خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری عصر معاصر ایران

   تعدادبرگ: 120 اسلاید .   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 4378 kb  تعدادمشاهده  49


 
پاورپوینت بررسی معماری عصر معاصر ایران
 
تا پيش از دوره مدرن تحول سبكهای معماری به صورت كاملا مستقل از معماری مسكونی صورت می گرفت خانه سازی همواره مقوله ای مجزا از ساختن ابنيه خاص تلقی می شد اگر چه در ايران فاصله گونه شناسانه و سبك شناسانه ابنيه عمومی و خصوصی كمتر از كشورهای اروپايی مسكن معمولی كمتر مورد توجه معماران قرار می گرفت آزمايشگاه تجربه هايی كه در زمينه هايی زيبايی شناسی ، سبك شناسی يا گونه شناسی صورت می گرفت بيشتر كليساها ، كاخها و ابنيه عمومی مهم بود . در دوره معاصر و خصوصا معماری هم از زمان تاسيس دانشكده هنرهای زيبا تا امروز مقوله خانه سازی يكی از مباحث بسيار مهم معماری بوده است نياز مدام به مسكن كه يكی از مسائل مهم سياسی و اجتماعی كشور را تشكيل می دهد گاه سبب می شود به اين موضوع بيشتر از ديد فنی اجرايی و كمی توجه شود تا از ديد كيفی .
خاستگاه گرايش معماری مورد بحث ما را كم و بيش می توان در دهه 40 يافت با بحران و در نتيجه بازنگری مدرنيسم در اروپا ، شكست واقعی مردم با استاندارد های مبهم و غير ملموس انسان مدرن است و پنجه نرم كرده بود به سرعت متحول شد . گروهی از معماران اين دوره كه كم و بيش سابقه آكادميك و حرفه ای را سوسياليستی داشتند و از تجربيات جسورانه 
بروتاليستهايی چون لوئيس كان ، پيتر اسميتسون و جنيمر استرلينگ تاثير پذيرفته بودند كوشيدند كه به روشی جديد طراحی كنند .
برخی از اين معماران مانند جواد حاتمی و ايرج كلانتری از اواخر دهه 40 تا نيمه دهه 50 به تجربياتی دست زدند كه تا حد زيادی متاثر از سبك نئوبرتاليسم  ولی در آميخته با حال و هوای معماری ايرانی بود برخی ديگر مانند فرخ افشار ، نسرين فقيه ، مهوش و همايون عالمی ، كامران ديبا ، نادر اردلان و علی اكبر صارمی به طور مشخص به كار در زمينه معماری ايرانی پرداختند . بومی گرايی در دو جبهه تجربی – مانند كامران ديبا – و نظری – در فعاليتهای نسرين فقيه و نادر اردلان – گسترش می يافت . در دهه 50 و اوائل دهه 60مشكل اصلی وضعيت دشوار و گاه بيمارگونه در برابر معماری گذشته بود كه معماران نه می توانستند آنرا رها كنند و نه قادر بودند راه حلی قطعی و مناسب برای به كارگيری مجدد آن ارائه دهند زمينه های مختلف به كارگيری معماری ايران را در اين دوره می توان به صورت زير طبقه بندی كرد :
 
الف ) احيای تكنولوژی صنعت گرايانه و سنتی ساختمان ، برای نمونه كارهای فرخ افشار برای DW   تشكيلاتی كه برای معماری و برنامه ريزی در جهان سوم ايجاد شده بود . 
 
ب ) تجربيات گونه شناسی ، برای نمونه پروژه مسجد دانشگاه شريف در تهران كار علی اكبر صارمی ، تقی رادمرد ، جواد بنكدار .
 
ج ) برخورد فرماليستی برای نمونه موزه هنرهای معاصر اثر كامران ديبا 
د ) سنتزهای مفهومی و نمادگرايانه برای نمونه مركز موسيقی تهران اثر نادر اردلان
ه ) تداوم سنتهای معاصر معماری ايران برای نمونه معماری بين دو جنگ جهانی 
 
در هر حال پيام منطقه گرايانه معماری پست مدرن اگر چه اين نكته مثبت را داشت كه معماری ايران را به سبك نوعی هويت اصيل تشويق كرد ولی از طرف ديگر خطری جدی را نيز برای اين معماری به همراه آورد و آن اين بود كه معماران ديگر نيازی به رقابت حرفه ای در عرصه بين المللی احساس نمی كردند . به طور كلی معماری دو دهه اخير را می توان نوعی شيوه گری سبك شناسانه به صورت تلفيق معماری غربی با معماری تاريخی ايران دانست . 
 
 
فهرست مطالب
معماری عصر معاصر ایران
معماری سنتی و سنت گرایی :
مدرسه جواد آباد
مصلای امام خمینی
کتابخانه و موزه ملی ملک
نتیجه گیری و ویژگی ها
–معماری مدرن متاخر (سبک بین الملل) :
مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی
مجتمع تجاری پارک
پایانه اتوبوس های بین شهری
نتیجه گیری و ویژگی ها
معماری پست مدرن (سبک نوقاجار،سبک بوم گرایی)
مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول
فرهاد احمدی
مرکز فرهنگی هنری فرشچیان
دانشگاه بین المللی امام خمینی
ایرج کلانتری
دفتر کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
ساختمان استانداری اصفهان
نتیجه گیری و ویژگی ها
عصر جمهوری اسلامی ایران-دوره دوم
معماری سنت گرایی:
صحن جامع رضوی
حرم امام خمینی
مسجد دانشگاه شریف
پل بازار تبریز
کتابخانه جدید حسینیه ارشاد
مصلی بزرگ اصفهان
بوستان خاقانی
-معماری مدرن متاخر (سبک بین الملل،تندیس گرایی،مینیمالیست)
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
سینما آزادی
کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان
ساختمان سفارت ایران در سئول کره جنوبی
سفارت ایران در ژاپن
میهمان سرای حافظیه
هتل پارس ائل گلی
برج بلور
ساختمان بیمه امید
نتیجه گیری و ویژگی ها
-معماری ارگانیک :
باغ جمشیدیه و فردوسی
پارک اب و اتش تهران
هتل صخره ای لاله کندوان
مجتمع مسکونی نیاوران
نتیجه گیری و ویژگی ها
معماری پست مدرن :
مسجد حضرت ابراهیم
برج ارمیتا
کوشک ایرانی
برج میلاد
مسجد دانشگاه ازاد اسلامی قزوین(مسجد امام رضا)
موزه مردم شناسی بندرعباس
کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
مجموعه ورزشی رفسنجان
هنرستان هنرهای تجسمی کرج
مجتمع فرهنگی-تجاری کرمان
پل بازار دارالشفا
نتیجه گیری و ویژگی ها
-معماری های-تک و اکو-تک :
فرودگاه بین المللی امام خمینی
رستوران بوستان گفتگو
ساختمان اداری فرشته
پایانه مسافری شاهین شهر
پل طبیعت
سالن الغدیر ارومیه
مجتمع ورزشی اردبیل
نتیجه گیری و ویژگی ها
معماری سبز (اقلیمی،پایدار) :
ساختمان مرکزی دیوان محاسبات کشور
ساختمان خورشیدی
ساختمان اموزشی دانشگاه ازاد اسلامی بندرعباس
خانه لواسان
برج های دوقلوی یادمان
نتیجه گیری و ویژگی ها
معماری دیکانستراکشن :
باشگاه چند منظوره زعفرانیه
ساختمان های مسکونی در اصفهان
نتیجه و ویژگی ها
-معماری فولدینگ :
طرح موزه ملی اب ایران
سید هادی میرمیران
پردیس سینمایی پارک ملت
بانک توسعه صادرات ایران
مسجد امام رضا تهران
نتیجه گیری و ویژگی
 


کلمات کلیدی مرتبط:
,معماری عصر معاصر ایران ,پاورپوینت بررسی ,معماری سنتی و سنت گرایی : ,مدرسه جواد آباد ,مصلای امام خمینی ,کتابخانه و موزه ملی ملک ,نتیجه گیری و ویژگی ها ,–معماری مدرن متاخر (سبک بین الملل) : ,مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی ,مجتمع تجاری پارک ,پایانه اتوبوس های بین شهری ,نتیجه گیری و ویژگی ها ,معماری پس,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری نئوکلاسیک
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری بین الملل
پاورپوینت تحلیل بررسی طبیعت گرایی در معماری
پاورپوینت تحلیل بررسی نقش طبیعت در شکل گیری فضای معماری
پاورپوینت بررسی ساختارگرایی در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی مکتب ساختارگرایی
پاورپوینت تحلیل بررسی فلسفه معماری و آثار معروف دیکانستراکشن،
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری دیکانستراکشن
پاورپوینت تحلیل بررسی سازه‌گرایی در معماری
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری هنر نو Art nouveau
پاورپوینت تحلیل بررسی معماران و آثار معروف دوره رنسانس
پاورپوینت تحلیل بررسی سبکهای معماری هایتک و بیونیک
پاورپوینت تحلیل اصول طراحی نمای مینیمال ساختمان
پاورپوینت تحلیل بررسی 11 ساختمان برجسته از معماری بروتالیست
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری رنسانس - آشنایی با معماری جهان
پاورپوینت تحلیل معماری باروک - پروژه آشنایی با معماری جهان
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک طیعیت‌گرایی یا ناتورالیسم(naturalism)
پاورپوینت تحلیل سبک معماری و شهرسازی تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بیونیک و معماری غیر خطی
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک‌ و ویژگی‌های معماری دیکانستراکشن

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد