خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی معماری خانه تئاتر

   تعدادبرگ: 114 صفحه و با فرمت word   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 10571 kb  تعدادمشاهده  14


مطالعات طراحی معماری خانه تئاتر
بسیار پیش از آنکه  تئاتر قرون وسطی در اواخر سده ی شانزدهم به پایان حیاتش برسد ، عقاید وآرمانهایی که بعدها به نام رنسانس (نوزایی) شناخته شدند ، ظهور نموده بودند شاید رنسانس (یا نوزایی) بیش از هر چیز با رشد انسان گرایی واحیای اسلوبهای جهان کلاسیک پیوسته باشد انسان گرایی ،چنانچه از نامش بر می آید ، بازگشتی است به ارزشهای انسانی وزندگی ی زمینی ی او؛ این مکتب معتقد است زندگی ی انسان صرفا مقدمه ای برای زندگی ابدی نیست ، بلکه خود صاحب ارزش است بر اینکه رنسانس نخست از ایتالیا سر برآورد دلایل زیادی وجود دارد. ایتالیا به عنوان گذرگاه عمده ی تجاری به آسیا وآفریقا از نظر سوق الجیشی بهتر از بقیه ی اروپا بود ، لذا فرهنگ بیزانس،اسلام تمدنهای دیگر را بیشتر جذب کرده بود .همچنین رشد تجارت وثروت در ایتالیا امکانات بیشتری برای آموزشهاو صناعات وهنرهافراهم آورده بود امروز مشکل می توان شیفتگی ی ناشی از کشف پرسپکتیو را ذهن هنرمندان رنسانس دریافت ، زیرا در آن زمان چنین امکانی در طراحی ،پیزی شبیه به جادوگری شمرده می شد پیداست پرسپکتیو بزودی به تئاتر راه یافت، بویژه از آنرو که صحنه های تئاتر معمولا توسط نقاشان ومعماران ترسیم می شدند هر چند ممکن است ساختن صحنه هایی با پرسپکتیو از پیش از 1480آغاز شده باشد  تراژدی  هم تام تراژدی وهم شکل نمایشی آن از یونانیان باستان به ما رسیده است. چون قرائن موجود بسیار سطحی است ونمی توان هیچ گونه نتیجه گیری قاطعی کرد تراژدی زادۀ مناسک مذهبی جشن مرگ و رستاخیز ((خدای سال )) است که دریونان مترادف با نام دیونوسوس یا خدای شراب وزندگی نباتی بود. یک نظر می گوید که تراژدی ها حاصل مراسم بزرگداشت قهرمانان مرده است واین تشریفات در حکم تدابیری سیاسی بوده است . سایر نظریه ها مدعی اند که تراژدی صرفا به عنوان شیوه ای موثر برای داستانسرایی به وجود آمد.  اصطلاح ((تراژدی)) از ریشه ای یونانی مشتق شده است که تقربیا به معنای ((آوای بز)) است. بسیاری از طرفداران نظریۀ مناسک،این نکته را برای به هیئت ساتیر1 ،یعنی ترتیب این واژه به معنای آوایی توسط بزها بوده است  فصل دوم                                                                                                                             تاریخچه و انواع سبک ها  •    satyrs؛ در اساطیر یونان، مخلوقاتی که در جنگلها وکوه ها  سکنی دشتند از پیروان دیونوسوس بودند. ساتیر را به صودت پیرمرد پرموی کوچک اندامی بادُم وکوشهای بز مانند تصویر می کردند. در تژادی اعمال عواقبی در بردارند. این عقیده ای است که مجموعا در زمانه وعصر ما مقبول نیست . بسیاری برآنند که باید ازسر تقصیر اعمال ما گذشته شود، ویا مورد غفو وخشودگی قرار گیریم یا اینکه می توان (((تقصیررا به گردن))) کس دیگر ویا چیز دیگری چون طبیعت آدمی ، پدر ومادر، نظام ف قضا وقدر خداانداخت. آنچه ظاهرا از تراژدی ، خواه از تراژدی کلاسیک ویا از اشکال بعدی آن ، برمی خیزد این ات که آئمی باید نتیجۀ عمل خود را برعهده گیرد وبا تقدیر درافتد. ظاهرا یونانیان می دانستند که آدمی صرفنظر از هوش وفراست وزورمندی وقدرت ابداع وابتکارش، در عین حال موجودی است که می تواندبه دست اعمال غیر دقیق وناشایست ، خود رابه فلاکت افکند.مع ذالک حتی در این صورت نیز اگر شهامت مقابله با بدبختی را به شیوه ای صحیح داشته باشد بازهم قابل تخسین است. ارسطو در کتاب اخلاق خود براین نظر ایت که سعادت هدف یا غایت همۀ انسانهاست ، ولی اصرار می ورزد که این سعادت را نمی توان به اعتبار تنعم مادی یا ثروت تعریف کرد. زندگی از این لحاظ بسیار نامطمئن است؛ کسی که زندگی اش را براین اساس میگذارد، بسا که روزبعد هر آنچه دارد از دست بدهد.ساده بگوییم ، به نظر می رسد که جهان نظمی اخلا ق است ودر چها چوب این نظم آدمی مسئولیتی اخلاقی دارد. اوباید دست به عمل زده وبین  شیوه های  عمل انتخاب کند، بی آنکه همواره از عواقب تصمیمهای خود باخبرباشد. وانگهی این اعمال وتصمیم ها عواقبی محتوم دارند. انتخاب غلط، خوداری از تصمیم وشاید حتی انتخاب صحیح ، ممکن است هلاکت بار باشد. اریک بنتلی معتقد است که تراژدی ناظر به مسئله عدالت وتلاش آدمی برای توجیه خویش در مقابله با عالم وجود است.

فصل اول   شناخت موضوع

تئاتر

فضای تئاتر

تئاتر ایوانی

صحنۀ میدانی

تجربه های نو

وظیفه بازیگر

کشف جوهر نقش

ابلاغ جوهر نقش به تماشاگر

صفات بازیگر

تعلیم بازیگر

تربیت بدن

تماشاگر

عناصر فنی

طرح صحنه پردازی

نورپردازی

لباس

چهره آرایی

وسایل صحنه

آثار صوتی

واژگان فنی

پیدایش کارگردان

کارگردان به عنوان سازمان دهنده

فصل دوم

تاریخچه و انواع سبک ها،

شناخت و مطالعه ضوابط و استانداردها

نظریه های درباره خاستگاه تئاتر

تمدن یونان

معماری تئاتر

تالار نمایش وتماشاگران

تئاتر ودرام رومن

ساختمان تئاتر رومن

تصویر

نمایش در هند

تئاتر در چین

تئاتر ودرام در اواخر قرون وسطی

صحنه ی نمایش در اواخر قرون وسی

رنسانس ایتالیا

تراژدی

ملودرام

کمدی ولوده بازی

کمدی تراژیک

واقع گرایی

واقع گرایی : دلات ذهنی ومشکلات

سمبولیسم

انواع نمایش های ایرانی

تقلید و خیمه شب بازی.

تعزیه در ایران

استانداردهای طراحی آمفی تئاتر                                                                                                           .
ورودی:

سالن انتظار (سرسرا:                                                                         

سالن اجرا:                                                                 

نسبت های قسمت تماشاگران:                                                       

فضاهای خدماتی پشت سن:

قسمت اداری سالن:

ساختار عمومی فضاهای نمایشی

شکل و انواع مختلف صحنه نمایش
اکوستیک

فصل سوم :           

بررسی نمونه

تئاتر شهر

ساختمان تئاتر آگرونا

فصل چهارم:

مطالعات سایت

است.1-1.ویژگیهای جغرافیایی

موقعیت اصفهان

عوارض طبیعی

گسل‌ها و زلزله خیزی در منطقه

ویژگی‌های زمین شناختی

ارتفاعات

پوشش گیاهی

ویژگی‌های اقلیمی منطقه

بارندگی

رطوبت

میزان و تغییرات دما و وضعیت تابش خورشید

جریان های هوا و بادها

تبخیر

رطوبت هوا

نقطه شبنم

نیاز به سایه و آفتاب

منطقه آسایش

جدول بیوكلیماتیك

فرم ساختمان در رابطه با اقلیم گرم و خشك

تعیین فرم ساختمان های بزرگ

انتخاب جهت استقرار ساختمان

نوع مصالح

نوع تهویه

ویژگی های معماری بومی مناطق گرم و خشك

ویژگیهای جمعیتی

سابقه تاریخی وآثار باستانی اصفهان

فصل پنجم :

برنامه ریزی فیزیکی

جدول زون بندی فضا ها:


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری خانه تئاتر ,مطالعات طراحی خانه تئاتر ,فضای تئاتر , ,تئاتر ایوانی , ,صحنۀ میدانی , ,تجربه های نو , ,وظیفه بازیگر , ,کشف جوهر نقش , ,ابلاغ جوهر نقش به تماشاگر , ,صفات بازیگر , ,تعلیم بازیگر , ,تربیت بدن , ,تماشاگر , ,عناصر فنی , ,طرح صحنه پردازی , ,نورپردازی , ,لباس , ,چهره آرایی , ,وسایل صحن,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مركز نمايش های آیینی
مطالعات طراحی پردیس نمایش های آیینی در ایران با رویکرد تعاملات اجتماعی
پروژه کامل طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ
پروژه کامل طراحی سالن اجلاس سران
مطالعات طراحی سینما و تئاتر بارویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تالار و شورای شهر
مطالعات طراحی دهکده ساحلی
دانلود تالار نمایش، کنسرت و آمفی تئاتر
مطالعات طراحی تالار هنر و نمایش شهر با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز مطالعات، آموزش و اجرای نمایش های آیینی
مطالعات طراحی مجتمع سینمایی
مطالعات طراحی مرکز گردهمایی با رویکرد تعاملات فرهنگی
مطالعات مرکز همایش بین المللی معماری
مطالعات طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ
مطالعات طراحی تالار و مجموعه ی فرهنگی – اجتماعی
مطالعات مجموعه سینمایی با ظرفیت 876 نفر
دانلود مطالعات تئاتر شهر,,, 150ص
دانلود مطالعات طراحی مجموعه شورای شهر تالار شهر
مطالعات طراحی تالار شهر با رویکرد تقویت حس شهروندی
مطالعات تالار شهر خرم آباد با رویکرد تعاملات اجتماعی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد