پاورپوینت تحلیل آثار معماری جیمز استرلینگ
استرلینگ آموزش معماری خود را در دانشکده معماری دانشگاه لیورپول (1945-1950) دریافت کرد. او تمرین را در اوایل دهه 1950 در لندن آغاز کرد و از سال 1956 تا 1963 با جیمز گوان همکاری داشت. از سال 1971 با مایکل ویلفورد کار کرد. کارهای اولیه او عمدتاً پروژههای مسکونی کممرتبه به سبک بروتالیست جدید بود که بر قرار گرفتن در معرض فولاد خام و آجر و اجتناب آگاهانه از جلا و ظرافت تأکید داشت. ساختمان دپارتمان مهندسی استرلینگ برای دانشگاه لستر (1959-1963) شاید مهمترین کار او در این اصطلاح باشد. پس از انحلال شراکت خود با گوان در سال 1963، استرلینگ یک گونه نسبتاً بازیگوش از پست مدرنیسم را ایجاد کرد و از محورهای ساختمانی غیرمتعارف و پیچیده استفاده کرد. اشکال هندسی و عناصر تزئینی رنگی روشن. گالری ایالتی جدید او، یا Neue Staatsgalerie (1977-1984)، در اشتوتگارت، آلمان، ترکیبی از کلاسیک گرایی و انتزاع هندسی، از نظر بسیاری بهترین دستاورد اوست. از دیگر آثار او، ساختمانی برای موزه هنر فاگ (1979-1984) و موزه آرتور ام. ساکلر (1985)، هر دو در دانشگاه هاروارد، و گالری کلور در تیت بریتانیا، لندن (تکمیل سال 1987) است. در سال 1981 استرلینگ جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد و در سال 1990 جایزه معماری پریمیوم امپریال انجمن هنر ژاپن را دریافت کرد. او کمی قبل از مرگش لقب شوالیه را دریافت کرد.
فهرست مطالب
مقدمه
جیمز استرلینگ معمار انگلیسی
تجربیات اولیه جیمز استرلینگ
بررسي نمونه كاری جیمز استرلینگ
اشتوتگارت:تئاتر ونمايشگاه دولتي 83-1977
بررسی سبک جیمز استرلینگ
کلاسیسیزم استنتاج
استرلینگ در تعریف محدوده های تجریدی و نمایشی
در مجموعه های واقعا
استرلینگ ابتدا با جیمزگوان
در دهه های ۱۹۷۰و۱۹۸۰
معرفی کارها
نمایشگاه دو سالانه ونیز
گالری کلور(تات)لندن
گالری و تئاتر اشتوتگارت:
ساختمان گالری انتخابی تصادفی و آگاهانه از معماری
مرکز هنرهای نمایشی دانشگاه کرنل
موسسه تحقیقاتی/اجتماعیWZB :
منابع