خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: نقشه های اتوکد طراحی خانه و سرای سالمندان بهمراه نقشه ها و رندرهای تری دی

   تعدادبرگ: نقشه های اتوکد طراحی خانه و سرای سالمندان   قیمت: 75000 تومان   حجم فایل: 766 b  تعدادمشاهده  2


نقشه های اتوکد طراحی خانه و سرای سالمندان بهمراه نقشه ها و رندرهای تری دی

دانلود نقشه های اتوکد معماری خانه و سرای سالمندان - دانلود نقشه اتوکد معماری خانه و سرای سالمندان ، این فایل کامل با موضوع خانه و سرای سالمندان  شامل سایت پلان خانه و سرای سالمندان ، پلانها مبلمان طبقات خانه و سرای سالمندان ، نماهای معماری خانه و سرای سالمندان ، مقاطع خانه و سرای سالمندان  و ... می باشد ، طراحی و معماری خانه و سرای سالمندان طبق نمونه تصویر ارایه شده می باشد شامل فایل اتوکد که همه در تصویر دیده می شود- با توجه به استانداردهای طراحی این خانه و سرای سالمندان  یک نمونه جالب و بین المللی کاملا اجرایی در نوع خود می باشد که بسیار مفید برای طراحی نمونه های مشابه یا الگوگیری طرح های دانشجویی می باشد
برای رسیدن به آسایش جسمانی در خانه های سالمندان و محیط مسکونی آنان، لازم است تا ابتدا آسایش حرارتی و برود تی آنان در محیط پرداخته می شود. آسایش حرارتی براساس گرمای متابولیک بدن افراد تعیین می شود و عبارت است از «توانایی هر شخصی جهت جذب حرارت و انتقال آن به محیط اطراف». درک آسایش حرارتی بر حسب خصوصیات هر فرد تغییر می کند و نیز بستگی به شرایط محیط دارد.
خصوصیات افراد شامل متغیرهایی از قبیل میزان تندرستی، سطح فعالیت، نوع لباس پوشیدن، الگوهای رفتاری و وضعیت روحی و فکری است و شرایط محیط شامل دمای هوا، کیفیت و نوع هوا و رطوبت نسبی است که بر درک آسایش حرارتی افراد تاثیر می گذارد.
بشر همواره برای حفظ سلامت خود نیازمند دمای ثابت محیط زیست است. وقتی دمای هوا و سطوح اطراف آن تغییر می کند، بدن انسان یک سری از تغییرات فیزیولوژیکی را برای اتلاف، بهبود و یا جذب حرارت تحمل می کند. در هوای سرد، خون انسان به سوی اندام های اصلی، به منظور حفظ دمای داخلی بدن بر می گردد و سبب می شود که اعضای انتهایی بدن، مانند نوک انگشتان دست یا پا سرد شده و احساس عدم آسایش حرارتی نماید.
به دلیل ضعف ساز و کار تنظیم حرارت و جابجایی آن در بدن سالمندان، این گونه افراد حساسیت بیشتری به تغییرات دما و خشکی هوا دارند و محیط گرم تاثیر قابل توجهی بر آسایش جسمانی و روانی آنان می گذارد. بنابراین ضرورت دارد که جهت آسایش حرارتی سالمندان، به خصوص در ماه های سرد سال، میزان دمای هوای مطلوب باید در نظر گرفته شود. همچنین از سرد شدن کف اتاق ها بایستی جلوگیری و بیش از حد معمول نباید گرم شود؛ زیرا باعث بی نظمی گردش خون در پاها می گردد و ایجاد عدم تعادل در سالمندان می نماید.

نام فضا    دمای مناسب        نام فضا    دمای مناسب
اتاق نشیمن    C 23ْ         حمام    C 24ْْ
اتاق خواب    C ْ21         پله ها و راهروها    C 20ْ
اتاق خواب- نشیمن    C 23ْ        هال ورودی    C 22ْ
اتاق کارکنان    C 20ْ        سرویس های مشخص    C 21ْ
جدول1- دمای مناسب فضاهای مختلف

هنگامی که پوست بدن سالمندان خشک می شود، تحمل حفاظت گرما را ندارند. زیرا بدن آنان نسبت به سوزش و پوسته شدن بسیار حساس است. زمانی که سالمندان احساس سرما می کنند، طبیعتاً به سوی منبع حرارتی کشیده می شوند؛ درحالی که پوست بدنشان تحمل گرمای بیش از حد را ندارد و این احتمال وجود دارد که در معرض آسیب پذیری قرار گیرند.
«الف- سطح فعالیت: بدن انسان حرارت را از طریق سوخت و ساز به دست می آورد. وقتی درصد فعالیت بدن کاهش یابد، انرژی بیشتری باید به منظور حفظ دمای بدن صرف شود. از آنجا که فعالیت سالمندان به طور مستمر کاهش می یابد، در نتیجه با کاهش سوخت و ساز بدن مواجه اند و دیگر قادر به حفظ دمای بدنشان به مدت طولانی نبوده و در نهایت احساس سرما می نمایند.
ب- نوع لباس پوشیدن: لباس بدن انسان را در برابر از دست دادن گرما عایق می نماید. اگر ضخامت لباس افزایش یابد، میزان نفوذ سرما کاهش پیدا می کند. نکته حائز اهمیت این است که لباس باید به طور یکنواخت در سطح بدن افزایش یابد. می توان نتیجه گرفت که اثر عایق سازی لباس کمتر از تأثیر افزایش درجه سوخت و ساز بدن است. بدین معنی که اگرچه افراد جوان تر و نیز افراد فعال تر با میزان سوخت و ساز بیشتر می توانند سرمای هوا را، با افزایش لباس جبران نمایند؛ ولیکن افراد سالمند که میزان سوخت و ساز پایین تر و نیز فعالیت کمتری دارند، با افزایش تعداد لباس، همچنان نیازمند محیط گرم هستند.
پ- الگوهای رفتاری: افراد جوان تر به منظور به حداقل رساندن عدم آسایش حرارتی، بیشتر می توانند خود را با نوسان زیاد شرایط محیطی تطبیق دهند. بدین گونه که آنها می توانند فعالیت خود را افزایش داده و یا با تغییر نوع لباس و پوشش خود، سازگاری بیشتری با شرایط حرارتی محیط ایجاد نمایند. در هر حال افزایش سن، درک و احساس دمای پیرامون را کاهش می دهد و سالمندان نسبت به دما حساس تر می شوند و نسبت به تغییرات آن کمتر عکس العمل نشان می دهند. در هوای سرد، سالمندان کمتر قادر هستند که کاهش دمای محیط را درک نمایند و در جهت جبران، تغییرات حرارتی آهسته تر عمل می کنند. بنابراین تاخیر در پوشیدن لباس بیشتر در جهت تعدیل سطوح حرارتی، ممکن است که منجر به بروز بیماری ها و خطرهای احتمالی گردد.

مدارک پروژه کامل طراحی خانه و سرای سالمندان

فایل اتوکدی (DWG)

فایل رویت (Revit)

۱۹رندر باکیفیت (JPG)

پوستر حرفه‌ای (JPG)

فایل PSD لایه باز (قابل ویرایش)

پلان‌های ترسیمی پروژه آماده خانه و سرای سالمندان

سایت پلان

پلان زیرزمین

پلان طبقه همکف

پلان طبقه اول

پلان طبقه دوم

پلان طبقه سوم

نمای شمالی

نمای جنوبی

نمای شرقی

نمای غربی

برش ۱

برش ۲

پلان طبقه همکف درمانی

فضاهای ترسیمی پروژه خانه سالمندان:

زیرزمین:

موتورخانه

تاسیسات برق

مسئول تاسیسات

سرویس بهداشتی

استراحت کارکنان و رختکن

آبدارخانه

اتاق ملحفه و وسایل کثیف

رختشوی خانه

اتاق اتو

انبار پارچه و ملحفه

انباردار

سالن ورزشی آبدرمانی

طبقه همکف:

نشیمن

لابی ورودی

اطلاعات

اتاق کارکنان

انبار

کافه تریا

کتابخانه

اتاق مدیر ورزش و فراغت

اتاق امانات

سرویس بهداشتی

نمازخانه

معاونت

مدیریت

سالن ملاقات

آبدارخانه

کمک‌های اولیه

حسابداری و امور مالی

ثبت نام

اتاق منشی و انتظار

اتاق جلسات

مدیر فرهنگی

بایگانی

مدیر اداری

دبیرخانه

مدیرآموزش

سرویس بهداشتی پرسنل

طبقه اول:

اتاق دارو و کشیک پرستاران

اتاق ایزوله

انبار وسایل کثیف

اتاق استراحت کارکنان

تراس

اتاق‌های استراحت سالمندان

انبار

طبقه دوم:

اتاق دارو و کشیک پرستاران

اتاق ایزوله

انبار وسایل کثیف

اتاق استراحت کارکنان

تراس

اتاق‌های استراحت سالمندان
 
انبار

طبقه سوم:

اتاق دارو و کشیک پرستاران

اتاق ایزوله

انبار وسایل کثیف

اتاق استراحت کارکنان

تراس

اتاق‌های استراحت سالمندان

سوئیت‌های استراحت سالمندان

انبار

طبقه همکف درمانی:

لابی ورودی

نگهبانی

اطلاعات

پذیرش

بایگانی

سرپرستاری

اتاق معاینه

تست ورزش

رختکن

استراحت و تعویض شیفت

سرویس بهداشتی

سالن انتظار

اتاق شنوایی سنجی و گفتار درمانی

لابراتور

تزریقات آقایان

تزریقات خانم‌ها

استراسیون و اتاق دارو

دیالیز

تاریکخانه

رادیولوژی

سرویس بهداشتی پرسونل

انبار

آبدارخانه

فیزیوتراپی

مشاوره پزشک

مسئول تغذیه

مدیر مددکاری

کافه تریا

داروخانه


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,نقشه خانه و سرای سالمندان ,پلان خانه و سرای سالمندان ,معماری خانه و سرای سالمندان ,نمونه اجرایی خانه و سرای سالمندان ,طرح نمونه خانه و سرای سالمندان ,کانسپت خانه و سرای سالمندان ,مبلمان خانه و سرای سالمندان ,فضاهای خانه و سرای سالمندان ,خانه و سرای سالمندان خارجی ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد