خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

   تعدادبرگ: 75 اسلاید بهمراه نقشه   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 3242 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت تحلیل بررسی معماری دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران 
 
بخشی از مطلب
دانشکده هنرهاي زيباي تهران، از بناهايي است که توسط يوگينا آفتاندليانس با همکاري ماکسيم سيرو آندره گدار و ولاند دوبول و محسن فروغي در سال 1313 طراحي شد و در سال 1328 بخشي از آن از جمله آتليه هاي معماري به بهره برداري رسيد. ديگر قسمت هاي مجموعه از جمله آتليه هاي نقاشي، کارگاه مجسمه سازي و کتابخانه و سالن اجتماعات در طي سالهاي 1328 تا 1345 احداث شد در حال حاضر اين مجموعه، متشکل از ساختمانهاي اداري، کتابخانه، نمايشگاه آمفي تئاتر و دو بخش آموزش نظري و عملي است.
آتليه هاي معماري، کارگاه مجسمه سازي، آتليه هاي نقاشي و سالن هاي تمرين نمايش، اصلي ترين فضاهاي بخش آموزش عملي هستند.
استقرار ساختمان هاي مجموعه، در طرفين يک مسير ارتباطي سر پوشيده شمالي – جنوبي و نيز شکل گيري بناهاي مجموعه به تبعيت از عمکرد اساس طراحي مجموعه دانشکده هنرهاي زيبا را مي سازد. طرح دانشکده را به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم کرده است.
بخش شمالي دانشکده هنرهاي زيبا
بخش شمالي، فضاي باز U شکلي است که از جنوب به ساختمان آتليه معماري، از شرق به ساختمان اداري – آموزشي و از شمال به سالن هاي قضاوت محدود مي‌گردد. با مسير سر پوشيده اي که در بدنة شرقي فضاي باز U شکل قرار دارد و بدنه آن را رديف ستون ها مي سازد، دسترسي به ساختمان هاي دانشکده ميسر مي‌گردد.
جنوب غربي دانشکده، از 3 بلوک مکعب مستطيل شکل، که به موازات هم در جهت شرقي – غربي قرار گرفته اند، تشکيل شده و فضاي بين اين ساختمانها به آب نما و فضاي سبز اختصاص يافته. طرح اين سه – بلوک از ابتدا کاملاً مشابه يکديگر بوده و مهم ترين ويژگي آنها از قرار زير است :
الف ) پلان تيپ طبقات، مستطيل شکل بوده که در بخش شرقي آن، پلکان ارتباطي و اتاق اساتيد، و در بخش غربي ان آتليه هاي معماري به صورت سالن هاي وسيع به ابعاد 19*12 طرح شده‌اند. 
ب ) در هر سه بنا، بخش وسيعي از طبقه همکف (غربي ) به پيلوت اختصاص يافته که با برقراري ارتباط بصري ميان ساختمانهاي مختلف دانشکده، پيوستگي فضايي بيشتري را ميان اجزاي مجموعه به وجود مي آورد.
ج ) در هر طرح هر سه بنا با اجزاي سيستم سازه اي کاملاً مدرن ( تر و ستون بتني ) امکان کاربرد اصول معماري مدرن، چون طراحي طبقه همکف به صورت پيلوت و پلان طبقات صورت پلان هاي باز، بوجود آمد.
د ) تفاوت هاي عملکردي، به خوبي در نماهاي بنا، بازتاب يافتند، بدين لحاظ نماها به بيان صادقانه عملکرد بيان شدند. ضمن آنکه در نماها اثري از عظمت گرايي مشاهده نمي‌شود و تناسبات افقي حاکم ترين تناسبات در طرح نماهاي آتليه ها هستند. 
با توجه به آنچه گفته شد، نفوذ مدرنيسم پيشرفته را در طرح نماها و پلانهاي آتليه هاي هنرهاي زيبا ( و نيز آينده کلي طرح دانشکده ) مي‌توان بيان کرد و بدين لحاظ اين ساختمان به عنوان بنايي کاملاً مدرن از ساختمانهاي آموزشي ماقبل خود، چون دانشکده حقوق و پزشکي متمايز مي‌شود.
در فاصله سالهاي 1317 تا 1338 در بناهاي آموزشي، نفوذ معماري کاملاً مدرن و شکل گيري الگوي تماماً غربي و جديد را در طرح مدارس مي‌توان اعلام کرد الگويي که اساس آن را سادگي، پرهيز از تزئينات و نهايتاً عملکرد گرايي تشکيل مي‌داد و در دوره پهلوي دوم، در طرح مدارس ابتدايي و متوسطه و در طرح موسسات آموزش عالي، چون دانشگاه شهيد بهشتي، علم و صنعت و صنعتي شريف توسعه يافت.
 
ـ برنامه آموزشي دانشکده :
در تابستان 1319 دانشکده ( مدرسه ) هنرهاي زيباي تهران، با 3 شعبه نقاشي – مجسمه سازي و معماري به نام هنرکده تاسيس شد . هم اکنون، خصوصيت بارز آموزشي اين دانشکده، سعي در پرورش دانشجويان در طراحي و آموزش هنر معماري است.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , تحلیل بررسی ,معماری دانشکده ,هنرهای زیبا دانشگاه تهران ,دانشکده هنرهاي زيباي تهران، ,نمونه ایرانی دانشکده ,معماری دانشکده ,نمونه مشتابه ,نمونه موردی ,کیس استادی دانشکده ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری سبز مدرسه بینهای Binhai Xiaowai چین
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری دبستان هینز گالینسی و تحلیل مدرسه پرواز
پاورپوینت معماری و طراحی دانشکده فنی اس دی یو دانمارک
پاورپوينت بررسي معماري دانشکده معماری آستین نولتون
دانلود,پاورپوینت بررسی اکو یک ساختمان بین دانشکده ای مولد انرژی در هلند,pptx
پاورپوینت بررسی طرح معماری دانشکده معماری نانت Lacaton & Vassal
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری دانشکده هنر و معماری ییل
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مهدکودک یوتاکا Yutaka ژاپن
پاورپوینت بررسی معماری دانشکده معماری بین المللی فلوریدا
پاورپوینت بررسی معماری دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی E3MG - دانشکده معادن و متالورژی Moanda در گابن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده فنی لئوناردو داوینچی در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده مهندسین در برتانیا در فرانسه,pptx
پاورپوینت بررسی معماری دانشکده پزشکی و مرکز درمانی Lausanne در لوزان سوئیس
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده بازرگانی مایک الیچ در آمریکا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تمدید و نوسازی یک دانشکده دکترا در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده موسیقی دانشگاه مرکز عملکرد هولتشایدر در آمریکا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرنل در آمریکا,pptx
پاورپوینت بررسی فضاهای کتابخانه و بررسی انواع نمونه موردی کتابخانه در جهان
پاورپوینت بررسی دانشکده هنر سنگاپور با رویکرد معماری سبز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد