خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات فرهنگسرا با رویکرد معماری اسلامی سنتی

   تعدادبرگ: 182   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 24825 kb  تعدادمشاهده  36


 چکيده:
انسان همواره در طول تاريخ سعي مي‎نمايد به منظور ايجاد سرپناهي امن براي سكونت، آن را   با محيط پيرامون خود هماهنگ سازد تا بتواند شرايط مناسبي براي ادامة حيات خويش ايجاد كند و درحقيقت شرايط جغرافيايي، اقليمي نيز در شكل گيري اين فضاي زيست، دخالت مستقيمي دارد. در ايران به علت دارا بودن، ‌چهار اقليم متفاوت گرم ومرطوب، گرم و خشك، معتدل و مرطوب و سرد، معماري‎هاي متفاوتي (به ويژه در طراحي مسكن بومي) هماهنگ با اقليم بوجود آمده كه در چنين فضاهاي ساخته شده‎اي، به كارگيري مصالح بومي كه كمترين تأثير نامطلوب برمحيط را دارند و همچنين كاهش ميزان انرژي مصرفي با استفاده از مصالح محلي، موجب پايداري محيط زيست و افزايش دوام بناها گرديده‎اند. از اين رو در اين مبحث، سعي برآن است تا بتوانيم معماري بومي ايران را در اقليمهاي متفاوت باتوجه به پايداري محيط و صرفه‎جويي در مصرف انرژي بررسي نموده و معايب معماري جديد در هر اقليم را از نظر مواردي همچون به كارگيري مصالح ناهماهنگ با شرايط منطقه، طراحي نامناسب بنا ، عدم صرفه‎جويي در مصرف انرژي و تخريب محيط به صورت اجمالي مورد ارزيابي قرار دهيم. در انتها به جمع بندي و ارائه راهبردهايي در صرفه‎جويي انرژي در ساختمان باتوجه به فن‎آوري جديد مي‎پردازيم.
 
واژه‎هاي كليدي: ساخت و ساز پايدار، معماري سنتي، مصالح بومي، ‌انرژي قابل تجديد، فرم 
خطي
 
 
 
مقدمه
فرهنگ معاصر با کسب مجوز از قواعد مدرنیته،به الگوی بارز بهره برداری صرف از جهان طبیعی مبدّل شده است.اینک ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن،سبک های گوناگون به صورت مدهایی زودگذر،هر روز ندایی سر داده و انسان را به سوی خود می خوانند و آنچه در این بین جایگاهی ندارد،انسان و هویت او می باشد.هر از چند گاهی مکاتبی و یا اشخاصی ندایی از ارزش های انسانی و هویت او را به ظاهر درست سر داده،که آن نیز،یا کامل نبوده و همه جنبه های انسانی را ندیده و یا با مشکلات اجرایی و... روبرو است.
از موضاعات مهم و مورد توجه در میان جوامع بعد از افزایش موج نارضایتی از اصول و قواعد معماری و شهرسازی مدرن بحث هویت است.این مشکلی است که بعد از رنسانس آغاز و با جنبش مدرنیسم به اوج خود رسید و فراگیر شد و امروزه اکثر کشورهای جهان سوم درگیر آن هستند.تادائو آندو گمشده امروز معماری را مفهوم انسانیت و ارزش های انسانی می داند و می گوید:"در واقع انسانیت از مکان ربوده شده.معماری در حال تبدیل شدن به نوعی محصول است..."امروزه آنچه راه حل منطقی برای خارج شدن از این بحران به نظر می رسد،بازگشت به هویت و معماری خود با توجه به امکانات و نیاز امروز می باشد.بیاجو روستی،شهرساز و معمار ایتالیایی،حدود پنج قرن پیش زمانی که همه متفق القول بودندکه گذشته،گذشته است و نباید با زمان حال درآمیزد،چنین ادعا کرد:"معماری و شهرسازی گذشتگان را نبایستی فقط حفظ کرد و برای حفظ آن،از آن فاصله گرفت،بلکه بایستی گذشته و زمان حال را ارگانیزمی یکپارچه تلقی و روح زمان را در کالبد معماری گذشتگان جاری کرد."او اعتقاد داشت که اگر این دخالت هوشمندانه و از سر تدبیری جا افتاده و خلاق صورت بگیرد،روح معماری گذشته،که محبوس،منزوی و رو به موت است،آزاد خواهد شد و زندگی جدیدی را آغاز خواهد کرد.
با بررسی چگونگی و ساز و کار دگرگونی در هویت معماری ایران،به نظر می رسد آنچه موجب بحران در معماری ما شده است،تکیه بر روش «پذیرنده بی چون و چرا» و یا در حالت خوش بینانه تر تکیه بر روش «گزینش گر بر پایه سودمندی و مصلحت» است،به گونه ای که موجب غرب زدگی،فراموشی خود و خدا،از بین رفتن ارزش های انسانی،تحقیر انسان،تحریف دین،تعصب بر گذشته و تقلید از نوگرایی و بحران معنوی و فقدان فرهنگ زندگی الهی شده است.به نظرآنچه راه حل این بحران در معماری ایران است بررسی عمیق آثار گران بهای معماری ایران و مبانی نظری آنها در جهت اصلاح،  ارتقاء و تعالی معماری به سمت حفظ نیازها،ارزش ها و فرهنگ و هویت خودی است.به طور کلی آنچه راه حل معماری امروز ما می باشد تکیه بر روش گزینش گر بر پایه ارزیابی کالبدی و مفهومی آثار گوناگون در جهت توجه به دستاوردهای تجدد،تکیه بر داشته های فرهنگ ایرانی و تصفیه فرهنگی،نگاه گزینشی و نقادانه به غرب و عدم اعتماد به آن و بهره گیری از آثار هریک از جریان های مختلف به نسبت توجه آنها به ارزش های انسانی می باشد.که نتیجه آن احیای سنت های صحیح و در عین حال استفاده از فناوری و دستاوردهای علمی امروز غرب است.اعتقاد بر این است که دستاوردهای غرب و حتی تفکرات آنها مفید است تا زمانی که لطمه ای به باورها و اعتقادات ما نزند.
 
 
 
 
 
 
فصل اول: طرح تحقيق
 
 
 
 
 
1-1  بيان مسئله:
فرهنگسرا ساختماني است که درآن يک يا چند نهاد فرهنگي فعاليت دارنددر فرهنگسراها معمولا شرايطي براي اموزش امور گوناگون فرهنگي واجتماعي وهمچنين آموزشپيشه ها وهنرهاي گوناگون مانند نگارگري،کوزه گري،نقاشي و... فراهم ميگردد.برخي از فرهنگسراهاکتابخانه وانتشارات ويژه ي خودرانيز دارا هستند.
در ايران تا امروز بيشتر فرهنگسراهادر شهر تهران وچند شهر ديگرمانند اصفهان بر پا شده اندومعمولا کوشيده شده براي هر منطقه شهرداري يک فرهنگسراي بزرگ ترتيب داده
شود.برخي از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه ي خود به فعاليتهاي فرا منطقه اي مي
پردازند.بسياري از فرهنگسراها ويژه ي کار (تخصصي اند)يعني فعاليت خود را گرد يک
گروه يا يک محور کاري متمرکز مي سازند.
فرهنگسراها بر پايه ي شيوه ي فعاليت به يکي از محورهاي سه گانه شخصيت
(کيستي)،محتوا(درونمايه)ونهاد مي پردازند.
 
فرهنگسراهاي شخصيت محور عبارتند از :فرهنگسراهاي کودک ،نوجوان،جوان،دانشجو،دختران وسالمند.
فرهنگسراهاي  محتوا  محورعبارتند از :
انديشه،قرآن،انقلاب،هنر،تيره ها(اقوام)،ورزش،طبيعت،فناوري واطلاعات.
فرهنگسراها ي نهاد محور عبارتند از:خانواده،مدرسه،شهر
 
1-2 روش اجراي طرح
تشکيل فرهنگسرا يک ضرورت تاريخي براي هنر کشور ماست.واقعيت اين است که در ديار مامرکز يا نهادي که درباره هنر پرسش کند و به هنر،هنرمند و اثر هنري بپردازد،گذشته را بررسي و جمع بندي کند،حال را ارزيابي نمايد و دورنماي آينده را مشخص کند،کمتر ديده مي شود.اين کمبود و نقصان و خلاء فرهنگي خصوصاً در شهرستان هاي کشور بيشتر مشاهده مي گردد و ضرورت احداث چنين مجموعه هايي بيشتر نمايان مي شود.با توجه به رابطه نزديک و متقابل فرهنگ و معماري و توجه به اين نکته اساسي که معماري هر منطقه نماد فرهنگ،اقليم،آداب و رسوم،جهان بيني و... مردمان آن منطقه است،در احداث چنين مجموعه هاي بوم گرايي حرف نخست را مي زند.ذکر اين نکته الزامي است که بوم گرايي و بومي گرايي دو مقوله جدا از هم مي باشند.بومي گرايي همان سنت گرايي است در حالي که بوم گرايي داراي حيطه تعريف وسيعي است من جمله:توجه به مشخصه هاي اقليمي،فرهنگي،اجتماعي و... توجه به اين نکته که يک بوم گرا،بومي گرا نيز هست اما بومي گرا الزاماً بوم گرا نيست نيز حائز اهميت مي باشد.با توجه به مسائل مطرح شده هدف از اين پروژه طراحي مجموعه اي است فرهنگي با تأکيد بر فرهنگ بومي و هنر و هنرمندان است.
1-3 اهداف اصلي طرح
1-انجام فعاليت هاي مختلف در جهت نيل به اهداف کلان سازمان فرهنگي هنري
2-انجام فعاليت هاي مختلف در زمينه گسترش وتوسعه ي فرهنگ اسلامي
3-انجام يا مشارکت درانجام فعاليت هاي تبليغي،ترويجي،فرهنگ سازي وارتقاء دانش ومهارتهاي تخصصي درحوضه ي شهروندي
4-تعامل فرهنگ ها وتبادل نظرومشارکتهاي جمعي در اين مجموعه
5-برگزاري مسابقات فرهنگي،هنري،علمي مانند مسابقات کتابخواني و...
6-برگزاري آيين هاي گراميداشت با مناسبتهاي علمي،فرهنگي،مذهبي،
7-برگزاري جشنواره هاي علمي،اجتماعي وفرهنگي
8-تشکيل کانون ها با محوريتهاي علمي،اجتماعي وفرهنگي
9-برگزاري نشستهاي علمي،اجتماعي وفرهنگي
10- برگزاري نمايشگاه هاي فرهنگي وعلمي
11- برگزاري کلاسها وکارگاههاي آموزش متنوع علمي،فرهنگي
12- برگزاري آيين بزگداشت مفاخر علمي،اجتماعي وفرهنگي
13-برپايي اردوها وبازديدهاي علمي،فرهنگي
 
1-4 ضرورت طرح
سراسياب ملارد فاقد هرگونه کاربريهاي فرهنگي نظير کتابخانه، تاتروفرهنگسراميباشد.واز
اين باب شهر دچار فقر شديدي مي باشد تنها فضاي فرهنگي شهر را مي توان کتابخانه هاي
کوچک برخي مساجد شهر دانست اين سطوح در شهر225مترمربع براورد گرديده که درصد
اشغال وسرانه ي قابل توجهي ارائه نمي نمايد.سراسياب تاقبل از سال 1374يک روستابودکه
ازاين سال به بعد تبديل به يک شهر شد. جمعيت اين شهر درسال 1374بالغ بر88118نفر بوده که در طي 11سال در سال1385برابر291960نفر بوده با توجه به رشدجمعيتي منطقه وجوانان اين شهروکمبودفضاهاي فرهنگي به منظور بالا بردن سطح علمي وفرهنگي اين منطقه حداقل احداث يک باب فرهنگسراي نسبتا جامع از فوري ترين اقدامات در زمينه ي احياءفعاليتهاي علمي وفرهنگي شهر مي باشد.
 
فهرست مطالب
عنوان مطالب                                                                           صفحه
چكيده.....................................................................................................................................1 مقدمه......................................................................................................................................2
فصل اول : طرح تحقيق......................................................................4
١-١  بیان مسئله...........................................................................................................5
١-٢ روش اجرای طرح..................................................................................................5
١-٣ اهداف اصلی طرح.................................................................................................6
١-4 ضرورت طرح..........................................................................................................6
فصل دوم:معماری اسلامی و سنتی......................................................8
مقدمه........................................................................................................................................9
2-1 راه حل هاي آب و هوائي منطقه اي در نواحي گرم و خشك و مرطوب.......... 9
2-1-1 طراحي شهري .......................................................................................................9
2-1-2 مسقف كردن پياده روها..................................................................................... 9
2-1-3  طرح هاي خانه هاي مناطق گرم و خشك ............................................ 10
2-1-4 درختان سبز در حياط هاي مركزي .............................................................10
2-1-5 ضلع جنوبي خانه ها ..................................................................................... 11
2-1-6 سرداب در خانه هاي ايراني ....................................................................11
2-1-7 فرورفتگي ها و برآمدگي ها در نماها .....................................................11
2-1-8 شوادان ........................................................................................................11
2-1-9 ضخامت ديوارها در خانه هاي نواحي گرم ............................................11
2-1-10 استفاده از طاق ها و گنبدها ................................................................ 12
2-1-11 سقف هاي دو پوسته............................................................................... 12
2-1-12 انتخاب مصالح مناسب............................................................................. 13
2-1-13 بادگيرها .....................................................................................................13
2-2 نگاهي بر اصول معماري ايراني.......................................................................13
2-2-1 درون گرائي  ...............................................................................................13
2-2-2 پرهيز از بيهودگي .....................................................................................15
2-2-3 مردم واري ................................................................................................16
2-2-4 خود بسندگي ............................................................................................. 17
2-2-5 نيارش ...........................................................................................................18
2-3 مفاهيم معماري مذهبي اثري نظري...........................................................  19
2-3-1 درگاه ورودي مساجد  ...............................................................................22
2-3-2 محراب  ..........................................................................................................22
2-3-3 گنبد ..............................................................................................................22
2-3-4 كاشيكاري .....................................................................................................23
2-3-5 كتيبه .........................................................................................................24
2-3-6 حوض ..............................................................................................................24
نتيجه گيري ................................................................................................................... 24
فصل سوم : مطالعات تكميلي و تطبيقي طرح        ......................25
3 ـ1 برخی از مفاهیم فرهنگ...................................................................................26
3ـ١ـ1فرهنگ و هنر ....................................................................................................26
3ـ١ـ٢ حفظ ارزشهای فرهنگی...............................................................................26
٣ـ١ـ3 ضرورت حفظ و پایداری فرهنگ ایران..........................................................27
3ـ٢ فرهنگسرا...............................................................................................................28
3ـ٢ـ1 ضرورت فرهنگسرا..........................................................................................29
3ـ٢ـ٢ فضاهای فرهنگی:شاخص های فرهنگ.....................................................30
3-2-3 تعريف فرهنگ  ................................................................................... ...........30
فصل چهارم  : مبانی نظری.................................................................32
4ـ1 معماری زمینه گرا......................................................................................................33
4ـ١ـ1 ماهیت خود محورانه حرکت مدرن.........................................................................33
4ـ١ـ2 هدف معماری زمینه گرا...............................................................................................36
4ـ١ـ٣  نوستالژی هویت گم شده...........................................................................................37
۴ـ١ـ4  بحران هویت در معماری امروز................................................................................39
4ـ2 بررسی و نقد معماری دوره قاجار و پهلوی...................................................41
4ـ۲ـ1 دوره قاجار:دوره انتقال یا گذار........................................................................42
4ـ۲ـ 2  نگاهی به معماری دوره قاجار:شکوفایی فضا و افول ساخت و پرداخت.....43
4ـ٢ـ٣ دوره پهلوی اول:میراث دار گذشته.......................................................................46
4ـ٢ـ3ـ1 تأثیرات باستان گرایی در معماری....................................................................47
4ـ٢ـ3ـ2 تأثیرات نظامی گرایی در معماری......................................................................48
4ـ٢ـ3 ـ٣ تأثیرات عملکرد گرایی در معماری..................................................................49
۴ـ٢ـ3ـ4 تأثیرات مدرن گرایی در معماری..............................................................49
4ـ3ـ1 تحول معماری ایران در سالهای 1320-1332.........................................50
۴ـ3ـ2 تحول معماری ایران در سالهای1332-1357..........................................50
4ـ3ـ٣ نتیجه گیری...................................................................................................51
4ـ4 الگوواره های غالب بر طراحی در معماری معاصر ایران..................................51
4ـ4-1 الگوواره نوگرایی................................................................................................52
4 ـ4ـ2 تلفیق گرایی تجدد و سنت..........................................................................53
4ـ4ـ٣ الگوواره سنت گرایی......................................................................................55
۴ـ4ـ4 نتیجه گیری....................................................................................................56
۴ـ5 پیام اندرون معماری ایران........................................................................................57
4 ـ6 چهار روایت معماری ایران....................................................................................60
4-6ـ1 روایت اول:شفافیت........................................................................................61
4-6ـ2روایت دوم:سلسله مراتب.......................................................................61
4-6ـ٣ روایت سوم:محرمیت...........................................................................61
۴-6ـ4 روایت چهارم:محور...............................................................................61
4-6ـ5 روایت تحليل..........................................................................................62
4-7 مفهوم و اهميت زيبائي ...................................................................................62
4-8 تقسيمات زيبائي به طور عام ......................................................................... 64
4-9 زيبائي مفهومي ................................................................................................ 64
4-10 فضاهاي فرهنگ در گذشته و حال ............................................................. 65
4-11 سير تحول فضاهاي فرهنگي .........................................................................66
4-12 مراكز فرهنگ امروز........................................................................................ 67
4-13 سياست فرهنگ در ايران............................................................................... 68
فصل پنجم : بررسي ويژگيهاي نمونه هائي از فرهنگسراهاي ايراني و خارجي... 69
مقدمه ..............................................................................................................................70
5-1 مركز فرهنگي سينمائي دزفول ..........................................................................70
5-1-1 سايت مجموعه .......................................................................................71
5-1-2 گردشي در مركز فرهنگي سينمائي دزفول....................................... 72
5-1-3 معرفي پلاني مجموعه............................................................................ 72
5-1-4تحليل فرم................................................................................................... 77
5-1-5تحليل نما ..................................................................................................79
5-1-6تحليل پلان .............................................................................................80
5-1-8 هشتي...................................................................................................... 81
5-2 فرهنگسراي مهر جوان......................................................................................... 83
5-3 موزه هنر مدرن اثر كيشو كو رو كاوا............................................................... 89
5-4 موزه ملي ايران باستان اثر اندره گدار............................................................... 93
فصل ششم:استاندارد ها و برنامه فيزيكي طرح و بررسي احكام طرح..........98
6ـ1 معرفی فضاها...........................................................................................................99
6ـ١ـ1 جدول فهرست ابعاد و اندازه های پیشنهادی............................................99
6ـ1-1 آمفی تئاتر..........................................................................................................105
6-1-1-1 ساختار عمومي فضاهاي نمايشي ...........................................................105
6-1-1-2 ورودی و خروجی آمفي تئاتر..................................................................105
6-1-1-3 چيدمان صندلي ها و فاصله آنها..............................................................105
6-1-1-4 اتاق اپراتور.............................................................................................. 106
6-1-1-5  آکوستیک در آمفی تئاتر............................................................................106
6- 2  موزه و گالري آثار هنري ............................................................................... 107
6-2-1 نحوه آرايش اشيا............................................................................................... 108
6-2-2 نورپردازي كالري ها................................................................................ 109
6-2-3 حركت و دسترسي گالري ها.............................................................. 110
6-2-3 تنظيم شرايط محيطي.......................................................................... 110
6ـ3 فضاهای آموزشی..................................................................................................110
6-3-1 کلاس های درس.................................................................................. 110
6-3-2 تالارهای درس و سخنرانی.....................................................................111
6ـ3ـ3 کارگاهها  ..................................................................................................112
6-3-4 کارگاه طراحی و نقاشی............................................................................113
6-3-5 کارگاه خوشنویسی..................................................................................113
6-3-6 کارگاه چوب................................................................................................114
7-3-7 کارگاه سفال................................................................................................114
6-1 کتابخانه...................................................................................................................114
6-4-1  ميز امانت  ...............................................................................................114
6-4-2 سالن مطالعه ........................................................................................... 115
6-1-5 فضای اداری.............................................................................................115
6-1-5-1 فضاهاي اداري .................................................................................117
فصل هفتم : اقليم ووضعيت جغرافيايي .....................................129
7-1-موقعيت طبيعي و جغرافيائي استان تهران......................................................130
7-1-1-موقعيت جغرافيائي...........................................................................................130
7-1-2-استان تهران از نظر تقسيمات کشوري......................................................130
7-1-3-مراکز جمعيت شهري......................................................................................131
7-1-4-موقعيت طبيعي استان...................................................................................131
7-1-5-منابع طبيعي....................................................................................................131
7-1-6-منابع آب..........................................................................................................132
7-1-7-زمين شناسي................................................................................................134
7-1-8-  ويژگيهاي ژئولوژيک و لرزه شناسي منطقه..........................................135
7-2- موقعيت طبيعي و جغرافيايي شهرستان شهريار.....................................136
7-2-1- موقعيت جغرافيايي..................................................................................136
7-2-2- موقعيت طبيعي.........................................................................................136
7-2-2-1- زمين شناسي.......................................................................................136
7-2-2-2- خاک شناسي......................................................................................137
7-2-2-3- منابع آب شهرستان شهريار.............................................................137
7-3- موقعيت اقليمي استان................................................................................138
7-3-1- اقليم و ويژگي هاي اقليمي منطقه....................................................140
فصل هشتم : عوامل مؤثر بر طرح...........................................142
8ـ1 معرفی سايت طراحي ..........................................................................143
8-2-شرح کانسپت..........................................................................................144
منابع و مآخذ.....................................................................................................146
فهرست جداول
 
عنوان جداول                                                                       صفحه           .....................................................  .............................................82     .5-13- برنامه کالبدي
6-1-1 جدول فهرست ابعاد و اندازه فضاها............................................................  104-99   7-1-1 جدول رودخانه هاي مهم تهران ..........................................................................133
 
 
 
 
 
 
 
 
 

فهرست دياگرام ها
عنوان دياگرام                                               صفحه
5-12-هشتی- ...................................................................................................................... 82
5-2-1     دياگرام ارتباط فضايي (همکف)فرهنگسراي مهر جوان .............................. 84
5-2-2    دياگرام ارتباط فضايي (طبقه 1) فرهنگسراي مهر جوان............................... 84
5-2-3 دياگرام ارتباط فضايي (طبقه 2)- مجموعه فرهنگي مهر جوان ....................... 85
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست تصاوير
 
صفحه                    عنوان تصوير
5-1-  تصويرمرکزفرهنگی –سینمایی دزفول................................................................. 70
5-2- تصوير سايت مجموعه فرهنگي – سينمائي دزفول  ...........................................71
5-4- تصوير بازارچه- مجموعه فرهنگي دزفول .................................................... 73
5 -5- تصوير ورودی- مجموعه فرهنگي دزفول  ................................................... 74
5-6- تصوير حیاط مرکزی مجموعه فرهنگي دزفول ..................................................75
5-7- فرم هاي موجود در مجموعه فرهنگي  .......................................................... 75
6-2  اشکال استاندارهای طراحی .................................................................................119
8-2  تصوير روند طراحي .........................................................................................145
5-3-1 تصویر پرسپکتیودیدپرنده...................................................................................90
5-3-2 تصویر پرسپکتیو دید ناظر.................................................................................90
5-3-3 تصویر موزه هنر مدرن اثر کیشوکوروکاوا.......................................................91
5-3-4 تصویر دسترسی به موزه از خیابان اصلی مجاور سایت...................................91
5-3-5 تصویر فضاهای داخلی موزه.................................................................................92
5-3-6 تصویر ورودی طبقه اول موزه...............................................................................92
5-4-1 تصویر ایوان مدائن (طاق کسری)........................................................................95
5-4- تصویر 2موزه ایران باستان،ورودی موزه................................................................95
5-4-3 تصویر موزه ایران باستان،نمای جانبی موزه........................................................96
5-4- 4 تصویر موزه ایران باستان،ترسیم اگزونومتریک..................................................96
5-4-5 تصویر موزه ایران باستان،نمای جانب...................................................................97
8-1نور،دید، منظر و جهت وزش باد و دسترسي ها و همسايگي ها در سايت .......144
 
 
 
 
فهرست نقشه ها
 
صفحه            عنوان نقشه
5 -3- پلان  معرفي پلاني مجموعه فرهنگي دزفول ...................................................... 71
5-8-   مقطع از حياط مرکزي و سالن نمايش کوچک ............................................ 77
5-9-  مقطع از حياط مرکزي و سالن سينماي بزرگ ............................................... 78
5-10-  نماي شمال شرقي مجموعه فرهنگي ............................................................ 79
5-11-فرم کلی پلان ............................................................................................................... 81
5-15- پلان مسيرهاي گردش مجموعه فرهنگي ............................................................ 83
5-14-  پلان تفکيک عملکردي فضا مجموعه فرهنگي ..................................................83
5-2-4  سايت پلان مجموعه فرهنگي- مهر جوان........................................................85
5-2-5 پلان طبقه همکف- مجموعه مهر جوان .............................................................. 86
5-2-6پلان طبقه اول- مجموعه مهر جوان .......................................................................86
5-2-10 نماي شرقي و شمالي مجموعه فرهنگي- مهر جوان ......................................88
5-2-8 نماي جنوبي و غربي مجموعه فرهنگي- مهر جوان .......................................... 87
5-2-7 پلان طبقه دوم- مجموعه مهر جوان .................................................................. 87
5-2-9 مقطع الف و ج مجموعه فرهنگي- مهر جوان .....................................................88
 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله فرهنسگرا با رویکرد معماری اسلامی سنتی , ,مطالعات فرهنسگرا با رویکرد معماری اسلامی سنتی , , پروژه فرهنسگرا با رویکرد معماری اسلامی سنتی , ,پروپوزال رساله فرهنسگرا با رویکرد معماری اسلامی سنتی , , پایان نامه فرهنسگرا با رویکرد معماری اسلامی سنتی , ,پلان فرهنسگرا با رویکرد معماری اسلامی سنت,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی فرهنگسرای هنر
طراحی فرهنگ سرا
مطالعات طراحی مجموعه (آموزشی- فرهنگي- تفریحی)
مطالعات طراحی فرهنگسرا
مطالعات طراحی مجتمع فرهنگی با رویکرد تعاملات اجتماعی
دانلود مطالعات طراحی ,فرهنگسرا - فایل ورد
یررسی, کوپ هیملبلا و , خانه موسیقی دانمارک - ورد - تحقیق
مطالعات طراحی فرهنگسرای هنر شهر گرگان
مطالعات طراحی فرهنگسرای سبز با رویکرد معماری اقلیمی
دانلود مطالعات مجتمع تجاری تفریحی,word
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد تعاملات اجتماعی
پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری سیال و غیر خطی
پروژه طراحی خانه فرهنگ با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد دیکانستراکشن
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد ایجاد همبستگی بین انسان و مکان
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد معماري زمینه گرا
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی آموزشی صنایع دستی
مطالعات طراحی فرهنگسرا در شهر بجنورد
مطالعات طراحی مرکز آفرینش های هنری با رویکرد معماری پایدار
مطالعات باغ موزه آب با رویکرد معماری پایدار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد