خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی مجتمع تجاری ،ضوابط و استاندارد، نمونه موردی مجتمع تجاری

   تعدادبرگ: 240 اسلاید   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی مجتمع تجاری ،ضوابط و استاندارد، نمونه موردی مجتمع تجاری

بر اساس بعضی از اسطوره ها و حکایت های تاریخی ، در برخی از سکونتگاه های نخستین آریایی ها بازاری برای عرضه محصولات غذایی و سایر نیازمندیها وجود داشت.در وندیداد به انواع کارگاه های صنعتی مانند کارگاه های آهنگری ، شیشه گری ، نقره سازی و ذوب فلزات و نیز برخی از مقررات مربوط زمان کار در آنها اشاره شده است.(  سلطانزاده ، حسین ، بازارهای ایرانی)
اقتصاد کشور در دوره پارتیان بر کشاورزی و بازرگانی استوار بود و حکومت پارت به خوبی به اهمیت موقعیت بازرگانی ایران آگاه بود و اعضاء بازرگانی بسیاری از انواع کالاها را بین شرق ( چین و هند) و غرب ( روم و یونان و سایر نواحی ) در اختیار داشت و در امتداد مسیرهای مهم تجاری در امتداد راه های مهم مانند کاروانسرا ، انبار ، بازارها و فضایی برای عرصه انواع کالاها بنا گردید. جامعه ایران در دوره ساسانی به سرعت به سمت شهری شدن پیش رفت و به همین سبب دبیران که از یک طبقه شهر نشین بودند از چنان قدرتی برخوردار شدند که بصورت رسمی یک طبقه اجتماعی را تشکیل دادند . در این دوره شما بسیاری شهر ساخته شد و روابط بازرگانی ایران با همسایگانش توسعه یافت و بازار به یک فضای مهم شهری تبدیل شد.
بازار در دوران اسلامی
شهر نشینی در دوران اسلامی گسترش یافت و بسیاری از شهرهای کوچک قدیمی توسعه یافتند و شماری شهر جدید در برخی از نواحی کشور به ویژه در نواحی مرزی یا ارتباطی ساخته شد . در برخی از شهرهای جدید مانند بصره و کوفه فضایی باز برای بازار در نظر گرفتند . به عبارت دیگر فضایی به صورت بازار گاه در نظر گرفته می شد که جای ثابتی برای افراد وجود نداشت . اما به تدریج فضاهایی به صورت دکان هایی  ساخته شده در بازار بنا گردید و بازاری دائمی در بخشی از شهر شکل گرفت . در این نوع بازار ها هر صنف در بخشی از راسته اصلی یا در یکی از راسته های فرعی جای داشت و هر نوع کالا در محل معینی عرضه می شد.
در دوره صفویه توسعه روابط خارجی ایران موجب گسترش بازرگانی خارجی و در نتیجه رونق تولید انواع محصولات شد. رونق دادوستد داخلی و خارجی به رشد شهرنشینی و توسعه شهرها منجر شد و بازار های شهرهای بزرگ مانند اصفهان ، تبریز ، مشهد ، قزوین و شیراز به شدت گسترش یافتند.
دوتحول مهم اقتصادی و یک تحول مهم شهری در دوره قاجار رخ داد که در روند توسعه بازار تأثیر بسزایی بر جای گذاشت . نخست آن که مبادلات اقتصادی بین ایران و سایر کشورها بویژه روسیه و کشورهای اروپایی در دوره قاجار منجر به ورود برخی از کالاهای خارجی به بازار های ایران شد و در برخی زمینه ها به تولید محصولات ایرانی آسیب وارد شد.
تحول دوم مربوط به تأسیس و راه اندازی تعدادی کارخانه مانند کارخانه باروت کوبی ، اسلحه سازی ، ماهوت بافی و ... بود که موقعیت شهری برخی از آنها بر تحول ساختار شهری بازارها بی تأثیر نبود . زیرا برخی از آنها به سبب پاره ای از ملاحظات شهری در بیرون بازار ساخته شد و به این ترتیب نقش بازار به عنوان یگانه محور اصلی اقتصادی شهر بتدریج تضعیف شد. تحول مهمی که در زمینه ساختار شهری در این دوره صورت گرفت و نقش بسیار مهمی بر تحول بازار ها بر جای گذاشت مربوط به ساختن معابر و خیابانهای مستقیم است.
استفاده از اتومبیل و اهمیت یافتن دسترسی سواره و تغییر نحوه تقسیم بندی قطعات زمین به پیدایش و شکل گیری خیابانهای مستقیم در نواحی جدید شهری و سپس ایجاد خیابانهای مستقیم در بافت قدیمی منجر شد و ابتدا نمادهای جدید شهری ، اداری و حکومتی و سپس دکان ها و فضاهای تجاری در کنار خیابان ها ساخته شد و به این ترتیب ساختار بیشتر بازارها به صورت نوعی فضای ایستا تقریباً دچار ایستایی و رکود شد و راسته ها و فضاهای تجاری به صورت متمرکز در کنارخیابانها و در سراسر شهر گسترش یافت و بازارها غالباً به فضاهایی قدیمی و تاریخی تبدیل شدند و برخی از آنها که در شهرهای بزرگ و پر جمعیت قرار دارند هم چنان فعال و پویا هستند و بعضی از آنها به ویژه بازارهای شهرهای کوچک و کم جمعیت به تدریج تهی از فعالیت ، فرسوده و متروک شده اند.

فهرست مطالب

دسترسی‌ها

تفکیک فضاها

واحد های فروش

ارتفاع طبقات

شبکه‌های سازه‌ای

گذرگاه

حرکت

ارتباط بین طبقات

آسانسور

پله برقی

اتاق‌های فرعی

توزیع کالا

انبار

حمل

سطوح شیبدار

رستوران

خرده‌فروش‌ها

ویترین‌ها

درب‌های اتوماتیک

سرویس بهداشتی

مقررات ساختمانی

بسته‌بندی

ورودی و خروجی

پنجره‌ها

تهویه

حریق

طرح کلی واحد‌ها

جانمایی واحد‌ها

فروشگاه‌های بزرگ

پارکینگ

نقشه‌کشی

سیستم‌های تاسیساتی

محوطه‌سازی

دیاگرام

بررسی نمونه موردی داخلی و خارجی

 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری مجتمع تجاری ,برنامه فیزیکی مجتمع تجاری ،ضوابط مجتمع تجاری ,استانداردمجتمع تجاری ، نمونه موردی مجتمع تجاری ,پاورپوینت مجتمع تجاری , ,تفکیک فضاها , ,واحد های فروش , ,ارتفاع طبقات , ,شبکه‌های سازه‌ای , ,گذرگاه , ,حرکت , ,ارتباط بین طبقات , ,آسانسور , ,پله برقی , ,اتاق‌های فرعی , ,توز,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه سیما گوجرال در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه SKIN1004 در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی جواهرات Avgvst برلین در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه اوموتساندو اتمس آبی در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه راک اند راید شنزن در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه یورا در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی گالری های نوول در فرانسه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه پوشاک ورزشی پالس در اوکراین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه دیاگونال در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه لاگوس در نیجریه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه لولیتا در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه شیرینی ژاپنی آیتو-دنکیموچیتن در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابفروشی ریدلیون در اوکراین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه اوسکای در تایوان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه گل چئونگسام در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه هواوی در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی گمشده در پژواک در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه ژلاتو مسینا شهر کنت در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابفروشی انبار غله بزرگ در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه معکوس در ایتالیا ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد