خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مساجد اسلامی مصر

   تعدادبرگ: 60 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی معماری مساجد اسلامی مصر

بخشی از مطلب
قدیمی ترین مسجد قاهره
قدیمی ترین مسجد قاهره ، مسجد عمرو بن العاص است. کمتر از 10 سال از درگذشت پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) ، دین جدید اسلام در سال 639 با ارتش عمرو بن العاص به مصر آمد. ژنرال پیروز پایتخت خود را در فوستات ، جنوب قاهره مدرن تاسیس کرد. عمرو بن العاص در مرکز فسطات مسجدی را به نام خود ساخت. مسجد عمرو ، همانطور که معروف شد ، اولین مسجد در مصر و اولین مسجد در قاره آفریقا بود. این ساختمان دستخوش تغییرات زیادی شده است. در سال 2002 بازسازی شد و جدا از برخی ستونهای استفاده مجدد ، کار کمی از قدیمی تر از قرن نوزدهم دارد.
"اگرچه اکنون احساس باستان از ساختمان خارج شده است ، اما در مناظر دیدنی که قبل از بازدید کننده در ردیف های بازی ها از هر جهت کشیده شده اند ، هنوز لذتی وجود دارد."
بنابراین مسجد عمرو یادبودی برای اسلام اولیه ، فتح اعراب و آغاز دوره جدیدی در تاریخ مصر است. این مسجد در بین مساجد اولیه قاهره بی نظیر است زیرا هنوز هم محبوبیت زیادی دارد و مردم روزهای جمعه در آنجا به تعداد زیادی نماز می خوانند.
بیشتر مساجد ، مدارس و مناره های معرفی شده در قاهره است. جان فینی ، فیلمساز فقید ، احساسی عالی را که هنگام حضور در قاهره قدیمی شما را تحت فشار قرار می دهد کاملاً ابراز داشت: آنها با برخاستن از مه خیابانهای شلوغ و در هم ریخته در مناطق قدیمی ، بی نظم و در عین حال زیبا قرون وسطایی شهر ، بر آسمان شهر تسلط دارند. وی نوشت: مناره ها واقعاً شادی و زینت قاهره و منبع لقب مورد علاقه قاهره - "شهر هزار مناره" هستند.
نمونه های خیره کننده ای از معماری اسلامی را در شهرهای کمتر شناخته شده ای مانند Esna آورده است. این شهر در جنوب لوکسور که بیشتر به خاطر معبد بطلمیوسی شهرت دارد ، دارای یک مناره زیبا است.
یک کتیبه کوفی بر روی لوحی بر روی دیوار قبله به ما اطلاع می دهد که یک مقام برجسته فاطمی ، ابومنصور سرتاکین ، مناره مسجد را در سال 1081 ساخته است. این مناره دارای یک پایه مربع ساخته شده از آجر است که با لایه های چوب قرار داده شده و با نوک تیز تراش خورده است - پنجره های قوسی. داستان فوقانی استوانه ای گچ بری شده و توسط بالکن چوبی احاطه شده است. غرفه گنبدی شکل در قله دارای شکل شش ضلعی غیرمعمول است.
مناره زیبای دیگری در آسیوت در مسجد ال مجاهدین یافت می شود. این چهار سطح است و از معدود بناهای تاریخی اسلامی در خارج از قاهره است که هنرمند مشهور اسکاتلندی قرن نوزدهم ، دیوید رابرتز ، از دهه 1840 در سنگ نگاره های خود از مصر گنجانده است.
یکی از جالب ترین مساجد معرفی شده در این کتاب مسجد جامع در نیو گورنا ، روستایی است که توسط حسن فتحی ، یکی از مشهورترین معماران مدرن مصر ساخته شده است. این مسجد یکی از اولین بناهایی بود که بین سالهای 1945 و 1948 ساخته شد و از زمان ساخت تاکنون از آن بسیار مراقبت شده است. از آنجا که موقعیت آن رو به تنها بزرگراهی است که از خاکریز نیل به دره پادشاهان و کوئینز نزدیک به 5 کیلومتری آن منتهی می شود ، این ارتفاع با دقت طراحی شد تا نماد ارزش های معنوی ذاتی مسجد باشد. حسن فتحی برای توضیح مفهوم معماری خود نوشت که در مکه ، "مسجد به خودی خود یک عالم خرد منزوی نیست. مکانی تمیز و ساکت برای اقامه نماز در زیر آسمان است. اگر قرار بود نمازگزاران از عناصر زیر سقف محافظت شوند ، این سقف نباید آنها را از مقدسات آسمان جدا کند ... گنبدی که از داخل به سمت بالا دیده می شود ، آسمان را بیان می کند. "
در ابتدا ، این مسجد در مرکز روستا طراحی شده بود اما امروزه مسجد کاملاً ایزوله شده است و با فضایی احاطه شده است که باید توسط خانه ها اشغال می شد. این طرح استفاده بی رویه از تقارن و عدم تقارن فاتی را نشان می دهد ، نشانه ای از الگوی خیابان ها در قاهره قرون وسطایی است. حسن فتحی همچنین هنگامی که نوشت زیبایی شگفت انگیز پیر قاهره را منتقل می کند: "من به لطف خدا با پنج گنبد و مناره هایشان محاصره شده ام و بنابراین می گویم که در یک آسمان زندگی می کنم ، نه در یک منظره. این مناره ها باعث می شوند شما فکر کنید که هوای اطراف شما به صورت هنری بیان شده است و بنابراین محیطی که در آن زندگی می کنم باعث می شود از نظر جسمی و فیزیولوژیکی بسیار راحت باشم. "و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مساجد اسلامی مصر ,پاورپوینت بررسی ,قدیمی ترین مسجد قاهره ,اولین مسجد در مصر ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مسجد بانیا باشی مسجدی در صوفیه، بلغارستان
پاورپوینت بررسی معماری مساجد دوره عباسیان (750-1258)
پاورپوینت تحلیل معماری مسجد محمد عبدالخالق قرقاش
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد التصامه اثر تاسگداری
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای جامع اوری فرانسه اثر ماریو بوتا
پاورپوینت بررسی معماری و تزیینات امامزاده های زید و یحیی
دانلود, پاورپوینت اصول معماری مصلا بهمراه نمونه ها ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای وتروبا با سبک معماری بروتالیست
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای جامع آخن Aachen Cathedral
پاورپوینت بررسی معماری مسجد شیعا اصفهان و مسجد جامع سمنان
پاورپوینت بررسی معماری نمازخانه فیلد برودر کلاوس در آلمان اثر پیتر زومثور
دانلود,پاورپوینت مسجد در اقلیم معتدل و مرطوب ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری حرم حضرت ابوالفضل در کربلا
پاورپوینت بررسی معماری حرم حضرت زینب در دمشق
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جامع دهلی نو هند
پاورپوینت بررسی معماری موزه ملی قرآن مسجدالغدیر تهران
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جمکران قم
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی اسلامی در پیمونت ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری مسجد آکسکی آتاشهیر استانبول ترکیه
پاورپوینت بررسی معماری مسجد خلیفه التاجر دبی ، مسجد سازگار با محیط زیست

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد