خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی بیوگرافی آثار و اندیشه های چارلز-ادوارد ژانرت لوکوربوزیه

   تعدادبرگ: 100 اسلاید   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  10


پاورپوینت بررسی بیوگرافی آثار و اندیشه های چارلز-ادوارد ژانرت لوکوربوزیه ، به نام چارلز-ادوارد ژانرت ، (متولد 6 اکتبر 1887 ، لا شوکس د فاندز ، سوئیس - درگذشت 27 اوت 1965 ، کپ مارتین ، فرانسه) ، معمار و برنامه ریز شهر سوئیس با تأثیرگذاری بین المللی ، که طراحی های آن ترکیبی از کارکردگرایی جنبش مدرن با اکسپرسیونیسم جسورانه و مجسمه سازی. او به نسل اول مکتب معماری به اصطلاح بین المللی تعلق داشت و در تالیفات متعدد خود توانمندترین مبلغ آنها بود. او در معماری خود با احساس قوی اکسپرسیونیسم به آرمانهای کارکردگرایانه نسل خود پیوست. وی اولین معماری بود که از بتن خشن ریخته استفاده می کند ، روشی که سلیقه زهد و اشکال مجسمه سازی او را راضی می کند. در سال 2016 ، 17 اثر معماری وی توسط یونسکو (سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل) به عنوان میراث جهانی معرفی شد.
 لو کوربوزیه از یک شبکه مدولار با تناسبات طلایی برای طراحی پلان و نما استفاده می‌کرد و تناسبات و اندازه‌های بدن انسان را طبق مدل خودش درطراحی بکار می‌برد. کالین رو در مقاله‌ای با عنوان ریاضیات ویلای ایده آل در سال ۱۹۴۷ شباهت‌های بین قسمت‌های فضایی یک ویلای پالادیو را با سازه شبکه‌ای یکی از ویلاهای لو کوربوزیه نشان داده است. گرچه هردو ویلا سیستم تناسب دهنده مشابهی دارند و از یک نظم ریاضی عالی پیروی می‌کنند، اما ویلای پالادیو شامل فضاهایی با اشکال ثابت و روابط متقابل هماهنگ است در حالیکه ویلای لو کوربوزیه، از طبقات افقی شامل فضاهای آزاد که توشط کف و شقف تاوه‌ای تعریف می‌شوند، ساخته شده است.
شهر سازی
لو کوربوزیه شهرهای آینده را شهرهایی تجسم نمود که از آسمانخراشهای عظیم و مرتفع تشکیل شده است . در هر یک از این آسمانخراشهای چند عملکردی ، حدود صد هزار نفر کار و زندگی خواهند کرد. در این ساختمانها ، آپارتمانهای مسکونی ، ادارات ، فروشگاه‌ها ، مدارس ، مراکز تجمع و کلیه احتیاجات یک محله بسیار بزرگ فراهم است. ساکنان این مجتمع‌ها ، از دود و سر و صدای ترافیک اتومبیل‌ها به دور هستند و بجای آن از آفتاب و دید و منظر زیبا استفاده میکنند.
بر اساس این نظریه ، دو شهر مهم در دهه پنجاه میلادی ، طراحی و اجرا شد. یکی شهر چندیگار در هند بود که توسط خود لو کوربوزیه طراحی شد. برای طرح این شهر لو کوربوزیه از جدیدترین ظوابط شهر سازی و معماری مدرن که عمدتاَ خود او مسئول تبیین آنها بود ، استفاده کرد.
دومین شهری که توسط عقاید لو کوربوزیه طراحی شد ، شهر برازیلیا ، پایتخت برزیل بود که توسط لوچیو کوستا و اسکار نیمایر در سال ۱۹۵۷ طراحی شد. نمایر خود با لو کوربوزیه ، در طراحی ساختمان وزارت آموزش و پرورش برزیل در سال ۱۹۳۶ همکاری کرده بود.
همچنین ساختمان طراحی شده توسط نورمن فاستر ، معمار سبک های تک ، بنام برج هزاره توکیو ۱۹۸۹ در ساحل شهر توکیو را می‌توان نمونه کاملی از برج‌های چند منظوره نظریه لو کوربوزیه تلقی کرد.
لوکوربوزیه در کنار انیشتین

لوکوربوزیه در کنار انیشتین

آثار مهم

موزه ملی هنر غرب توکیو
۱٫ ۱۹۱۲ – ویلای ژانره، فرانسه
۲٫ ۱۹۲۸ – ویلا ساووا، فرانسه
۳٫ ۱۹۳۱ – کاخ شوروی، روسیه
۴٫ ۱۹۳۸ – آسمانخراش کارتسین، ایالات متحده
۵٫ ۱۹۴۸ – خانه کراتکت، آرژانتین
۶٫ ۱۹۵۲ – ساختمان سازمان ملل، ایالات متحده
۷٫ ۱۹۵۴ – عبادت گاه رونشام، فرانسه
۸٫ ۱۹۵۶ – موزه احمدآباد، هندوستان
۹٫ ۱۹۵۶ – مجموعه ورزشی صدام حسین، عراق
۱۰٫ ۱۹۵۷ – موزه ملی هنر غرب، ژاپن
۱۱٫ ۱۹۶۰ – دیر سنت ماری، فرانسه
۱۲٫ ۱۹۵۸ – نمایشگاه فیلیپس بلژیک
۱۳٫ ۱۹۶۱ – مرکز هنرهای بصری کارپنتر دانشگاه هاروارد، ایالات متحده
۱۴٫ ۱۹۶۹ – کلیسای سنت پیر فرمینی،فرانسه
لوکوربوزیه:من ترسیم کردن را به حرف زدن ترجیح می دهم:زیرا ترسیم کردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغ گفتن باقی می ماند

لوکوربوزیه
لوکوربوزیه (۲۷ آگوست ۱۹۶۵–۶ اکتبر ۱۸۸۷)، اسم مستعار چارلز ادوارد ژان نرت گریس است. او یک معمار معروف بود که با سبکی که امروزه سبک بین المللی نامیده می شود به همراهی لودویگ میس واندر روهه، والتر گروپیوس و تئو وان داربورگ کار می کرد. او همچنین در طراحی مبلمان دستی داشت.
لوکوربوزیه در لشودفوند (La Chaux-de-Fonds)، شهر کوچکی در شمال غربی سوئیس، در نزدیکی مرز فرانسه متولد شد. لوکوربوزیه علاقه ی زیادی به هنرهای بصری داشت و نزد شخصی به نام چارلز لپلاتنیه، که معلم یک مدرسه ی هنرهای زیبای محلی بود و خود در بوداپست و پاریس درس خوانده بود، به آموختن مبانی هنر پرداخت.
اولین خانه هایی که او طراحی کرد در لشودفوند و متعلق به خود وی بودند، مانند ویلا فالت (Villa Fallet) ویلا شوآب (Villa Schwob) و ویلا ژان نرت (این خانه ی آخر را برای پدر و مادرش ساخته بود). این خانه ها یادآور سبک معماری رایج، منطبق بر طبیعت کوه های بومی در آن منطقه، یعنی رشته کوههای آلپ بودند.
لوکوربوزیه همیشه برای فرار از محدودیت های حاکم در شهرش، به دورتا دور اروپا سفر می کرد. در حدود سال ۱۹۰۷به پاریس رفت. در آنجا در دفتر یک فرانسوی پیشگام تولید بتن تقویت شده، به نام آگوست پرت (August Perret ) کار پیدا کرد. بین اکتبر ۱۹۱۰و مارس ۱۹۱۱برای پیتر بیرنس–معمار و طراح معروف آن زمان–در نزدیکی برلین کار کرد و در آنجا با لودویگ میس واندر روهه ی جوان ملاقات کرد. در آن موقع می توانست آلمانی را بسیار روان و سلیس صحبت کند. هر دوی این تجربه ها تأثیرات زیادی بر زندگی شغلی او در آینده گذاشتند.
لوکوربوزیه، در اواخر سال ۱۹۱۱ به کشورهای بالکان رفت و از یونان و ترکیه نیز دیدن کرد. دفترچه ای از اسکیس های او در این مسافرت، حاوی طرح هایی از معبد پارتنون، به خوبی اثبات کننده ی تأثیرات ارائه شده در کار بعدی او به نام ورس اون آرکیتکچر (Vers Une Architecture) در سال ۱۹۲۳ بود.
او در سال ۱۹۱۶و در سن ۲۹ سالگی برای همیشه به پاریس نقل مکان کرد و در سال ۱۹۲۰، لقب لوکوربوزیه را که اسم پدربزرگ مادری اش بود به عنوان اسم مستعار خود انتخاب کرد.
لوکوربوزیه در طرح های خود بسیار تحت تأثیر فضای کلی شهری و سیستم شهرنشینی منطقه به منطقه بود که به کارش جذابیت بالایی می بخشید. او همچنین عضو انجمن بین المللی معماران مدرن شد.
او یکی از اولین کسانی بود که در زمان خود تأثیر ماشین را، انباشتگی انسان ها بیان کرد! او این مطلب را چنین توضیح می داد که در آینده، شهرها حاوی آپارتمانها و ساختمان های بزرگی خواهند شد که هر کدام به طور مجزا، گویی در کنار بقیه پارک شده اند. تئوری ها و طرح های لوکوربوزیه خصوصا توسط صنف ساختمان سازان کاملا مورد قبول قرار می گرفت، چنان که لوکوربوزیه می گفت: به طور قانونی تمام ساختمان ها باید سفید باشند. و دیگر معماران از این گفته پیروی می کردند و از هر گونه تزئینی به شدت انتقاد می کردند. لوکوربوزیه از ترکیب های بزرگ منظم در شهرها همواره با عبارت های خسته کننده و ناهماهنگ با افراد پیاده در شهر، یاد می کرد. پلان شهری برزیل نیز بر همین ایده های او بنا شده بود.
آخرین آثار لوکوربوزیه بیان کننده ی یک برداشت پیچیده از فشارهای مدرنیته در زمان خود بودند ولی در عین حال طراحی های معماری شهری او دارای حالت استهزا و انتقادگرایانه هستند.

کلیسای نوتردام رونشان – لوکوربوزیه
نوتردام-دو-ا-رونشان (تلفظ به زبان فرانسه)

Chapelle Notre Dame 1950-1955
قدم اول سایت کلیسا می باشد که لوکوربوزیه با شناخت نیروهای داخل سایت شروع به طراحی کرده است. کلیسا بر روی مرکز یک تپه که دور تا دور آن را درختان گرفته اند قرار دارد مسیر رسیدن به کلیسا از روی شیب پائین کلیسا شروع شده و به ورودی کلیسا می رسد. این مرکزیت و ارتفاع نسبتا بلند این امکان را می دهد که کلیسا همواره در نقطه دید و کانون توجه مخاطبان قرار گیرد. این نیروی سایت با طراحی عنصر عمودی در حجم بیشتر خود نمایی می کند.
در مورد حجم کلیسا باید گفت که از احجام و خطوط متضاد (منحنی و شکسته) تشکیل شده است که لوکوربوزیه به کمک نیروی قرینگی در پلان سعی داشته است تا این تضاد را به تعادل برساند. این خطوط قرینگی در پلان ورودی کلیسا را نیز تشکیل می دهند.
سازه کلیسا از جنس بتن انتخاب شده تا لوکوربوزیه آزادی بیشتری برای طراحی ستوح منحنی داشته باشد.
نور کلیسا نیز از سقف و دیوارهای اطراف سالن کلیسا و دو برج استوانه ای شکل تامین می شوند که هر کدام مفاهیم جداگانه ای را برای مخاطب خود خواهند داشت.
۱٫ نوری که از دو برج تامین می شود: در سالن بخش شده و تنها وظیفه روشنایی یکنواخت فضا را دارد و تامین نور طبیعی در هنگام روز
۲٫ سقف کلیسا تنها به وسیله پایه های بتنی با دیوار در تماس است (اتصال سازه ها) و فاصله مابین ستونها با شیشه پر شده. این کار علاوه بر تامین نور احساس سبکی سقف را در مخاطب ایجاد می کند و بیننده سقفی سنگین و بتنی را در کلیسا حس نخواهد کرد.
۳٫ نکته قابل توجه در نورهایی است که از دیوار جنوبی تامین می شود این نورها از پنجره هایی با ابعاد مختلف تامین می شوند. نور در هر ساعت از روز از هر پنجره حالتی خاص به خود می گیرد و به صورت نقطه ای به چشم مخاطب می رسد.
این نور نقطه ای باعث می شود تا فضای اطراف در چشم مخاطب تاریک جلوه کند و منبع نور به صورت نقطه ای روشن نمایان خواهد شد. حقیقتی در دل تاریکی این احساسی است که لوکوربوزیه به مخاطب خود می دهد. استفاده از نورهای نقطه با این مظمون در قرن ۱۵ شیوه کاری نقاش معروف رامبراند بوده است.و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,بیوگرافی آثار ,اندیشه های چارلز ,ادوارد ژانرت لوکوربوزیه ,به نام چارلز-ادوارد ژانرت ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پنج قانون يان گل برای طراحی شهرهای بزرگ
پاورپوینت بررسی لئوناردو داوینچی و مهندسی عمران
پاورپوینت بررسی آثار آلخاندرو آراونا معمار شیلیایی برنده جایزه پریتزکر 2016
پاورپوینت بررسی آثار بالکریشنا دوشی معمار هندی برنده جایزه پریتزکر 2018
پاورپوینت بررسی آن لاکاتون معمار فرانسوی و ژان فیلیپ واسال معمار مراکشی برنده پریتزکر 2021
پاورپوینت بررسی معماری کاخ چارلز پنجم در گرانادا ترکیبی از مربع و دایره
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری والترگريپوس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی زاها حدید بیوگرافی ساختمانها معماری مرگ و حقایق
پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه هنسلمن اثر مایکل گریوز
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آرن امیل جاکوبسن معمار و طراح مبلمان دانمارکی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار نیلز آگوست تئودور کاج گوتلوب معمار دانمارکی
پاورپوینت بررسی معماری فیلیپس پاویلیون اکسپو 58 اثر لوکوربوزیه ، یانیس زناکیس در بروکسل، بلژیک
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنرهای تجسمی کارپنتر اثر لوکوربوزیه در کمبریج ، ماساچوست ، ایالات متحده
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار کریستیان دپورتزآمپاک
پاورپوینت بررسی آثار استودیو طراحی کوپ هیملبلا
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آگوست پره
بررسی زندگی نامه و آثار آگوست پره
نقشه های دو بعدی و سه بعدی موزه گوگنهایم نیویورک اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی آثار گروه معماری مورفسس ، تام مین

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد