خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت مرمت ابینه بازار تبریز

   تعدادبرگ: 113 اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش   قیمت: 7500 تومان   حجم فایل: 19156 kb  تعدادمشاهده  2


بخشی از مطلب
تفاوت فیزیکی در بازارهای شهرهای سنتی ایران متاثر از ویژگیهای اقلیمی و محیطی هر منطقه بوده که این امر در نوع مصالح وفرمهای به کار گرفته شده در ساخت بازارهای هر منطقه مشهود می باشد اما از لحاظ ویژگیهای فضایی و کارکرد هر فضا در بازارها (عناصر تشکیل دهنده بازار ) وجه تشابهاتی در نقاط مختلف وجود دارد که می توان به راسته ، سرا ، تیمچه و قیصریه اشاره نمود . راسته ها که اصلی ترین عنصر بازار محسوب می گردند مسیرهایی سرپوشیده هستند که در دو طرف آنها دکانهایی به صورت به هم پیوسته قرار گرفته اند و شکل و وسعت آنها بستگی به نوع کالایی داشته که در آنها عرضه می شده است ، تقاطع دو راسته به چهار سوق معروف است که از معماری متفاوتی برخوردار بوده وسقف گنبدی شکل آنها جلوه ای زیبا به فضای بازار می بخشد . سرا نیز عنصری دیگر از فضای بازار می باشد که عبارتست یک حیاط که حجره هایی به صورت پیوسته حول آن شکل گرفته اند و به لحاظ خصوصیات معماری در شهرهای مختلف متفاوت می باشند در بعضی شهرها آنها دارای معماری ساده ای بوده و درشهرهایی چون  اصفهان ، اراک و تهران از معماری زیبایی برخوردار هستند مانند سرای نوذری ، سرای کتابفروشها ، سرای کاشانی  در اراک که از فضاهای زیبا و دیدنی در مجموعه بازار اراک هستند اما به طور کلی هشت طرح را می توان برای سراها در نظر گرفت که عبارتند از :
 
– سرا با رواق و ایوان سراسری در همه طبقات
– سرا با ایوان سراسری در سه طرف
– سرا با رواق و ایوان سراسری و راهروهای داخلی
– سرا با رواق و ایوان سراسری در یک طبقه
– سرا با رواق و ایوان سراسری در دوطبقه
– سرا با مهتابیهای دورتا دور
– سرا با ایوان و گوشه های پخ
– سرا با صحن سرپوشیده
 
قیصریه ها به طور معمول اختصاص به تولید و عرضه کالاهای گرانبها داشته و بدین علت نیز در دو انتهای این عنصر از فضای بازار درهای بزرگی تعبیه شده تا امنیت آنها فراهم گردد . تیمچه ها که معمولا مرکز چند تجارتخانه مشابه بودند به ۳ شکل ساخته می شدند ؛ یا به صورت دو طبقه و مسقف و یا بدون سقف و نیز یک طبقه با و یا بی سقف . قهوه خانه و چایخانه ، سقاخانه ، مدارس علمیه ، آب انبار از دیگر عناصری هستند که در بازارها در نظر گرفته می شدند تا مردم به سهولت نیازهای خود را تامین نمایند و از امکانات بهره گیرند .  نکته قابل توجه دیگر درمورد ویژگیهای فیزیکی بازارهای ایرانی تعبیه نورگیرهای زیبا در سقف می باشد که شعاع های نور جلوه خاصی به فضای بازارها داده و فضا را برای عابران دلنشین وجذاب می سازند وهویت متمایزی را نیز به فضا می بخشند.
_ شناخت و بررسی بازارهای سرپوشیده
 
_ بررسی وضعیت بازار تبریز
_ عناصر و فضاهای شهری و ارتباطی
_ راسته فرعی
_ دالان
_ خانبار یا کالنبار
_ چهارسو
_ قیصریه
_ میدان
_ جلوخان
_ حجره
_ تیمچه
_ سرا (خان)
_ معرفی بازار تبریز
_ تاریخچه و مشخصات بازار تبریز
 
بازسازی و مرمت مجموعه بازار تبریز ، به احتمال قوی همزمان با بنای باروی شهر به همت نجفقلی خان بیگلربیگی از سال ۱۱۹۴ هجری آغاز شد. بافت اصلی بازار تبریز از دو راسته سر پوشیده شمالی – جنوبی – شرقی و غربی تشکیل شده است.
عرض بازارها بین چهار تا پنج متر و بلندی سقف آنها پنج تا شش متر است که در مقایسه با سقف بازارهای نقاط گرمسیری ایران کوتاه تر است.
راسته های اصلی توسط راسته های فرعی به هم متصل شده اند و فضاهای بین آنها سراها و کاروانسراها و تیمچه ها بنا شده است. تقاطع راسته ها را در سه راهیها و چهارراهیها (چهارسوقها) طاقهای گنبدی پوشانده است. بزرگترین گنبد بازار، گنبد تیمچه امیر و زیباترین قسمت آن تیمچه مظفریه است.
مهمترین ورودی بازار تبریز در حال حاضر در انتهای شمالی خیابان فردوسی است. شبکه بازار تبریز بمثابه قلب شهر است و نقش عمده ای در بافت شهر دارد. این بازار که با مساحتی معادل یک کیلومتر مربع در سال ۱۳۵۴ شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. بزرگترین اثر ثبتی کشور و وسیعترین مجموعه مسقف و بهم پیوسته جهان بشمار می رود.
 
_ معرفی سراها و تیمچه های معروف بازار تبریز
_ شناخت سرای شازده کوچک در بازار تبریز
_ انتظام فضایی قبل و بعد از الحاق پله ها
_ شناخت کاربریهای اطراف بازار تبریز
_ شناخت ساختار کالبدی سرای شازده کوچک بازار تبریز
_ تصاویری از زوایای مختلف بنای بازار تبریز
_شکل گیری نامنظم فضاها پیرامون حیاط کاملا هندسی سرا بازار تبریز
_ شناخت مصالح بکار رفته در بازار تبریز
_ شناخت تزئینات معماری بازار تبریز
_ آسیب شناسی بازار تبریز
 
_ عوامل طبیعی
_ عوامل بیولوژیکی
_ عوامل اجتماعی


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,مرمت ابینه ,بازار تبریز ,بررسی وضعیت ,بازار تبریز ,تصاویری از زوایای ,مختلف بنای بازار تبریز ,دانلبود پروژه مرمت ,دانلبود پروژه مرمت ابنیه ,دانلود پاورپوینت مرمت ,دانلود پاورپوینت ,مرمت ابنیه ,دانلود پاورپوینت ,مرمت ابنیه بازار ,دانلود پاورپوینت ,مرمت ابنیه بازار تبریز ,دانلود پاور,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مرمت ابنیه تاریخی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه حظیره ای یزد
پاورپوینت بررسی و تحلیل روشهای مرمت ابنیه
پاورپوینت بررسی برداشت خانه قدیمی خانه جعفرزاده سبزوار
دانلود بررسی پاورپوینت مرمت و حفاظت بناهای تاریخی خانه اسدی قزوین
دانلود بررسی پاورپوینت آشنایی و مرمت حمام یعقوبیه
پاورپوینت بررسی تاريخچه و مبانی نظری مرمت ، آشنایی با مرمت ابنیه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه صارم اصلانی، آشنایی با مرمت ابنیه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت بازار سوخته ملایر ، آشنایی با مرمت ابنیه
بررسی مرمت خانه عابدی شیراز ، فایل پاورپوینت
دانلود بررسی پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
دانلود بررسی پاورپوینت مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ,شناخت و مطالعه بناها
دانلود بررسی پاورپوینت مرمت و حفاظت بناهای تاریخی خانه اسدی قزوین
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی مرمت خانه امیر لطیفی-گرگان
دانلود بررسی پاورپوینت تاریخچه مرمت
دانلود بررسی پاورپوینت مرمت گنبد علویان همدان
دانلود بررسی پاورپوینت مرمت خانه پروین اعتصامی
دانلود پاورپوینت توضیحی بر مرمت خانه ی پروین اعتصامی, قابل ویرایش
پاورپوینت بررسی احیا و مرمت ابنیه سرای توکل کرمانشاه
دانلود بررسی طرح مرمتی خانه ی پروین اعتصامی فایل پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد