خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx

   تعدادبرگ: 119   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 3411 kb  تعدادمشاهده  3


دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx

بخشی از مطلب

در حالت کلی مراحل اجرای کانال عبارتند از:
•    عمليات خاكبرداري
•    عمليات خاكريزي 
•    عمليات آماده سازي بستر یا ترمینگ براي بتن ريزي لاینینگ.
•    عمليات آماده سازي بستر براي بتن ريزي ابنیه فنی (کالورت و پل و آمیل و سرریز جانبی و آبگیر )
•    آرماتورگذاری و قالب بندی  ابنیه فنی
•    نصب ژئوممبرین روی بتن مگر کانال
•    شابلون گذاری لاینینگ
•    بتن ریزی لاینینگ و ابنیه فنی
•    عمل آوری بتن لاینینگ و ابنیه فنی
•    طراحی و ساخت انواع قالب و شابلون و نردبان های دسترسی
•    نگهداری و تعمیر ماشین آلات
•    طراحی نقشه های کارگاهی و لیستوفر های اجرائی




ابنیه های فنی کانال
1.    کالورت
کالورت سازه ای است که آبهای حاصل از آبراهه هائي كه با مسير كانال اصلي بر خورد دارند را از زیر کانال عبور می دهد . کالورت با توجه به حوزه آبريز كوچك و حداكثر آبدهي بر آورد وساخته می شود.
در زیرعکس نمونه هایی از سازه کالورت آورده شده است.
2.    پل
سازه ای است که برای دسترسی عابر و وسایل نقلیه از سمتی به سمت دیگر کانال ساخته می شود در زیر نمونه ای از سازه در حال اجرای پل نشان داده شده است .
3.    آبگیر
سازه ای است که روی کانال اصلی برای آبگیری کانال های درجه یک ، دو و غیره از کانال اصلی با ابعاد مختلف، طراحی و ساخته می شود.
4.    سر ریز جانبی
سازه ای است که روی کانال اصلی برای تخلیه آب در مواقع اضطراری که خطر سر ریز آب از روی برم کانال وجود دارد، طراحی و ساخته می شود .

5.    سوپر پاساژ
سازه ای است که روی کانال اصلی برای عبور دادن آب های حاصل از آبراهه هائی که با مسیر کانال اصلی برخورد دارند ، طراحی و ساخته می شود .
6.    آمیل
سازه ای است که روی کانال اصلی برای تغییر مقطع کانال و تنظیم دبی آب در بالا دست، طراحی و ساخته می شود .








عمليات خاكبرداري 
دکاپاژ کردن مسير: با توجه به اینکه خاکهای سطحی بصورت خاک نباتی محتوی خاکهای پوسیده و علفهای هرز و ریشه گیاهان بوده و فاقد مقاومت لازم می باشد از محل بستر کانال جمع آوری و خارج از مسير کانال در محل خاکهای نامناسب دپو می گردد.
يكي از مهمترين كار هاي اجرايي عمليات خاكبرداري مي باشد كه در پرژهاي كانال از اهميت بسياري بر خوردار است.
بطور كلي عمليات خاكبرداري شامل استخراج ٬بارگيري٬حمل ٬ريختن مصالح استخراج شده در محلهاي مناسب، دپو كردن و پخش وكوبيدن در محلهايي كه بعنوان خاكريز تلقي ميگردد مي باشد.
رقوم و شيب خاكبرداريها 
كليه خاكبرداريها تا رقوم وبا شيبهائي كه  در نقشه¬هاي اجرائي نشان داده شده ويا در مواردي كه به صورت دستورالعمل از طرف مهندس مشاور صادر ميشود. بر طبق آن انجام مي گيرد. شيبزني بايد بگونه اي صورت گيرد كه ظاهر متبي را ارائه نمايد. شيب بندي و تراز لازم معموﻷ بوسيله تيغه گريدر، اسكريپر، بيل مكانيكي  ويا بلدوزر ويا كارگر ماهر با بيل دستي بايد انجام گيرد .


حمل مصالح حاصل از خاكبرداري
از آنجا كه خاكهاي برداشته شده از مسير براي خاكريزي مورد استفاده قرار مي گيرد چنانچه مصالح حاصل از خاكبرداري ها براي خاكريزي مناسب باشد آنها را در محلي كه در محدوده طرح ٬ دپو نموده و بعدا" از آنها در خاكريزي اسنفاده مي شود.
چنانچه نوع مصالح نوع مصالح براي استفاده در خاكريز ها مناسب نباشد آنها را در محلهاي مناسب مي ريزند . نحوه ريختن و پخش اين خاكريزها بطريقي صورت ميگيرد كه عمل زهكش به خوبي انجام و از جمع شدن آبها ي ناشي از باران در محدوده آنها جلوگيري شود
خاكبرداري مسير كانال        
خاكبرداري مسير كانال به طريقي انجام مي گيرد كه حتي المقدور تخليه زه آبها و آبهاي ناشي از باران و ذوب برف به داخل مسيلها امكان پذير باشد. چنانچه مصالح پي زير پوشش كانالهاي نا مناسب بوده و پيمانكار ملزم به اضافه خاكبرداري پيش از آنچه كه در نقشها نشان مي دهد باشد بايد اين اضافه خاكبرداري با مصالح مناسب پر و كوبيده شود .
حداكثر قطر درشترين دانه سنگ نبايد از 7 سانتيمتر تجاوز نمايد .
پس از اتمام خاكبرداري ها و آماده شدن بستر بتن ريزي براي پوشش كانال و ساير ابنيه هاي  بتني ،نمونه هاي اخذ و بر روي آنها آزمايش هاي دانه بندي، هيدرومتري، حد رواني، حد خميري، حد انقباض، هيدرومتري مضاعف، سولفات و گچ انجام مي شود. با توجه به نتايج به دست آمده، نوع سيمان و ساير تمهيدات اجرايي  صورت مي گيرد .
در عكس پیوست شده خاكبرداري مسيركانال بصورت آشكار مشخص ميباشد :  
پي كني ابنيه فني تا رسيدن به زمين سفت و مناسب ادامه مي يابد بطوريكه پي ابنيه روي زمين محكم قرار گيرد . چنانچه عمق حفاري تا رسيدن به زمين سفت بيشتر از آنچه كه روي نقشه هاي اجراي نشان داده شده است باشد٬ بايستي خاكبرداري اضافي بامصالح مناسب پر وكوبيده شود .

پايداري شيبها
در عمليات خاكبرداري جهت پايدار نمودن كناره هاي كانال در محل هاي سست ، با ايجاد ديوارحايل، مهار كردن بلوك هاي خاكي يا سنگي، وبا قرار دادن شبكه توري و گانابت و يا با ملايم نمودن شيب، مانع ريختن سنگ و ساير موارد ،مورد استفاده مي شود . تا باعث مستحدثات و تاخير در اجراي پروژه نشود .
براي تثبيت كناره ها از دستگاه بيل مكانيكي استفاده مي شود در عكس پیوست مشخص مي باشد.



عمليات خاكريزي و متراكم كردن
عمليات خاكريزي يكي از مهمترين و حساسترين عمليات در پروژه هاي آبي مي باشد بهمين جهت بايد دقت بسياري داشته با شند .
خاكريزي طبق مشخصات فني ، مشخصات عمومي ،نقشه هاي اجراي و توصيه هاي مهندس مشاور نشبت به تهيه ، حمل، ريختن ، پخش ، و حمل خاكبرداري ها ،صورت مي گيرد در صورت عدم تكافوي حجم مورد نياز از محل خاكبرداريها وعدم تناسب مشخصات مواد حاصله از خاكبرداري با مواد مصرفي در خاكريزيها ، از قرضه ها بهره برداري مي گردد .

 


کلمات کلیدی مرتبط:
طراحی و محاسبات کانال ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx ,بخشی از مطلب , ,در حالت کلی مراحل اجرای کانال عبارتند از: ,• عمليات خاكبرداري ,• عمليات خاكريزي ,• عمليات آماده سازي بستر یا ترمینگ براي بتن ريزي لاینینگ. ,• عمليات آماده سازي بستر براي بتن ريزي ابنیه فنی (کالورت و پ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نیروگاه های بادی
پاورپوینت تحلیل بررسی سازه های چادری ، سازه پارچه ای ، سازه های غشایی
پاورپوینت تحلیل بررسی سیستم ساختمانی ترونکو
پاورپوینت تحلیل بررسی انواع شمع های ساختمانی و شمع های درجا
پاورپوینت بررسی روش پایدار سازی گود
پاورپوینت بررسی آب و هوا و روسازی در جاده های قیری با پوشش گرم
پاورپوینت بررسی تاثیر فرآیندهای پخت حرارتی بر خواص خمیر ژئوپلیمر
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی شعارهای ایمنی در محل کار
پاورپوینت بررسی افسر موفق HSE - چگونه یک افسر HSE شویم
پاورپوینت مهندس HSE موفق - چگونه یک مهندس HSE شویم
پاورپوینت مدیر HSE موفق و چگونه مدیر HSE شویم
پاورپوینت بررسی ناظر موفق HSE و نحوه تبدیل شدن به سرپرست HSE
پاورپوینت بررسی چگونه یک افسر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه یک مهندس ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه ناظر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه مدیر ایمنی شویم
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی دقیق حفاری جدید

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد