خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاور پوینت راز های معماری روستا

   تعدادبرگ: 52   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 1670 kb  تعدادمشاهده  2


 
دانلود پاور پوینت راز های معماری روستا
 
بخشی از مطالب:
 
 

در خانه هاي روستايي در انتخاب زمين , مكاني بزرگ را انتخاب مي كنند ولي شايد فضايي در حد يك اتاق كه متناسب با اقتصاد ضعيف روستايي است ساخته مي شود ولي با گذشتت زمان و بزرگ شدن اولاد خانواده و يا ازدواج آنها و تشكيل خانواده نياز به فضاهاي بيشتر مي شود اگر فضاي كافي در خانه وجود نداشته باشد فضاهاي جديد در كنار فضاهاي قبلي يا در گوشه ديگر حياط ساخته مي شود شايد در ابتدا در حياط فقط يك فضا وجود داشته باشد ولي بعد از سالها كل محوطه حياط پر از فضاهاي مختلف با كار بريهاي متفاوت شود اين در مورد دام و علوفه دام ها نيز صحت دارد . با افزايش تعداد دام يا محصول نياز به آغل و انبار علوفه بزرگتر يا آغل و انبار علوفه ديگري باشد.

مردم داري ( تناسب انساني )

اندازه فضاي در خانه روستايي متناسب با ابعاد انساني است انعطاف انسان روستايي زياد است و او با طبيعت راحت تر سازگار مي شود به همين خاطر ممكن است پله هاي ظاهرا غير متعارف در شهر در ده ديده شود و يا ارتقاء در طويله براي صاحب خانه كوتاه باشد و هر بار ناچار به دولا شدن براي ورود به آن باشد اطاق ها گاه بسيار كوچكتر و گاه حتي تا هفتاد متر مربع وسعت دارند و ارتفاع آنها تا پنج متر نيز مي رسد . اهل مردم داري و رعايت تناسبات انساني در كليه اجزاي بنا در نظر گرفته مي شود و همچنين از بيهوده گري , تزئينات , ابهت كاذب , زياد بودن ابعاد و اندازه ها در فضاها كاملا پرهيز مي شود .

  سازگاري با محيط و نيازها

 

در روستاي بند كه در منطقه كوهستاني و هواي سرد قرار گرفته است . اين روستا در دامنه كوهي كه در بخش  شمالي روستا وجود دارد واقع شده است كه روستا از كران برف سرد حفظ شود كوچه ها و معابر در خلاف جهت باد مضر و در جهت باد مناسب ساخته شده اند و امكان استفاده از نيمي كه از رودخانه شهر چاي عبور مي كند وجود دارد .

پنجره هاي خانه طوري ساخته شده اند كه گويي طبيعت به داخل خانه هاي روستايي نيز رخنه كرده است .

از لحاظ اجتماعي و امنيتي نيز در كالبد روستا تاثير مي گذارد مثل كوچه هاي كم عرض پيچ در پيچ – البته مردم در گذشته به اين اعتقاد بودند كه ديد و پرسپكتيو در فواصل كم بايد عوض شود و اين نيز از دلايل پيچ در پيچ بودن كوچه ها نيز است يا اندازه و معيارهاي در گذشته وجود داشته كه در ساخت معابر و كوچه ها تاثير گذاشته است سازگاري با معيشت و مشغل مردم در روستا نيز وجود دارد كوچه ها مناسب با ابعاد دام , در ورودي , اندازه حياط , محل عبور دام , علوفه همگي متناسب با دام و علوفه و ابعاد ماشينهاي كشاورزي مثل تراكتور است .

اعتقادات و فرهنگ مردم نيز در بافت روستا تاثير مي گذارد مثل ايجاد ميدان براي جمع شدن مردان روستايي , كوچه هاي براي اجتماع زنان , محل قرار گرفتن گورستان , حمام و مساجد و حسينيه كه بايد در محلي پاك و در ديد عموم باشد .

انعطاف پذيري و خلاقيت .

در خيلي از روستا ها واحدهاي ساختماني يا خانه ها ضمن داشتن مشابهت هاي زيادي عين هم نيستند مثل اندازه زمين در خانه هاي روستايي كه يكسان بعضي ها بزرگ و بعضي ها كوچك هستند يا فضاهاي ساخته شده بر اساس نياز و وضع اقتصادي ساكنين است  براي اهالي قديمي روستاي بند محافظت از ابنيه و خودشان از سرما و برف زمستان مهم تر بوده است و به اين دليل خانه ها را با وجود مشكل شيب زمين و امكان سقوط سنگ و صخره در دامنه كوه ساخته اند و به اين ترتيب مشكل تامين نور از سمت جنوب نيز حل شده است ولي مشكل زلزله و سيل و پرتاب سنگ و ... را نيز به جان خريده اند كه همه اينها ساليان سال تجربه , ذوق و خلاقيت روستائيان است .

زيبايي فطري

  در نگاه بيننده منظره همه روستا ها و يا همه چشم انداز هاي آن ها نيز زيبا است كار طرح و ساخت روستا از چنان ويژگچپي هايي برخوردار است كه بيننده خارجي را چه عوام باشد و يا متخصص به تحسين دوا مي دارد . ظرافت در طرح و رعايت تناسبات و گاه جسارت در طرح و تركيب اجزاء و عناصر معماري گواه و شاهد و معرفت عميق زيبايي شناسانه روستاييان كه  از قضا ندرس تركيب خوانده اند و نه از بوزار و با ها ولي چيزي شنيده اند بلكه تكيه آن ما به خطرات پاك خدادادشمان است .

فضاي ديد از پنجره از بيرون , فضاي ديد از در به كوچه ها و باغها و مزارع اطراف همگي نمونه اي از زيبايي خطري خدادي در روستائمان است كه آن را به واقعيت تبديل كرده اند .

هندسه در معماري

انتظار نمي رود كه معماري به ظاهر نا به سامان دهات اداري هندسه خاصي باشد با اين حال بعضي از نشانه ها در دست است كه نوعي هندسه در معماري خانه روستايي يا ديگر بناها هاي آن رعايت مي شود

اين تناسبات بر اساس مقياس هاي زمان گذشته مثل گره و ... است بخصوص در آذربايجان و معماري شيوه آذري كه استفاده از هندسه اصلي اساسي است مطمئنا با تحقيق بررسي در معماري و ابنيه روستايي و استفاده از روشهاي مدولاسيون يا پيمودن ميتوان به اين تناسبات معماري دست يافت كه چنين بررسي در ابنيه فني و. بافت سنتي روستاي بند صورت نگرفته است .

  

عوامل مؤثر درشکل گيري خصوصيات كالبدي روستاها

عوامل طبيعي: اين عوامل در ارتباط با محيط طبيعي در روستاها هستند و جامعه روستايي كنترل بسيار كمي بر آنها دارند. در اين تحقيق طبيعيت شامل زمين، هوا و آب است و عوامل نشأت گرفته از اين محيط‌ها به عنوان عوامل طبيعي يا محيطي تلقي ميشوند. عوامل و عناصر آب و هوايي، شكل و ناهمواري زمين، الگوي شبكه آب‌هاي سطحي و وضعيت رطوبت و بارندگي و اشكال آن، وضعيت پراكندگي منابع آب سطحي و الگوي دسترسي به منابع آب زير زميني برخي از عوامل محيطي و طبيعي مؤثر در وضعيت كالبدي روستاهاست.

عوامل اجتماعي: اجتماع انساني در هر سكونتگاهي چه بر اساس ديدگاه‌هاي تجربي و چه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي جديد، در بر خورد با محيط و تأمين نيازهاي خود در محيط داراي تمايلات و علايقي است كه آنچه مي سازد نتيجه تقابل علايق فردي و اجتماعي با محدوديت‌ها يا تسهيلات محيط طبيعي است. در روستاها نيز جامعه روستايي براي استفاده از زمين، ايجاد شبكه معابر، مكاني يابي كاربري‌هاي مختلف و ساخت و ساز از تسهيلات محيط استفاده و محدوديت‌هاي آن را تحمل مي‌كنند يا برطرف مي‌سازند. عوامل اجتماعي به برخي خصوصيات فكري، فرهنگي،آدابي و عرفي جامعه انساني اشاره دارد كه در فرايند شكل ‌گيري و تكامل خصوصيات كالبدي روستا مؤثر هستند. بطور خاص، قوميت و روابط خويشاوندي، دين و مذهب، پايگاه اجتماعي، فرهنگ زندگي و ميزان دانايي از زمره عوامل اجتماعي هستند كه در اين تحقيق مورد توجه بودند.

عوامل اقتصادي: اقتصاد فردي و اجتماعي بخشي از خصايص اجتماعي هستند كه عمدتاً با روحيات و خصوصيات فردي و اجتماعي در ارتباطند. اين خصوصيات به دليل وجوه تمايز زياد با ساير عوامل اجتماعي نظير خصوصيات مذهبي، عرفي و آدابي افراد قابل تفكيك در يك گروه مشخص هستند. گرچه جايگاه عوامل اقتصادي از شفافيت عوامل طبيعي نسبت به عوامل اجتماعي برخوردار نيست. در اين تحقيق وضعيت درآمدي، نوع فعاليت توليدي و خدماتي، نوع شغل و منابع اقتصادي در دسترس از زمره عوامل مورد توجه بودند.


کلمات کلیدی مرتبط:
,دانلود , پاور پوینت ,راز های , معماری ,روستا , , , ,معماری سنتی روستایی ,..,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای مغان مشهد
پاورپوینت بررسی روستای کوه کمر از توابع شهرستان مرند
پاورپوینت تحلیل بررسی گردشگری روستای کندوان
پاورپوینت بررسی روستای نیلق در استان اردبیل، شهرستان کوثر
پاورپوینت بررسی معماری روستاي اورامان یا هەورامان
پاورپوینت بررسی روستای شاه کوه
پاورپوینت بررسی روستای دوسیران توابع کازرون شیراز
پاورپوینت بررسی روستاي كرفس از توابع شهرستان رزن همدان
پاورپوینت بررسی روستای باغو کیش
پاورپوینت بررسی روستای طیس چابهار
پاورپوینت بررسی روستاي زرجوع از توابع اردكان
پاورپوینت بررسی روستاي چفته در نزديكي راه اصلي اردكان ـ نائين
پاورپوینت بررسی روستای سرو سفلي توابع اردکان یزد
پاورپوینت بررسی روستای هفتادر از توابع ادرکان
پاورپوینت بررسی روستای آورگان توابع چغاخور بروجن
پاورپوینت بررسی روستای ورس از توابع حصار خروان، محمدیه، البرز
پاورپوینت بررسی روستای برآب از توابع شهرستان داراب
پاورپوینت بررسی روستای گردشگری مصر اصفهان خور و بیابانک
پاورپوینت بررسی معماری روستای ابیانه روستای سرخ
پاورپوینت بررسی روستای دشتگ شیراز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد