پاورپوینت بررسی معماری موزه بی ام و در مونیخ آلمان
موزه BMW موزه اتومبیل با تاریخ BMW است که در نزدیکی Olympiapark در مونیخ آلمان واقع شده است. اندکی پس از افتتاح المپیک تابستانی ، این موزه در سال 1973 تأسیس شد. از سال 2004 تا 2008 ، در ارتباط با ساخت BMW Welt ، دقیقاً برعکس ، نوسازی شد. این موزه در 21 ژوئن سال 2008 بازگشایی شد. در حال حاضر فضای نمایشگاه 5،000 متر مربع برای ارائه حدود 120 نمایشگاه است.
شرکت BMW از نخستین سالهای فعالیتش، اقدام به آگاهسازی اذهان عمومی درباره تاریخ خود کرده است. در ۱۹۲۲ سال، این شرکت اولین نمونه غیرفروشی خود را در یکی از اتاقهای کارخانه مونیخ به نمایش گذاشت. این بخش بعدها به موزه کارخانه خودروسازی تبدیل شد که به برگزاری نمایشگاهی تاریخی در سال ۱۹۶۶ منجر شد.
در اواخر دهه ۱۹۶۰، هئیت مدیره BMW تصمیم گرفتند تا مرکز مدیریت جدیدی احداث کنند. پس از برگزاری رقابتی بین ۲۷۵ معمار برتر دنیا، پروفسور و معمار اهل وین، «کارل شوانزر» برنده این رقابت بینالمللی شد. او مجموعه موزههای BMW را طراحی کرد که شامل ساختمان مجزای موزه، در مقابل ساختمان نقرهای- خاکستری با طراحی مخروط دوگانه بود. مجموعه موزههای BMW به طور رسمی در ۱۸ می ۱۹۷۳ افتتاح شد.
این ساختمان جدید متشکل از مجموعه نمایشگاههایی است که با معماری یکدست ساختمان موزه همخوانی دارد، و در طی سی سال سه نمایشگاه دائمی در آن برگزار شده است. در طی سالها، با افزایش تعداد بازدید کنندگان از موزه BMW، این موزه به یکی از پر بینندهترین موزههای وابسته به یک کمپانی در آلمان تبدیل شده است.
نمایشگاه "افق زمان (بازدید کنندگان)"
این موزه پیشرفت فنی BMW را در طول تاریخ شرکت نشان می دهد. این موتور شامل موتورها و توربین ها ، هواپیماها ، موتور سیکلت ها و وسایل نقلیه در انواع زیادی از تغییرات ممکن است. علاوه بر مدل های واقعی ، از 20 سال گذشته مطالعات آینده نگر ، حتی مفهومی نیز وجود دارد.
استفاده از هدفون و روشنایی هوشمندانه و غالباً غیرمستقیم ، نمایشگاه را به فضایی کاملاً آرام بخشیده است. تأکید بر توسعه فنی و مزایای مدرنیته است. ساختمان با مفهوم نمایشگاه درآمیخته است
معماری
بنای اینده نقره ای که به عنوان کاسه سالاد یا گلدان سفید معروف است ، توسط معمار دفتر مرکزی BMW ، استاد وین کارل شووانزر طراحی شده است. پایه تقریباً دایره ای فقط 20 متر قطر دارد ، سقف مسطح حدود 40 متر. ورودی در طبقه همکف بوده و از یک رختکن (در زیرزمین) و پذیرایی تشکیل شده است. ابتدا بازدیدکننده از یک مارپیچ به سمت بالا در ساختمان برای بازدید از نمایشگاه صعود می کند. نمایش اسلایدها و نمایشگاههای عمیق کوچکتر در چهار "جزیره" در داخل ساختمان قرار دارند. پس از "حلقه زدن" بازدید کنندگان نمایشگاه واقعی به طبقه فوقانی می رسند ، جایی که نمایشگاه های انفرادی وجود دارد ، یک سالن سینمای کوچک و چندین نمایشگاه تعاملی که این فناوری را بیشتر توضیح می دهد. پله برقی بازدید کنندگان را سرانجام به طبقه همکف هدایت می کند
ایده اولیه ساخت این موزه، از موفقیت و تجربه موزه قبلی ناشی میشود؛ با این تفاوت که در این مکان تاکید اصلی بر اهمیت BMW به عنوان موزهای برای یک نام تجاری است. اهمیت این شرکت به عنوان یک نام تجاری جهانی باعث شد تا برای طراحی جدید موزه فضای بزرگی در نظر گرفته شود؛ بنابراین فضای نمایشگاهی این موزه از ۱۰۰۰ مترمربع به ۵۰۰۰ مترمربع افزایش یافته و مکان جدید ظرفیت برگزاری بیش از ۱۲۰ نمایشگاه را پیدا کرد. همچنین، طراحی دایرهوار فضای داخلی ساختمان در واقع شبیهسازی جاده در فضایی بسته است و ساختمان مجاور کوتاهتر، ایده طراحی معاصر در ساختمان را بیشتر تداعی میکند. ساخت این موزه در سال ۲۰۰۲ شروع شد. این موزه شامل ۷ بخش میشود که مهمترین و با ارزشترین اتومبیلهای BMW را در بیش از ۱۰۰ سال گذشته به نمایش میگذارد و هر بخش از شناسنامه خاص خود برخوردار است. این ۷ بخش عبارتند از:
خانه طراحی
این بخش شامل اتاق «الهام بخشی» است؛ که فرآیند طراحی وسایل نقلیه را در بخش «استودیو» نشان داده و تعدادی از طراحیهای منتخب را به عنوان «گنجینه» به نمایش میگذارد.
خانه شرکت
این بخش که تاریخچهای مفصل را از شرکت به نمایش میگذارد، به سه قسمت «قدمهای اول» (شامل موفقیت تاریخی اولین موتور هواپیما در ۱۹۱۶، اولین موتورسیکلت در ۱۹۲۳ و اولین اتومبیل در ۱۹۲۸)، «منظرها» (شامل افرادی که در تاریخ این شرکت تاثیرگذار بودند)، و «مجسمه شرکت» تقسیم شده است.
خانه موتور سیکلت
این بخش به ۸۰ سال تاریخ تولید موتورسیکلت در این شرکت میپردازد.