خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       با آرزوی ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از کشور عزیزمان ایران        جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: شرایط کالبدی و جدول برنامه فیزیکی مهد کودک

   تعدادبرگ: 25 برگ ورد   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 39 kb  تعدادمشاهده  82


•    ایجاد فضاهای باز متنوع با ویژگی فضایی متفاوت
   احکام معماری : بازیهای دویدنی ، سرخوردن ، الاکلنگ ، خانه های درختی ، ایجاذ باغچه برای کاشت گل وگیاه و درخت و... ، ایجاد فضاهای استراحت و نشستن ، ایجاد فضاهای نیمه باز ، ایجاد فضای تجمع برای مراثم صبحگاهی ، ایجاد فضاهای ورزشی مثل بسکتبال و ... ، ایجاد مسیرهای پیاده و راههای ارتباطی با کفسازی های متنوع . نوع حرکت و بازی کودکان خردسال پیش دبستانی با کودکان دبستان متفاوت است ، بنابراین برای بچه ها ی کوچکتر ساختارهای بازی بیشتر و فضاهای باز کمتر و برای کودکان دبستانی بالعکس می باشد .
•    استفاده حداکثر از طبیعت و تجربه های طبیعی
   احکام معماری : ایجاد فضاهای سبز به صورت چمن ، درخت و ... . ایجاد استخرهای کوچک و نهرهای کم اب در حیاط مدرسه ، ایجاد محلی برای نگهداری حیوانات ، استفاده از گلدان ها در فضاهای داخلی ، ایجاد ارتباط مناسب بین درون و بیرون با ایجاد فضای نیمه باز، ایجاد باغ گل و گلخانه .

•    ایجاد نشانه و عناصر تاثیر گذار خاص
   احکام معماری : پلکان گرد یا سقف گنبدی یا شیب دار، استفاده از تناسبات منحصر بفرد ، ایجاد نقاط تاکید از طریق تناسبات ، تاکید روی عنصر خاص مثل قرارگیری در مکان مهم .
•    ایجاد ارتباط بصری بین دو فضا ( بین داخل و خارج ، بالا و پایین و دو فضای همجوار )
   احکام معماری :ایجاد  void، ترکیب راهرو با فضاهای ارتباطی ، استفاده از پله در فضای باز ، استفاده از پنجره در ارتفاع مناسب بین فضای داخل و خارج .

•    حداکثر استفاده از فضای نیمه باز و باز در طبقات مختلف ساختمان
احکام معماری : شکستن حجم ساختمان و ایجاد نیم طبقه هایی به صورت تراس ، ایجاد فضاهای نیمه باز در طبقات به صورت ایوان در کنار کلاسها ، طراحی ساختمان به گونه ای که قسمتی یک طبقه و قسمتی دو طبقه باشد .
•    اختصاص فضایی فضایی ثابت و متفاوت با دیگر فضاها  به کودکان در هر سال تحصیلی
احکام معماری : ایجاد کلاس درس به صورت فضایی ثابت ، استفاده از رنگ امیزی متنوع در کلاسهای درس ، استفاده از تجهیزات خاص مختص هر کلاس .
•    ایجاد محصوریت مناسب در حیاط و فضای باز
احکام معماری : نسبت ارتفاع به طول 3, 1 و  4, 1 و  5, 1در فضای باز ، بالا بردن احصاص محصوریت از طریق پیوستگی جداره ها و نمای هماهنگ ، استفاده از حیاط مرکزی ، استفاده از اختلاف سطح و قرار دادن حیاط در سطح پایین تر .
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
• ایجاد فضاهای باز متنوع با ویژگی فضایی متفاوت , احکام معماری : بازیهای دویدنی ، سرخوردن ، الاکلنگ ، خانه های درختی ، ایجاذ باغچه برای کاشت گل وگیاه و درخت و... ، ایجاد فضاهای استراحت و نشستن ، ایجاد فضاهای نیمه باز ، ایجاد فضای تجمع برای مراثم صبحگاهی ، ایجاد فضاهای ورزشی مثل بسکتبال و ... ، ایج,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد