خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه شمسیه یزد

   تعدادبرگ: 84 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  15


پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه شمسیه یزد

مؤسس مدرسه مورد بحث، فرزند سید رکن الدین، سید شمس الدین محمد بود. سید شمس الدین محمد، فرزند سید رکن الدین و داماد رشیدالدین فضل الله، از متنفذترین و ثروتمندترین افراد دوره ایلخانی بود که در تبریز در کنار ابوسعید و وزیرش خواجه غیاث الدین از اعتبار خاصی برخوردار بود. او و پدرش هدایای زیادی داشتند که در جامع الخیرات و واقف اعظم رشید ذکر شده است. یکی از کارهای مهم سید شمس الدین مدرسه ای است که در محله چهار منار ساخته است.

بر اساس مورفولوژی زمین در این محله، قرار گرفتن در و دستگاه ورودی در طبقه پایین نسبت به پایه بازار طراحی آن را افزایش داد. با توجه به شیب دار بودن محله و قرار گرفتن بنا در نزدیکی مسیل یزد، معمار بنا را در چند طبقه قرار داد به طوری که باغ زیر سطح مدرسه و مدرسه زیر سطح مدرسه قرار داشت. سطح جلوخان. سردر مدرسه چتری مانند اکثر مدارس این دوره ساختاری خطی دارد. ترکیب سردار، هشتی، ایوان (ایوانچه) در مدارس دیگر یزد نیز دیده می شود.

رواق شمالی که بعد از سردر ورودی بنا قرار دارد، تمام ویژگی های ساختاری رواق مقابل را دارد، اما از نظر تزیین و عمق با رواق اصلی بنا تفاوت دارد. رواق ها کمی بالاتر از نماهای شرقی- غربی قرار دارند و کمر آنها به دلیل ارتفاع پوشیده شده است. ویژگی بارز رواق های مدرسه چتری ارتفاع آنهاست که در تمامی کارکردها از جمله مساجد، خانه ها، مدارس و ... متعلق به دوره مظفر دیده می شود.


فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
معماری آل مظفر
مدارس در دوره آل مظفر
معرفی مدرسه شمسیه یزد
پلان مدرسه شمسیه یزد
ورودی مدرسه شمسیه یزد
حیاط مدرسه شمسیه یزد
ایوان مدرسه شمسیه یزد
جبهه های شرقی و غربی مدرسه
تالار بزرگ مدرسه
حجره طلاب
گنبدخانه مدرسه
باغ مدرسه شمسیه یزد
بحث و تحلیل
نتیجه گیری
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری مدرسه شمسیه یزد ,پاورپوینت مدرسه شمسیه یزد ,تحلیل مدرسه شمسیه یزد ,معماری آل مظفر ,مدارس در دوره آل مظفر ,معرفی مدرسه شمسیه یزد ,پلان مدرسه شمسیه یزد ,ورودی مدرسه شمسیه یزد ,حیاط مدرسه شمسیه یزد ,ایوان مدرسه شمسیه یزد ,جبهه های شرقی و غربی مدرسه ,تالار بزرگ مدرسه ,حجره طلاب ,گنبدخانه مدرسه,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد