بخشی از مطلب
این موزه برای محافظت وترویج یافته های میراث فرهنگی ،تاریخی درناحیه کوماموتوی شمالی، اختصاص یافته است. برای آنکه هیچ عنصری بیش ازحد نیازدرسایت قرارنگیرد موزه بصورت سکویی مرتفع طراحی شده که از روی آن گورها و محیط اطراف آنها، قابل روئیت است و نیمی ازحجم آن نیز، درداخل زمین قرار دارد . ساختمان شامل یک حجم مکعب مستطیل ، یک محیط استوانه ای و یک دیوار L شکل است که ازمرکزحیاط استوانه ای عبور می کند.
فضای ایجاد شده براساس نیروی گریزازمرکزاست پس معماری گسستگی و رهایی است(رهایی ازاصول حاکم برمعماری یگانه انگارودوگانه انگار).
بیشتر توجه به خارج و طبیعت بیرونی است تا داخل و فضای درونی.
نیروی مرکز گرا و نیروی گریز از مرکز با یکدیگر در تعادل هستند.
اجزاء معماری براساس روند جزء به کل با یکدیگرترکیب می شوند.
مفاهیم فرمی و زوایای کوژ و کاو برای ایجاد پویایی استفاده می شود.
فضای این معماری، متنوع و نظم حاصل نظمی پویا می باشد.
استفاده از منحنی ها و زاویه های مختلف.
این معماری ساده، روشن و واضح است.
فرم از عملکرد و فضا جدا می شود .
در معماري دو گانه انگار، آندو روش خاص خود را اعمال مي كند.در این روش، فضا بر اساس نيرویی پويا شكل مي گيرد. اين نيرو، از تضاد بين فرم و فضا حاصل مي شود. در اين نوع معماري ،فرم و فضا داراي ارزش يكساني است و در اينجاست كه نوآوري هاي آندو تجلي مي يابد . قدرت و منطق مردانه از يكسو و مهرباني و احساسات زنانه ازسوي ديگر،شخصيت اورا شكل ميدهد.
آندوبرخلاف معماری یگانه انگار،در این کارها پویایی را جایگزین سکون و وحدت می کند همچنین در معماری دوگانه انگارمرکزیت وجود ندارد به همین دلیل ،بجای یک محور و یک مرکز،دو مرکز و دو نیرو جایگزین می شود و حاصل این تضاد، تنوع و پویایی است.
و ....