خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: خانه های تاریخی در بافت قدیمی نمونه موردی خانه خواجه باروخ

   تعدادبرگ: 29 برگ ورد /   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 13302 kb  تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
لزوم احیای خانه های تاریخی در بافت قدیمی
نمونه موردی خانه خواجه باروخ
چکیده:
بافت و مراکز با ارزش تاریخی و فرهنگی شهرهای ایران مملو از بناهای ارزشمندی است که متاسفانه به علت عدم توجه کافی در حال فرسودگی و زوال هستند. شناخت و احیاء خانه و خانه های سنتی به عنوان بخشی از معماری کشورمان ضمن آنکه از وجهه اقتصادی و رفاه عمومی واجد اهمیت است،در عین حال باعث برقراری پیوند با مواریث گذشته و آموزش مجدد از تجارب گرانبهای آنان می گردد . خانه های تاریخی شواهد زنده ای از دوران بسیار مهم و تاریخی در ایران هستند. وجود این سرمایه های فرهنگی و تهدیداتی که با توسعه جدید مورد توجه آنها است ، واکنشی سریع را ملزم می کند.
موضوع مورد مطالعه ( طرح احیاء خانه خواجه باروخ در کرمانشاه ) که یک خانه دوره قاجاری است وبه صورت دو بخش اندرونی و بیرونی در سه طبقه زیرزمین, همکف و اول ساخته شده است, به رقم آنکه در نزدیکی مرکز شهرکرمانشاه واقع شده , تا کنون اقدامات مهمی برای شناساندن , حفظ و نگهداری و بازگرداندن حیات مجدد به طور صحیح به آن انجان نشده است. اینک بسیار حیاتی است که ارزش آن شناسایی و جهت استفاده مجدد مورد بررسی قرار گیرد.
مقدمه :
از جمله آثار تاریخی شهر کرمانشاه , خانه های به جا مانده از دوران قاجار می باشد که بیانگر ارزش های منطقه ای و ملی هستند که متاسفانه بسیاری از آنها در دوران های مختلف از بین رفته اند و هم اکنون تعدادی از آنها بر جا مانده که نیاز مبرم به احیای آنها احساس می شود. یکی از این بناها خانه خواجه باروخ می باشد که در محله فیض آباد کرمانشاه و حریم درجه یک بافت قدیم قرار دارد و از نمونه های زیبای خانه های سنتی در اقلیم سرد می باشد و بسیاری از الگوهای معماری ایرانی را در خود نهفته دارد که متاسفانه دچار آسیب های بسیاری شده و تا کنون اقدام مرمتی خاصی روی آن صورت نگرفته و همچنان در معرض تهدید و زوال قرار دارد . به همین دلیل ارائه طرح های مرمت و احیاء,بعد از طی شدن مطاله دقیق و درک بنا بر پایه ی تجزیه و تحلیل کالبدی مستند,بررسی مدارک و شواهد , نقشه های مناسب و …. باعث حفظ این میراث گرانقدر می شود.
هم اکنون اقداماتی که برای تعریض گذرگاه های محله فیض آباد کرمانشاه در حال انجام می باشد, سبب آسیب دیدن بناهای تاریخی موجود در آن شده است . بنابر این پیش از آنکه روند تخریب این بناها در اثر تعریض گذر، بنای مذکور را مورد تهدید و احیانا تغیرات غیر کارشناسانه قرار دهد، ضروری است که نسبت به مطالعه، شناخت و بررسی راهکارهای حفاظتی جهت بقاء و دوام این خانه ارزشمند اقدام نمود .
هدف از این پژوهش عبارت است از مطالعه و بررسی دقیق بنا. از این رو در این پژوهش در زمینه شناخت و مستند سازی اثر، در مرحله ی اول، مورد نظر است که در نتیجه ی آن همه پیشنهادات و اقدامات احیاء و نگهداری از بنا در مراحل بعدی، به صورت فنی و علمی پیش رود. پس از مرحله ی شناخت همه جانبه ی اثر، آسیب شناسی و آسیب نگاری انجام خواهد شد. با ارائه ی طرح احیاء برای خانه خواجه باروخ با توجه به آسیب های وارده بر آن و همچنین با ارائه طرح احیاء مناسب و سازگار با بنا و محیط آن می توان الگویی موفق به ساکنین بافت معرفی نمود تا سایر مالکین خانه های مشابه در بافت، برای حفاظت و احیای بنای خود پیش قدم شوند.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
لزوم احیای خانه های , تاریخی در بافت قدیمی ,نمونه موردی خانه خواجه باروخ ,بافت و مراکز ,ارزش تاریخی ,و فرهنگی شهرهای ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد