچه ای, سازه های چادری, سازه پارچه ای, سازه چادریالمپیک مونیخ, سازه کششی, سازه‌های ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سقف شیشه ای Rua da Saúde در برزیل ,pptx
پاورپوینت بررسی اصول و مبانی احداث سازه‌‌های از پیش ساخته
پاورپوینت بررسی اسپیس فریم انواع مزایا و معایب و اجزای Space Frame و نمونه‌های سازه قاب فضایی
پاورپوینت بررسی سازه های باز شونده و جمع شونده در معماری
پاورپوینت بررسی و تحلیل قالب هاي تونلي
پاورپوینت بررسی و تحلیل سازه های چادری ، نمونه موردی استادیوم ریاض
دانلود بررسی سازه تنسگریتی
دانلود بررسی سازه های فلزی پیش ساخته پاورپوینت
دانلود بررسی اهمیت کنترل کيفيت در سازه های صنعتی و مسکونی
دانلود بررسی سازه های پوسته ای (Shell structure)
پاورپوینت بررسی سازه های فلزی پيش ساخته
دانلود,پاورپوینت سازه های بلند,pptx
دانلود بررسی سازه های چادری،پوشش غـشایی ,پاورپوینت
دانلود بررسی سازه های فلزی پیش ساخته،پاورپوینت
دانلود, بررسی سازه های چادری،پوشش غـشایی ,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سیستم سازه ای هسته خدماتی
بررسی انواع سازه های کابلی و ذکر نمونه موردی
دانلود سازه های فضاکار, پاورپوینت
دانلود تحقیق تكنولوژی بتن و اجرای سازه های فلزی و بتنی/word
دانلود استفاده از frp در تقویت سازه, پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد