خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت بررسی حس مکان و تاثیرات آن در شهرسازی,pptx

   تعدادبرگ: 35   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  4


دانلود,پاورپوینت بررسی حس مکان و تاثیرات آن در شهرسازی,pptx
 
بخشی از مطلب  
 
حس مکان در عصر بی مکانی
"مکان" در واقع فضایی کالبدی است که انسان در آن حضور یابد. به عبارت دیگر، ترکیب انسان با فضا مکان می آفریند که می توان آن را در سه گروه؛ خصوصی، نیمه عمومی و عمومی دسته بندی نمود. خانه درواقع یک مکان خصوصی و دربردارنده شخصی ترین قلمروی هر فرد است. مراکز واحد همسایگی، مراکز محلات، حیاط ها و فضاهای باز مجتمع های مسکونی ازجمله نمونه های مکان های نیمه عمومی هستند و کلیه فضاهای باز شهری، میدان ها، پارک ها و پاساژها و... مکان های عمومی را شکل می دهند که محل بروز زندگی اجتماعی و تعاملات افراد مختلف جامعه با یکدیگر هستند.
در این میان، هر فرد متناسب با ویژگیهای فرهنگی، اجتماعی، روحی و ذهنی خود می تواند نسبت به یک مکان حسی خوشایند، نامطلوب و یا خنثی داشته باشد. امری که کاملا وابسته به خصوصیات فردی بوده و بنابراین از شخصی به شخص دیگر متفاوت خواهد بود. از این رو، حس مکان (Sense of Place) پدیده ای روان- فیزیکی بوده که برداشت ها، خاطرات و روحیات فردی کاملا بر آن اثرگذار می باشد.
افراد وقتی وارد یک فضا یا یک مکان می شوند حسی به انها دست می دهد.این حس ممکن است شادی غم ترس و.. باشد که با توجه به تجربه ی اشخاص متفاوت  است .این حس بگونه ای است که فرد هر بار وارد ان فضا می شود همان حس به او دست می دهد .گاهی یک حس از یک مکان برای اکثر مردم که از یک فضا مواجه می شوند یکسان است که می توان از ان به عنوان حس جمعی یاد کرد که بیشترین تاثیر را در شناخت قبل از طراحی محیط دارد. 
حس مکان به نقل از پروفسور جان لنگ
حس مکان به نقل از پروفسور جان لنگ چیزی نیست که تنها منتقدان ان را مطلوب بدانند افراد  عادی نیز وقتی جایی که با ان سابقه ی اشنایی دارند دستخوش  تغییر شود اغلب به خاطر از دست دادن هویت احساس نارحتی می کنند.این تنها  در نتیجه (شوک    نو بودن )نیست .یک حس ریشه دار است که می گوید انچه ساخته شده بیجا است .حس (مال ما بودن) را برای مردم ندارد.هر مکانی دارای یک حس مکان است .این  واژه حس مکان دو جنبه دارد یکی جامعه شناسی و دیگری روانشناسی.
حس مکان شخص
اولی به حس مکان شخص یا حس جامعه ای شخص در یک واحد  اجتماعی بزرگتر مربوط می شود و دومی  به حس تعلق به یک منطقه و یک فرهنگ منطقه ای ارتباط پیدا می کند. در طراحی شهری اولی به تصورات ذهنی از شکل شهر معانی ای که القا می کند یعنی ارزش های وابسته به انها مربوط می شود و دومی به سلامت اکولوژی و فرهنگی شکل شهر با شرایط اقلیمی و فرهنگی محل ارتباط دارد.
حس  مکان :ان حسی که فرد از قرار گرفتن در مکان دارد و بدست می اورد را گویند که در افراد از یک مکان متفاوت است.جامعه بر اساس یک حس مشترکی که نسبتت به یک مکان پیدا می کند نسبت به کیفیت محیطی مکان قضاوت می کند و بر مبنای همان ویژگی قابلیت زندگی و مکان را در خود می سنجد.حس مکان محور فهم  طراحی شهریاست طراح باید خواسته های مردم را کشف کرده و  حس مکان را بدست اورد تا قادر به طراحی شود.
 
از سویی دیگر، بدیهی است که افراد نمی توانند نسبت به جایی که آن را هرگز ندیده و یا آنچنان که باید از نزدیک آن را لمس نکرده و در آن حاضر نشده اند، حس مکان داشته باشند. به عبارت دیگر، شناخت کافی از یک مکان و درگیر شدن در فعالیتهای مرتبط با آن، شرط اولیه ایجاد حس مکان است. طبیعی است که در صورت خوشایند بودن این حس افراد سعی می کنند که تا جای ممکن مراتب حضور خود را به هر بهانه افزایش و در حالت ناخوشایند بودن، کاهش دهند. با این پیش فرض می توان نتیجه گرفت که فضاهای شهری که از یک حجم زیاد حضور شهروندان برخوردار هستند چنانچه واجد الزامات کارکردی و کاربری های جاذب و عمده شهری نباشند، به یقین دارای ویژگیهای ایجاد کننده یک "حس مکان مطلوب" برای اکثریت افراد جامعه بوده اند.
نظریه مکان سوم
اما در آستانه هزاره سوم و دوران پیشرفت های سریع فناوری و گسترش ارتباطات مجازی و شبکه های اطلاع رسانی مکان کالبدی با چالش های جدی و در عین حال چشم اندازهای جدیدی روبرو گردیده است. برخی از صاحبنظران را عقیده بر آن است که مکان فیزیکی اهمیت پیشین خود را از دست داده و فضاهای مجازی در حال جایگزینی آن هستند و در نقطه مقابل گروهی از نظریه پردازان بر افزایش نقش عملکردی فضاهای شهری تاکید دارند. ازجمله این افراد اولدنبرگ است که با طرح نظریه موسوم به "مکان سوم" توجه به عرصه های عمومی شهر درجهت گسترش تعاملات اجتماعی و ارتباطات چهره به چهره در هنگامه ای که فضاهای کار و سکونت (مکان اول و دوم) در حال یکی شدن هستند را ضروری بر می شمارد.
اهمیت حضور در مکان
البته واقعیت ها حاکی از آن است که علی رغم برخی از پیش بینی های حداکثرگرا با توسعه ارتباطات مجازی، تعاملات اجتماعی و تبادلات سنتی اهمیت خود را از دست نداده است. چنانچه آمارهای موجود موید افزایش روزافزون تعداد سفرها در مقیاس های مختلف شهری تا بین المللی است و علی رغم برقراری امکان انجام کار از راه دور در بسیاری از فضاهای اداری کماکان بر حضور فیزیکی افراد و در کنار هم بودن آنها جهت افزایش بهره وری تاکید می گردد.  به عبارت دیگر، گرچه با ظهور فناوریهای جدید شکل و مقیاس ارتباطات و حضور فیزیکی افراد تغییر نموده است اما نه تنها از اهمیت حضور در مکان شهری کاسته نگردیده بلکه روز به روز در حال افزایش است.  
با توجه به موارد فوق، به نظر می رسد که بویژه در کشوری همچون ایران که در مرحله گذار از یک نظام شهرسازی سنتی به مدرن است، ساماندهی مکان های شهری بعنوان عرصه های عمومی و قلمروهای اجتماعی که امکان افزایش تعامل افراد مختلف جامعه را با یکدیگر و درنتیجه کاهش تضادها و برخوردهای غیرمتمدنانه را فراهم می آورد، از اهمیتی دوچندان برخوردار می باشد.
تعاریف دکتر بهزادفر از حس مکان  
 این تعاریف دکتر بهزادفر از حس مکان  بود. 
و اما تعاریف دیگر:
حس مکان مجموعه‌ای از حکایت‌ها و روایت‌های فردی و جمعی است که توام با مکان رخ می‌دهد. (فلاحت، ۱۳۸۵) در پدیدارشناختی مکان، تجربه اصلی‌ترین رکن در ادراک است. یکی از نقش‌های مهم معماری تحقق عینی حس مکان است، به گونه‌ای که از طریق چنین حسی، فضای انتزاعی به مکانی ملموس تبدیل شود و شخصیت خود را به دست آورد. (فلاحت، ۱۳۸۵) به نظر توان Yi-Fu Tuan ، اصالت (ریشه‌داری) به معنای احساس بودن در موطن به شکلی ناآگاهانه است. در چنین شرایطی، بین شخص و مکان فاصله‌ای نیست و شخص جزیی از مکان است؛ در حالی که حس مکان بیانگر نوعی فاصله بین شخص و مکان  است و به شخص امکان می‌دهد تا مکان را درک و ارزیابی کند
 


کلمات کلیدی مرتبط:
حس مکان و تاثیرات آن در شهرسازی ,pptx ,دانلود,پاورپوینت بررسی حس مکان و تاثیرات آن در شهرسازی,pptx ,بخشی از مطلب , ,حس مکان در عصر بی مکانی ,"مکان" در واقع فضایی کالبدی است که انسان در آن حضور یابد. به عبارت دیگر، ترکیب انسان با فضا مکان می آفریند که می توان آن را در سه گروه؛ خصوصی، نیمه عمومی و ع,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی چالشهای هویت شهری در شهرسازی
پاورپوینت بررسی پلازا دونگ دیمون اثر زاحا حدید با معماری پارامتریک
پاورپوینت تحلیل فضای شهری استهکلم سوئد
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز یادبود وحات الکرامه در امارات متحده عربی ,pptx
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت فضای سبز یک ضرورت طراحی شهری
پاورپوینت بررسی ایدئولوژی طراحی بوم شناسی منظر
بررسی حافظه فضایی و ساخته شده
رویکرد محاسباتی به فرم معماری
فناوری در مشارکت شهری: بسترهای مشارکت الکترونیکی
معمار شهری یک سنت شمالی در کپنهاگ
پاورپوینت بررسی کشور برزیل و شاخص های توسعه یافتگی آن
پاورپوینت بررسی شهروند خوب , شهر سالم (WHO)
پاورپوینت بررسی سیستم اطلاعات جغرافیایی gis در برنامه ریزی شهری
پاورپوینت بررسی آشنایی با جی پی اس
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی نقش حمل و نقل در توسعه پایدار شهری
پاورپوینت تحلیل اکوشهر یا بوم‌شهر
پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان صادقیه تهران
پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان نقش جهان اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد