پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای نوتردام رونشان لوکوربوزیه
83+110+99+25 اسلاید
رونشان یکی از خارقالعادهترین پروژههای حرفهای لوکوربوزیه است. Notre Dame du Ronchamp - که بیشتر با نام Ronchamp شناخته می شود - در سال 1950 توسط لوکوربوزیه در طول جنگ جهانی دوم افتتاح شد. زمانی که او مأمور طراحی یک کلیسای کاتولیک جدید به جای کلیسای ویران شده در جنگ جهانی دوم شد، ظاهر شد.
منطقه Ronchamp بخش مهمی از سفر مقدس برای کاتولیک ها است. به همین دلیل کلیسایی که قرار بود ساخته شود از اهمیت بالایی برخوردار بود. هدف ایجاد فضاهایی با جزئیات اغراق آمیز و نقوش مذهبی در فضاهای بزرگ برخلاف کلیسای تخریب شده است.
رونشان دارای حس مدرن فریبنده و زیبایی شناسی است که کاملاً خارج از سبک کوربوزیه است. در واقع این کلیسا که در معماری عمومی نمی توان آن را به سبک واحدی نسبت داد، مانند مجسمه ای روی زمین است. این واقعیت که Ronchamp را نمی توان در یک دسته بندی خاص طبقه بندی کرد، آن را به یکی از مهم ترین نمونه های معماری قرن بیستم و حرفه کوربوزیه تبدیل می کند.
* لوکوربوزیه، II. پس از جنگ جهانی دوم، در مسیری کاملاً متفاوت با درک معماری خود حرکت می کند. اول از همه، مبلمان Bauhaus، II. قبل از جنگ جهانی دوم و جنگ جهانی دوم. ما می توانیم رونشانم را به آخرین مرحله از رویکرد معماری پس از جنگ جهانی دوم نسبت دهیم که می توانیم آن را به سه دسته تقسیم کنیم. در این دوره، کوربوزیه به عنوان یکی از حامیان معماری پلاستیک - دوره دوم رفتار معماری او - ظاهر می شود. به همین دلیل، رونشان در نقطه ای متفاوت از آثار قبلی خود قرار دارد. شکلی منحصربهفرد دارد، نمونهای از معماری پلاستیک - معماری مجسمهسازی - و یکی از نمونههای معماری غیرمنطقی، دوره دوم در معماری قرن بیستم است.
این کلیسا در ابتدا در سال 1950 وظیفه طراحی را به کوربوزیه سپرد تا نام خود را توسط اعضای مبتکر خود پاک کند و نشان دهد که آنها به هنر و معماری مدرن باز هستند، نه اینکه از رویکرد شیک خود دست بکشند - و کاملاً از آن دست نکشند. . توانایی کوربوزیه در استفاده از سادگی فضایی با رویکرد زیبایی شناسی مدرن یکی از دلایلی بود که این شغل به او سپرده شد.
کوربوزیه می خواست این فضا فضایی مراقبه و تامل برانگیز داشته باشد. در حالی که دیوارهای سفید ساده به فضای شفاف مورد نظر کمک می کنند. نمازخانه با نورهایی که از پنجره های رنگی وارد می شود فضایی معنوی دارد.
تأثیر نور فضایی احساسی و بیانی ایجاد می کند که خود را به فعالیت های مذهبی در کلیسا می رساند. در اینجا، کوربوزیه هدفش این است که این مکان بر کسانی که از نظر معنوی به کلیسا می آیند تأثیر بگذارد. هدف آن ایجاد درک بازدیدکنندگان از این مکان است که فعالیت هایی را که برای انجام آن آمده اند احساس کنند.
این کلیسا ر بالای تپه و دور از فضاهای زندگی و در نتیجه جامعه قرار دارد. سازگار با شخصیت تپه، با درک قبلی کوربوزیه از جعبههای کاربردی و حجمهای خالص شده در تضاد است. با دیوارها، سقف و کف شیبدار، فرم مجسمه ای نامنظم دارد. اگرچه از نظر شکل پیچیده است، اما در برنامه بسیار ساده است: دارای دو ورودی، یک محراب و سه نمازخانه است.
دیوارهای ضخیم و کمی منحنی از ساختمان بتنی و بنایی و سقف منحنی عظیم پشتیبانی می کنند. در عین حال، دارای دیواره های ضخیم است که از ویژگی های صوتی پشتیبانی می کند و صداهای خارجی را مسدود می کند.
بارزترین ویژگی Ronchamp این است. سقف منحنی عظیمی که به سمت "بهشت" بالا می رود. سقف احساس شناور بودن در بالای ساختمان را ایجاد می کند و این احساس با ستون هایی که 10 سانتی متر از دیوارها خارج شده اند ممکن می شود. سقف منحنی که به بال های هواپیما اشاره دارد، علیرغم جرم عظیمش ظاهری سبک دارد.
یکی دیگر از جنبه های جالب، پنجره هایی است که روی دیوارها پراکنده شده اند. پنجره ها که به طور فزاینده ای نازک تر در فضای دیوار قرار می گیرند، قدرت نور را افزایش می دهند و به آن اجازه ورود می دهند. هر دیوار با پنجره های مختلف روشن می شود. دیوار پشت محراب کلیسا توسط این پنجره ها به صورت دایره ای روشن شده است. این تصور یک شب پرستاره را ایجاد می کند. جدای از این، پنجره ها بر فضای مذهبی در داخل تاکید دارند.
فهرست پاورپوینت اول
معرفی کلیسای نوتردام رونشان
لوکوربوزیه
خانه ماشینی است برای زندگی
5اصل معماری وی
شاخصه های معماری لوکوربوزیه
تاریخچه کلیسای نوتردام رونشان
موقعیت کلیسای نوتردام رونشان
قرارگیری کلیسای نوتردام رونشان در سایت
بناهای موجود در سایت
کانسپت کلیسای نوتردام رونشان
سازه کلیسای نوتردام رونشان ، اجزای سازه ای
حجم کلیسای نوتردام رونشان و نماها
آبنمای غربی کلیسای نوتردام رونشان
ورودی های کلیسای نوتردام رونشان
پلان همکف کلیسای نوتردام رونشان
سه بعدی از فضا داخلی کلیسای نوتردام رونشان
فضای داخلی کلیسای نوتردام رونشان
تصاویری از فضاهای داخلی کلیسای نوتردام رونشان
فضاهای عمومی و خصوصی کلیسای نوتردام رونشان
نورگیری کلیسای نوتردام رونشان
مصالح شاخص کلیسای نوتردام رونشان
نقد کلیسای نوتردام رونشان
منابع
فهرست پاورپوینت دوم
زندگی نامه لوکوربوزیه (Le Corbusier)
سبک معماری لوکوربوزیه
الگوی شهر طراحی شده لوکوربوزیه
مقدمه
نیروهای سایت
فرم جهت دار
مفاهیم نما
نور
دیاگرام ارتباطی فضاها
سازماندهی
تعادل و تقارن
دیاگرام عملکرد فضاها
تحلیل نما
سلسله مراتب فضایی
حرکت
بررسی احجام پایه
هندسه پلان
فهرست پاورپوینت سوم
معرفی کلیسای رونشان
معمار کلیسای رونشان
تایخچه کلیسای رونشان لوکوربوزیه
موقعیت کلیسای رونشان
معماری کلیسای رونشان
دیوارها
سقف
مبلمان
فضاها
محراب
ناقوس
صومعه
طرح و برنامهریزی
نظریه طراحی
کانسپت کلیسای رونشان
پلان کلیسای رونشان
تحلیل پلان
محراب
محل سرود
ورودی اصلی
طراحی دربها
جمعآوری آب
نورگیرها
اتاقک اعتراف
ورودی پشتی
محراب بیرونی
مجسمه مریم مقدس
نورپردازی
شبیهسازی نور روز
تحلیل سازهای کلیسای رونشان
طرح توسعه کلیسای رونشان
منابع و مآخذ
فهرست پاورپوینت چهارم
زندگی نامه لوکوربوزیه Le Corbusier
انتخاب لقب لوکوربوزیه
انباشتگی انسان ها
ساختمان های سفید
معماری سوئیسی یا فرانسوی ؟
لوکوربوزیه بر روی اسکناس
نسبت طلایی و دنباله اعداد فیبوناچی
(سبک معماری لوکوربوزیه)
معماری مدرن
خاستگاه معماری مدرن :
خانواده معماری مدرن
معماری مدرن متعالی
معماری مدرن اولیه
علت توجه به معماری مدرن
معماری مدرن و وتکنولوژی
الگوی شهر طراحی شده لوکوربوزیه
شهر آینده لوکوربوزیه
ویلا ساووا
خانه ماشینی برای زندگی
بخش دوم : کلیسای نوتردام
سال ساخت
هنر لوکوربوزیه
سایت کلیسای نوتردام رونشان
نیروهاى سایت
حجم و سازه کلیسای نوتردام رونشان
سقف کلیسای نوتردام رونشان
فرم جهت دار
مفاهیم نما
عنصر کلیدی نور
نور در دیوار جنوبی
نور در دیوارهای دیگر
اسکیس ها و پلان ها و نماها
دیاگرام ارتباطی فضاها
سازماندهی
تعادل وتقارن
دیاگرام عملکرد فضاها
تحلیل نما
سلسله مراتب فضایی
حرکت
بررسی احجام پایه
هندسه پلان