خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهاي معاصر تهران ، Tehran Museum of Contemporary Art

   تعدادبرگ: 100 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهاي معاصر تهران

 


موزه هنرهاي معاصر تهران ، Tehran Museum of Contemporary Artپروژه در ضلع شرقی پارک لاله برای یک موزه و یک مرکز فرهنگی با امکاناتی از قبیل سالن های نمایشگاهی ، سینما ، نمایش کتابخانه و غیره آغاز و ترویج و برنامه ریزی شده است. برخی منتقدان غربی و ایرانی تصور می کردند جمع آوری یا نمایش هنر مدرن یا معاصر در آهنین بی ربط است. من اغلب از آنها می پرسیدم که به نظر می رسد اروپایی ها با هزینه و تلاش فراوان ، بسیاری از هنرهای شرقی و محصولات فرهنگی را در موزه های خود جمع می کنند. همانطور که ما فناوری و علم غربی را وارد کردیم ، چرا کمترین ضرر از همه نیست ، و مقدمه ای از هنر غربی را در اختیار ایرانیان قرار می دهیم. در حقیقت ، در دهه شصت و هفتاد ، با گسترش شهرنشینی طبقه متوسط ​​، طبقه زیادی از هنرمندان معاصر جالب در صحنه ظاهر شدند و شور و شوق عمومی زیادی به وجود آمد.

از این رو افتتاح موزه یک رویداد فرهنگی موفق بود. در این موزه قرار بود یک مجموعه بین المللی و ملی متشکل از نقاشی ها و مجسمه های پس از impressistist ، مدرن و معاصر و همچنین مجموعه ای از عکس های قرن بیستم ، چاپ ها و مجموعه ای از نقاشی های معماری معاصر. این موزه به عنوان یک مرکز فرهنگی کاملاً مؤثر بوده و بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است. سازمان برنامه بدنی از دو عنصر اصلی تشکیل شده است. در مرحله اول ، سالن ورودی وجود دارد که کلیه امکانات پشتیبانی از قبیل کتابفروشی ، اسنک بار ، کتابخانه ، دفاتر ، سالن سخنرانی / سینما و فروشگاه را در خود جای داده است. ثانیا ، یک حیاط باز وجود دارد که با یک زنجیره ای از گالری های بهم پیوسته و مفصل احاطه شده است. اینها به فضاهای نمایشگاهی بزرگ و کوچک تقسیم می شوند که به ترتیب دارای نقاشی های بزرگ ، یک نقاشی واحد و نقاشی ها و نقاشی های کوچک هستند.

عكاسي و آرشيو عكس در آخرين شيبه قرار دارد . عكاسان و كاركنان اين بخش براي انجام فعاليت‌هاي خود كه به طور عمده : تهيه عكس از آثار هنري عرضه شده در نمايشگاه‌ها و كپي برداري از آنها ؛ ظهور و چاپ عكس و ظهور اسلايد مي‌باشد از انواع دوربين‌هاي : 135 ميلي‌متري ، تخت حرفه‌اي ، دوربين‌هاي موسوم به 6*6 و دستگاه نمايش اسلايد ؛ نيز امكانات ظهور و چاپ عكس‌هاي سفيد و سياه سود مي‌برند . تهيه عكس از مراسم آغاز و پايان نمايشگاه‌ها و عكس برداري از بيرون و درون موزه و نگارخانه‌ها ، عكاسان بخش را قادر مي‌سازد مجموعه‌هاي تصويري متنوع و به ياد‌ماندني از آثار هنرمندان انقلاب اسلامي و بناي موزه را به شكل آلبوم و بروشور منتشر كرده و هنر معاصر ايران و مأمن آن را در ذهن زمان جاودان سازد . طبقه‌بندي ، تنظيم و نگهداري عكس و اسلايد در آرشيو اختصاصي واحد عكاسي انجام مي‌شود .

   خدمات مربوط به برگزاري فراخوان ، گردهمايي ، سمينار ، و مراسم آغاز و پايان نمايشگاه‌ها ، به عهده اين بخش است .
   سالن سينما كه پس از شيبه‌هاي دوم و سوم قرار گرفته ، گنجايش 275 تماشاگر را دارد . پرده نمايش سالن با ابعاد 6*4 متر ، امكان نمايش فيلم و اسلايد را فراهم مي‌سازد و دستگاه‌هاي نمايش فيلم 35 ، 16 ، و 8 ميلي‌متري ، ويديو ، اسلايد 35 و 120 ، تلويزيون و ميكسر صدا ، از جمله ديگر امكانات فني اين بخش است .
   ارائه خدمات سمعي و بصري و نمايش فيلم‌هاي سينمايي با ارزش و آثار هنري پر ارج براي اعضاء (دانشجويان ، كارشناسان ، مدرسان و دست‌اندركاران امور هنري) نيز از جمله وظايف اين بخش است.
3-37 خدمات نمايشگاهي و آرشيو آثار هنري (مجموعه دائمي)
   اين بخش ، از چهار سالن بزرگ داراي امكانا‌ت ويژه نگهداري آثار هنري تشكيل شده است . آماده‌سازي آثار دريافت شده براي شركت در نمايشگاه (تجهيزات پرس ، قاب ، پاسپارتو و ...) نيز در بخش خدمات نمايشگاهي انجام مي‌گيرد .
   تابلوهاي متعلق به موزه (مجموعه دايمي) كه بر روي سطوح مشبك بزرگ فلزي متحرك استوار و بر فراز ريل قرار داده شده‌اند ، در سه سالن اصلي انبار با دماي ثابت 22 درجه نگهداري مي‌شوند .
كاركنان بخش خدمات نمايشگاهي و آرشيو آثار هنري ، با دقتي دو چندان كه نخستين ويژگي مسئوليت مراقبت از آثار ارزشمند و گران بهاي هنري است ، وظيفه حفظ آثار را كه تعدادي از آنها كم‌شمار و يا بي‌همتايند ، به پيروي از استانداردهاي رايج بين‌المللي به عهده دارند . كار مرمت آثار هنري نيز در همين واحد صورت مي‌پذيرد .
   افزون بر آثار هنري كه با موضوعات متنوع و سبك‌هاي مختلف در چارچوب نمايشگاه‌هايي با عناوين ويژه در نگارخانه‌هاي 9 گانه موزه هنرهاي معاصر به نمايش درمي‌آيد و شيفتگان هنر را به تماشا و ديداري تازه مي‌خواند ، مجموعه‌اي دايمي كه «گنجينه» نيز ناميده مي‌شود ، در مكان و با شرايط ويژه نگهداري ، در موزه وجود دارد .
   مجموعه دايمي موزه هنرهاي معاصر ، از نزديك به سه هزار اثر ارزشمند و يكتا تشكيل شده كه به نخبگان ديروز و امروز هنرهاي تجسمي ايران و جهان تعلق دارد و در مالكيت موزه است . آثـاري از هنرمندان پرآوازه مدرن مانند : رنوار ، لوترك ، گوگن ، پيكاسو ، ماكس ارنست و ماگريت از آن جمله‌اند .
   مجموعه‌اي تماشايي از هنرمندان پاپ و فتورئاليست انگليسي و آمريكايي ؛ نيز آثار ديدني آبستره از جكسون ، پولاك ، كلاين و لوييز در گروه آثار مدرن‌تر جاي دارند . موزه هنرهاي معاصر ، همچنين آثاري از : بيكن ، هاكني ، كيتاج ، دوبوفه ، و جانس را نيز در اختيار دارد .
   تاريخ هنر معاصر ايران ـ به ويژه در دوران پس از انقلاب ـ سيري تكويني را مي‌پيمايد كه روايتگر چگونگي تحول و تكامل اين هنر و نحوه بود و باش هنرمندان است اين نكتة پر اهميت ، موزه هنرهاي معاصر را بر آن مي‌دارد تا با استفاده از بيشترين امكانات خود ، براي خريد آثار ارزشمند هنري هنرمندان ايراني بكوشد و از پراكنده شدن و يا خروج غيرقانوني اين آثار از كشور جلوگيري كند ؛ چرا كه از دست رفتن هر اثر ارزشمند هنري ، به منزله پاك شدن رد پاي دوره‌اي از هنر معاصر ايران است

براساس تعريف ما از «مجموعه دايم» موزه هنرهاي معاصر ، تنديس‌هاي زيبا و كم نظير «باغ مجسمه» كه نظر بازديدكنندگان و دوستداران هنر مجسمه‌سازي را به خود جلب كرده و حس كنجكاوي آنان را بر‌مي‌انگيزد نيز در اين طبقه‌بندي قرار مي‌گيرند . آنچه مي‌خوانيد شرحي است كوتاه براي آشنايي بيشتر با شماري از مجسمه‌ها و آفرينندگان هنرمند آنها . و....


فهرست مطالب

مقدمه

مشخصات موزه هنرهاي معاصر تهران

تاریخچه موزه هنرهاي معاصر تهران

معماری موزه هنرهاي معاصر تهران

ایده و کانسپت موزه هنرهاي معاصر تهران

هدف از طراحی موزه هنرهاي معاصر تهران

نگارخانه‌ها موزه هنرهاي معاصر تهران

كتابخانه موزه هنرهاي معاصر تهران

فروشگاه كتاب موزه هنرهاي معاصر تهران

رستوران موزه هنرهاي معاصر تهران

سازمان موزه هنرهاي معاصر تهران

سمعي و بصري (واحد عكاسي)

سمعي و بصري (سينما تك و خدمات صوتي تصويري)

باغ مجسمه موزه هنرهاي معاصر تهران

خدمات نمايشگاهي و آرشيو آثار هنري (مجموعه دائمي)

معمار بنای موزه هنرهاي معاصر تهران

تصاویر فضاهای داخلی موزه هنرهاي معاصر تهران

تصاویر نماهای بیرونی موزه هنرهاي معاصر تهران

سیرکولاسیون حرکتی موزه هنرهاي معاصر تهران

پرسپکتیو موزه هنرهاي معاصر تهران

پلانهای معماری موزه هنرهاي معاصر تهران

مقاطع طراحی موزه هنرهاي معاصر تهران

نماهای موزه هنرهاي معاصر تهران

منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری موزه ,موزه هنرهاي معاصر تهران ,پاورپوینت موزه ,نمونه موردی موزه ایرانی ,نمونه مشابه موزه ,تاریخچه موزه ,ایده و کانسپت ,هدف از طراحی ,نگارخانه‌ها موزه , هنرهاي معاصر تهران ,كتابخانه موزه ,فروشگاه كتاب موزهي ,سازمان موزه ,سمعي و بصري (واحد عكاسي) , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی و موزه هرم تیرانا در آلبانی
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه ملی هولوکاست در هلند ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای دزفول یا مرکز فرهنگی سینمایی دزفول
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر اشتدلیک Stedelijk هلند
پاورپوینت تحلیل بررسی ویژگیها و مشخصات و اصول موزه سلامت
پاورپوینت تحلیل بررسی موزه ملی بهداشت و پزشکی لیندن ایالات متحده
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز بازدیدکنندگان پارک جنگلی اکولوژیک شهری کونشان در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی مرکز طراحی روستایی تیانیوهه در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ایستگاه جیانشی و ایستگاه تینگیون در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی غرفه سرپانتین 2019 اثر جونیا ایشیگامی
پاورپوینت تحلیل بررسی گالری و نمایشگاه لنز لوور اثر SANAA
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه آب لیشوی چین اثر DnA
پاورپوینت تحلیل بررسی جامع معماری موزه فرش ایران
پاورپوینت تحلیل معماری موزه Twist نروژ
پاورپوینت تحلیل بررسی اینستالیشن بارجیل توسط MAS (استودیو معماری مسکاوی)
پاورپوینت تحلیل بررسی خانه هنر جدید آرتر در استانبول اثر معماران گریمشاو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه لوور پاریس Le Grand Louvre
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنرهای زیبای لوزان اثر Barozzi Veiga
پاورپوینت تحلیل بررسی مرکز میراث و هنر تای کوون اثر Herzog & de Meuron
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه هنر جینینگ اثر ریو نیشیزاوا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد