خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه دریایی اثر تادائو آندو

   تعدادبرگ: 28 اسلاید دارای نقشه و تصاویر   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی معماری موزه دریایی اثر تادائو آندو
 
بخشی از مطلب
طبیعت ابوظبی، منظر و سنت دریانوردی الهام بخش ایدۀ معماری در موزۀ دریایی است. این معماری زیبا با یک فضای منحصر بفرد، حجم ساده­ای است که از نیرو و سیالیت باد ابوظبی شکل گرفته است وبه نوعی پیکره­ای است که باد آن را تراشیده است. توده­ای مجرد، توقفگاهی تنها، همچون دروازه­ای که از محوطۀ پهناور آبی بالا آمده است، فضایی که رویارویی میان دو جزء مهم منظر شهر فرهنگی را معنا می­بخشد، صحرا و دریا. با این سطح بازتاب­گر، محوطۀ آبی به­طور بصری، سایت و دریا را در هم ادغام می­کند و جنبۀ دریایی موزه را قوت می­بخشد. داخل بنا شبیه به کشتی است، رمپ­ها، عرشه­ها و سطوح معلق، بازدیدکنندگان را به­طور سیال به نمایشگاه هدایت می­کنند و صدای آن­ها در موزه طنین می­افکند و تجربه­ای از گالری­های پویا به دست می­آید. لنچ­ها (کشتی­های یک دکلی عربی) بر فراز فضای خالی(Void) در داخل بنا، معلق قرار گرفته­اند و به خلق یک تجربۀ بصری قوی بوسیلۀ بازگویی موضوعات پی در پی و معماری موزه به عنوان یک تمامیت، کمک می­نمایند. در زیرزمین، فضای ثانویه­ای با یک سرسرای پذیرش و یک آکواریوم بزرگ وجود دارد. لنچ­های سنتی بر فراز آکواریوم معلق بوده و از زوایای مختلفی قابل دیدن هستند. برای تأکید بر سادگی اما در قالبی قدرتمند، منظر اطراف بنا به صورت شبکه سازماندهی شده است. خطوطی از درختان، جلوخان سایت را تشکیل می­دهند و واحه­ای همانند یک مرز و حریم را ایجاد می­کنند و این امکان را به بازدید کنندگان می­دهند که به آهستگی از میان شهری پویا گذر نموده، به سکون برسند و با تفکری عمیق فضاهای موزه را ادراک نمایند. ایدۀ حجمی ساده با فضای منحصر بفرد حکاکی شده، هدف دارد در یک اشاره و حرکت موزه­ای را که به تنهایی سرگذشت و ماجرای معماری را می­سازد، خلق نماید. معماری کثرت گرایی آندو شامل تعداد زیادی از کارهای او از سال ۱۹۸۵ به بعد می باشد. این معماری، با فرم های متنوعی که دارای جهت گیریهای مختلفی است، شناخته می شود. در اینجا، تمرکز فضایی که در معماری یگانه انگار وجود داشت، متلاشی و پراکنده می شود و بیشتر به سوی روشنایی و پویایی نیل می کند. فرم از نظر بصری، سبک تر شده و پراکنده می شود. بنابراین در طراحی، فضا از ترکیبات مختلفی شکل می گیرد. از این روست که در کارهای آندو، روش ها و مقیاس های متنوعی دیده می شود.
در تجارب  طراحی معماری تادائو آندو ، چیزی که جالب به‌نظر می‌رسد ، طبیعت به‌خصوصی است که او پیش روی بیننده قرار می‌دهد. او با استفاده از هندسه ، مناظری بدیع از طبیعت را فرا روی ما می‌گذارد که کاملاً  با برداشت‌های عادی و معمول از طبیعت تفاوت دارد. طبیعت در کارهای او چیزی بیشتر از کاشت ردیفی از درختان در مقابل ساختمان یا احداث آب‌نمایی در میانة حیاط است. به‌علاوه او سعی می‌کند در هنگام طراحی کاربری‌های در نظر گرفته شده برای  فضاها را کاملاً از نظر دور سازد تا نتیجه ، رسیدن به فضایی خالص باشد ، فضایی که انتزاعی از طبیعت را پیش روی انسان قرار می دهد تا او در نهایت خود فضا را انتزاعی بیابد .
و....
و........


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری , موزه دریایی اثر تادائو آندو ,پاورپوینت بررسی ,نمونه موردی موزه دریایی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ طبیعی آنیستون آلاباما
پاورپوینت بررسی معماری برج دیدبانی نیروی دریایی MP 3 لس لندز، جرسی بریتانیا
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ نظامی بوندزور - درسدن، آلمان
پاورپوینت بررسی مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی طرح مسابقه پروژه معماری کانون فرهنگ و هنر IMM
پاورپوینت بررسی معماری تحلیل موزه ماکسی زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی مدنی رولدان توسط استودیوی معماری López+Arocarquitectura
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه یهود برلین Jewish Museum Berlin
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز فرهنگی بین المللی اصفهان فرهنگسرای فرشچیان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر دنور Denver Art Museum اثر دنیل لیبسکیند در آمریکا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر کیمبل اثر لویی کان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری فرهنگسرای نیاوران تهران
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای نور تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری غرفه چوبی BUGA در دانشگاه ICD ITKE اشتوتگارت
پاورپوینت بررسی موزه خانه Benesse مرکز ادغام موزه با یک هتل، بر اساس مفهوم "همزیستی طبیعت، هنر و معماری
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه مارپیچ BIG برای Audemars Piguet
پاورپوینت بررسی معماری موزه لانیان در تایوان اثر کریس یائو
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر معاصر Castilla y Leon لئون، اسپانیا
پاورپوینت بررسی بازآفرینی و طراحی منظر مرکز هنرهای معاصر یو.سی.سی.اِی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد