خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx

   تعدادبرگ: 80   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  0


دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx


بخشی از مطلب

دالهاي بتني :
دال در حقيقت متداول ترين پوشش بتني ، دال بتني مي باشد .
انواع دال هاي بتني عبارتند از :
الف: دال يكطرفه
ب: دال دو طرفه
ج: دال تخت
د: دال تخت قارچي
ه: دال مشبك
پ: دال هاي تيرچه و بلوك
مي باشد كه مورد بحث ، دال هاي تيرچه بلوك و اصول و عوامل و چگونگي بكارگيري مصالح و همچنين روش اجراي اين نوع سقف مي باشد .
سقف تيرچه بلوك :
سقف هاي تيرچه و بلوك ، سقفي است بتوني كه در ضخامت هاي 30-25 سانتي متري بكار مي رود ، سقفهاي تيرچه بلوك مزيتهايي نسبت به سقف هاي طاق ضربي و همچنين دال ببتن ديگر دارد و آن سبكتر بودن وزن سقف  است كه به واسطه قرار دادن بلوك هايي به ابعاد 40*25 سانتي متر در بين تيرچه ها كه به عنوان تيرهاي بتني عمل مي كنند مي باشد .
در حقيقت سقف تيرچه و بلوك سبك تر و تقريباً مي توان گفت كه عايق صوتي مناسبي در ساختمان مي باشد.
پس از اجراي سقف مي توان بلوك ها را از سقف خارج كرد زيرا بلوك ها در سقف تيرچه و بلوك نقش پركننده نداشته و در سازه و ايستايي سقف نقش مهمي ندارد.
تيرچه ها در سقف تيرچه و بلوك حكم تيرهاي كوچك بتني را دارند كه با ريختن بتن در آنها تبديل به تيرهاي بتني شده كه در جهت عرض كمتر روي ديوار و تيرهاي اصلي قرار داده مي شوند و موجب انتقال كمتر فشار به تيرهاي اصلي ساختمان مي شوند .بطور كلي سقف تيرچه و بلوك از بتن ، و بلوك سقفي تشكيل شده است كه به كمك ابزار و وسايل در روي سقف اجرا و قرار داده مي شود كه در ادامه به ذكر نوع مصالح و نحوه استفاده و كاركرد آنها اشاره مي شود.


تيرچه :
تيرچه هاي بتني از تعدادي ميل گرد كه تعداد و قطر ميل گردها به صورت ساده و آجردار ا ست بستگي به طول دهنه و ميزان بار وارده به شقف دارد.تيرچه هاي بتني در حقيقت اصلي ترزين اجزاء سقف هاي تيرچه و بلوك هستند .
تيرچه از سه نوع ميل گرد كه 3-2 عدد در پايين تيرچه براي جلوگيري از نيروهاي خمشي و ميل گردهاي مارپيچ كه 8-6   هستند براي جلوگيري و مقاومت در برابر نيروهاي برشي و پيچشي و ميل گردهاي بالا كه براي مقاومت در براب رنيروهاي است اجرا مي شود.
ميل گردهاي بالا از ميل گردهاي آجردار 12 تا 8 ميلي متر مي باشند.
با ريختن بتن روي سقف و پر شدن فاصله بين بلوك ها كه تير چه هاي با عرض 10-12 سانتي متر وجود دارد در حقيقت تيرهاي كوچك بتني ايجاد مي شوند كه در دهنه هاي تا 5/7 متر اجرا مي شود . در صورتي كه عرض دهنه ها بيشتر باشد يا اينكه مقدار بار ناشي به سقف زياد باشد مي توان از تيرچه هاي دوبل استفاده نمود.
براي تقويت خود تيرچه ها مي توان :
1-    مقدار درجه يا فرم آرماتور را بالا برد
2-     براي تقويت هر كدام از نيورهاي برشي – فشار و خمشي
در هر كدام ميل گرد مربوطه را تقويت يا فاصله آنها را كمتر نمود.

     روش تهيه تيرچه
همانطور كه توضيح داده شد ، تيرچه تشكيل شده است از ميل گرد كه هركدام براي مقاومت در برابر نيروهاي خالي طراحي شده است كه با كاهش يا افزايش قطر ميل گرد و همچنين فاصله بين آنها مي توان تيرچه را ضعيف تر يا قوي تر نمود.
براي آماده كردن تيرچه ابتدا نياز به بريدن ميل گردها بهئ اندازه زهاي تعيين شده كه نسبت موارد كاربرد تيرچه و همچنين طول تيرچه دارد . بعد از اينكه قطعات آرماتور به اندازه هاي مشخص بوسيلة قيچي مخصوص در كارگاه بريده و آنماده شد آنها را در كارگاه به يكديگر جوش مي دهند.
در اين مرحله اسكلت تيرچه بوجود مي آيد در اين مرحله ميل گردهاي تحتاني خرپا با تيرچه را در پايين با شماره و قطر مشخص كه با توجه به دستور مهندس سازه و نقشه موجود مي باشد آماده مي سازند و در جهت پايين قرار مي دهند ، ارتفاع تيرچه بسته به ضخامت سقف مي باشد ، در صورتي كه سقف به ضخامت 25 سانتي متر باشد تيرچه با ارتفاع 20 سانتي متر و در صورتي كه سقف به ضخامت 30 سانتي متر باشد تيرچه به ارتفاع 25 سانتي متر درست مي شود. دليل اين امر آن است كه در سقف تيرچه و بلوك فاصله اي به اندازه 5 سانتي متر روي سقف باقي مي ماند كه اين فاصله براي اجراي عمليات بتن ريزي مورد استفاده مي باشد .
پس از قرار دادن ميل گرد هاي تخت تاني كه با شماره هاي 16-8 مي باشند با ارتفاع ياد شده ميل گردهاي مارپيچ را كه حكمن حانوت در تيرچه را دارند در روي ميز كار با فاصله مناسب كه حدود 18-16 سانتي متر هستند به ميل گرد بالا جوش مي دهند . ميل گردهاي كف را بوسيله يك يا چند ميلگرد عرض جوش مي دهيم تا موقع بتن ريزي از هم جدا نشوند .
در كارگاه تيرچه هاي مربوط به هر دهنه را با عرض هاي مناسب  مقدار لازم درست مي كنند . و سپس در محلي براي آماده سازي جهت قالب بندي تيرچه آماده نگه مي دارنتد .


 


کلمات کلیدی مرتبط:
دالهاي بتني ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx , ,بخشی از مطلب , ,دالهاي بتني : ,دال در حقيقت متداول ترين پوشش بتني ، دال بتني مي باشد . ,انواع دال هاي بتني عبارتند از : ,الف: دال يكطرفه ,ب: دال دو طرفه ,ج: دال تخت ,د: دال تخت قارچي ,ه: دال مشبك ,پ: دال هاي تيرچه و بلوك ,مي باشد ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روش پایدار سازی گود
پاورپوینت بررسی آب و هوا و روسازی در جاده های قیری با پوشش گرم
پاورپوینت بررسی تاثیر فرآیندهای پخت حرارتی بر خواص خمیر ژئوپلیمر
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی شعارهای ایمنی در محل کار
پاورپوینت بررسی افسر موفق HSE - چگونه یک افسر HSE شویم
پاورپوینت مهندس HSE موفق - چگونه یک مهندس HSE شویم
پاورپوینت مدیر HSE موفق و چگونه مدیر HSE شویم
پاورپوینت بررسی ناظر موفق HSE و نحوه تبدیل شدن به سرپرست HSE
پاورپوینت بررسی چگونه یک افسر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه یک مهندس ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه ناظر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه مدیر ایمنی شویم
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی دقیق حفاری جدید
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی جدید در محل کار
پاورپوینت بررسی 10 موضوع ایمنی برای کار
پاورپوینت بررسی خطرات آتش سوزی و اقدامات کنترلی در محل کار
پاورپوینت بررسی پرسش و پاسخ مصاحبه افسر ایمنی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد