خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت شناخت فضای شهری

   تعدادبرگ: 120اسلاید+ اشانتیون   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 8795 kb  تعدادمشاهده  0


بخشی از مطلب
فضاهای عمومی و خصوصی
بررسی فضاهای خصوصی و عمومی در این محدوده نشان می دهد که اکثریت فضا را فضای عمومی تشکیل می دهد . 
پارک ملت به عنوان فضای عمومی شاخص و اصلی می باشد . سایر فضاهای عمومی را  خیابانها تشکیل می دهند . به همین جهت استقرار کاربری هایی که با عنوان فضای عمومی شناخته می شوند لازم به نظر می رسد . 
همچنین ایجاد امکاناتی متناسب با نیاز استفاده کنندگان از فضا به بهره گیری بهتر از این فضا کمک می کند . 
در این محدوده فضاهای نیمه خصوصی – نیمه عمومی تنها شامل مدرسه با مقیاس ناحیه ای است.
قطعات مسکونی و تجاری فضاهای خصوصی را شامل می شوند . 
 
برداشت نما ( سطوح شفاف و کدر – تزئینات و ملحقات – خطوط افقی و عمودی)
در بررسی بدنه فضای شهری به برداشت خطوط افقی و عمودی ( شامل خط آسمان و خط آسمان ترکیبی ، خط زمین و همچنین خطوط ریتم دار طبقات ، ملحقات و تزئینات نما و سطوح شفاف و کدر) در  دو جداره شرقی و غربی فضا پرداخته ایم .
به طور کلی در دو جداره خط زمین به صورت کاملا افقی است و درمورد خط آسمان و خط آسمان ترکیبی هماهنگی و یا ریتم خاصی وجود ندارد . 
تابلو های تبلیغاتی و تابلوهای مغازه ها و کولر ها باعث اغتشاش در جداره ساختمان ها و عدم هماهنگی آنها شده است . این مطلب در جداره غربی بیشتر دیده می شود و در جداره شرقی تابلوهای مغازه ها تقریبا دریک ردیف قرار گرفته و نسبت به جداره غربی هماهنگ تر است. 
در بررسی سطوح کدر و شفاف می بینیم سطح  قابل ملاحظه ای از نما به خصوص در طبقه همکف که مغازه ها قرار گرفته اند را سطوح شفاف ( در ها و پنجره ها ی شیشه ای ) فرا گرفته اند . 
همچنین در نوع و رنگ و مصالح به کار رفته هماهنگی در نما دیده نمی شود . 
 
برداشت مبلمان شهری 
در محدوده آزاد شهر مبلمان شهری به وفور دیده می شود و از لحاظ کمی مشکل چندانی به چشم نمی خورد اما ایرادی که وجود دارد در نحوه توزیع آنها در محل می باشد به عنوان مثال دیده شده که گاها چند سطل آشغال در یک مکان تجمع داشته اند اما در عوض در یک جا هیچ سطلی وجود نداشته است . 
در این مکان یک نوع از انواع مبلمان شهری مشاهده می شود که کمتر در جای شهر دیده شده و آن تابلوهایی است که جهت تبلیغات در مجاورت دیوارهای پیاده رو ها و یا در تقاطع چهار راه ها دیده می شود و این موجب می شود که هر چه کمتر دیدی بصری افراد در مواجه با ازدحام تابلوهای بدون توجه به استانداردهای نصب به وجود آید ، البته باید گفت که هر چند این عمل صورت گرفته اما باز هم تابلوهای تبلیغاتی را به صورت پراکنده و بدون برنامه می بینیم . 
همچنین در سطح محدوده مورد مداخله درمحل هاعبور پیاده با توجه به تجاری بودن محل در نزدیکی تقاطع ها فضاهای سبز کوچک و نیمکت هایی تعبیه شده اند . البته باید توجه داشته باشیم که نیمکت ها و یا صندلی هایی به صورت موقت و یا غیر موقت در جلو ی مغازه ها لازم می باشد . 
در کل با وجود تمام مبلمانی که در سطح سه وجود دارد عنصر خاصی که به عنوان نشانه شهری عمل کند به چشم نمی خورد . ( البته به عنوان یک عنصر کمرنگ می توان به نمایشگری که در سر چهارراه آزاد شهر است اشاره کرد )
 
بررسی کفسازی محدوده مورد نظر
به طور کلی در محدوده شاهد انواع کفسازی هستیم . آسفالت که شامل سطح خیابان ها و برخی قسمت ها در پیاده روهاست . موزائیک که در سطح پیاده رو ها و آیلند میانی دیده می شود و سنگ فرش هم که در قسمت های سبز تقاطع ها ، در سه طرف چهارراه میلاد وجود دارد .
وجود آسفالت در قسمت هایی از پیاده رو ها به خصوص در چهارراه میلاد مناسب به نظر نمی رسد . به طور کلی هماهنگی در کف سازی پیاده رو از لحاظ جنس ف رنگ و طرح موزائیک ها وجود ندارد . ( در نقشه جزئیاتی از کف سازی از قبیل طرح های موزائیک ها نشان داده شده است . ) که هدف از ایجاد نقشه کفسازی نشان دادن ناهماهنگی کف سازی پیاده رو از لحاظ رنگ و طرح جلوی هر قطعه می باشد . 
در دنباله محل قرار گیری باغچه ها و درخت ها به صورت سطوح سبز در نقشه نشان داده شده است . 
از لحاظ حرکت معلولین یکی از مشکلات در ضلع جنوب غربی چهارراه ، پیاده رویی است که بدون سطح شیب دار به خیابان متصل می شود که این برای افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می کنند مشکل ایجاد می کند . ( چگونگی بررسی حرکت معلولین و نیز راه مناسب برای حرکت آنها در قسمت های قبلی ذکر شده است . )
 
پرسشنامه
این پرسش نامه ها  با هدف جمع آوری اطلاعات به دوگروه مراجعان به فضا و مغازه دارن  (درحوزه مداخله) داده شد.تعداد 50 پرسشنامه که 25 تا توسط  مرا جعان و25 تا توسط  مغازه داران پرشد.
 
بررسی پرسشنامه مراجعین
 
پرسشنامه مراجعین
-    از کدام قسمت شهر به این محل  آمده اید؟
-    اولین نکته ای که بعد از شنیدن نام آزاد شهر به ذهن شما می رسد چیست؟
-    ایا فضای شهری دیگری در ذهن  دارید که با آزاد شهر مقایسه کنید؟
-    بیشتر چه زمانی از شبانه روز از فضا استفاده می کنید؟
-    چه میزان از فضا استفاده می کنید؟
-    بیشتر دوست دارید از فضا پیاده استفاده کنید یا سواره؟
 
بررسی پرسشها
-    از کدام قسمت شهر به این محل  آمده اید؟
    نمودارزیر نشان میدهد که 75 درصد مراجعان  از محدوده آزادشهر، وکیل آباد ومعلم به این فضا آمده اند که میتوان نتیجه گرفت  اکثر فعا لیتهای و کاربری های موجود دراین حوزه در سطح منطقه عمل می کنند. 
 
شناخت فضای شهری
 
-    اولین نکته ای که بعد از شنیدن نام آزاد شهر به ذهن شما می رسد چیست؟
 نمودار زیر نشان میدهد که 71 درصد افراد فعالیتهای پوشاک را به یاد می آورند .  نکته قابل توجه این که اکثر افراد (30 درصد) به پوشیران اشاره کرده اند . می توان گفت پوشیران به عنوان یک نشانه شهری در ذهن افراد نقش بسته است و به فضا هویتی داده است. با وجود این که چند ماهی است عملکرد آن از پوشاک به بانک تغییر کرده افراد هنوز آزاد شهر رابا پوشیران می شناسند.
 
 
 
 
-    ایا فضای شهری دیگری در ذهن  دارید که با آزاد شهر مقایسه کنید؟
مراجعه کنندگان این محدوده را با خیابانهای سجاد، راهنمایی، جنت، احمد آباد مفایسه کرده اند .اکثریت به خیابان راهنمایی اشاره کرده اند که می توان را درشباهت های دو فضا از قبیل وجود حرکت سواره در کنار حرکت پیاده ووجود واحدهای تجاری به خصوص پوشاک دانست.
دررتبه دوم به جنت اشاره شده که از لحاظ فعالیت و پیاده بودن  حرکت به این فضاشبیه است.
دررتبه سوم با احمد آباد وسجاد مقایسه شده است که این دو هم از لحظ اصناف دارای شباهت است.
 
-    بیشتر چه زمانی از شبانه روز از فضا استفاده می کنید؟
 بیشتر مراجعین شب وعصر از فضا استفاده می کنند. با توجه به این موضوع باید تجهیزات وامکانات  مناسب این شرایط ازقبیل روشنایی کافی فرا هم باشد.
 
-    چه میزان از فضا استفاده می کنید؟
60 درصد مراجعین به صورت ماهانه وهفتگی از فضا استفاده می کنند که نشان دهنده سطح عملکرد منطقه ای است.16 درصد استفاده از فضارا روزمره ومحلی میدانند.24 درصد استفاده سالانه دارند. این موضوع نشان از سطح عملکردبالای محدوده است. 
 
 
-    بیشتر دوست دارید از فضا پیاده استفاده کنید یا سواره؟
 
بیشتر استفاده کنندگان تمایل به حرکت پیاده دارندو همچنین آن رابا جنت مقایسه می کنند پس توجه به کیفیت مسیر پیاده از قبیل مناسب بودن عرض پیاده رو وتجهیزات آن مهم است.
 
بررسی پرسشنامه مغازه داران
پرسشنامه مغازه داران
-    بیشتر مراجعین شما از چه سطح درامدی هستند؟
- مراجعین شما بیشتر ازچه سطحی هستند؟
- مشکلات محدوده به نظر شما چیست؟
 
بررسی پرسشهای مغازه داران
 
-    بیشتر مراجعین شما از چه سطح درامدی هستند؟
بیشتر مراجعین (82 درصد)دارای سطح درامد متوسط به بالا هستند که این امر سبب شکل گیری فعالیت های لوکس باکیفیت بالا میشود وتقاضای افرادبرای دراختیار داشتن امکانات وتجهیزات متناسب با فضا بیشتر است.
 
- مراجعین شما بیشتر ازچه سطحی هستند؟
بیشتر مراجعان(42 درصد) از سطح منطقه هستند که این امر نشاندهنده تجمع فعالیت در این محدوده(سمت شرق حوزه فراگیر ) است.
 
 
- مشکلات محدوده به نظر شما چیست؟
مراجعه کنندگان به کمبود پارکینگ ، ترافیک سواره، کیفیت نامناسب واحدهای تجاری، عدم تجهیز پیاده روها و اختلال حرکت پیاده اشاره کرده اند.از نظر اکثریت بیشترین مشکل کمبو د پارکینگ است.همچنین به موانع حرکت در پیاده روها و کمبود تجهیزات از قبیل مبلمان شهری اشلره کرده اند.
 
نتایج مربوط به پرسشنامه ها
بر اساس بررسی پرسشنامه هایی که از مراجعه کنندگان و مغازه داران صورت گرفت نتایج زیر به دست آمد ه است :
-    بیشتر مراجعین از محدوده آزاد شهر ، معلم و وکیل آباد می باشند . 
-    مقیاس عملکردی فعالیت های محدود در سطح ناحیه و منطقه است .
-    مراجعین از سطح بلافصل و سطح فراگیر می باشند . 
-    اولین نکته ای که به ذهن مراجعین می رسد پوشیران و مانتو فروش ها و به عبارتی واحدهای پوشاک است . 
-    بیشتر مراجعین در شب و عصر از فضا استفاده می کنند . 
-    تلفیق نور کافی و تسهیلات مورد نیاز باید مورد توجه قرار گیرد . 
-    بیشتر مراجعین محدوده را با خیابان راهنمائی و جنت مقایسه می کنند . 
-    مراجعان تمایل دارند از فضا به صورت پیاده استفاده کنند . 
-    مراجعین خواستار تعریض و تجهیز پیاده رو ها هستند . 
-    مراجهان مشکل عمده فضا را نبود پارکینگ می دانند . 
-    بیشتر مراجعین سطح درآمدی متوسط به بالا دارند . 
 
تحلیل
جمع بندی نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدها در قالب جدول swot
 
قوت 
-    وجود راسته های هم صنف در محدوده
-    استقرار پارک ملت به عنوان فعالیت جذب جمعیت
-    تنوع در کاربری های موجود در محدوده
-    موجود واحدهای عمده فروشی پوشاک
-    استقرار فعالیتهای مقیاس منطقه و تا حدودی فرا منطقه در محدوده
-    استقرار فعالیت های متناسب با پارک ملت در محور امامت
 
ضعف 
-    استقرار واحدهای تعمیرگاه در محدوده که باعث کاهش ارتقا کیفیت فضا می شوند . 
-    وجود واحدهای فروش مواد پروتئینی در محور استقلال با مقیاس عملکردی فرامنطقه ای در محدوده 
-    استقرار صنفهای ناهماهنگ و ناسازگار در کنار یکدیگر 
-    تراکم و ازدحام انواع کانون های فعالیتی سواره و پیاده در اطراف تقاطع ها
-    کمبود جدی کاربری های فرهنگی ، تفریحی و فضای سبز در محدوده
-    عدم هماهنگی در کف سازی پیاده روها از لحاظ جنس ، رنگ ، طرح موزائیک ها
-    ایجاد اغتشاش در جداره ساختمان به دلیل قرار گرفتن تابلوهای تبلیغاتی
-    جانمایی نا مناسب مبلمان شهری و تمرکز آن در یک قسمت خاص و بدون استفاده ماندن بعضی از آنها
-    کمرنگ بودن خطوط عابر پیاده
-    روباز و آلوده بودن جوی های آب در بخشی از محدوده که موجب آلودگی آب و فضا می شود.
 
فرصت
-    استقرار پارک ملت به عنوان یک فضای متناسب با یک فضای شهری
-    فرصت تقویت تجاری های منطقه در نقاطی نظیر کال چهل بازه ، زندان و موارد مشابه
-    فرصت تبدیل شدن محدوده به یک فضای شهری
-    وجود تقاطع های غیر همسطح درانتهای بلوار امامت باعث گسترش فعالیت ها به خصوص فعالیتهای تجاری می شود . 
-    پارک ملت به عنوان تلطیف کننده فضا است . 
 
تهدید
-    ناامنی برخی از قسمتهای فضا نظیر کال چهل بازه و ...
-    تبدیل کاربری های مسکونی به تجاری درمعابر فرعی
-    واحدهای شکل گرفته در انتهای محور امامت به لحاظ عملکردی ناسازگار با سایر فعالیتهاست.
-    وجود کال چهل بازه و زمین های بایر و خاکی اطراف آن که سبب آلودگی هوا می شود .
    ضض
 
حال با توجه با ضعف و قوت ها و فرصت و تهدید های موجود که ذکرشد می توان به ارائه راهبردها و راهکارهای لازم و در نهایت به ذکر پیشنهادهایی جهت بهبود وضعیت این محدوده و رساندن آن به کیفیت مطلوب کالبدی – فضایی واجتماعی پرداخت که جایگاه آن در این تحقیق نمی باشد . بنابراین بررسی آن به برنامه ها و طرح های دیگر واگذار می گردد.  
 
 
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب ,فضاهای عمومی و خصوصی ,بررسی فضاهای خصوصی و عمومی در این محدوده نشان می دهد که اکثریت فضا را فضای عمومی تشکیل می دهد . ,پارک ملت به عنوان فضای عمومی شاخص و اصلی می باشد . سایر فضاهای عمومی را خیابانها تشکیل می دهند . به همین جهت استقرار کاربری هایی که با عنوان فضای عمومی شناخته می شون,
مقالات مرتبط در این دسته
شناخت و تحلیل فضای شهری میدان بهارستان
پاورپوینت تحلیل فضای شهری شهرک اکباتان تهران
دانلود,پاورپوینت مبانی و تعاريف جغرافياي شهري ,pptx
دانلود,پاورپوینت شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسي مهاجرت نخبگان ايران به خارج از كشور ,pptx
پاورپوینت بررسی Arc GIS پيشرفته و آشنایی با نرم افزار آن
پاورپوینت بررسی حیات مدنی در فضاهای عمومی شهری
دانلود,پاورپوینت بررسی نماد ونشانه شناسي خيابان اصلي شهرستان آستانه اشرفيه ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی سدهای خاکی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی نماسازی در ساختمان,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی محیط در معماری شهری,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی برنامه ریزی شهری,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی روند تکوین و توسعه فیزیکی شهر بهاباد,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی شناخت فضای شهری نمونه موردی خیابان سناباد,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی شهر سالم دربرنامه ريزي شهري,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی توسعه شهرها,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی مبلمان و تجهیزات برای معلولین در محیط شهری ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طبقه بندي راههاي شهري,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی روابط خارجي ايران در دوره زنديه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طرح‌های توسعه منطقه12 تهران,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد