خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی طراحی محوطه و انتخاب گونه هاي گياهي مناسب در طراحی مجموعه های مسکونی

   تعدادبرگ: 38 اسلاید   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی طراحی محوطه و انتخاب گونه هاي گياهي مناسب در طراحی مجموعه های مسکونی
 
بخشی از مطلب
انتخاب نوع درختان هميشه سبز يا خزان پذير بسته به نوع هر اقليم نيز متفاوت است. در هرجا که امکان داشته باشد بايد از گياهان و عوامل طبيعي موجود در فضاي باز بيشترين استفاده را برد. در صورت نياز بايد گياهان تکميلي را اضافه کرد. درختان، درختچه ها و گل هايي که در زمين بازي کاشته مي شوند بايد توانايي مقاوت در برابر عوامل جوي را داشته باشند. از اين طريق مي توان با يک طراحي مناسب هزينه هاي مراقبت از گياهان و محوطه و همچنين آسيب هاي بچه ها و هزينه ساخت را به حداقل رسانيد. عواملي که براي حفظ پوشش گياهي بايد مورد توجه قرار گيرند عبارتند از : (پروردی نژاد،1389)
•    از بين گياهان موجود، فقط گياهان سالم و سرحال حفظ شوند و هنگام انتخاب گياهان جديد، به خصوصيات مرتبط به رشد و محيط طبيعي مورد نياز گونه هاي مختلف توجه شود.
•    سطح آب زيرزميني و سطح زمين را به صورت اوليه اش نگه داشت تا از آبياري ناکافي و غرق شدن گياهان جلوگيري شود.
•    براي پيشگيري از آسيب ديدن ريشه ها در قسمت هايي که قبلا درخت و گل کاشته شده يا به طور طبيعي فضاي سبزي وجود دارد، بايد در زمان عمليات ساختماني از قرار دادن تجهيزات ساختماني و انبار کردن مصالح ساختماني در فضاي زير چتر درختان و درختچه ها جلوگيري شود تا فضاي سبز آماده از بين نرود.
•    کاشت صحيح گياهان (درخت و درختچه و...)مانع از يکنواختي محيط مي شود و علاوه بر آن داراي عملکرد دوگانه خواهد بود. يعني از يک طرف توليد سايه در تابستان و از طرف ديگر جلوي بادهاي زمستاني را بگيرد.
•    براي حفاظت بيشتر گياهان به جاي پراکنده کردن گياهان منفرددر محوطه، از ترکيب درختان، درختچه ها و گياهان کوچک در کنار يکديگر استفاده شود.
•    درختان با شاخه هاي کم ارتفاع و قطور ،امکانات بي نظيري را براي بالا رفتن و نشستن براي کودکان فراهم مي کنند. مي توان بوته هاي بزرگ را به صورت کپه هايي کنار هم کاشت، طوري که مخفيگاه يا اتاق هاي کوچکي در فضاي باز براي بازي اجتماعي فراهم کنند. گل هاي کاشته شده يا خودرو و علف هاي هرز در تمام فصول سال انگيزه هاي متنوعي ايجاد مي کنند. آنها همچنين با جذب پرندگان و پروانه ها، پوشش خوبي را براي جمع شدن حشرات و جانوران محل فراهم مي کنند.
انتخاب گونه هاي گياهي مناسب
به هنگام انتخاب نوع گياهان، نخست اين پرسش مطرح مي شود که گياه بايد چه عملکردي را درکجا بر عهده گيرد و براي اين منظور به چه نوع گياهي ؛ درخت، درختچه، بوته يا گياهان پوششي احتياج است، بنابراين در مرحله نخست بايد به جنبه هايي از گياهان توجه کرد که از نطر معماري فضاي سبز مهم باشند. در اين مورد توجه به چند مورد مفيد است:
1-شکل نهايي گياهان 2-ارتفاع وحجم نهايي تاج آن 3-شکل شاخه ها در تاج درختان(عمودي،افقي،مايل، آويزان) 4-دوره رويش و رنگ برگها درفصول مختلف  5-شکل و رنگ پوسته تنه درختان 6-احتمال ايجاد حساسيت در انسان. (بهرام سلطاني ،1384)
طبقات و اندازه گياهان 
طبقات به لايه هاي افقي گفته مي شود که هريک از گياهان در يکي از آن لايه ها قرار مي گيرند و شامل درختان تاجدار، گياهان زير درختي، بوته ها و پوشاننده کف زمين هستند.( تصوير 6-14)
درختان بزرگ و متوسط
درختان بزرگ و متوسط در خرد اقليم نقش تعديل کننده دارند. آنها در برابر نور عمودي يا کمي مايل خورشيد، سايه ايجاد مي کنند. اگر در کناره ها با گياهان کوتاه تر محصور شوند يا عمق زيادي را (در جهت جريان باد) اشغال کنند، تا حد زيادي مانع از تهويه هوا مي گردند. بر عکس اگر کناره درختان باز بود، نسبتا کم حجم باشند، باعث شدت يافتن جريان هوا مي شوند زيرا باد در زير سايبان فشرده شده، عبور مي کند.و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,پاورپوینت بررسی ,طراحی محوطه و انتخاب گونه هاي گياهي مناسب ,در طراحی مجموعه های مسکونی , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه نام در ویتنام ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه نورکوس در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه مانور آجری در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مزرعه نورث سلم در ایالات متحده ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه بولدر در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه اومونگ در تایلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه pb در آرژانتین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه بومرنگ در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه موبایل MO.CA در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه چز لئون در کانادا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه اسلیت در کانادا ,pptx
بررسی کانسپت طراحی ویلا کودکانه با سبک کلاسیک معاصر
بررسی کانسپت طراحی ویلا با سبک باروک معاصر
بررسی خانه های کوچک به عنوان یک نوع مسکن متحرک و ویژگی های ساختاری آنها
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی میدان ماتسوموتو سانومارو در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه درختی در کاستاریکا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه ای در کنار خانه در آرژانتین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه D در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ویلای مجمع الجزایر در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کلبه بوچینا در جمهوری چک ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد