خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: نقشه های اتوکد مدرسه هدايت اروميه با تزیینات معماری

   تعدادبرگ: 2 شیت اتوکد با تزیینات معماری   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 1059 kb  تعدادمشاهده  4


نقشه های اتوکد مدرسه هدايت اروميه  با تزیینات معماری

2 شیت اتوکد با تزیینات معماری

 

توضیحاتی در خصوص این بنا

موقعيت طبيعي
مدرسه قديمي هدايت در بافت متراكم و مسكوني و تقريبا" نزديك به بازار قديمي و مركز شهر اروميه (ميدان انقلاب)واقع شده است.و هر چند بين واحدهاي معماري محصور شده ولي طوري قرار گرفته كه ميتوان آنرا از بيرون ملاحظه كرد.
        
2-    موقعيت فعلي 
مدرسه فوق در ضلع غربي خيابان امام/كوچه مهر(امير نظمي يا باغ كودك)ساخته شده است. بنا داراي دو حياط بيروني و اندروني بوده و واحدهاي مسكوني آن در ضلع غربي و جنوبي حياط بيروني ساخته شده اند.
 
3-    تاريخچه بنا 
با توجه به نوع مصالح  و فرم معماري و تاريخ احداث اين دبناي مسكوني كه به سال1303 بعد از 5 سال به اتمام رسيده است.قدمت آن به اواخر دوره قاجاريه ميرسد.بناي مذكور توسط شهريار خان احداث شده كه بعدا" ايشان به آقاي ديلمقاني ميفروشند تا اين كه در سال 1346 آقاي صحت آن را از وراث آقاي ديلمقاني و هاشمي ديلمقاني خريداري و از سال 1347 تا 56 به عنوان مدرسه هدايت مورد بهره برداري قرار ميدهند و بنا به اين اسم معروف مي گردد.لازم به توضيح است كه در جنگ جهاني اول مدتي فرانسوي ها از بناي فوق استفاده نموده اند.ضمنا" با توجه به اتصال ديوار جنوبي مسجد به صحن مدرسه معلوم ميگردد كه مسجد مناره بعد از مدرسه هدايت ساخته شده است كه به علت ساختمان مناره بزرگي در سر در آن به اين اسم معروف شده و بوسيله حاجي علي يار خان و حاجي يدالله خان امير نظمي افشار (حاج امير نظم) ساخته شده و از مساجد معروف شهر ميباشد.
 
4-     مشخصات بنا
مهمترين و بارزترين بخش مدرسه را ساختمان ضلع جنوبي صحن تشكيل ميدهد.كه رو به شمال و در وسط حياط بيروني و اندروني است.حياط دو جبهه تقريبا" به فرم چهار گوش با ديوار كشي آجري و پايه هاي سنگي و آجري ساده آرايش يافته است. در ضلع جنوبي و غربي حياط ساختمانهايي با زير زمين وجود دارد كه از سطح حياط چند پله پايين تر است. مصالح بكار رفته در زير زمين تا حدود ارتفاع 1متر با سنگهاي خاكستري تراش و در طبقه همكف از آجر استفاده شده است.واحدهاي ساختماني مدرسه شامل 8 واحد مسكوني است كه به ترتيب سه اتاق با پنجره ارسي و در بخش جنوبي  حياط و يك ايوان با 2ستون مدور به عمق تقريبا" 3 متردر ضلع شمالي حياط اندروني كه در امتداد آن دو اتاق , دو اتاق ديگر به صورت قرينه در طرفين راهروها فضا سازي شده  اند.هسته مركزي اين بافت را شاه نشين نسبتا" بزرگي كه مشرف به حياط اندروني است تشكل ميدهد.
 
5-    نوع بهره برداري و خصوصيات بارز بنا
بناي مسكوني فوق مدتي مدرسه بوده كه توسط آقاي صحت اداره مي شده و در نزد مردم به مدرسه هدايت اشتهار داشته است و در حال حاضر مرمت و باز سازي شده و به عنوان دانشكده هنر استفاده مي گردد.
 
6-    عوامل تزيين شده و نوع انها
سردرهاي ورودي با طاقها ي هلالي شكل در دو جبهه بنا با رعايت اصل قرينه سازي بر دلپذير نمودن مجموعه جهت ورود به داخل واحدها و حياط اندروني است.پيشاني ايوان با كاشيهاي هفت رنگ تزيين شده است.غير از تزيينات فوق نقوش و طرحها ي هندسي ديگري با آجرهاي يك رنگ (آبي و قرمز) در طرفين و زير ايوان و جناح همراه با ارسيها و شيشه هاي رنگي و روشنيهاي بزرگ قابل ملاحظه مي باشد.
 
7-    نوع مالكيت بنا 
بنا در حال حاضر در مالكيت وزارت آموزش عالي بوده و در فهرست آثار ملي كشور به شماره 1831 به ثبت رسيده است .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
نقشه های اتوکد مدرسه هدايت اروميه با تزیینات معماری , ,2 شیت اتوکد با تزیینات معماری,
مقالات مرتبط در این دسته
نقشه های اتوکد معماری مدرسه فیضیه قم
نقشه های اتوکد مدرسه چهارباغ صدر اصفهان مدرسه امین الدوله
نقشه های اتوکد مدرسه علمیه نیم آورد اصفهان
نقشه های اتوکد مدرسه علمیه ملا عبدلله اصفهان
بررسی معماری مسجد-مدرسه امام خمینی کاشان
پلان اتوکد معماری مسجد جامع بازار اردبیل
پلان اتوکد معماری مدرسه حکمت اردبیل
طرح سه بعدی اسکچاپ مسجد مدرسه محمد رحیم خان اصفهان ، مسجد خازن الملک
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه بالاسر مشهد
پاورپوینت بررسی مسجد مدرسه و بازارچه سلطانی کاشان ، مسجد مدرسه امام خمینی
دانلود فایل اتوکد نقشه مدرسه جعفری اسلامی اردبیل-پلان ,dwg
دانلود فایل اتوکد نقشه مدرسه حکمت در اردبیل-پلان ,dwg
پاورپوینت بررسی معماری مدارس تاریخی ایران
دانلود نقشه اتوکد عمارت تاریخی سردار مفخم قزوین
دانلود نقشه های،مدرسه امیرکبیر قزوین، اتوکد عمارت سردار مفخم قزوین
دانلود نقشه های اتوکدی برداشت مدرسه بالاسر مشهد
دانلود نقشه های اتوکدی برداشت مدرسه پریزاد مشهد
پاورپوینت معماری مسجد اقابزرگ
دانلود پاورپوینت مدرسه جده بزرگ اصفهان
دانلود پاورپوینت مدرسه خان شیراز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد