خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
پاورپوینت سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت بررسی معماری سبک پارسی

   تعدادبرگ: 40   قیمت: 6800 تومان     تعدادمشاهده  1


 
 
پاورپوینت بررسی معماری سبک پارسی
 
بخشی از مطالب:
 
نخستین شیوه معماری ایرانی است که تا سده‌ی چهارم پیش از میلاد رایج بوده و از روزگار هخامنشیان تا حمله‌ی اسکندر به ایران را در برمی‌گیرد. در این سبکِ معماری بیشتر از آن که بتوانیم به یک شیوه خاص اشاره کنیم، توانایی و هنر ایران در تقلید درست و هماهنگی میان سبک‌های مختلف را شاهدیم.
 
در این دوران همکاری میان هنرمندان از سرزمین‌های مختلف، تحت تأثیر گسترش قلمروی هخامنشیان دیده می‌شود و یکی از تأثیرگذارترین آثار این دوران در عرصه‌ی طراحی، الگوی چهارباغ است.
 
اصول معماری ایرانی
 
هنر و معماری ایران از دیرباز دارای چند اصل بوده كه به خوبی در نمونه‌های این هنر نمایان شده است. این اصول چنین هستند:
 
مردم‌واری، پرهیز از بیهودگی، نیارش،
 
خوبسندگی و درون‌گرایی.
 
مردم‌واری: مردم‌واری به معنای رعایت تناسب میان اندام‌های ساختمانی با اندام‌های انسان و توجه به نیازهای او در كار ساختمان‌سازی است.
 
پرهیز از بیهودگی: در معماری ایران تلاش می‌شده كار بیهوده در ساختمان‌سازی نكنند و از اسراف‌ پرهیز می‌كردند.
 
نیارش: واژه نیازش در معماری گذشته ایران بسیار بكار می‌رفته است. نیارش به دانش ایستایی، فن ساختمان و ساختمانیه (مصالح)شناسی گفته می‌شده است.
 
خودبسندگی: معماران ایرانی تلاش می‌كردند ساختمانیه مورد نیاز خود را از نزدیكترین مكان‌ها بدست آورند و چنان ساختمان می‌كردند كه نیازمند به ساختمانیه جاهای دیگر نباشد و خودبسنده باشند.
 
درون‌گرایی: اصولاً در ساماندهی اندام‌ها گوناگون ساختمان به ویژه خانه‌های سنتی، باورهای مردم، بسیار كارساز بوده است. یكی از باورهای مردم ایران، ارزش نهادن به زندگی شخصی و حرمت آن و نیز عزت نفس ایرانیان بوده كه این امر به گونه‌ای معماری ایران را درونگرا ساخته است.
 
 
معماری پیش از پارسی
 
 
تا پیش از كوچ آریاییان به ایران، تیره‌ها و ملت‌هایی نه چندان شناخته شده در ایران زندگی می‌كردند كه معماری پیشرفته‌ای داشتند.
 
تپه زاغه: یكی از مراكز اولیه استقرار كشاورزی در ایران است. این مكان در دشت قزوین قرار دارد و آثار مهمی از اواخر هزاره هشتم تا اواسط هزاره پنجم پیش از میلاد در آن بدست آمده است.
 
 
شیوه معماری پارسی
 
 
شیوه پارسی، نخستین شیوه معماری ایران است كه روزگار هخامنشیان تا حمله اسكندر به ایران، یعنی از سده ششم پیش از میلاد تا سده چهارم را دربر می‌گیرد.
 
یكی از ویژگی‌های ایرانیان كهن و هنرمندان آنها، باور به تقلید درست بوده كه آن را بهتر از نوآوری می‌دانستند. تقلید یا برداشتی كه منطق داشته باشد و با شرایط زندگی سازگار باشد. آریایی‌ها چون مردمی کشاورز بودند و در سرزمینی آباد و خرم زیسته بودند، خوبی آشتی جو و سازگار داشتند. به گمان فراوان آریایی‌ها هنگام كوچ و گذر از كنار درچه ارومیه، در برخورد با معماران ارارتویی، از آن الگو گرفته و آن را برساو كرده‌اند (برساو كردن برابر الگو گرفتن از نگاره‌های طبیعت و دگرگون كردن آنها به ریخت‌های ناب هندسی است). مردم ایران از هزاران سال پیش، از چنین شیوه معماری پیروی می‌کرده‌اند، چنانکه مردم ابیانه و افوشته (در نطنز) هم که نامی از ارارتو نشنیده‌اند چنین کرده‌اند.
 
نمونه‌های این الگوبرداری هم در معماری و هم نیارش شیوه پارسی یافت می‌شود که دو نمونه از آنها «تالار ستوندار» و «کلاوه‌»ها بوده است.
 
نیایشگاه ارارتویان دارای تالاری با آسمانه تخت چوبی بود و چون دهانه آن بزرگ بود، ستونهایی چوبی در میان تالار هم زده می‌شد. همین روش را آریایی‌ها در شوش پی گرفتند. البته آنها ستون‌ها را از سنگ و دیوارهای گرداگرد تالار را از خشت می‌ساختند که ستبرای (قطر) برخی دیوارها تا پنج گز می‌رسید. با بکار بردن خشت و پوشش دو پوسته تلاش می‌کردند جلوی ورود گرما به درون را بگیرند. بدین گونه از معماری ارارتویی الگوبرداری می‌شد، در حالی که ساختمایه‌ای که سازگار با آب و هوای سرد قفقاز بود، در شوش دگرگون شده بود.
 
ساخت تالار ستوندار با پوشش دو پوسته تیر پوش، پس از اسلام نیز دنبال شد. نمونه‌هایی از آن در مسجد جامع ابیانه، مسجد گزاوشت و مسجد میدان در بناب یافت می‌شود.
 
کلاوه‌های ارارتویی به گونه‌ای دیگر در معماری پارسی ساخته شد. نمونه این الگوبرداری، ساختمان کعبه زرتشت در نقش رستم است که ساختمانی چهار گوشه سنگی که درگاه آن بلندتر از کف زمین است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
, ,پاورپوینت ,بررسی , معماری ,سبک پارسی , , , معماری ایرانی , ,اصول معماری ایرانی , ,هنر و ,معماری ایران , ,خوبسندگی و درون‌گرایی. , , , معماری ایران ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی رویاهای معماری و معماری ابزار
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی اجتماعی مانه
پاورپوینت بررسی آوانگارد خردگرا و مانیفست «دنیای جدید» هانس مایر
پاورپوینت بررسی ویژگی های سبک معماری گوتیک و نمونه بناهای سبک گوتیک
پاورپوینت بررسی تزئینات معماری در دوره ساسانی
پاورپوینت بررسی معماری دوره اشکانی معماری دوره اشکانیان، شهرسازی اشکانیان
پاورپوینت بررسی سبک معماری باروک Baroque architecture
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری گورکانیان
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه اصفهاني در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه آذری در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه رازي در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه خراساني در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه پارتي اشكانيان در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه پارسی در معماری ایران
پاورپوینت بررسی معماری دوران مدرن
پاورپوینت بررسی معماری والترگرپيوس و بسط معماري در آلمان
پاورپوینت بررسی معماری صنعتی دوره پهلوی
پاورپوینت بررسی جامع سبک معماری بناهای دوران پهلوی
پاورپوینت بررسی معماری سالن المپیک آبی لندن ، منطقه استرات‌فورد در شرق لندن
پاورپوینت بررسی سبک معماری فولدینگ

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد